Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR15829
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR15829/1
Regeling vervallen per 23-10-2015
Mandaatregister 2002 (14e wijziging)
Geldend van 01-04-2009 t/m 22-10-2015 met terugwerkende kracht vanaf 01-04-2009
Intitulé
Mandaatregister 2002 (14e wijziging)Bij besluit van 20 januari 1998 is door burgemeester en wethouders mandaat, afdoeningsmandaat en ondertekeningsmandaat verleend met betrekking tot in het bij dat besluit vastgestelde register aan in het register genoemde ambtenaren.
De gemeentesecretaris is gemachtigd om binnen het mandaatregister verschuivingen door te voeren waar de werkverdeling binnen de gemeentesecretarie en de functieomschrijvingen zulks wenselijk maken.
De gemeentesecretaris en de directeuren, elk voor hun verantwoordelijkheid, zijn voor alle in het register genoemde taken gemachtigd tot ondertekening.
Als algemene regel geldt dat negatieve besluiten (weigeringen, aanschrijvingen enz.) niet zijn gemandateerd.
Hoofdstuk 1, de Gemeentesecretaris/Algemeen Directeur
1.1 Afdoeningsmandaat
Mandaat aan Gemeentesecretaris/Algemeen Directeur
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Algemeen mandaat mbt alle in dit register genoemde mandateringen |
|
|
2. |
Personele Aangelegenheden secretarie, buitendienst, zwembaden, sporthallen, dorpshuizen |
Statutair en arbeidscontractant |
|
3. |
Personele aangelegenheden onderwijs |
|
|
4. |
Personele aangelegenheden Brandweer |
Beperking: ontslag of overplaatsing anders dan op verzoek |
|
5. |
werktijdenregeling |
regeling koop/verkoop uren |
|
Hoofdstuk 2, Concernstaf
2.1 Afdoeningsmandaat Cluster Openbare Orde en Veiligheid
Mandaat aan Hoofd Afdeling Concernstaf
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Collectevergunningen |
|
Concerncontroller |
2. |
Zondagswet |
Onder gebruikelijke voorwaarden |
Concerncontroller |
|
Geluidwagens/installaties in open lucht (tijd) |
|
|
3. |
Honden- en kattenbesluit |
Mits gunstig advies inspectie R.V.V. en positief beschikt op milieuvergunning |
Concerncontroller |
Vergunning houden dieren in pensions o.a. voor verkoop |
|||
4. |
Algemene Plaatselijke Verordening |
|
Concerncontroller |
Vergunning/Ontheffing voor: |
|
||
o optocht; |
|
||
o vertoningen op de weg; |
|
||
o straatartiest; |
|
||
o dienstverlening |
|
||
o aanbrengen;voorwerpen/stoffen op, aan of boven de weg; |
|
||
o evenementen; |
|
||
o vuur in de openlucht; |
|
||
o alarminstallaties; |
|
||
o houden wilde dieren; |
|
||
o ophokplicht duiven; |
|
||
o houden bijen; |
|
||
o geluidhinder voor omwonenden; |
|
||
o handelsreclame; |
|
||
o verlenen/weigeren op grond van artikel 2.1.5.1 APV; |
Mits conform de beleidsregels tijdelijke reclameborden |
||
o mestverbod; |
|||
o parkeren handels-reclamevoertuigen; |
|||
o collecte- en kledinginzameling; |
|
||
o venten; |
|
||
o verkoop kleine eetwaren en/of versnaperingen; |
|
||
o tijdelijke verkeersmaatregelen (tijdens evenementen); |
|
||
o verkoop vuurwerk; |
|
||
o snuffelmarkten e.d.; |
|
||
o terrassen. |
|
||
5. |
Marktverordening |
Passend binnen vastgestelde branche-verdeling |
Concerncontroller |
o Plaatsen verzoeken op wachtlijst |
|||
o Weigering standplaats wegens plaatsgebrek en voldoende aantal op wachtlijst |
|||
o Vergunning standplaats |
|||
6. |
Wet op de Kansspelen |
Mits wordt voldaan aan Wet op de Kansspelen en in overeenstemming met bestaand beleid |
Concerncontroller |
o Speelautomatenvergunning |
|||
o Melding kienen |
|||
o Loterijvergunning |
|||
7. |
Drank- en Horecawet |
Mits aan wettelijke voorschriften wordt voldaan |
Concerncontroller |
o Ontheffing ex. art. 35 |
|||
o Vergunningen ex art. 3 |
|||
8. |
Winkeltijdenwet |
|
Concerncontroller |
o Ontheffing ex artt. 3 en 4 |
|||
9. |
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 |
Ontheffingen ingevolge art. 87 Rvv |
Concerncontroller |
10. |
Informatieve brieven |
Geen rechtsgevolg/geen persoonlijke beleidsopvattingen |
Concerncontroller |
Clustercoordinator |
|||
11. |
Alle stukken en correspondentie voor die onderwerpen waarvoor het afdoeningsmandaat geldt en die passen binnen de taak en het opleidingsniveau |
Uitgaven tot € 5000,-- |
o Concerncontroller |
o Cdt brandweer |
|||
o beleidsmedewerker OOV |
|||
12. |
Alle stukken en correspondentie voor die onderwerpen waarvoor het afdoeningsmandaat geldt en die passen binnen de taak en het opleidingsniveau |
Met uitzondering van financiële uitgaven |
o Concerncontroller |
o Medewerker OOV |
|||
o Jur. Adm. Medewerker |
|||
o Medewerker brandweer en brandpreventie (plv. cdt.) |
|||
o Medewerker brandpreventie bouw- en milieuvergunningen |
|||
o Coördinator gebruiks- vergunningen en overige vergunningen; |
|||
o Medewerker brandpreventie gebruiks-vergunningen Bouwbesluit |
2.2 Afdoeningsmandaat Personeel en Organisatie
Mandaat aan Hoofd van de Afdeling Concernstaf
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Arbeidsovereenkomsten: |
o Ziet uitsluitend toe op tijdelijk personeel, korter dan 6 maanden in dienst o Vacature-openstelling o Benoeming en bezoldiging en de afwijzing van sollicitanten o Prioriteitenstelling personele bezetting m.u.v. WSW o Inzet van inleen- en uitzendkrachten en tijdelijke uitbreidingen van het dienstverband van part-time medewerk(st)ers voor maximaal zes maanden |
Concerncontroller |
2. |
De imperatieve bepalingen in de volgende regelingen: |
|
Concerncontroller |
|
o Algemeen Ambtenarenreglement; |
|
|
|
o Uitkeringsverordening; |
|
|
|
o Wachtgeldverordening; |
|
|
|
o Verplaatsingskostenverordening; |
|
|
|
o Reis- en pensionkostenregeling ongehuwd personeel |
|
|
|
o Uitvoeringsregeling studiefaciliteiten, met uitzondering van toekenning en intrekking van studiefaciliteiten |
|
|
|
o Richtlijnen tegemoetkoming in bovenmatige ziektekosten |
|
|
|
o Verordening tegemoetkoming in bovenmatige ziektekosten aan enkele groepen van I.Z.A.-deelnemers |
|
|
3. |
o Afdoen van open sollicitaties en verzoeken om stageplaatsen |
|
o Concerncontroller |
|
o Afwijzing van (overige) sollicitanten na benoeming |
|
o Medewerkers personeelszaken |
4. |
Aanvraag om salarisvoorschot |
Max. € 500,-- 1 x per jaar per persoon |
Concerncontroller |
5. |
Verzoeken deelname cursussen/ aanvragen studiefaciliteiten |
Passend binnen uitvoeringsplan, budget en faciliteitenregeling |
Concerncontroller |
6. |
Uitvoering CAR/UWO: het inhuren van “kindplaatsen”. |
|
Concerncontroller |
2.3 Afdoeningsmandaat Heffingen
Mandaat van de heffingsambtenaar aan het Hoofd van de Afdeling Concernstaf
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Rechtenverordening |
Vaststellen en bekendmaken van de verschuldigde rechten |
Concerncontroller |
2. |
Marktgeldenverordening |
Vaststellen en bekendmaken van de verschuldigde marktgelden |
Concerncontroller |
2.4 Afdoenings- en ondertekeningsmandaat Bezwaar- en Klachtschriften
Mandaat aan de Ambtelijk Secretaris van de Commissie
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Verordening inzake de behandeling van bezwaar- en beroepschriften. |
o art. 8: het inwinnen van inlichtingen en/of advies |
|
o art. 10: het verzenden van de uitnodiging voor een vergadering van de commissie |
|||
o art. 15: nader onderzoek na de zitting |
|||
2. |
Verordening inzake de behandeling van bezwaarschriften personele aangelegenheden |
o Het doen van vooronderzoek; |
|
o het verzenden van de uitnodiging voor de zitting en het wijzigen van de agenda op verzoek; |
|||
o het doen van nader onderzoek na de zitting |
|||
3. |
Regeling inzake de afhandeling van klaagschriften |
o Het doen van vooronderzoek; |
|
o het verzenden van de uitnodigingen voor de zitting en het wijzigen van de agenda op verzoek; |
|||
o het doen van nader onderzoek na de zitting |
2.5 Ondertekeningsmandaat
Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling Concernstaf
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Bericht m.b.t. te volgen procedures / stand van zaken t.a.v. verzoeken |
|
Concerncontroller |
2. |
Stukken en correspondentie |
waarvoor het afdoeningsmandaat geldt |
Concerncontroller |
3. |
Overeenkomsten naar burgerlijk recht en notariële akten |
|
Concerncontroller |
4. |
Opdracht plaatsing personeels-advertenties |
|
Concerncontroller |
5. |
Ontvangstbevestiging sollicitaties |
|
Concerncontroller |
6. |
Uitnodiging voor sollicitatie-gesprekken |
|
Concerncontroller |
7. |
Afschrijven sollicitanten |
|
Concerncontroller |
8. |
Verzoeken om aanstellings-keuringen |
|
Concerncontroller |
9. |
Aan-/afmeldingen bij ABP-IZA-ZFK-BV |
Conform voorschriften |
Concerncontroller |
10. |
Bevestiging akkoord einde dienst-verband |
|
Concerncontroller |
11. |
Opdracht uitbetaling overlijdens-uitkering |
|
Concerncontroller |
12. |
Opdracht uitbetaling 1%-regeling |
|
Concerncontroller |
13. |
Opdracht uitbetaling jubileum-gratificatie |
|
Concerncontroller |
14. |
Opdracht uitbetaling verhuis-kosten |
|
Concerncontroller |
15. |
Opdracht uitbetaling reiskosten woon/werkverkeer |
|
Concerncontroller |
16. |
Opdracht uitbetaling dienstreizen |
|
Concerncontroller |
17. |
Opdracht uitbetaling studiekosten |
|
Concerncontroller |
18. |
Werkgeversverklaring t.b.v. inkomen |
|
Concerncontroller |
19. |
Werkgeversverklaring inz. Dienst-verband |
|
Concerncontroller |
20. |
Ziek- en herstelmeldingen |
|
Concerncontroller |
21. |
Stage-overeenkomsten |
|
Concerncontroller |
22. |
Info’s, arbeidsvoorwaarden |
Conform bulletins VNG/Biza |
Concerncontroller |
23. |
Info’s personeel alg. personeels-aangelegenheden |
|
Concerncontroller |
2.6 Budgetbeheer door clustercoördinatoren van de Afdeling Concernstaf
Op grond van artikel 2 van de Regeling budgetbeheer 2005 zijn door het hoofd van de afdeling concernstaf bij besluit van 23 december 2004 met ingang van 1 januari 2005 aangewezen tot budgetbeheerder:
- a.
de clustercoordinator van de cluster Openbare Orde en Veiligheid
- b.
de clustercoordinator van de cluster Planning en Control
- c.
de clustercoordinator van de cluster Bestuursondersteuning
Hoofdstuk 3, Afdeling Maatschappelijke Zaken
3.1 Afdoeningsmandaat Sociale Dienst
Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling Maatschappelijke Zaken
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Doorzending aanvragen individuele huursubsidie aan ministerie VROM |
|
|
2. |
Het nemen van besluiten op grond van de Wet Voorziening gehandicapten |
Afwijzing op aanvraag overeenkomstig GGD-advies |
|
3. |
Het besluiten op verzoeken om een Landelijke Invalidenparkeer-kaart (LIP) |
Overeenkomstig GGD-advies |
|
4. |
Besluiten inzake de verlening van bijstand en inzake terugvordering en verhaal o.g.v. de Abw (art. 120) |
o Geldlening ter voor-ziening in bedrijfs-kapitaal < € 50.000,-- o.g.v. art. 5 van het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen (Bbz) |
|
|
|
o Maatregel met gevolg weigering van uitkering o.g.v. art. 14, lid 4 Abw |
|
5. |
Het nemen van besluiten o.g.v. het Maatregelenbesluit Abw, Ioaw en Ioaz |
Maatregel met gevolg weigering 100% van uitkering |
|
6. |
Besluiten inzake de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijke arbeidsongeschikte werkloze werknemers (art. 43 Ioaw) |
Maatregel met gevolg weigering van de uitkering, art. 20 lid 3 van de Ioaw |
|
7. |
Besluiten inzake de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (art. 43 Ioaz) |
Maatregel met gevolg weigering van de uitkering, art. 20, lid 3 Ioaz |
|
8. |
Het verstrekken van voorschotten Abw, Ioaw, Ioaz, Bbz, Zorgwet WVG |
Tot maximaal de van toepassing zijnde (bijstands)norm |
o Jur. Medew. |
|
|
|
o Seniorconsulent |
9. |
Beschikken in de zin van art. 1:3, lid 2 van de Algemene wet bestuursrecht, in het kader van de Sociale Regelgeving |
|
|
10. |
Het nemen van besluiten o.g.v. de Zorgwet |
|
|
11. |
Het afgeven van Melkertverklaringen |
|
|
12. |
Verstrekken van statistische gegevens aan o.a. CBS |
|
|
13. |
Het afgeven van verklaringen omtrent Inkomen en Vermogen (VIV) |
|
|
14. |
Het nemen van besluiten in het kader van de Wet Inschakeling Werkzoekenden |
|
|
3.2 Afdoeningsmandaat Heffingen en Invorderingen
Mandaat van de heffingsambtenaar aan het Hoofd van de Afdeling Maatschappelijke Zaken
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Beslissen op verzoeken om kwijtschelding gemeentelijke belastingen |
|
|
3.3 Afdoeningsmandaat Welzijn en Onderwijs
Mandaat aan het hoofd van de Afdeling Maatschappelijke Zaken
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
o Het verstrekken van voorschotten en het doen van subsidies aan gesubsidieerde instellingen (na subsidiebeschikking raad) |
Voor subsidies minder dan € 25.000,-- |
|
|
o Vervolgprocedure toekenning incidentele subsidies na beschikking |
|
|
2. |
Beschikking m.b.t. incidentele subsidieverzoeken |
Tot een bedrag van € 250,-- en passend binnen geformuleerd beleid en vastgesteld budget |
|
3. |
Beschikbaarstellen bekers |
|
Portefeuillehouder Maatschappelijke Zaken |
4. |
Vaststellen roosters binnensportaccommodaties |
Voor zover sprake is van overeenstemming met betrokkenen |
|
5. |
Verhuur van sportaccommodaties |
Regeling VROMoster |
|
6. |
Beschikking art. 45 WBO en art. 54 par. 50 WSO (leerlingenvervoer) |
|
|
|
o Correspondentie vervoers-bedrijven m.b.t. vervoer leerlingen |
Conform verordening leerlingenvervoer |
|
7. |
Brieven afrekening/verantwoording uitgaan n.a.v. besluit medewerking art. 74 wet op het basisonderwijs |
Binnen krediet |
|
8. |
Correspondentie met het min. van onderwijs m.b.t. rijksvergoedingen onderwijs |
|
|
9. |
Verzoeken voor opname op scholenplan huisvestings-overzicht voor wat betreft de vervolgprocedure na raadsbesluit |
|
|
10. |
Het verstrekken van statistische gegevens aan ministerie, provincie, gemeenten, VNG etc |
|
|
11. |
Aanstelling gedetacheerde Niwobmedewerkers, t.b.v. welzijn- en onderwijsaccommodaties |
|
|
12. |
Meer-/minderwerk inzake pVROMjecten |
|
|
13. |
Rechtspositiebesluit Ond. Personeel: |
|
|
|
1. Het verlenen van kort buitengewoon verlof |
Art I-C29, lid 1 |
|
|
2. Het verlenen van kort buitengewoon verlof ivm nascholing |
Art. I-C29a |
|
|
3. Het verlenen van kort buitengewoon verlof voor ten hoogste vier dagen per jaar |
Art. I-C30 |
|
|
4. Het verlenen van een tegemoetkoming in de verhuiskosten |
Art. I-J3 |
|
|
5. Het verlenen van een tegemoetkoming in de reiskosten |
Art. I-J9 |
|
|
6. Het toekennen van een tegemoetkoming in reis- en verblijfskosten |
Art. I-J14 |
|
|
7. Het toekennen van de jubileumgratificatie: besluit tot uitbetaling |
Art. I-K2 |
|
|
8. Aanstelling in tijdelijke dienst |
Art. II-A4 |
|
14. |
Tijdelijk besluit ziekte en arbeidsongeschiktheid onderwijzend en onderzoekpersoneel. |
|
|
|
1. Het verlenen van zwanger-schaps- en bevallingsverlof. |
Art. 9 |
|
15. |
Het doen van aanvragen om aanvullende formatie op grond van de Ministeriele circulaire betreffende aanvullende formatie voor basisscholen op grond van bijzondere omstandigheden. |
|
|
16. |
Uitvoering van de Wet Kinderopvang |
|
|
|
1. het voeren van algemene correspondentie over de kwaliteitshandhaving |
|
|
|
2. Het geven van opdracht aan de toezichthouder voor het verrichten van onderzoek na melding. |
Artt. 45, lid 1, art. 62 Wk |
|
|
3. De schriftelijke mededeling dat opneming van kindercentra in het kinderopvangregister heeft plaatsgevonden. |
Art. 46 Wk |
|
|
4. Schriftelijke mededeling dat de wijziging van de gegevens van het kindercentrum in het kinderopvangregister heeft plaatsgevonden. |
Art. 47 Wk |
|
|
5. Het geven van een schriftelijke waarschuwing clustercoördinator |
Art. 65, lid 1 Wk |
|
|
|
Beperking: conform beleid. |
|
17 |
Informatieve brieven |
Geen rechtsgevolg, geen persoonlijke beleidsopvattingen |
clustercoördinator |
3.4 Ondertekeningsmandaat Maatschappelijke Zaken
Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling Maatschappelijke Zaken
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Declaratie vervoerskosten aan andere gemeenten |
|
|
2. |
Uitnodiging voor gesprekken met college/portefeuillehouder |
|
|
3. |
Uitgifte sportaccommodaties bijzondere evenementen |
|
|
4. |
Aanstelling verkeersbrigadiers |
|
|
5. |
Alle stukken en correspondentie voor die onderwerpen waarvoor het afdoeningsmandaat geldt |
|
clustercoördinator |
3.5 Afdoeningsmandaat Leerplicht
Mandaat aan de Leerplichtambtenaar
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Beschikking tot ontheffing leerplicht (art. 3, art. 5) |
|
|
2. |
Mededeling betreffende vervangende leerplicht aan Districtshoofd arbeidsinspectie |
|
|
3. |
Toekenning extra verlof leerplichtigen (meer dan 10 dagen, art. 14) |
|
|
4. |
Beschikking vervanging laatste jaar volledige leerplicht |
|
|
3.6 Ondertekeningsmandaat Leerplicht
Mandaat aan de Leerplichtambtenaar
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Advies GMD m.b.t. ontheffing leerplicht |
|
|
2. |
Alle stukken en correspondentie voor die onderwerpen waarvoor het afdoeningsmandaat geldt |
|
|
Hoofdstuk 4, Afdeling Middelen en Ondersteuning
4.1 Afdoeningsmandaat Afdeling Middelen en Ondersteuning
Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling Middelen en Ondersteuning
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Afdoening periodieke controle op de administratie |
Behoudens bij opmerkingen van de accountant |
|
2. |
Toepassing hardheidsclausule art. 63 Algemene wet inzake rijksbelastingen |
|
|
3. |
o Oninbaar verklaring belastingen |
|
|
|
o Oninbaar verklaring andere posten dan belastingen |
Verlenen van submandaat is uitgesloten |
|
4. |
Ambtshalve kwijtschelden van administratieve verhogingen art. 66 Algemene weg inzake rijksbelastingen |
Verlenen van submandaat is uitgesloten |
|
5. |
Optreden beroepsprocedures bij gerechtshof (in belastingzaken) en cassatie bij de Hoge Raad |
Verlenen van submandaat is uitgesloten |
|
6. |
Aangifte van te verzekeren objecten Clustercoordinator administratie en Belastingen |
|
Clustercoordinator administratie en Belastingen |
7. |
Afhandelen van statistische opgaven |
|
Clustercoordinator administratie en Belastingen |
8. |
Informatieve brieven |
Geen rechtsgevolg/geen persoonlijke beleidsopvattingen |
Clustercoördinator |
9. |
Aangiften b.t.w.-afdrachten |
|
Clustercoordinator administratie en Belastingen |
10. |
Declaraties van aan de gemeente toegekende subsidies en bijdragen |
|
Clustercoordinator administratie en Belastingen |
11. |
Saldibevestigingen met betrekking tot geldleningen |
|
Clustercoordinator administratie en Belastingen |
12. |
Afdoening van besluiten tot het aangaan van overeenkomsten inzake: |
|
Clustercoordinator administratie en Belastingen |
|
1. Vaste geldleningen |
|
|
|
2. Kasgeldleningen |
|
|
|
3. Rekening courant overeen-komsten banken |
|
|
|
4. Belegging van overtollige middelen |
|
|
13. |
Ingebrekestelling civiele vorderingen |
|
|
4.2 Afdoeningsmandaat afdeling Middelen en Ondersteuning m.b.t. de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen (Wkpd)
Aanwijzing van de Sr. Medewerker DIV tot beheerder/registrator Wkpd
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
bevoegdheden op grond van de Wkpd |
|
Medewerker DIV |
4.3 Budgetbeheer door Clustercoördinatoren afdeling Middelen en Ondersteuning
Op grond van artikel 2 van de Regeling budgetbeheer 2005 zijn bij besluit van 23 december 2004 door het afdelingshoofd met ingang van 1 januari 2005 aangewezen tot budgetbeheerder:
- a.
de clustercoordinator van de cluster Administratie
- b.
de clustercoordinator van de cluster Bode/Schoonmaak en Catering
Hoofdstuk 5, Afdeling Openbare Werken
5.1 Afdoeningsmandaat Afdeling Openbare Werken
Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling Openbare Werken
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Het verlenen van toestemming aan nutsbedrijven voor het leggen van kabels en leidingen |
Mits in daartoe bestemde kabel- en leidingstroken |
Sr. Medewerker Civieltecniek |
2. |
Het vragen van toestemming aan de nutsbedrijven voor het verleggen van kabels en leidingen |
|
Sr. Medewerker Civieltechniek |
3. |
Het verlenen van kapvergunningen |
o Geen monumentale bomen, opgenomen in bestemmings- dan wel landschapsbeleidsplan o Geen kapvergunningen aan de gemeente |
Sr. Medewerker Cultuurtechniek |
4. |
Het verlenen van vergunning voor aansluiting panden op het gemeentelijk riool |
Passend binnen geformuleerd beleid |
Sr. Medewerker Civieltechniek |
5. |
Het verlenen van vergunningen tot het maken en hebben van verharde uitwegen op openbare wegen (inritvergunning) |
|
Sr. Medewerker Civieltechniek |
6. |
Opdragen van meer- en minderwerk bij de in uitvoering zijnde werken |
Mits vallende binnen de stelposten |
Sr. Medewerkers Civiel- en Cultuurtechniek |
7. |
Het doen van mededeling inzake schademeldingen en het aansprakelijk stellen voor herstel van schade door derden aan gemeente eigendommen, incl. het doen van aangifte bij de politie |
|
Sr. Medewerkers Civiel- en Cultuurtechniek |
8. |
Het vragen van offertes voor plantmateriaal, materieel en materialen |
|
Sr. Medewerker Cultuurtechniek |
9. |
Het verlenen van opdrachten inzake kermisaansluitingen Sr. Medewerker Civeltechniek |
|
Sr. Medewerker Civeltechniek |
10. |
Informatieve brieven |
Geen rechtsgevolg/geen persoonlijke beleidsopvat-tingen |
Clustercoördinatoren, Contactambtenaar kern- en buurtgericht werken |
5.2 Afdoeningsmandaat Heffingen
Mandaat van de heffingsambtenaar aan het Hoofd van de afdeling Openbare Werken
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Rechtenverordening Vaststellen en bekendmaken van de verschuldigde rechten |
|
|
5.3 Ondertekeningsmandaat Openbare Werken
Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling Openbare Werken
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Alle stukken en correspondentie voor die onderwerpen waarvoor het afdoeningsmandaat geldt. |
|
Sr. Medewerkers Civiel- en Cultuurtechniek |
5.4 Budgetbeheer door Clustercoördinatoren afdeling Openbare Werken
Op grond van artikel 2 van de Regeling budgetbeheer 2005 zijn bij besluit van 23 december 2004 door het afdelingshoofd met ingang van 1 januari 2005 aangewezen tot budgetbeheerder:
- a.
de clustercoordinator van de cluster Civieltechniek
- b.
de clustercoordinator van de cluster Cultuurtechniek
Hoofdstuk 6, Afdeling Publiekszaken
6.1 Afdoeningsmandaat Publiekszaken
Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling Publiekszaken
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Verstrekken van statistische opgaven aan o.a. C.B.S |
|
|
2. |
Verzoeken om inlichtingen en advisering aan Ministerie van Justitie inzake naturalisatie |
|
|
3. |
Verzoeken om inlichtingen en advisering aan Ministerie van Justitie inzake naamsverandering |
|
|
4. |
Aanschrijvingen m.b.t. begraafplaatsenadministratie, zoals verlenging grafrecht, ruiming |
|
|
5. |
Verlof geven tot uitstel van begraving of verbranding ex artikel 17 Wet op de Lijkbezorging |
|
|
6. |
Benoeming voorzitter leden en plv. leden stembureau |
|
|
7. |
Toekenning van huisnummers |
Geen mandaat met betrekking tot vernummering |
|
8. |
Aanwijzing trouwlocatie bepaalde dag en bepaald huwelijk en het aangaan van overeenkomsten “huwelijk en registratie partnerschap op locatie” |
Delegatie door de gemeenteraad aan het college |
|
9. |
Informatieve brieven |
Geen rechtsgevolg/geen persoonlijke beleidsopvat-tingen |
clustercoördinator |
6.2 Afdoeningsmandaat Heffingen
Mandaat van de heffingsambtenaar aan het Hoofd van de Afdeling Publiekszaken
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Rechtenverordening Vaststellen en bekendmaken en invorderen in eerste aanleg van de verschuldigde rechten |
|
|
2. |
Verordening Lijkbezorgingsrechten Vaststellen en bekendmaken en invorderen in eerste aanleg van de verschuldigde rechten |
|
|
6.3 Afdoeningsmandaat afdeling Publiekszaken
Mandaat aan de Medewerker afdeling Publiekszaken
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
|
Verlenen paspoorten en Europese identiteitskaarten |
|
|
|
Verlenen rijbewijzen |
|
|
|
Verklaringen omtrent het gedrag |
|
|
|
Werkmappen Rijtijdenwet |
|
|
|
Het bewerken en afhandelen van de krachtens de Kieswet en het Kiesbesluit vastgestelde formulieren |
|
|
|
Afgifte van uittreksels en verklaringen uit de GBA |
|
|
|
Afgifte van bewijzen van Nederlanderschap geen reispapieren zijnde |
|
|
|
Het afgeven van attestatie de Vita |
|
|
|
Legalisatie van handtekeningen |
|
|
|
Het opvragen van strafregistergegevens en inlichtingen uit de algmene documentatieregisters |
|
|
|
Toestemming opgraven/herbegraven |
|
|
|
Gunstige beschikking ex artikel 102 GBA |
|
|
6.4 Ondertekeningsmandaat afdeling Publiekszaken
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1 |
Alle stukken en correspondentie voor die correspondentie waarvoor het afdoeningsmandaat geldt |
|
|
Budgetbeheer door clustercoördinator publiekszaken
Op grond van artikel 2 van de Regeling budgetbeheer 2005 is bij besluit van 23 december 2004 door het afdelingshoofd met ingang van 1 januari 2005 aangewezen tot budgetbeheerder:
a. de clustercoordinator Publiekszaken
Hoofdstuk 7, Afdeling Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ontwikkeling en Milieu (VROM)
7.1 Afdoeningsmandaat Afdeling VROM
Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling VROM
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Verstrekken informatie over structuur -en bestemmingsplannen |
|
Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling |
2. |
Verzoeken aan externe stedenbouwkundige adviseur(s) om adviezen |
|
Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling |
3. |
Opdrachten aan taxateur/aankoper tot verrichten taxaties |
Passend binnen (ontwerp) bestemmingsplannen |
Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling |
4. |
Overeenkomsten verkoop bouwkavels |
Passend binnen bestemmingsplan en exploitatie-opzet |
Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling |
5. |
Positief beslissen op verzoek aankoop overhoekjes |
|
|
6. |
Overeenkomsten verkoop overhoekjes |
|
Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling |
7. |
Het verstrekken van informatie over ruimtelijke plannen en het voeren van correspondentie omtrent de stand van zaken van bouwaanvragen en schetsplannen |
|
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
8. |
Het aanvragen van een verklaring van geen bezwaar ex. art. 19,lid 2 WRO en/of art. 50, lid 5 Woningwet bij GS |
o Na collegebesluit tot voeren vrijstellings-procedure |
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
|
|
o Indien er na publicatie geen bezwaren zijn |
|
9. |
Het verlenen van lichte, reguliere en tijdelijke bouwvergunningen en aanlegvergunningen |
Plan, indien van toepassing, in overeenstemming met hieronder genoemde items: |
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
|
|
1. Bestemmingsplan |
|
|
|
2. Welstandsadvies |
|
|
|
3. Bouwbesluit |
|
|
|
4. Bouwverordening |
|
|
|
5. Woningwet |
|
|
|
6. Monumentenwet |
|
|
|
7. Principebesluit B&W tot afwijking van bestemmingsplan of welstandsadvies |
|
|
|
8. afgeronde vrijstellingsprocedure ex artikel 19, lid 1 WRO |
|
|
|
9. in overeenstemming met het in voorbereiding zijnde bestemmingsplan (artikel 50, lid 4 Woningwet) |
|
10. |
Het intrekken van een lichte en reguliere bouwaanvraag of bouwvergunning alsmede het voornemen daartoe. |
Op verzoek van de aanvrager, of indien geen of een instemmende reactie wordt ontvangen op het voornemen tot intrekking |
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
11. |
Het weigeren van een lichte bouwvergunning |
|
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
12. |
Het verlenen van een ontheffing op grond van het Bouwbesluit |
|
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
13. |
Niet in behandeling nemen van een bouwaanvraag voor een vergunning ingevolge artikel 47 van de Woningwet op grond van artikel 4:5 Awb |
|
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
14 |
Het vaststellen van het legesbedrag |
|
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
15 |
Het voeren van een procedure als bedoeld in Art. 11 WRO: Uitwerkingsplan/ wijzigingsplan |
o Na collegebesluit tot uitwerkingsplan of wijzigingsplan ex art. 11 WRO |
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
|
|
|
|
16. |
Het voeren van een procedure als bedoeld in Art. 15 WRO: Vrijstelling verlenen van bepaalde voorschriften van een bestemmingsplan, dan wel het stellen van nadere eisen, eventueel nadat een verklaring van geen bezwaar van GS is ontvangen |
|
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
17. |
Het voeren van een procedure als bedoeld in Art 17 WRO: Vrijstelling verlenen van een bestemmingsplan – met het oog op een voor een bepaalde termijn voorgenomen afwijking – voor een bepaalde termijn. |
|
|
18. |
Art. 19, lid 2 WRO: Vrijstelling verlenen van het geldende bestemmingsplan in gevallen waarvoor reeds een verklaring van geen bezwaar is afgegeven |
indien er na publicatie geen zienswijzen zijn |
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
19. |
Art. 19, lid 3 WRO: Vrijstelling verlenen van het geldende bestemmingsplan in bij algemene maatregel van bestuur aangegeven gevallen |
o passend binnen de Nota Vrijstellingenbeleid |
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
|
|
o indien er na publicatie geen zienswijzen zijn |
|
20. |
Het verlenen van sloopvergunningen en het afdoen van sloopmeldingen |
Geen sprake van beeldbepalend of monumentaal panden indien op voorhand geen bezwaren zijn ingediend |
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
21. |
Het instemmen met het verzoek van de rechtbank om af te zien van een onderzoek ter terechtzitting als bedoeld in artikel 8:57 Awb. |
|
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
22. |
Het verlenen van reclamevergunningen ingevolge artikel 4.7.2 van de APV |
Overeenstemming met welstandsadvies |
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
23. |
Het afdoen van meldingen op grond van art. 8.19 van de Wet milieubeheer |
|
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
24. |
Het afdoen van meldingen op grond van art. 8.40 van de Wet milieubeheer |
|
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
25. |
Het stellen van nadere eisen o.g.v. AmvB ex. Art. 8.40 van de Wet milieubeheer |
|
|
26. |
Ambtshalve en op verzoek van de aanvrager wijzigen of aanvullen van voorschriften (art. 8.22, 8.23 en 8.24 Wet Milieubeheer) |
|
|
27. |
Verzoek om de aanvraag voor een vergunning ingevolge de Wet Milieubeheer aan te vullen (art. 3:18 en art. 4:5 Awb) |
|
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
28. |
Niet in behandeling nemen van een aanvraag voor een vergunning ingevolge de Wet Milieubeheer op grond van art. 4:5 Awb |
|
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
29. |
Het verlenen van ontwerp-beschikkingen in het kader van de Wet milieubeheer |
|
|
30. |
Het verlenen van beschikkingen in het kader van de Wet milieubeheer |
Indien geen zienswijzen zijn ingediend |
|
31. |
Het intrekken van milieuvergunningen op grond van art. 8.25 en 8.26 van de Wet Milieubeheer |
|
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
32. |
Het afdoen van meldingen o.g.v. het Bouwstoffenbesluit (Art. 95 Wet Bodembescherming) |
|
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
33. |
Het verlenen van gedoogbeschikkingen opslag vaste mest |
Beleidskader is provinciebreed door gemeenten vastgesteld |
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
34. |
Het verlenen van ontheffingen in het kader van artikel 10.63 Wm (o.a. paasvuren) |
|
|
35. |
Inzending woningbouwstatistieken |
|
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
36. |
Het beslissen, ondertekenen en verzenden van een door de eigenaar van een monument in te dienen declaratie. |
|
|
37. |
Het behandelen van handhavingsverzoeken in de zin van artikel 18.14 Wm |
Voor zover geen overtredingen worden geconstateerd |
|
38. |
De afhandeling van klachten in het kader van de Wet bodembescherming, de Wet milieubeheer, de Wet gevaarlijke stoffen, de Woningwet, de Wet op de Ruimtelijke Ordening, het Bouwbesluit en gebruiksvergunningen |
|
|
39. |
Het laten uitgaan van correspondentie in het kader van het houden van toezicht op het gebied van gebruiksvergunningen, bouwen en milieu. |
Voor zover geen overtredingen worden geconstateerd |
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
40. |
Het laten uitgaan van correspondentie in het kader van het houden van toezicht op het gebied van gebruiksvergunningen, bouwen en milieu, tot en met de vooraankondiging bestuursdwang/dwangsom |
|
|
7.2 Afdoeningsmandaat Heffingen
Mandaat van de heffingsambtenaar aan het Hoofd van de Afdeling VROM
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
1. |
Rechtenverordening |
Vaststellen en bekendmaken van de verschuldigde rechten |
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
7.3 Ondertekeningsmandaat afdeling Vrom
Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling VROM
Nr. |
Onderwerp: |
Beperking Mandaat: |
Submandaat: |
|
Inzending ontwerp-, structuur en bestemmingsplannen aan CARP en overige adviesinstanties |
Na instemming ontwerpplan door college |
Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling |
|
Inzending vastgestelde structuur- en bestemmingsplannen ter goedkeuring aan GS |
Na vaststelling in raad |
Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling |
|
Het inzenden van aanvragen om een verklaring van geen bezwaar art. 19, lid 2 WRO en/of art. 50, lid 5 van de Woningwet en goedkeuring art. 11 WRO bij GS |
|
Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling |
|
Toezending overeenkomsten aan- en verkoop, verhuur, verpachting, erfpacht en ingebruikgeving |
Na collegebesluit |
Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling |
|
Het ondertekenen van het besluit en de correspondentie inzake diverse aanhoudingen op grond van de Woningwet: |
|
Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving |
|
o Art. 49: Termijn voor diverse vrijstellingen in het kader WRO |
|
|
|
o Art. 50: In verband met genomen voorbereidingsbesluit, ter inzage legging van een ontwerp van een bestemmingsplan of herziening daarvan, etc. |
|
|
|
o Art. 51: Bouwwerk als onderdeel van beschermd stads- of dorps-gezicht in de zin van de Monumentenwet |
|
|
|
o Art. 52: Bouwen aan te merken als het oprichten of veranderen van een inrichting waarvoor een vergunning krachtens de Wet milieubeheer is vereist |
|
|
|
o Art.52a: Indien er sprake, dan wel een redelijk vermoeden, is van ernstige verontreiniging |
|
|
|
o Art. 53: Voor het gebouw is een vergunning vereist ingevolge de Wet voorzieningen gezondheidszorg of de Wet ziekenhuisvoorzieningen. |
|
|
|
o Art. 54: Voor het gebouw is een vergunning vereist ingevolge de Monumentenwet 1988 |
|
|
|
o Art. 55: Voor het bouwen is vrijstelling ingevolge artikel 7 van de Woningwet vereist |
|
|
|
o Art. 56b: Indien het besluit op een bouwaanvraag 1e fase nog niet onherroepelijk is of indien het bouwplan waarvoor de bouwvergunning 1e fase is verleend a.g.v. het besluit omtrent de bouwaanvraag 2e fase zodanige wijzigingen behoeft dat naar het oordeel van B&W wederom een toetsing aan de weigeringsgronden van de 1e fase noodzakelijk is. |
|
|
|
Het verzoeken aan het college om een hogere grenswaarde inzake industrie- en verkeerslawaai (artikel 47, 49, 50, 66 en 68, 82 t/m 86, 100a, 105 en 106 van de Wet Geluidhinder |
|
|
|
Alle correspondentie omtrent de door het college verleende vergunningen |
|
|
Budgetbeheer afdeling VROM
Op grond van artikel 2 van de Regeling budgetbeheer 2005 zijn bij besluit van 23 december 2004 door het afdelingshoofd met ingang van 1 januari 2005 aangewezen tot budgetbeheerder:
- a.
de clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling
- b.
de clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl