Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR24468
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR24468/1
Verordening oud papier subsidie Gemeente Aalsmeer 1999
Geldend van 21-05-2005 t/m heden
Intitulé
Verordening oud papier subsidie Gemeente Aalsmeer 1999De raad van de gemeente Aalsmeer;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 12 januari 1999 nr. 8;
gelet op artikel 149 van de Gemeentewet;
besluit:
vast te stellen de "verordening oud papier subsidie Gemeente Aalsmeer 1999".
Hoofdstuk 1. Algemene bepalingen
Artikel 1
In deze verordening wordt verstaan onder:
verwerkingskosten: de kosten die door papierhandelaren in rekening worden gebracht voor het aangeleverde papier per kilo;
verwerkingsopbrengst: de opbrengst die door de papierhandelaren wordt betaald voor het aangeleverde papier per kilo;
garantieprijs: de prijs die door de Gemeente Aalsmeer wordt gegarandeerd voor het ingezamelde papier per kilo, waarbij de hoogte bepaald wordt door de wijze van inzameling. De garantieprijs is alleen van toepassing wanneer de verwerkingsopbrengsten lager zijn dan de door de gemeente gegarandeerde prijs per kilo;
oud papier: droog en schoon oud papier en karton afkomstig uit Aalsmeerse huishoudens;
inzamelvergunning: op basis van artikel drie van het uitvoeringsbesluit afvalstoffenverordening kunnen alleen instellingen met een inzamelvergunning inzamelen. Deze vergunning is voorzien van een aantal voorschriften en bevat een categorie indeling welke van belang is voor de hoogte van de garantieprijs.
Artikel 2
Het college van burgemeester en wethouders is belast met de uitvoering van deze verordening.
Artikel 3
Teneinde in aanmerking te komen voor subsidie dient:
- a.
de natuurlijke of rechtspersonen in het bezit te zijn van een inzamelvergunning voor oud papier volgens artikel 3 van het uitvoeringsbesluit afvalstoffenverordening 1997;
- b.
de voorschriften behorende bij de inzamelingsvergunning worden nageleefd.
Hoofdstuk 2 Aanvragen. beoordelen en vaststellen van subsidies
Artikel 4
- a.
Binnen twee weken na afloop van het kwartaal kan de vergunninghouder de subsidie aanvragen middels het indienen van een ingevuld declaratieformulier bij de afdeling inrichting leefomgeving van de Gemeente.
- b.
De aanvraag van de subsidie dient voorzien te zijn van officiele documenten zoals weegbrieven en gedagtekende facturen. De weegbrieven geven het gewicht en de prijs aan van het aangeboden ingezamelde papier en karton.
Artikel 5
De hoogte van de subsidie.
- a.
Wanneer er sprake is van verwerkingskosten, worden deze kosten vermeerderd met de garantieprijs.
- b.
Door de Gemeente Aalsmeer worden de verwerkingskosten van de verschillende papierhandelaren vergeleken. De kosten die men bij de goedkoopste papierhandelaar zou maken worden vergoed.
- c.
Wanneer er sprake is van verwerkingsopbrengsten die onder de garantieprijs liggen, worden de opbrengsten van de garantieprijs afgetrokken.
- d.
Wanneer er sprake is van verwerkingsopbrengsten die hoger of gelijk zijn aan de garantieprijs, vervalt de garantieprijs.
- e.
de subsidie heeft alleen betrekking op het oud papier afkomstig van Aalsmeerse huishoudens.
Artikel 6
- a.
De garantieprijs per ingezamelde kilo is afhankelijk van de wijze waarop de inzameling plaatsvindt.
- Voor
een actief handelen wordt een prijs gegarandeerd van netto maximaal / 0,06 per kilo (categorie 1); voor een passief handelen wordt een prijs gegarandeerd van netto maximaal / 0,05 per kilo (categorie 2).
- b.
leder jaar dient de installing opnieuw vergunning aan te vragen. Dit geschiedt door het invullen van het formulier dat de Gemeente Aalsmeer ieder jaar in het laatste kwartaal toezendt. Het formulier verschaft duidelijkheid over de categorie-indeling.
Artikel 7
De eventueel door de instelling te maken kosten voor inzameling vormen onderdeel van het gegarandeerde bedrag en moeten derhalve door de instellingen zelf worden betaald.
Artikel 8
- a.
De uitbetaling van de subsidie zal per kwartaal plaatsvinden nadat de vergunninghouder het declaratieformulier met bijbehorende officiële documenten bij de afdeling inrichting leefomgeving van de Gemeente Aalsmeer heeft ingediend.
- b.
De uitkering vindt slechts plaats op basis van de bij de opgaaf behorende officiele documenten zoals weegbrieven en gedagtekende facturen. De weegbrieven geven het gewicht en de prijs aan van het aangeboden ingezamelde papier en karton.
- c.
De uitbetaling geschiedt uitsluitend per bank of giro.
- d.
De Gemeente Aalsmeer houdt zich het recht voor geen subsidiebedrag uit te keren gerelateerd aan de ingezamelde hoeveelheid oud papier en karton, wanneer bij controle is gebleken dat niet aan een of meerdere voorwaarden van de inzamelvergunning is voldaan.
Hoofdstuk 3 Slotbepalingen
Artikel 9
Deze verordening kan aangehaald worden als "verordening oud papier subsidie Gemeente Aalsmeer 1999" en treedt in werking een dag na bekendmaking.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl