Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR635337
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR635337/2
Regeling vervallen per 19-05-2022
Besluit mandaat, volmacht en machtiging Alblasserdam 2020
Geldend van 28-09-2020 t/m 18-05-2022
Intitulé
Besluit mandaat, volmacht en machtiging Alblasserdam 2020Het COLLEGE van BURGEMEESTER en WETHOUDERS van de gemeente ALBLASSERDAM en de BURGEMEESTER van de gemeente ALBLASSERDAM, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;
gelet op de Gemeentewet, de Algemene wet bestuursrecht en Wet normalisering rechtspositie ambtenaren (Wnra)
overwegende,
dat op 1 januari 2020 de WNRA inwerking treedt;
dat door de inwerkingtreding van de WNRA de rechtspositie van ambtenaren zoveel mogelijk hetzelfde wordt als die van werknemers in het bedrijfsleven;
dat op 9 april 2019 het college van burgemeester en wethouders de nieuwe inrichting afdeling concernstaf / PZ heeft vastgesteld;
dat in dit mandaatbesluit de publiekrechtelijke en privaatrechtelijke bevoegdheden aan functionarissen in de organisatie worden toegekend om hen in staat te stellen deze taken rechtmatig uit te voeren;
b e s l u i t e n :
vast te stellen het navolgende
Besluit mandaat, volmacht en machtiging Alblasserdam 2020
Artikel 1 Definities
In dit besluit wordt verstaan onder:
- a.
het College: het college van burgemeester en wethouders van Alblasserdam;
- b.
de burgemeester: de burgemeester van Alblasserdam als bestuursorgaan en als vertegenwoordiger van de gemeente in en buiten rechte;
- c.
de gemeentesecretaris/algemeen directeur: de gemeentesecretaris als bedoeld in artikel 100 van de Gemeentewet;
- d.
de afdelingshoofden: primair verantwoordelijke voor de bedrijfsvoering en de leiding van een afdeling;
- e.
de gemeente: de gemeente als publiekrechtelijk lichaam alsmede de gemeente als privaatrechtelijke rechtspersoon;
- f.
de raad: de gemeenteraad van Alblasserdam;
- g.
het Managementteam: ambtelijk overkoepelend orgaan dat de afstemming van de ambtelijke organisatie op het gebied van beleid en bedrijfsvoering waarborgt;
- h.
mandaat: de bevoegdheid om namens het College of de burgemeester besluiten te nemen;
- i.
volmacht: de bevoegdheid om namens het College of de burgemeester privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten;
- j.
machtiging: de bevoegdheid om namens het College of de burgemeester handelingen te verrichten die noch een besluit, noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn;
- k.
overige functionaris: alle medewerkers van ambtelijke organisatie van Alblasserdam niet zijnde de gemeentesecretaris of afdelingshoofd;
- l.
hem: Waar “hem” of “hij” staat kan ook “haar” of “zij” worden gelezen.
Artikel 2 Volmacht en machtiging
Voor de toepassing van deze regeling en de daarop berustende bepalingen worden met mandaat gelijkgesteld de verlening van:
- 1.
Volmacht;
- 2.
Machtiging.
Artikel 3 Mandaat gemeentesecretaris/algemeen directeur
- 1.
Aan de gemeentesecretaris/algemeen directeur wordt mandaat verleend ten aanzien van de tot het College en de burgemeester behorende aangelegenheden.
- 2.
De in bijlage 1 genoemde bevoegdheden blijven voorbehouden aan het college respectievelijk de burgemeester.
Artikel 4 Mandaat Afdelingen
- 1.
De in bijlage 2 genoemde bevoegdheden worden gemandateerd aan de gemeentesecretaris/algemeen directeur van de gemeente Alblasserdam.
- 2.
De in bijlage 3 t/m 5 genoemde bevoegdheden worden gemandateerd aan de afdelingshoofden en andere specifiek genoemde functionarissen van de genoemde afdelingen.
- 3.
De in bijlage 6 genoemde bevoegdheden worden gemandateerd aan de overige functionarissen van de afdelingen.
- 4.
De in bijlage 7 genoemde bevoegdheden worden aan de volgende bijzondere functionarissen gemandateerd:
- A.
Algemeen directeur van Oasen
- B.
Directeur Sociale Dienst Drechtsteden (SDD)
- C.
Secretaris Platform Uitvoering Voorrangsregeling gemeente Dordrecht en
- D.
aan haar plaatsvervanger
- E.
Directeur van het Samenwerkingsverband Vastgoed Hoekse Waard
- F.
Griffier van Alblasserdam
- G.
Politiechef van de regionale eenheid Rotterdam.
- H.
Raadspresidium van Alblasserdam
- I.
Voorzitter van de gemeenteraad van Alblasserdam
- A.
Artikel 5 Hiërarchie van de organisatie
- 1.
De gemeentesecretaris/algemeen directeur:
- a.
Is voor de uitvoering van de aan hem en de aan onder hem ressorterende functionarissen of bijzondere functionarissen verleende mandaten verantwoording schuldig aan het College;
- b.
Is bevoegd om mandaten die bij dit besluit aan onder hem ressorterende functionarissen of bijzondere functionarissen zijn verleend, geheel of gedeeltelijk en al dan niet tijdelijk, in te trekken. Een dergelijk besluit wordt schriftelijk vastgelegd en ter informatie aan het College gezonden, tenzij het om een concrete, individuele aangelegenheid gaat.
- a.
- 2.
Het afdelingshoofd:
- a.
Is voor de uitvoering van de aan hem en aan de onder hem ressorterende functionarissen verleende mandaten verantwoording schuldig aan de gemeentesecretaris;
- b.
Is bevoegd om mandaten die bij dit besluit aan onder hem ressorterende functionarissen zijn verleend, geheel of gedeeltelijk en al dan niet tijdelijk, in te trekken. Een dergelijk besluit wordt schriftelijk vastgelegd en ter informatie via gemeentesecretaris/algemeen directeur aan het College gezonden, tenzij het om een concrete, individuele aangelegenheid gaat.
- a.
- 3.
De overige functionaris:
- a.
Is voor de uitvoering van de aan hem verleende mandaten verantwoording schuldig aan het afdelingshoofd.
- a.
Artikel 6 Nadere regels
- 1.
Het College kan nadere regels stellen omtrent het opmaken en het ondertekenen van een document, waarin van het verleende mandaat gebruik wordt gemaakt.
- 2.
De mandaathouder maakt slechts gebruik van verleend mandaat voor aangelegenheden die, op grond van het organisatiebesluit van de ambtelijke organisatie van Alblasserdam, behoren tot het werkterrein van zijn afdeling of tot het aan hem opgedragen aandachtsgebied.
- 3.
Bij het gebruik van een verleend mandaat handelt de mandaathouder conform bestaande richtlijnen, budgetten, besluiten en dergelijke.
Artikel 7 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2020.
Artikel 8 Intrekking vorige besluiten
Met ingang van het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit worden alle hiervoor vastgestelde algemeen mandaatbesluiten van de gemeente Alblasserdam ingetrokken.
Artikel 9 Citeertitel
Dit besluit wordt aangehaald als "Algemeen mandaatbesluit Alblasserdam 2020".
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van 17 december 2019.
Het College van Burgemeester en Wethouders De Burgemeester
de secretaris de burgemeester
S. van Heeren J.G.A. Paans J.G.A. Paans
Bijlage 1 Aangelegenheden welke ingevolge artikel 3 lid 2 van het Algemeen mandaatbesluit Alblasserdam blijven voorbehouden aan het College respectievelijk de burgemeester
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Bezwaar en beroep |
||
Niet van toepassing |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Personele aangelegenheden |
||
Het aangaan van een arbeidsovereenkomst met het Managementteam op voordracht van de gemeentesecretaris. |
B & W / Burgemeester |
|
Het nemen van beslissingen over de formele arbeidsduur, de totale organisatie betreffende. |
B & W / Burgemeester |
|
Het jaarlijks aanwijzen van verplichte brugdagen. |
B & W / Burgemeester |
|
Het opzeggen van de arbeidsovereenkomst wegens reorganisatie. |
B & W / Burgemeester |
|
Het nemen van een beslissing tot het indienen van een verzoek om ontbinding van de arbeidsovereenkomst wegens verstoorde arbeidsverhouding |
B & W / Burgemeester |
|
Het sluiten van een vaststellingsovereenkomst, inclusief het treffen van een ontslagregeling |
B & W / Burgemeester |
|
Het opleggen van een schorsing als ordemaatregel. |
B & W / Burgemeester |
|
Het inzetten van ambtenaren in geval van een staking bij een particulier bedrijf. |
B & W / Burgemeester |
|
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Privaatrechtelijke aangelegenheden. |
||
Het besluit tot het aangaan van overeenkomsten indien:
|
B & W / Burgemeester |
|
Het besluit tot het aangaan van en het voeren van verweer in civiele procedures. |
B & W / Burgemeester |
|
Het besluit hoger beroep of cassatie aan te tekenen namens de gemeente of het gemeentebestuur in civiele procedures. |
B & W / Burgemeester |
|
Het nemen van besluiten t.a.v. alternatieve geschillenbeslechting, niet zijnde arbitrage of het voorleggen van geschillen aan scheidslieden, voor zover afspraken daarover vooraf schriftelijk zijn vastgelegd. |
B & W / Burgemeester |
|
Het treffen van een schikking in een strafzaak. |
B & W / Burgemeester |
|
Het besluit tot de oprichting van of de deelneming in rechtspersonen. |
B & W / Burgemeester |
|
Het kwijtschelden en buiten invordering stellen van vorderingen met een financieel belang hoger dan € 10.000,- |
B & W / Burgemeester |
|
Het besluit tot aanvaarding of afwijzing van erfstellingen en legaten. |
B & W / Burgemeester |
|
Het besluit tot aanvaarding of afwijzing van schenkingen. |
B & W / Burgemeester |
|
Het besluit tot het doen van een schenking. |
B & W / Burgemeester |
|
Het aanvragen van surseance van betaling en faillissement. |
B & W / Burgemeester |
|
Het afgeven van borgstellingen, met dien verstande dat de gemeenteraad met betrekking tot borgstellingen voor meer dan € 50.000,-- vooraf in de gelegenheid wordt gesteld zijn wensen en bedenkingen ter kennis van het College te brengen. |
B & W / Burgemeester |
|
Het opnemen van middelen met een looptijd van 1 jaar of langer alsmede het voeren van onderhandelingen daarover. |
B & W / Burgemeester |
|
Het verstrekken van geldleningen uit hoofde van de publieke taak, met dien verstande dat de gemeenteraad met betrekking tot geldleningen voor meer dan € 50.00,- vooraf in de gelegenheid wordt gesteld zijn wensen en bedenkingen ter kennis van het College te brengen. |
B & W / Burgemeester |
|
Het uitzetten van middelen uit hoofde van treasury met een looptijd van 1 jaar of langer alsmede het voeren van onderhandelingen daarover. |
B & W / Burgemeester |
|
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Vergunningverlening APV |
||
Niet van toepassing. |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Bouwen en wonen |
||
Het nemen van besluiten over verzoeken om planschade en nadeelcompensatie. |
B & W / Burgemeester |
|
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Subsidieverlening |
||
Het vaststellen van een subsidieplafond |
B & W / Burgemeester |
|
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Overig |
||
Het doen van voorstellen aan de gemeenteraad. |
B & W / Burgemeester |
|
Het vaststellen van regels omtrent de ambtelijke organisatie. |
B & W / Burgemeester |
|
Het vaststellen van algemeen verbindende voorschriften en beleidsregels, voor zover deze niet door de gemeenteraad worden vastgesteld. |
B & W / Burgemeester |
|
Het nemen van een besluit tot het al dan niet verlenen van inspraak op grond van de inspraakverordening. |
B & W / Burgemeester |
|
Het vaststellen van de inspraakprocedure voor een voorgenomen besluit. |
B & W / Burgemeester |
|
Het nemen van besluiten voor individuele gevallen, die niet onder een algemeen verbindend voorschrift of een beleidsregel vallen, waaronder begrepen het toepassing geven aan hardheidsclausules in algemeen verbindende voorschriften die door de gemeenteraad zijn vastgesteld. |
B & W / Burgemeester |
|
Het nemen van besluiten op verzoeken om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, die betrekking hebben op een ramp als bedoeld in de Wet Rampen en Zware ongevallen. |
B & W / Burgemeester |
|
Het vaststellen van formulieren voor het indienen van aanvragen voor besluiten. |
B & W / Burgemeester |
|
Het besluit tot het aangaan van convenanten, intentieverklaringen, bestuursovereenkomsten etc. |
B & W / Burgemeester |
|
Het benoemen van personen als vertegenwoordiger van de gemeente Alblasserdam in bestuurs- en toezichthoudende organen van publiekrechtelijke- en privaatrechtelijke rechtspersonen. |
B & W / Burgemeester |
|
Het benoemen van personen in adviesorganen van het College. |
B & W / Burgemeester |
|
Het benoemen van personen in bestuurscommissies als bedoeld in artikel 83 van de Gemeentewet. |
B & W / Burgemeester |
|
Het benoemen van personen in commissies als bedoeld in artikel 84 van de Gemeentewet. |
B & W / Burgemeester |
|
Aan het College en de burgemeester blijft voorbehouden de bevoegdheid tot het nemen van beslissingen, met een groot financieel of politiek bestuurlijk belang, die zijn neergelegd in een document, gericht tot:
|
B & W / Burgemeester |
|
Aangelegenheden waarover door de gemeenteraad in een eerder stadium vragen aan het College of de burgemeester zijn gesteld. |
B & W / Burgemeester |
|
Aangelegenheden die tot kritische berichtgeving in de media hebben geleid dan wel in verband met de aard van de aangelegenheid redelijkerwijs moet worden aangenomen dat dit zal gebeuren. |
B & W / Burgemeester |
|
Aangelegenheden die ingrijpende gevolgen kunnen hebben voor een groot aantal burgers, bedrijven, verenigingen of belangengroepen. |
B & W / Burgemeester |
|
Aangelegenheden die betrekking hebben op het voeren van het overleg met de vakbonden (Georganiseerd Overleg). |
B & W / Burgemeester |
|
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Machtigingen |
||
Het ondertekenen van overeenkomsten met een ander bestuursorgaan, waarbij de wederpartij wordt vertegenwoordigd door een bestuurder, met dien verstande dat in dat geval de burgemeester een machtiging kan verlenen aan een wethouder. |
B & W / Burgemeester |
Bijlage 2 Aangelegenheden die zijn voorbehouden aan de gemeentesecretaris/ algemeen directeur
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Bezwaar en beroep |
||
Niet van toepassing. |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Personele aangelegenheden |
||
Het opzeggen van de arbeidsovereenkomst wegens ziekte of gebreken. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het nemen van een beslissing tot het indienen van een verzoek om ontbinding van de arbeidsovereenkomst wegens ongeschiktheid anders dan ten gevolge van ziekte, uitgezonderd afdelingshoofden, concerncontroller en de medewerkers van de teams F&C, B&B, Veiligheid en Ondersteuning. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het nemen van een beslissing tot het indienen van een verzoek om ontbinding van de arbeidsovereenkomst wegens verstoorde arbeidsverhouding, uitgezonderd afdelingshoofden, concerncontroller en de de medewerkers van de teams F&C, B&B, Veiligheid en Ondersteuning. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het sluiten van een vaststellingsovereenkomst, inclusief het treffen van een ontslagregeling, uitgezonderd afdelingshoofden, concerncontroller en de de medewerkers van de teams F&C, B&B, Veiligheid en Ondersteuning. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het opleggen van een disciplinaire straf inclusief ontslag wegens een dringende reden (ontslag op staande voet), uitgezonderd afdelingshoofden, concerncontroller en de de medewerkers van de teams F&C, B&B, Veiligheid en Ondersteuning. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het nemen van een beslissing tot het opleggen van de volgende ordemaatregelen:
|
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het weigeren van toestemming om nevenwerkzaamheden te verrichten. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
De uitvoering van de Regeling melding vermoeden misstand Drechtsteden / Zuid-Holland Zuid 2015. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het benoemen van de (plv.) leden van de Centrale toetsingscommissie functiewaardering. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het toepassen van hardheidsclausules van (uitvoerings)regelingen, die zijn opgenomen in de Cao Gemeenten en het Personeelshandboek. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het nemen van een beslissing tot het indienen van een verzoek ontbinding van de arbeidsovereenkomst wegens verstoorde arbeidsverhouding. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het nemen van een beslissing tot het indienen van een verzoek om ontbinding van de arbeidsovereenkomst wegens een cumulatie van ontslaggronden, uitgezonderd afdelingshoofden de medewerkers van de teams F&C, B&B, Veiligheid en Ondersteuning. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het opzeggen van de arbeidsovereenkomst wegens een dringende reden, uitgezonderd afdelingshoofden en de medewerkers van de teams F&C, B&B, Veiligheid en Ondersteuning. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het verlenen van toestemming tot het dragen van een uniform of dienstkleding bij het deelnemen aan betogingen of optochten. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het bepalen van functies waarvoor uniformkleding verplicht is. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het opleggen van een verbod om werkzaamheden te vervullen in verband met het in contact staan of kort geleden heeft gestaan met een persoon met een infectieziekte. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het verlenen van een schadeloosstelling en vergoeding van kosten in niet elders voorziene gevallen. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het nemen van beslissingen ten aanzien van overlijdensuitkeringen aan nagelaten betrekkingen van overleden werknemers. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het uitvoeren van de wachtgeldregeling en de suppletieregeling zoals deze gelden voor wachtgelders die voor 1 januari 2001 zijn ontslagen. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het nemen van beslissingen omtrent het wel of niet doorbetalen van het volledige salaris in individuele gevallen van terminale ziekte. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
De praktische uitvoering van het Lokaal Overleg. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Bestuurlijk-Juridische aangelegenheden |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Publiekrecht |
||
Het nemen van besluiten in verband met de uitvoering van de Wet openbaarheid van bestuur en daarop gebaseerde algemene maatregelen van bestuur en andere uitvoeringsvoorschriften- en richtlijnen. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het nemen van besluiten tot verdagen van de termijn waarbinnen op een verzoek om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur beslist moet worden. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het op schriftelijk verzoek verstrekken van routinematige informatie als bedoeld in de Wet openbaarheid van bestuur. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het aangaan van overeenkomsten met een verwerker van persoonsgegevens zoals genoemd in artikel 4, sub 8, van de Algemene Verordening Gegevensbescherming. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het besluiten op grond van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en de Uitvoeringswet AVG. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het nemen van besluiten tot het aanvragen van subsidie, vergunning, ontheffing en vrijstelling ten behoeve van de gemeente. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het nemen van het besluit om bezwaar, (administratief) beroep of hoger beroep aan te tekenen of om een verzoek om voorlopige voorziening dan wel een verzoek om wijziging of opheffing van een voorlopige voorziening in te dienen namens de gemeente of het gemeentebestuur in administratiefrechtelijke procedures. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het ondertekenen van afdoeningsbrieven naar aanleiding van klachten. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris / algemeen directeur |
Het nemen van besluiten op grond van de Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris / algemeen directeur |
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Privaatrecht |
||
Het nemen van een besluit tot het uitsluiten van een inschrijver ter zake van een aanbestedingsprocedure. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het nemen van een gunningsbesluit indien de opdracht niet wordt gegund aan de aanbieder met de meest economische aanbieding of de laagste inschrijfsom. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het niet gunnen van een opdracht na een aanbesteding. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het aangaan van een mantelcontract ten behoeve van meer dan één organisatieonderdeel van de gemeente, voor zover hiervoor geen geldend mandaat bestaat voor de manager van het Juridisch Kenniscentrum en Inkoop van de Gemeenschappelijke regeling Drechtsteden. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het bij de rechtbank aanhangig maken van een vordering tot het betalen van een geldsom ≥ € 5.000,00. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
De beslissing dat de gemeente zich voegt in een strafzaak. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het besluit tot het voeren van verweer in civiele en strafrechtelijke procedures, inclusief het hiervoor benodigde procesbesluit en het verstrekken van de daarbij horende volmacht, met de instructie dat de betreffende portefeuillehouder hierover vooraf dient te worden geïnformeerd. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het treffen van een schikking in een civiele of strafrechtelijke procedure, indien hiervoor financiële middelen op de vigerende begroting beschikbaar zijn. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het kwijtschelden en buiten vordering stellen van vorderingen met een financieel belang lager dan € 10.000,00, niet zijnde de vorderingen in het kader van belastingheffing of een schikking in een civiele of strafrechtelijke procedure. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Het nemen van besluiten over verzoeken om schadevergoeding, voor zover dergelijke verzoeken op grond van de verzekeringspolis niet aan de verzekeraar moeten worden overgedragen. |
B & W / Burgemeester |
Gemeentesecretaris/ algemeen directeur |
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Vergunningverlening APV |
||
Niet van toepassing. |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Bouwen en wonen |
||
Niet van toepassing. |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Subsidieverlening |
||
Niet van toepassing. |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Overig |
||
Niet van toepassing. |
Bijlage 3 Aangelegenheden welke ingevolge artikel 4 lid 1 van het Mandaatbesluit Alblasserdam zijn gemandateerd aan de algemeen directeur in de rol van leidinggevende van de teams B&B, F&C, Veiligheid en Ondersteuning
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Bezwaar en beroep |
||
Het vertegenwoordigen van respectievelijke het College, de burgemeester en de gemeenteraad tijdens hoorzittingen op grond van de Awb, gehouden door de Commissie voor de Bezwaarschriften, de Bestuursrechter, de Raad van State of de Centrale Raad van Beroep. |
B & W/ Burgemeester |
Algemeen directeur |
Het per concreet geval machtigen van overige functionarissen voor het vertegenwoordigen van respectievelijke het College, de burgemeester en de gemeenteraad tijdens hoorzittingen op grond van de Awb, gehouden door de Commissie voor de Bezwaarschriften, de Bestuursrechter, de Raad van State of de Centrale Raad van Beroep |
B & W/ Burgemeester |
Algemeen directeur |
Het bekendmaken of mededelen van door respectievelijk het College, de burgemeester en de gemeenteraad in bezwaar of beroep genomen besluiten aan de aanvrager(s) en belanghebbenden. |
B & W/ Burgemeester |
Algemeen directeur |
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Personele aangelegenheden |
||
|
B & W / Burgemeester |
Algemeen directeur |
Geven van verlof – algemeen. |
B & W / Burgemeester |
Algemeen directeur |
Het nemen van beslissingen ten aanzien van aanvragen van de andere verlof uit de Cao gemeenten en de Wazo. |
B & W / Burgemeester |
Algemeen directeur |
Het nemen van beslissingen ten aanzien van aanvragen van maaltijdvergoedingen bij overwerk. |
B & W / Burgemeester |
Algemeen directeur |
Het nemen van beslissingen ten aanzien van aanvragen van reiskostenvergoedingen i.v.m. dienstreizen. |
B & W / Burgemeester |
Algemeen directeur |
Geven van een vergoeding voor onregelmatige dienst. |
B & W / Burgemeester |
Algemeen directeur |
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Privaatrechtelijke aangelegenheden |
||
Aanbesteding en gunnen van diensten en leveringen. |
B & W/ Burgemeester |
Algemeen directeur |
Ondertekenen van notariële akten. |
B & W/ Burgemeester |
Algemeen directeur |
Behandeling van aansprakelijkstellingen jegens de gemeente met betrekking tot schadegevallen tot een maximum schadebedrag van € 2.500,-. |
B & W/ Burgemeester |
Algemeen directeur |
Inschakelen van juridische bijstand t.b.v. rechtsgedingen met een spoedeisend karakter en/of tot behoud van recht. |
B & W/ Burgemeester |
Algemeen directeur |
Het afsluiten, opzeggen en wijzigen van verzekeringen van gemeentelijke eigendommen, alsmede het behandelen en afhandelen van schadegevallen, welke onder de dekking van de desbetreffende verzekeringen vallen. |
B & W/ Burgemeester |
Algemeen directeur |
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Vergunningverlening APV |
||
Niet van toepassing. |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Bouwen en wonen |
||
Niet van toepassing. |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Subsidieverlening |
||
Niet van toepassing. |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Overig |
||
Verzenden voortgangsberichten en kennisgevingen van afdoenings-termijnen met betrekking tot aanvragen en stukken, gericht tot het college van burgemeester en wethouders. |
B & W/ Burgemeester |
Algemeen directeur |
Verlenen van abonnementen op raadsstukken. |
B & W/ Burgemeester |
Algemeen directeur |
Nemen van besluiten op verzoeken van de Wet openbaarheid van bestuur. |
B & W/ Burgemeester |
Algemeen directeur |
Het verlenen van uitstel van betaling en het in dat verband treffen van betalingsregelingen in relatie tot gemeentelijke belastingen en privaatrechtelijke vorderingen. |
B & W/ Burgemeester |
Algemeen directeur |
Het ondertekenen van stukken in het kader van dwanginvordering als bedoeld in de artikelen 11 t/m 20 van de Invorderingswet 1990 in relatie tot gemeentelijke belastingen en privaatrechtelijke vorderingen. |
B & W/ Burgemeester |
Algemeen directeur |
Bijlage 3.1 Aangelegenheden welke ingevolge artikel 4 lid 1 van het Mandaatbesluit Alblasserdam zijn gemandateerd aan de algemeen directeur in de rol van leidinggevende van de teams B&B, F&C, Veiligheid en Ondersteuning en de genoemde medewerkers van de teams B&B, F&C, Veiligheid en Ondersteuning
Concerncontroller |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Het openen en sluiten van bankrekeningen. |
B & W/ Burgemeester |
Concerncontroller |
Het aangaan van rente-instrumenten. |
B & W/ Burgemeester |
Concerncontroller |
Het ondertekenen van borgstellingen uit hoofde van de publieke taak. |
B & W/ Burgemeester |
Concerncontroller |
Het ondertekenen van verstrekte geldleningen vanuit de publieke taak. |
B & W/ Burgemeester |
Concerncontroller |
Juridisch controller |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Het vertegenwoordigen van respectievelijke het College, de burgemeester en de gemeenteraad tijdens hoorzittingen gehouden door de Commissie voor de Bezwaarschriften. |
B & W/ Burgemeester |
Juridisch controller |
Het verdagen van Wob-verzoeken. |
B & W/ Burgemeester |
Juridisch controller |
Coördinator Team Ondersteuning |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Geven van verlof – algemeen. |
B & W/ Burgemeester |
Coördinator Team Ondersteuning |
Het nemen van beslissingen ten aanzien van aanvragen van maaltijdvergoedingen bij overwerk. |
B & W/ Burgemeester |
Coördinator Team Ondersteuning |
Het nemen van beslissingen ten aanzien van aanvragen van reiskostenvergoedingen i.v.m. dienstreizen. |
B & W/ Burgemeester |
Coördinator Team Ondersteuning |
Geven van een vergoeding voor onregelmatige dienst. |
B & W/ Burgemeester |
Coördinator Team Ondersteuning |
Bijlage 4 Aangelegenheden welke ingevolge artikel 4 lid 1 van het Mandaatbesluit Alblasserdam zijn gemandateerd aan het afdelingshoofd van de afdeling Buitenruimte
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Bezwaar en beroep |
|
|
Het vertegenwoordigen van respectievelijke het College, de burgemeester en de gemeenteraad tijdens hoorzittingen op grond van de Awb, gehouden door de Commissie voor de Bezwaarschriften, de Bestuursrechter, de Raad van State of de Centrale Raad van Beroep. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
Het per concreet geval machtigen van overige functionarissen voor het vertegenwoordigen van respectievelijke het College, de burgemeester en de gemeenteraad tijdens hoorzittingen op grond van de Awb, gehouden door de Commissie voor de Bezwaarschriften, de Bestuursrechter, de Raad van State of de Centrale Raad van Beroep |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
Het bekendmaken of mededelen van door respectievelijk het College, de burgemeester en de gemeenteraad in bezwaar of beroep genomen besluiten aan de aanvrager(s) en belanghebbenden. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Personele aangelegenheden |
|
|
|
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
Het nemen van beslissingen ten aanzien van aanvragen van de andere verlof uit de Cao gemeenten en de Wazo. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
|
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
Het nemen van beslissingen ten aanzien van aanvragen van verlof anders dan vakantieverlof. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Privaatrechtelijke aangelegenheden |
|
|
Aanbesteden en gunnen van werken, diensten en leveringen. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
Ondertekenen van notariële akten. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
Behandeling van aansprakelijkstellingen jegens de gemeente met betrekking tot schadegevallen tot een maximum schadebedrag van € 2.500,--. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
Inschakelen van juridische bijstand t.b.v. rechtsgedingen met een spoedeisend karakter en/of tot behoud van recht. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
Het afsluiten, opzeggen en wijzigen van verzekeringen van gemeentelijke eigendommen, alsmede het behandelen en afhandelen van schadegevallen, welke onder de dekking van de desbetreffende verzekeringen vallen. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
Het in opdracht geven voor aanleg en verleggen van kabels en leidingen. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Vergunningverlening APV |
|
|
Ondertekenen van (o.a. waarschuwings / constaterings)brieven op het gebied van bestuursrechtelijke handhaving, voor zover het geen formele besluiten betreft. |
B & W / Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Bouwen en wonen |
|
|
Het kenbaar registreren voor de burger van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Subsidieverlening |
|
|
Niet van toepassing |
|
|
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Overig |
|
|
Verzenden voortgangsberichten en kennisgevingen van afdoeningstermijnen met betrekking tot aanvragen en stukken, gericht tot het College of de burgemeester. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
Het nemen van verkeersbesluiten ingevolge de Wegenverkeerswet, waaronder begrepen het aanleggen van invalidenparkeerplaatsen. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
Aanvragen van ontheffingen van verkeers- en gedragsregels, als genoemd in artikel 87 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte |
Bijlage 4.1 Aangelegenheden welke ingevolge artikel 4 lid 1 van het Mandaatbesluit Alblasserdam zijn gemandateerd aan het hoofd en aan de genoemde medewerkers van de afdeling Buitenruimte
Coördinator Buitendienst |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Geven van verlof – algemeen.
|
B&W/ Burgemeester/Afdelingshoofd Buitenruimte |
Coördinator Buitendienst |
Het nemen van beslissingen ten aanzien van aanvragen van maaltijdvergoedingen bij overwerk. |
B&W/ Burgemeester/Afdelingshoofd Buitenruimte |
Coördinator Buitendienst |
Het nemen van beslissingen ten aanzien van aanvragen van reiskostenvergoedingen i.v.m. dienstreizen.
|
B&W/ Burgemeester/Afdelingshoofd Buitenruimte |
Coördinator Buitendienst |
Geven van een vergoeding voor onregelmatige dienst. |
B&W/ Burgemeester/Afdelingshoofd Buitenruimte |
Coördinator Buitendienst |
Aanschrijvingen tot het verwijderen van uitzicht belemmerende beplanting. |
B&W/ Burgemeester/Afdelingshoofd Buitenruimte |
Coördinator Buitendienst |
Beheerder |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Het verlenen van vergunning tot het leggen van riolering, kabels, leidingen en dergelijke in de openbare ruimte. |
B&W/ Burgemeester/Afdelingshoofd Buitenruimte |
Beheerder |
Administratief medewerker (begraafplaats) |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Verlening van vergunning tot het plaatsen van een grafsteen op een eigen en een algemeen graf. |
B&W/ Burgemeester/Afdelingshoofd Buitenruimte |
Administratief medewerker (begraafplaats) |
Toekennen van grafrecht (eigen graf). |
B&W/ Burgemeester/Afdelingshoofd Buitenruimte |
Administratief medewerker (begraafplaats) |
Overschrijving van een recht op een eigen graf. |
B&W/ Burgemeester/Afdelingshoofd Buitenruimte |
Administratief medewerker (begraafplaats) |
Afkoop onderhoud eigen graven. |
B&W/ Burgemeester/Afdelingshoofd Buitenruimte |
Administratief medewerker (begraafplaats) |
Medewerker Beheerinformatie |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Het afgeven van een verklaring van de aan- of afwezigheid van publiekrechtelijke beperkingen |
B&W/ Burgemeester/Afdelingshoofd Buitenruimte |
Medewerker Beheerinformatie |
Het zorgdragen voor het bijhouden van de geografische gegevens in de BGT door het langs elektronische weg leveren aan het Kadaster van de gegevens, bedoeld in de artikelen 7, tweede en derde lid, en 8 Wet BGT, volgens de systeembeschrijving zoals bedoeld in de artikelen 15, tweede lid en 20 Wet BGT. |
B & W / Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte; Medewerker beheerinformatie |
Het zorgdragen voor afstemming met andere in de Wet BGT genoemde bronhouders over de begrenzing en de onderlinge aansluiting van de geografische objecten, voor zover dat nodig is om overlap van die objecten te voorkomen en om een landsdekkend topografisch bestand te waarborgen. |
B & W / Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte; Medewerker beheerinformatie |
Het voldoen aan de kwaliteitseisen gesteld in de catalogus als bedoeld in artikel 4 Wet BGT, bij het leveren van een geografisch gegeven als bedoeld in artikel 11 Wet BGT. |
B & W / Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte; Medewerker beheerinformatie |
Het zorgdragen dat een in de BGT weergegeven geografisch object in overeenstemming is met de fysieke werkelijkheid, binnen de regels ten aanzien van de actualiteit die daarover in de catalogus als bedoeld in artikel 4 Wet BGT wordt gesteld. |
B & W / Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte; Medewerker beheerinformatie |
Het na ontvangst van een melding als bedoeld in artikel 25, eerste lid Wet BGT in onderzoek zetten van een geografisch object waarop de melding betrekking heeft, het betreffende authentiek gegeven onderzoeken en zo spoedig mogelijk beslissen over de wijziging dan wel opneming van dat gegeven en het na opneming van het authentiek gegeven onverwijld leveren hiervan en het bericht aan het Kadaster dat het geografisch object waarop het authentiek gegeven betrekking heeft niet langer in onderzoek is. |
B & W / Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte; Medewerker beheerinformatie |
Het jaarlijks verrichten van een onderzoek naar de uitvoering van de krachtens de Wet BGT geldende verplichtingen en het zenden van een afschrift van de resultaten van dit onderzoek aan de minister van BZK. |
B & W / Burgemeester |
Afdelingshoofd Buitenruimte; Medewerker beheerinformatie |
Alle kredietbeheerders |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Aangaan van overeenkomsten ter uitvoering van werken of leveringen met betrekking tot gebouwen of civieltechnische werken, voor zover deze zijn begrepen in of voortvloeien uit goedgekeurde exploitatieopzetten en/of uitvoeringsprogramma’s. |
B&W/ Burgemeester/Afdelingshoofd Buitenruimte |
Alle kredietbeheerders |
Aangaan van overeenkomsten ter uitvoering van werken of leveringen met voor zover deze zijn begrepen in of voortvloeiende uit goedgekeurde exploitatieopzetten en/of uitvoeringsprogramma's. |
B&W/ Burgemeester/Afdelingshoofd Buitenruimte |
Alle kredietbeheerders |
Bijlage 5 Aangelegenheden welke ingevolge artikel 4 lid 1 van het Mandaatbesluit Alblasserdam zijn gemandateerd aan het afdelingshoofd van de afdeling Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Bezwaar en beroep |
|
|
Het vertegenwoordigen van respectievelijke het College, de burgemeester en de gemeenteraad tijdens hoorzittingen op grond van de Awb, gehouden door de Commissie voor de Bezwaarschriften, de Bestuursrechter, de Raad van State of de Centrale Raad van Beroep. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het per concreet geval machtigen van overige functionarissen voor het vertegenwoordigen van respectievelijke het College, de burgemeester en de gemeenteraad tijdens hoorzittingen op grond van de Awb, gehouden door de Commissie voor de Bezwaarschriften, de Bestuursrechter, de Raad van State of de Centrale Raad van Beroep. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het bekendmaken of mededelen van door respectievelijk het College, de burgemeester en de gemeenteraad in bezwaar of beroep genomen besluiten aan de aanvrager(s) en belanghebbenden. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Personele aangelegenheden |
|
|
|
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
|
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
|
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
|
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
|
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het nemen van beslissingen ten aanzien van aanvragen van de andere verlof uit de Cao gemeenten en de Wazo. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het geven van opdrachten aan werknemers tot het verrichten van overwerk. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Geven van verlof – algemeen. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het nemen van beslissingen ten aanzien van aanvragen van andere vormen van verlof uit de Cao Gemeenten. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het nemen van beslissingen ten aanzien van aanvragen van maaltijdvergoedingen bij overwerk. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het nemen van beslissingen ten aanzien van aanvragen van reiskostenvergoedingen i.v.m. dienstreizen.
|
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Geven van een vergoeding voor onregelmatige dienst. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Bevoegdheid
|
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Privaatrechtelijke aangelegenheden |
|
|
Aanbesteden en gunnen van diensten en leveringen. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Alle bestuurlijke, juridische en notariële handelingen alsmede het contractbeheer met betrekking tot onroerende zaken, met uitzondering van:
|
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Behandeling van aansprakelijkstellingen jegens de gemeente met betrekking tot schadegevallen tot een maximum schadebedrag van € 2.500,--. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Inschakelen van juridische bijstand t.b.v. rechtsgedingen met een spoedeisend karakter en/of tot behoud van recht. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het afsluiten, opzeggen en wijzigen van verzekeringen van gemeentelijke eigendommen, alsmede het behandelen en afhandelen van schadegevallen, welke onder de dekking van de desbetreffende verzekeringen vallen. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het verlengen van in overeenkomsten betreffende de optieverlening op en verkoop van industriegronden gestelde termijnen, waarbinnen de wederpartij aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst zal dienen te voldoen. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Verkoop en verhuur van snippergroen. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het nemen van een besluit tot het verstrekken, aangaan van een hypotheek en de doorhaling van een hypotheek. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het ondertekenen en versturen van het besluit op het principeverzoek alsmede alle daarmee samenhangende correspondentie. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het ondertekenen en versturen van het besluit tot wijziging woningvoorraad alsmede alle daarmee samenhangende correspondentie. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Vergunningverlening APV |
|
|
Niet van toepassing |
|
|
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Bouwen en wonen |
|
|
Het afgeven van beschikking voor de tijdelijke verhuur van woningen op grond van de Leegstandswet. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het kenbaar registreren voor de burger van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Subsidieverlening |
|
|
Het afwijzen, verlenen en vaststellen van subsidies tot en met een bedrag van € 25.000,- tot en met een bedrag van €5.000,- wordt afgewogen of overleg met de portefeuillehouder nodig is vanwege mogelijke maatschappelijke gevoeligheid. Vanaf een bedrag hoger dan € 5.000 vindt altijd voorafgaand overleg plaats met de portefeuillehouder. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het nemen van procedurele besluiten m.b.t. subsidies. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het ondertekenen van brieven, beschikkingen e.d. op grond van de Algemene subsidieverordening. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Overig |
|
|
Verzenden voortgangsberichten en kennisgevingen van afdoeningstermijnen met betrekking tot aanvragen en stukken, gericht tot het College of de burgemeester. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het ondertekenen van brieven, beschikkingen e.d. ter uitvoering van lokaal onderwijsbeleid. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het nemen van besluiten op (standaard)aanvragen voor leerlingenvervoer. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het nemen van besluiten omtrent de noodzaak tot het verrichten van archeologisch onderzoek. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
De vaststelling en goedkeuring van programma's van eisen voor archeologisch onderzoek. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
De goedkeuring van rapporten betreffende archeologisch onderzoek en het nemen van selectiebesluiten. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Het aanwijzen van verkeersregelaars i.c.m. een beslissing op een aanvraag vergunning of ontheffing op basis van de Algemene Plaatselijke Verordening. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling |
Bijlage 5.1 Aangelegenheid welke ingevolge artikel 4 lid 1 van het Mandaatbesluit Alblasserdam zijn gemandateerd aan het hoofd en aan de genoemde medewerkers van de van de afdeling Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling
Adviseur ruimtelijke ordening |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Het waarmerken en publiceren van Wro (Wet ruimtelijke ordening) instrumenten en manifest. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling; Adviseur ruimtelijke ordening |
Adviseur welzijn en jeugd |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Het, in geval van niet oplosbare knelpunten in de zorg voor een jeugdige, aanwijzen van een instantie die wordt belast met de coördinatie van de zorg. |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling; Adviseur welzijn en jeugd |
Adviseur Welzijn en Onderwijs |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Het nemen van besluiten op aanvragen tot registratie in het Landelijk Register Kinderopvang en Peuterspeelzalen (LKRP). |
B & W/ Burgemeester |
Afdelingshoofd Ruimtelijke en Maatschappelijke Ontwikkeling; Adviseur Welzijn en Onderwijs |
Bijlage 6 Aangelegenheden welke ingevolge artikel 5 lid 2 van het Mandaatbesluit Alblasserdam zijn gemandateerd aan alle overige functionarissen
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Ondermandaat mogelijk/gewenst |
Verzenden van ontvangstbevestigingen m.b.t. ontvangst van aanvragen en stukken, gericht tot het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester. |
B & W/ Burgemeester |
Gemeentesecretaris/algemeen directeur |
Afdelingshoofden en genoemde functionarissen |
Doorzenden van onjuist geadresseerde stukken. |
B & W/ Burgemeester |
Gemeentesecretaris/algemeen directeur |
Afdelingshoofden en genoemde functionarissen |
Verstrekken van schriftelijke informatie (folders ed.) aan publiek. |
B & W/ Burgemeester |
Gemeentesecretaris/algemeen directeur |
Afdelingshoofden en genoemde functionarissen |
Het bekendmaken en mededelen van door het college van burgemeester en wethouders of de Burgemeester genomen besluiten aan belanghebbenden, niet zijnde besluiten in bezwaar of beroep genomen. |
B & W/ Burgemeester |
Gemeentesecretaris/algemeen directeur |
Afdelingshoofden en genoemde functionarissen |
Bijlage 7 Aangelegenheden welke ingevolge artikel 4 lid 1 van het Mandaatbesluit Alblasserdam zijn gemandateerd aan het hoofd en aan de genoemde medewerkers van de afdeling Buitenruimte
Algemeen directeur van Oasen |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
De aanwijzing van belastingplichtigen en de vaststelling van de aanslagen ter zake van rioolrechten voor gebruikers op grond van de Verordening rioolrechten. |
B & W/ Burgemeester |
Algemeen directeur van Oasen |
De verzending, c.q. uitreiking van aanslagen rioolrechten voor gebruikers op grond van de Verordening rioolrechten. |
B & W/ Burgemeester |
Algemeen directeur van Oasen |
Directeur van de Sociale Dienst Drechtsteden (SDD) |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Het afgeven van verklaringen als bedoeld in artikel 285, lid 1 van de Faillissementswet. |
B & W/ Burgemeester |
Directeur van de Sociale Dienst Drechtsteden (SDD) |
Secretaris Platform Uitvoering Voorrangsregeling gemeente Dordrecht en zijn plaatsvervanger |
||
Bevoegdheid |
||
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
|
Toepassen van de voorrangsregeling, als bedoeld in artikel 2.3.1 e.v. van de Huisvestingsverordening’ |
B & W/ Burgemeester |
Secretaris Platform Uitvoering Voorrangsregeling gemeente Dordrecht en zijn plaatsvervanger |
Directeur van het samenwerkingsverband Vastgoed Hoekse Waard |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
De aanwijzing van belastingplichtigen en de vaststelling van aanslagen ter zake van de afvalstoffenheffing als bedoeld in de Verordening Afvalstoffenheffing |
B & W/ Burgemeester |
Directeur van het samenwerkingsverband Vastgoed Hoekse Waard |
De verzending c.q. uitreiking van nota’s/kennisgevingen ter zake van afvalstoffenheffing op grond van de Verordening Afvalstoffenheffing |
B & W/ Burgemeester |
Directeur van het samenwerkingsverband Vastgoed Hoekse Waard |
Het inwinnen van gegevens en informatie ten behoeve van de uitvoering van de Wet WOZ en de gemeentelijke belasting-verordeningen. |
B & W/ Burgemeester |
Directeur van het samenwerkingsverband Vastgoed Hoekse Waard |
Het inwinnen van gegevens en informatie ten behoeve van de kwijtschelding van gemeentelijke belastingen. |
B & W/ Burgemeester |
Directeur van het samenwerkingsverband Vastgoed Hoekse Waard |
Het verlenen van uitstel van betaling en het in dat verband treffen van betalingsregelingen in relatie tot gemeentelijke belastingen. |
B & W/ Burgemeester |
Directeur van het samenwerkingsverband Vastgoed Hoekse Waard |
Het ondertekenen van stukken in het kader van dwanginvordering als bedoeld in de artikelen 11 t/m 20 van de Invorderingswet 1990 in relatie tot gemeentelijke belastingen. |
B & W/ Burgemeester |
Directeur van het samenwerkingsverband Vastgoed Hoekse Waard |
Het verwerken van mutatie op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen. |
B & W/ Burgemeester |
Directeur van het samenwerkingsverband Vastgoed Hoekse Waard |
Griffier van Alblasserdam |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Het bekendmaken, c.q. mededelen van door de gemeenteraad genomen besluiten aan de aanvrager(s), c.q. belanghebbenden. |
B & W/ Burgemeester |
Griffier van Alblasserdam |
Doorzenden van onjuist geadresseerde stukken. |
B & W/ Burgemeester |
Griffier van Alblasserdam |
Het verzenden van bevestigingen van ontvangst van aanvragen en stukken, gericht tot de gemeenteraad, uitgezonderd bezwaarschriften. |
B & W/ Burgemeester |
Griffier van Alblasserdam |
Verzenden voortgangsberichten en kennisgevingen van afdoeningstermijnen, met betrekking tot aanvragen en stukken, gericht tot de gemeenteraad. |
B & W/ Burgemeester |
Griffier van Alblasserdam |
Het vertegenwoordigen van de gemeenteraad tijdens hoorzittingen op grond van de Awb, gehouden door de Commissie voor de Bezwaar- schriften, de Bestuursrechter, de Raad van State of de Centrale Raad van Beroep. |
B & W/ Burgemeester |
Griffier van Alblasserdam |
Politiechef van de regionale eenheid Rotterdam |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Het aanwijzen van ambtenaren, welke inzage hebben in de administratie van de door de Minister van Justitie bij AMVB aangewezen categorieën handelaren (GRUTHOK). |
B & W/ Burgemeester |
Politiechef van de regionale eenheid Rotterdam |
Vertegenwoordiging van de burgemeester bij het leggen van executoriaal beslag, alsmede bij het ontruimen van onroerende zaken. |
B & W/ Burgemeester |
Politiechef van de regionale eenheid Rotterdam |
Raadspresidium van Alblasserdam |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
Het voeren van beoordelings- en functioneringsgesprekken met de griffier en de ter griffie werkzame ambtenaren en het uitspreken van een beoordeling. |
B & W/ Burgemeester |
Raadspresidium van Alblasserdam |
Voorzitter van de gemeenteraad van Alblasserdam |
||
Bevoegdheid |
Mandaterend orgaan |
Gemandateerde |
De uitvoering van de op de griffier van toepassing zijnde rechtspositieregels. |
B & W/ Burgemeester |
Voorzitter van de gemeenteraad van Alblasserdam |
De uitvoering van de op de ter griffie werkzame ambtenaren van toepassing zijnde rechtspositieregels. |
B & W/ Burgemeester |
Voorzitter van de gemeenteraad van Alblasserdam |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl