Regeling vervallen per 23-10-2015

Mandaatregister 2002 (14e wijziging)

Geldend van 01-04-2009 t/m 22-10-2015 met terugwerkende kracht vanaf 01-04-2009

Intitulé

Mandaatregister 2002 (14e wijziging)

Bij besluit van 20 januari 1998 is door burgemeester en wethouders mandaat, afdoeningsmandaat en ondertekeningsmandaat verleend met betrekking tot in het bij dat besluit vastgestelde register aan in het register genoemde ambtenaren.

De gemeentesecretaris is gemachtigd om binnen het mandaatregister verschuivingen door te voeren waar de werkverdeling binnen de gemeentesecretarie en de functieomschrijvingen zulks wenselijk maken.

De gemeentesecretaris en de directeuren, elk voor hun verantwoordelijkheid, zijn voor alle in het register genoemde taken gemachtigd tot ondertekening.

Als algemene regel geldt dat negatieve besluiten (weigeringen, aanschrijvingen enz.) niet zijn gemandateerd.

Hoofdstuk 1, de Gemeentesecretaris/Algemeen Directeur

1.1 Afdoeningsmandaat

Mandaat aan Gemeentesecretaris/Algemeen Directeur

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

Algemeen mandaat mbt alle in dit register genoemde mandateringen

 

 

2.

Personele Aangelegenheden secretarie, buitendienst, zwembaden, sporthallen, dorpshuizen

Statutair en arbeidscontractant

 

3.

Personele aangelegenheden onderwijs

 

 

4.

Personele aangelegenheden Brandweer

Beperking: ontslag of overplaatsing anders dan op verzoek

 

5.

werktijdenregeling

regeling koop/verkoop uren

 

Hoofdstuk 2, Concernstaf

2.1 Afdoeningsmandaat Cluster Openbare Orde en Veiligheid

Mandaat aan Hoofd Afdeling Concernstaf

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

Collectevergunningen

 

Concerncontroller

2.

Zondagswet

Onder gebruikelijke voorwaarden

Concerncontroller

 

Geluidwagens/installaties in open lucht (tijd)

 

 

3.  

Honden- en kattenbesluit

Mits gunstig advies inspectie R.V.V. en positief beschikt op milieuvergunning

Concerncontroller

Vergunning houden dieren in pensions o.a. voor verkoop

4.                                           

Algemene Plaatselijke Verordening

 

Concerncontroller

Vergunning/Ontheffing voor:

 

o optocht;

 

o vertoningen op de weg;

 

o straatartiest;

 

o dienstverlening

 

o aanbrengen;voorwerpen/stoffen op, aan of boven de weg;

 

o evenementen;

 

o vuur in de openlucht;

 

o alarminstallaties;

 

o houden wilde dieren;

 

o ophokplicht duiven;

 

o houden bijen;

 

o geluidhinder voor omwonenden;

 

o handelsreclame;

 

o verlenen/weigeren op grond van artikel 2.1.5.1 APV;

Mits conform de beleidsregels tijdelijke reclameborden

o mestverbod;

o parkeren handels-reclamevoertuigen;

o collecte- en kledinginzameling;

 

o venten;

 

o verkoop kleine eetwaren en/of versnaperingen;

 

o tijdelijke verkeersmaatregelen (tijdens evenementen);

 

o verkoop vuurwerk;

 

o snuffelmarkten e.d.;

 

o terrassen.

 

5.      

Marktverordening

Passend binnen vastgestelde branche-verdeling

Concerncontroller

o Plaatsen verzoeken op wachtlijst

o Weigering standplaats wegens plaatsgebrek en voldoende aantal op wachtlijst

o Vergunning standplaats

6.      

Wet op de Kansspelen

Mits wordt voldaan aan Wet op de Kansspelen en in overeenstemming met bestaand beleid

Concerncontroller

o Speelautomatenvergunning

o Melding kienen

o Loterijvergunning

7.  

Drank- en Horecawet

Mits aan wettelijke voorschriften wordt voldaan

Concerncontroller

o Ontheffing ex. art. 35

o Vergunningen ex art. 3

8.  

Winkeltijdenwet

 

Concerncontroller

o Ontheffing ex artt. 3 en 4

9.

 Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990

Ontheffingen ingevolge art. 87 Rvv

Concerncontroller

10.

Informatieve brieven

Geen rechtsgevolg/geen persoonlijke beleidsopvattingen

Concerncontroller

Clustercoordinator

11.      

 Alle stukken en correspondentie voor die onderwerpen waarvoor het afdoeningsmandaat geldt en die passen binnen de taak en het opleidingsniveau      

Uitgaven tot € 5000,--  

o Concerncontroller

o Cdt brandweer

o beleidsmedewerker OOV

12.

Alle stukken en correspondentie voor die onderwerpen waarvoor het afdoeningsmandaat geldt en die passen binnen de taak en het opleidingsniveau

 Met uitzondering van financiële uitgaven

o Concerncontroller

o Medewerker OOV

o Jur. Adm. Medewerker

o Medewerker brandweer en brandpreventie (plv. cdt.)

o Medewerker brandpreventie bouw- en milieuvergunningen

o Coördinator gebruiks- vergunningen en overige vergunningen;

o Medewerker brandpreventie gebruiks-vergunningen Bouwbesluit

2.2 Afdoeningsmandaat Personeel en Organisatie

Mandaat aan Hoofd van de Afdeling Concernstaf

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

Arbeidsovereenkomsten:

o Ziet uitsluitend toe op tijdelijk personeel, korter dan 6 maanden in dienst o Vacature-openstelling o Benoeming en bezoldiging en de afwijzing van sollicitanten o Prioriteitenstelling personele bezetting m.u.v. WSW o Inzet van inleen- en uitzendkrachten en tijdelijke uitbreidingen van het dienstverband van part-time medewerk(st)ers voor maximaal zes maanden

Concerncontroller

2.

De imperatieve bepalingen in de volgende regelingen:

 

Concerncontroller

 

o Algemeen Ambtenarenreglement;

 

 

 

o Uitkeringsverordening;

 

 

 

o Wachtgeldverordening;

 

 

 

o Verplaatsingskostenverordening;

 

 

 

o Reis- en pensionkostenregeling ongehuwd personeel

 

 

 

o Uitvoeringsregeling studiefaciliteiten, met uitzondering van toekenning en intrekking van studiefaciliteiten

 

 

 

o Richtlijnen tegemoetkoming in bovenmatige ziektekosten

 

 

 

o Verordening tegemoetkoming in bovenmatige ziektekosten aan enkele groepen van I.Z.A.-deelnemers

 

 

3.

o Afdoen van open sollicitaties en verzoeken om stageplaatsen

 

o Concerncontroller

 

o Afwijzing van (overige) sollicitanten na benoeming

 

o Medewerkers personeelszaken

4.

Aanvraag om salarisvoorschot

Max. € 500,-- 1 x per jaar per persoon

Concerncontroller

5.

Verzoeken deelname cursussen/ aanvragen studiefaciliteiten

Passend binnen uitvoeringsplan, budget en faciliteitenregeling

Concerncontroller

6.

 Uitvoering CAR/UWO: het inhuren van “kindplaatsen”.

 

Concerncontroller

2.3 Afdoeningsmandaat Heffingen

Mandaat van de heffingsambtenaar aan het Hoofd van de Afdeling Concernstaf

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

Rechtenverordening

Vaststellen en bekendmaken van de verschuldigde rechten

Concerncontroller

2.

Marktgeldenverordening

Vaststellen en bekendmaken van de verschuldigde marktgelden

Concerncontroller

2.4 Afdoenings- en ondertekeningsmandaat Bezwaar- en Klachtschriften

Mandaat aan de Ambtelijk Secretaris van de Commissie

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1. 

Verordening inzake de behandeling van bezwaar- en beroepschriften.

o art. 8: het inwinnen van inlichtingen en/of advies

 

o art. 10: het verzenden van de uitnodiging voor een vergadering van de commissie

o art. 15: nader onderzoek na de zitting

2.

Verordening inzake de behandeling van bezwaarschriften personele aangelegenheden

o Het doen van vooronderzoek;

o het verzenden van de uitnodiging voor de zitting en het wijzigen van de agenda op verzoek;

o het doen van nader onderzoek na de zitting

3.

Regeling inzake de afhandeling van klaagschriften

o Het doen van vooronderzoek;

o het verzenden van de uitnodigingen voor de zitting en het wijzigen van de agenda op verzoek;

o het doen van nader onderzoek na de zitting

2.5 Ondertekeningsmandaat

Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling Concernstaf

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

Bericht m.b.t. te volgen procedures / stand van zaken t.a.v. verzoeken

 

Concerncontroller

2.

Stukken en correspondentie

waarvoor het afdoeningsmandaat geldt

Concerncontroller

3.

Overeenkomsten naar burgerlijk recht en notariële akten

 

Concerncontroller

4.

Opdracht plaatsing personeels-advertenties

 

Concerncontroller

5.

Ontvangstbevestiging sollicitaties

 

Concerncontroller

6.

Uitnodiging voor sollicitatie-gesprekken

 

Concerncontroller

7.

Afschrijven sollicitanten

 

Concerncontroller

8.

Verzoeken om aanstellings-keuringen

 

Concerncontroller

9.

Aan-/afmeldingen bij ABP-IZA-ZFK-BV

Conform voorschriften

Concerncontroller

10.

Bevestiging akkoord einde dienst-verband

 

Concerncontroller

11.

Opdracht uitbetaling overlijdens-uitkering

 

Concerncontroller

12.

Opdracht uitbetaling 1%-regeling

 

Concerncontroller

13.

Opdracht uitbetaling jubileum-gratificatie

 

Concerncontroller

14.

Opdracht uitbetaling verhuis-kosten

 

Concerncontroller

15.

Opdracht uitbetaling reiskosten woon/werkverkeer

 

Concerncontroller

16.

Opdracht uitbetaling dienstreizen

 

Concerncontroller

17.

Opdracht uitbetaling studiekosten

 

Concerncontroller

18.

Werkgeversverklaring t.b.v. inkomen

 

Concerncontroller

19.

Werkgeversverklaring inz. Dienst-verband

 

Concerncontroller

20.

Ziek- en herstelmeldingen

 

Concerncontroller

21.

Stage-overeenkomsten

 

Concerncontroller

22.

Info’s, arbeidsvoorwaarden

Conform bulletins VNG/Biza

Concerncontroller

23.

Info’s personeel alg. personeels-aangelegenheden

 

Concerncontroller

2.6 Budgetbeheer door clustercoördinatoren van de Afdeling Concernstaf

Op grond van artikel 2 van de Regeling budgetbeheer 2005 zijn door het hoofd van de afdeling concernstaf bij besluit van 23 december 2004 met ingang van 1 januari 2005 aangewezen tot budgetbeheerder:

  • a.

    de clustercoordinator van de cluster Openbare Orde en Veiligheid

  • b.

    de clustercoordinator van de cluster Planning en Control

  • c.

    de clustercoordinator van de cluster Bestuursondersteuning

Hoofdstuk 3, Afdeling Maatschappelijke Zaken

3.1 Afdoeningsmandaat Sociale Dienst

Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling Maatschappelijke Zaken

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

Doorzending aanvragen individuele huursubsidie aan ministerie VROM

 

 

2.

Het nemen van besluiten op grond van de Wet Voorziening gehandicapten

Afwijzing op aanvraag overeenkomstig GGD-advies

 

3.

Het besluiten op verzoeken om een Landelijke Invalidenparkeer-kaart (LIP)

Overeenkomstig GGD-advies

 

4.

Besluiten inzake de verlening van bijstand en inzake terugvordering en verhaal o.g.v. de Abw (art. 120)

o Geldlening ter voor-ziening in bedrijfs-kapitaal < € 50.000,-- o.g.v. art. 5 van het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen (Bbz)

 

 

 

o Maatregel met gevolg weigering van uitkering o.g.v. art. 14, lid 4 Abw

 

5.

Het nemen van besluiten o.g.v. het Maatregelenbesluit Abw, Ioaw en Ioaz

Maatregel met gevolg weigering 100% van uitkering

 

6.

Besluiten inzake de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijke arbeidsongeschikte werkloze werknemers (art. 43 Ioaw)

Maatregel met gevolg weigering van de uitkering, art. 20 lid 3 van de Ioaw

 

7.

Besluiten inzake de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (art. 43 Ioaz)

Maatregel met gevolg weigering van de uitkering, art. 20, lid 3 Ioaz

 

8.

Het verstrekken van voorschotten Abw, Ioaw, Ioaz, Bbz, Zorgwet WVG

Tot maximaal de van toepassing zijnde (bijstands)norm

o Jur. Medew.

 

 

 

o Seniorconsulent

9.

Beschikken in de zin van art. 1:3, lid 2 van de Algemene wet bestuursrecht, in het kader van de Sociale Regelgeving

 

 

10.

Het nemen van besluiten o.g.v. de Zorgwet

 

 

11.

Het afgeven van Melkertverklaringen

 

 

12.

Verstrekken van statistische gegevens aan o.a. CBS

 

 

13.

Het afgeven van verklaringen omtrent Inkomen en Vermogen (VIV)

 

 

14.

Het nemen van besluiten in het kader van de Wet Inschakeling Werkzoekenden

 

 

3.2 Afdoeningsmandaat Heffingen en Invorderingen

Mandaat van de heffingsambtenaar aan het Hoofd van de Afdeling Maatschappelijke Zaken

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

Beslissen op verzoeken om kwijtschelding gemeentelijke belastingen

 

 

3.3 Afdoeningsmandaat Welzijn en Onderwijs

Mandaat aan het hoofd van de Afdeling Maatschappelijke Zaken

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

o Het verstrekken van voorschotten en het doen van subsidies aan gesubsidieerde instellingen (na subsidiebeschikking raad)

Voor subsidies minder dan € 25.000,--

 

 

o Vervolgprocedure toekenning incidentele subsidies na beschikking

 

 

2.

Beschikking m.b.t. incidentele subsidieverzoeken

Tot een bedrag van € 250,-- en passend binnen geformuleerd beleid en vastgesteld budget

 

3.

Beschikbaarstellen bekers

 

Portefeuillehouder Maatschappelijke Zaken

4.

Vaststellen roosters binnensportaccommodaties

 Voor zover sprake is van overeenstemming met betrokkenen

 

5.

Verhuur van sportaccommodaties

Regeling VROMoster

 

6.

Beschikking art. 45 WBO en art. 54 par. 50 WSO (leerlingenvervoer)

 

 

 

o Correspondentie vervoers-bedrijven m.b.t. vervoer leerlingen

Conform verordening leerlingenvervoer

 

7.

Brieven afrekening/verantwoording uitgaan n.a.v. besluit medewerking art. 74 wet op het basisonderwijs

Binnen krediet

 

8.

Correspondentie met het min. van onderwijs m.b.t. rijksvergoedingen onderwijs

 

 

9.

Verzoeken voor opname op scholenplan huisvestings-overzicht voor wat betreft de vervolgprocedure na raadsbesluit

 

 

10.

Het verstrekken van statistische gegevens aan ministerie, provincie, gemeenten, VNG etc

 

 

11.

Aanstelling gedetacheerde Niwobmedewerkers, t.b.v. welzijn- en onderwijsaccommodaties

 

 

12.

Meer-/minderwerk inzake pVROMjecten

 

 

13.

Rechtspositiebesluit Ond. Personeel:

 

 

 

1. Het verlenen van kort buitengewoon verlof

 Art I-C29, lid 1

 

 

2. Het verlenen van kort buitengewoon verlof ivm nascholing

 Art. I-C29a

 

 

3.  Het verlenen van kort buitengewoon verlof voor ten hoogste vier dagen per jaar

 Art. I-C30

 

 

4.  Het verlenen van een tegemoetkoming in de verhuiskosten

 Art. I-J3

 

 

5.  Het verlenen van een tegemoetkoming in de reiskosten

 Art. I-J9

 

 

6.  Het toekennen van een tegemoetkoming in reis- en verblijfskosten

 Art. I-J14

 

 

7.  Het toekennen van de jubileumgratificatie: besluit tot uitbetaling

 Art. I-K2

 

 

8.  Aanstelling in tijdelijke dienst

 Art. II-A4

 

14.

Tijdelijk besluit ziekte en arbeidsongeschiktheid onderwijzend en onderzoekpersoneel.

 

 

 

1. Het verlenen van zwanger-schaps- en bevallingsverlof.

Art. 9

 

15.

Het doen van aanvragen om aanvullende formatie op grond van de Ministeriele circulaire betreffende aanvullende formatie voor basisscholen op grond van bijzondere omstandigheden.

 

 

16.

Uitvoering van de Wet Kinderopvang

 

 

 

1. het voeren van algemene correspondentie over de kwaliteitshandhaving

 

 

 

2. Het geven van opdracht aan de toezichthouder voor het verrichten van onderzoek na melding.

Artt. 45, lid 1, art. 62 Wk

 

 

3. De schriftelijke mededeling dat opneming van kindercentra in het kinderopvangregister heeft plaatsgevonden.

Art. 46 Wk

 

 

4. Schriftelijke mededeling dat de wijziging van de gegevens van het kindercentrum in het kinderopvangregister heeft plaatsgevonden.

Art. 47 Wk

 

 

5. Het geven van een schriftelijke waarschuwing clustercoördinator

Art. 65, lid 1 Wk

 

 

 

Beperking: conform beleid.

 

17

Informatieve brieven

Geen rechtsgevolg, geen persoonlijke beleidsopvattingen

clustercoördinator

3.4 Ondertekeningsmandaat Maatschappelijke Zaken

Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling Maatschappelijke Zaken

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

 1.

Declaratie vervoerskosten aan andere gemeenten

 

 

 2.

Uitnodiging voor gesprekken met college/portefeuillehouder

 

 

 3.

Uitgifte sportaccommodaties bijzondere evenementen

 

 

 4.

Aanstelling verkeersbrigadiers

 

 

 5.

Alle stukken en correspondentie voor die onderwerpen waarvoor het afdoeningsmandaat geldt

 

clustercoördinator

3.5 Afdoeningsmandaat Leerplicht

Mandaat aan de Leerplichtambtenaar

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

Beschikking tot ontheffing leerplicht (art. 3, art. 5)

 

 

2.

Mededeling betreffende vervangende leerplicht aan Districtshoofd arbeidsinspectie

 

 

3.

Toekenning extra verlof leerplichtigen (meer dan 10 dagen, art. 14)

 

 

4.

Beschikking vervanging laatste jaar volledige leerplicht

 

 

3.6 Ondertekeningsmandaat Leerplicht

Mandaat aan de Leerplichtambtenaar

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

Advies GMD m.b.t. ontheffing leerplicht

 

 

2.

Alle stukken en correspondentie voor die onderwerpen waarvoor het afdoeningsmandaat geldt

 

 

Hoofdstuk 4, Afdeling Middelen en Ondersteuning

4.1 Afdoeningsmandaat Afdeling Middelen en Ondersteuning

Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling Middelen en Ondersteuning

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

Afdoening periodieke controle op de administratie

Behoudens bij opmerkingen van de accountant

 

2.

Toepassing hardheidsclausule art. 63 Algemene wet inzake rijksbelastingen

 

 

3.

o Oninbaar verklaring belastingen

 

 

 

o Oninbaar verklaring andere posten dan belastingen

Verlenen van submandaat is uitgesloten

 

4.

 Ambtshalve kwijtschelden van administratieve verhogingen art. 66 Algemene weg inzake rijksbelastingen

Verlenen van submandaat is uitgesloten

 

5.

Optreden beroepsprocedures bij gerechtshof (in belastingzaken) en cassatie bij de Hoge Raad

Verlenen van submandaat is uitgesloten

 

6.

Aangifte van te verzekeren objecten Clustercoordinator administratie en Belastingen

 

Clustercoordinator administratie en Belastingen

7.

Afhandelen van statistische opgaven

 

Clustercoordinator administratie en Belastingen

8.

Informatieve brieven

Geen rechtsgevolg/geen persoonlijke beleidsopvattingen

Clustercoördinator

9.

Aangiften b.t.w.-afdrachten

 

Clustercoordinator administratie en Belastingen

10.

Declaraties van aan de gemeente toegekende subsidies en bijdragen

 

Clustercoordinator administratie en Belastingen

11.

Saldibevestigingen met betrekking tot geldleningen

 

Clustercoordinator administratie en Belastingen

12.

Afdoening van besluiten tot het aangaan van overeenkomsten inzake:

 

Clustercoordinator administratie en Belastingen

 

1. Vaste geldleningen

 

 

 

2. Kasgeldleningen

 

 

 

3. Rekening courant overeen-komsten banken

 

 

 

4. Belegging van overtollige middelen

 

 

13.

Ingebrekestelling civiele vorderingen

 

 

4.2 Afdoeningsmandaat afdeling Middelen en Ondersteuning m.b.t. de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen (Wkpd)

Aanwijzing van de Sr. Medewerker DIV tot beheerder/registrator Wkpd

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

bevoegdheden op grond van de Wkpd

 

Medewerker DIV

4.3 Budgetbeheer door Clustercoördinatoren afdeling Middelen en Ondersteuning

Op grond van artikel 2 van de Regeling budgetbeheer 2005 zijn bij besluit van 23 december 2004 door het afdelingshoofd met ingang van 1 januari 2005 aangewezen tot budgetbeheerder:

  • a.

    de clustercoordinator van de cluster Administratie

  • b.

    de clustercoordinator van de cluster Bode/Schoonmaak en Catering

Hoofdstuk 5, Afdeling Openbare Werken

5.1 Afdoeningsmandaat Afdeling Openbare Werken

Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling Openbare Werken

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

Het verlenen van toestemming aan nutsbedrijven voor het leggen van kabels en leidingen

Mits in daartoe bestemde kabel- en leidingstroken

Sr. Medewerker Civieltecniek

2.

Het vragen van toestemming aan de nutsbedrijven voor het verleggen van kabels en leidingen

 

Sr. Medewerker Civieltechniek

3.  

Het verlenen van kapvergunningen  

o Geen monumentale bomen, opgenomen in bestemmings- dan wel landschapsbeleidsplan o Geen kapvergunningen aan de gemeente

Sr. Medewerker Cultuurtechniek  

4.

Het verlenen van vergunning voor aansluiting panden op het gemeentelijk riool

Passend binnen geformuleerd beleid

Sr. Medewerker Civieltechniek

5.

Het verlenen van vergunningen tot het maken en hebben van verharde uitwegen op openbare wegen (inritvergunning)

 

Sr. Medewerker Civieltechniek

6.

Opdragen van meer- en minderwerk bij de in uitvoering zijnde werken

Mits vallende binnen de stelposten

Sr. Medewerkers Civiel- en Cultuurtechniek

7.

Het doen van mededeling inzake schademeldingen en het aansprakelijk stellen voor herstel van schade door derden aan gemeente eigendommen, incl. het doen van aangifte bij de politie

 

Sr. Medewerkers Civiel- en Cultuurtechniek

8.

Het vragen van offertes voor plantmateriaal, materieel en materialen

 

Sr. Medewerker Cultuurtechniek

9.

Het verlenen van opdrachten inzake kermisaansluitingen Sr. Medewerker Civeltechniek

 

Sr. Medewerker Civeltechniek

10.

Informatieve brieven

Geen rechtsgevolg/geen persoonlijke beleidsopvat-tingen

Clustercoördinatoren, Contactambtenaar kern- en buurtgericht werken

5.2 Afdoeningsmandaat Heffingen

Mandaat van de heffingsambtenaar aan het Hoofd van de afdeling Openbare Werken

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

Rechtenverordening Vaststellen en bekendmaken van de verschuldigde rechten

 

 

5.3 Ondertekeningsmandaat Openbare Werken

Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling Openbare Werken

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

Alle stukken en correspondentie voor die onderwerpen waarvoor het afdoeningsmandaat geldt.

 

Sr. Medewerkers Civiel- en Cultuurtechniek

5.4 Budgetbeheer door Clustercoördinatoren afdeling Openbare Werken

Op grond van artikel 2 van de Regeling budgetbeheer 2005 zijn bij besluit van 23 december 2004 door het afdelingshoofd met ingang van 1 januari 2005 aangewezen tot budgetbeheerder:

  • a.

    de clustercoordinator van de cluster Civieltechniek

  • b.

    de clustercoordinator van de cluster Cultuurtechniek

Hoofdstuk 6, Afdeling Publiekszaken

6.1 Afdoeningsmandaat Publiekszaken

Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling Publiekszaken

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

Verstrekken van statistische opgaven aan o.a. C.B.S

 

 

2.

Verzoeken om inlichtingen en advisering aan Ministerie van Justitie inzake naturalisatie

 

 

3.

Verzoeken om inlichtingen en advisering aan Ministerie van Justitie inzake naamsverandering

 

 

4.

Aanschrijvingen m.b.t. begraafplaatsenadministratie, zoals verlenging grafrecht, ruiming

 

 

5.

Verlof geven tot uitstel van begraving of verbranding ex artikel 17 Wet op de Lijkbezorging

 

 

6.

Benoeming voorzitter leden en plv. leden stembureau

 

 

7.

Toekenning van huisnummers

Geen mandaat met betrekking tot vernummering

 

8.

Aanwijzing trouwlocatie bepaalde dag en bepaald huwelijk en het aangaan van overeenkomsten “huwelijk en registratie partnerschap op locatie”

Delegatie door de gemeenteraad aan het college

 

9.

Informatieve brieven

Geen rechtsgevolg/geen persoonlijke beleidsopvat-tingen

clustercoördinator

6.2 Afdoeningsmandaat Heffingen

Mandaat van de heffingsambtenaar aan het Hoofd van de Afdeling Publiekszaken

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

Rechtenverordening Vaststellen en bekendmaken en invorderen in eerste aanleg van de verschuldigde rechten

 

 

2.

Verordening Lijkbezorgingsrechten Vaststellen en bekendmaken en invorderen in eerste aanleg van de verschuldigde rechten

 

 

6.3 Afdoeningsmandaat afdeling Publiekszaken

Mandaat aan de Medewerker afdeling Publiekszaken

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

 

Verlenen paspoorten en Europese identiteitskaarten

 

 

 

Verlenen rijbewijzen

 

 

 

Verklaringen omtrent het gedrag

 

 

 

Werkmappen Rijtijdenwet

 

 

 

Het bewerken en afhandelen van de krachtens de Kieswet en het Kiesbesluit vastgestelde formulieren

 

 

 

Afgifte van uittreksels en verklaringen uit de GBA

 

 

 

Afgifte van bewijzen van Nederlanderschap geen reispapieren zijnde

 

 

 

Het afgeven van attestatie de Vita

 

 

 

Legalisatie van handtekeningen

 

 

 

Het opvragen van strafregistergegevens en inlichtingen uit de algmene documentatieregisters

 

 

 

Toestemming opgraven/herbegraven

 

 

 

Gunstige beschikking ex artikel 102 GBA

 

 

6.4 Ondertekeningsmandaat afdeling Publiekszaken

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1

Alle stukken en correspondentie voor die correspondentie waarvoor het afdoeningsmandaat geldt

 

 

Budgetbeheer door clustercoördinator publiekszaken

Op grond van artikel 2 van de Regeling budgetbeheer 2005 is bij besluit van 23 december 2004 door het afdelingshoofd met ingang van 1 januari 2005 aangewezen tot budgetbeheerder:

a. de clustercoordinator Publiekszaken

Hoofdstuk 7, Afdeling Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ontwikkeling en Milieu (VROM)

7.1 Afdoeningsmandaat Afdeling VROM

Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling VROM

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

Verstrekken informatie over structuur -en bestemmingsplannen

 

Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling

2.

Verzoeken aan externe stedenbouwkundige adviseur(s) om adviezen

 

Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling

3.

Opdrachten aan taxateur/aankoper tot verrichten taxaties

Passend binnen (ontwerp) bestemmingsplannen

Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling

4.

Overeenkomsten verkoop bouwkavels

Passend binnen bestemmingsplan en exploitatie-opzet

Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling

5.

Positief beslissen op verzoek aankoop overhoekjes

 

 

6.

Overeenkomsten verkoop overhoekjes

 

Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling

7.

Het verstrekken van informatie over ruimtelijke plannen en het voeren van correspondentie omtrent de stand van zaken van bouwaanvragen en schetsplannen

 

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

8.

Het aanvragen van een verklaring van geen bezwaar ex. art. 19,lid 2 WRO en/of art. 50, lid 5 Woningwet bij GS

o Na collegebesluit tot voeren vrijstellings-procedure

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

 

 

o Indien er na publicatie geen bezwaren zijn

 

9.

Het verlenen van lichte, reguliere en tijdelijke bouwvergunningen en aanlegvergunningen

Plan, indien van toepassing, in overeenstemming met hieronder genoemde items:

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

 

 

1. Bestemmingsplan

 

 

 

2. Welstandsadvies

 

 

 

3. Bouwbesluit

 

 

 

4. Bouwverordening

 

 

 

5. Woningwet

 

 

 

6. Monumentenwet

 

 

 

7. Principebesluit B&W tot afwijking van bestemmingsplan of welstandsadvies

 

 

 

8. afgeronde vrijstellingsprocedure ex artikel 19, lid 1 WRO

 

 

 

9. in overeenstemming met het in voorbereiding zijnde bestemmingsplan (artikel 50, lid 4 Woningwet)

 

10.

Het intrekken van een lichte en reguliere bouwaanvraag of bouwvergunning alsmede het voornemen daartoe.

Op verzoek van de aanvrager, of indien geen of een instemmende reactie wordt ontvangen op het voornemen tot intrekking

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

11.

Het weigeren van een lichte bouwvergunning

 

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

12.

Het verlenen van een ontheffing op grond van het Bouwbesluit

 

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

13.

Niet in behandeling nemen van een bouwaanvraag voor een vergunning ingevolge artikel 47 van de Woningwet op grond van artikel 4:5 Awb

 

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

14

Het vaststellen van het legesbedrag

 

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

15

Het voeren van een procedure als bedoeld in Art. 11 WRO: Uitwerkingsplan/ wijzigingsplan

o Na collegebesluit tot uitwerkingsplan of wijzigingsplan ex art. 11 WRO

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

 

 

 

 

16.

Het voeren van een procedure als bedoeld in Art. 15 WRO: Vrijstelling verlenen van bepaalde voorschriften van een bestemmingsplan, dan wel het stellen van nadere eisen, eventueel nadat een verklaring van geen bezwaar van GS is ontvangen

 

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

17.

Het voeren van een procedure als bedoeld in Art 17 WRO: Vrijstelling verlenen van een bestemmingsplan – met het oog op een voor een bepaalde termijn voorgenomen afwijking – voor een bepaalde termijn.

 

 

18.

Art. 19, lid 2 WRO: Vrijstelling verlenen van het geldende bestemmingsplan in gevallen waarvoor reeds een verklaring van geen bezwaar is afgegeven

indien er na publicatie geen zienswijzen zijn

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

19.

Art. 19, lid 3 WRO: Vrijstelling verlenen van het geldende bestemmingsplan in bij algemene maatregel van bestuur aangegeven gevallen

o passend binnen de Nota Vrijstellingenbeleid

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

 

 

o indien er na publicatie geen zienswijzen zijn

 

20.

Het verlenen van sloopvergunningen en het afdoen van sloopmeldingen

Geen sprake van beeldbepalend of monumentaal panden indien op voorhand geen bezwaren zijn ingediend

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

21.

Het instemmen met het verzoek van de rechtbank om af te zien van een onderzoek ter terechtzitting als bedoeld in artikel 8:57 Awb.

 

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

22.

Het verlenen van reclamevergunningen ingevolge artikel 4.7.2 van de APV

Overeenstemming met welstandsadvies

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

23.

Het afdoen van meldingen op grond van art. 8.19 van de Wet milieubeheer

 

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

24.

Het afdoen van meldingen op grond van art. 8.40 van de Wet milieubeheer

 

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

25.

Het stellen van nadere eisen o.g.v. AmvB ex. Art. 8.40 van de Wet milieubeheer

 

 

26.

Ambtshalve en op verzoek van de aanvrager wijzigen of aanvullen van voorschriften (art. 8.22, 8.23 en 8.24 Wet Milieubeheer)

 

 

27.

Verzoek om de aanvraag voor een vergunning ingevolge de Wet Milieubeheer aan te vullen (art. 3:18 en art. 4:5 Awb)

 

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

28.

Niet in behandeling nemen van een aanvraag voor een vergunning ingevolge de Wet Milieubeheer op grond van art. 4:5 Awb

 

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

29.

Het verlenen van ontwerp-beschikkingen in het kader van de Wet milieubeheer

 

 

30.

Het verlenen van beschikkingen in het kader van de Wet milieubeheer

Indien geen zienswijzen zijn ingediend

 

31.

Het intrekken van milieuvergunningen op grond van art. 8.25 en 8.26 van de Wet Milieubeheer

 

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

32.

 Het afdoen van meldingen o.g.v. het Bouwstoffenbesluit (Art. 95 Wet Bodembescherming)

 

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

33.

Het verlenen van gedoogbeschikkingen opslag vaste mest

Beleidskader is provinciebreed door gemeenten vastgesteld

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

34.

Het verlenen van ontheffingen in het kader van artikel 10.63 Wm (o.a. paasvuren)

 

 

35.

Inzending woningbouwstatistieken

 

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

36.

Het beslissen, ondertekenen en verzenden van een door de eigenaar van een monument in te dienen declaratie.

 

 

37.

Het behandelen van handhavingsverzoeken in de zin van artikel 18.14 Wm

Voor zover geen overtredingen worden geconstateerd

 

38.

De afhandeling van klachten in het kader van de Wet bodembescherming, de Wet milieubeheer, de Wet gevaarlijke stoffen, de Woningwet, de Wet op de Ruimtelijke Ordening, het Bouwbesluit en gebruiksvergunningen

 

 

39.

Het laten uitgaan van correspondentie in het kader van het houden van toezicht op het gebied van gebruiksvergunningen, bouwen en milieu.

Voor zover geen overtredingen worden geconstateerd

 Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

40.

Het laten uitgaan van correspondentie in het kader van het houden van toezicht op het gebied van gebruiksvergunningen, bouwen en milieu, tot en met de vooraankondiging bestuursdwang/dwangsom

 

 

7.2 Afdoeningsmandaat Heffingen

Mandaat van de heffingsambtenaar aan het Hoofd van de Afdeling VROM

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

1.

Rechtenverordening

Vaststellen en bekendmaken van de verschuldigde rechten

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

7.3 Ondertekeningsmandaat afdeling Vrom

Mandaat aan het Hoofd van de Afdeling VROM

Nr.

Onderwerp:

Beperking Mandaat:

Submandaat:

 

Inzending ontwerp-, structuur en bestemmingsplannen aan CARP en overige adviesinstanties

Na instemming ontwerpplan door college

Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling

 

Inzending vastgestelde structuur- en bestemmingsplannen ter goedkeuring aan GS

Na vaststelling in raad

Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling

 

Het inzenden van aanvragen om een verklaring van geen bezwaar art. 19, lid 2 WRO en/of art. 50, lid 5 van de Woningwet en goedkeuring art. 11 WRO bij GS

 

Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling

 

Toezending overeenkomsten aan- en verkoop, verhuur, verpachting, erfpacht en ingebruikgeving

Na collegebesluit

Clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling

 

Het ondertekenen van het besluit en de correspondentie inzake diverse aanhoudingen op grond van de Woningwet:

 

Clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving

 

o Art. 49: Termijn voor diverse vrijstellingen in het kader WRO

 

 

 

o Art. 50: In verband met genomen voorbereidingsbesluit, ter inzage legging van een ontwerp van een bestemmingsplan of herziening daarvan, etc.

 

 

 

o Art. 51: Bouwwerk als onderdeel van beschermd stads- of dorps-gezicht in de zin van de Monumentenwet

 

 

 

o Art. 52: Bouwen aan te merken als het oprichten of veranderen van een inrichting waarvoor een vergunning krachtens de Wet milieubeheer is vereist

 

 

 

o Art.52a: Indien er sprake, dan wel een redelijk vermoeden, is van ernstige verontreiniging

 

 

 

o Art. 53: Voor het gebouw is een vergunning vereist ingevolge de Wet voorzieningen gezondheidszorg of de Wet ziekenhuisvoorzieningen.

 

 

 

o Art. 54: Voor het gebouw is een vergunning vereist ingevolge de Monumentenwet 1988

 

 

 

o Art. 55: Voor het bouwen is vrijstelling ingevolge artikel 7 van de Woningwet vereist

 

 

 

o Art. 56b: Indien het besluit op een bouwaanvraag 1e fase nog niet onherroepelijk is of indien het bouwplan waarvoor de bouwvergunning 1e fase is verleend a.g.v. het besluit omtrent de bouwaanvraag 2e fase zodanige wijzigingen behoeft dat naar het oordeel van B&W wederom een toetsing aan de weigeringsgronden van de 1e fase noodzakelijk is.

 

 

 

Het verzoeken aan het college om een hogere grenswaarde inzake industrie- en verkeerslawaai (artikel 47, 49, 50, 66 en 68, 82 t/m 86, 100a, 105 en 106 van de Wet Geluidhinder

 

 

 

Alle correspondentie omtrent de door het college verleende vergunningen

 

 

Budgetbeheer afdeling VROM

Op grond van artikel 2 van de Regeling budgetbeheer 2005 zijn bij besluit van 23 december 2004 door het afdelingshoofd met ingang van 1 januari 2005 aangewezen tot budgetbeheerder:

  • a.

    de clustercoördinator Ruimtelijke Ontwikkeling

  • b.

    de clustercoördinator Vergunningverlening en Handhaving