Regeling vervallen per 01-01-2012

Verordening CAI Albrandswaard

Geldend van 25-07-2009 t/m 31-12-2011

Intitulé

Verordening CAI Albrandswaard

RAADSBESLUIT Besluit nr.: 2009/1225Onderwerp: Verordening CAI Albrandswaard.

 

De raad van de gemeente Albrandswaard;

Gezien het voorstel van het college van de gemeente Albrandswaard d.d. 28 april 2009;

Overwegende, dat technische ontwikkelingen (digitale diensten) noodzaken tot het vaststellen van een nieuwe verordening ten behoeve van de CAI Albrandswaard;

Gelet op artikel 149 van de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht;

                                                               

B E S L U I T :

1. de Verordening op de gemeentelijke centrale antenne inrichting Albrandswaard van 30 januari 1995 in te trekken.

2. de Verordening CAI Albrandswaard vast te stellen als volgt: 

Paragraaf 1 Aansluitvoorwaarden

Artikel 1 Definities

In deze Verordening CAI Albrandswaard wordt met de onderstaande begrippen, in meervoud of enkelvoud, het volgende bedoeld:

AanvraagDe aanvraag van een klant voor het aangaan van een abonnement.

AanvragerDe natuurlijke of rechtspersoon, die met de CAI Albrandswaard een abonnement wenst aan te gaan.

AansluitingHet geheel van technische voorzieningen, tot en met het punt waar het signaal via de kabel van het perceel binnenkomt, benodigd voor aansluiting van de klant op het netwerk en levering van de diensten. De apparatuur en aansluitkabels, benodigd voor ontvangst van de diensten, behoren niet tot de aansluiting.

AansluitdoosDe (tweegats)wandcontactdoos in een woning bestemd om door middel van aansluitsnoeren een radio- en/of televisietoestel op de inrichting aan te sluiten.

AansluitssnoerHet snoer met de eventueel daarbij behorende aanpassingsonderdelen voor het aansluiten van een radio- en/of een televisietoestel op de aansluitdoos

AbonnementDe overeenkomst waarbij enerzijds de CAI Albrandswaard zich verbindt volgens deze verordening een aansluiting aan te leggen, in stand te houden en signalen te leveren, en anderzijds de abonnee zich verbindt deze verordening na te komen. Op elk abonnement is de bijbehorende Tarievenlijst van toepassing.

AbonneeDe natuurlijke of rechtspersoon, die zich bij de CAI Albrandswaard heeft geabonneerd op het gebruik van het signaal dat de CAI Albrandswaard levert.

Abonnee Overname Punt (AOP)De in de garage, meterkast of een andere locatie in de woning aangebrachte en verzegelde voorziening (aansluitdoos) waarmede de kabel(s) in het perceel op de inrichting worden aangesloten.

StandaarddienstenDe analoge en digitale televisie- en radiodienst van CAI Albrandswaard, voor de levering waarvan de klant een abonnement kan aangaan.

Digitale ontvangerEen door de klant zelf aan te kopen en door CAI Albrandswaard goedgekeurde digitale ontvanger met toebehoren, in combinatie met de smartcard, benodigd en geschikt voor de ontvangst van digitaal doorgegeven programma’s.

EigenaarEigenaar is degene die het perceel in eigendom heeft.

ExploitantDe Centrale Antenne Inrichting Albrandswaard van de gemeente Albrandswaard.

Individuele (standaard)aansluitingDe aansluiting in een perceel dat als woning/bedrijf wordt gebruikt.

InrichtingDe gemeentelijke centrale antenne-inrichting waarvoor machtiging is verleend.

KlantDe natuurlijke of rechtspersoon die een smartcard heeft geactiveerd of geregistreerd, een aanvraag voor een abonnement Pluspakket digitaal televisie heeft ingediend of een abonnement is aangegaan.KlantenserviceDe klantenservice van CAI Albrandswaard, ondermeer beschikbaar voor het indienen van een aanvraag en voor de beantwoording van vragen en ondersteuning bij de oplossing van problemen bij het gebruik van analoge en digitale radio en tv. De klantenservice is te bezoeken via de website, telefonisch of schriftelijk (telefoonnummer en postadres staan vermeld op de website). De storingsnummers zijn tevens vermeld in de gemeentegids.

MachtiginghouderDe gemeente Albrandswaard.

PakkettenEen combinatie van 2 of meer digitale tv pakketten die door de klant gezamenlijk worden afgenomen.

PerceelDe woning (of bedrijfsruimte) of het voor afzonderlijk gebruik bestemde gedeelte daarvan, met bijhorend erf, ten behoeve waarvan een individueel abonnement wordt of is aangegaan en waarin de aansluitdoos of Abonnee Overname Punt (AOP) wordt of is aangebracht.

SignalenDe signalen van radio- of televisieomroepzenders en eventuele signalen afkomstig van andere bronnen, die via de inrichting worden getransporteerd.

SmartcardDe door CAI Albrandswaard geautoriseerde chipkaart met de kaartcode, die is gekoppeld aan de gegevens van de klant en die, in combinatie met de digitale ontvanger, toegang biedt tot de digitaal doorgegeven televisie- en radioprogramma’s.

Standaard radio en tv abonnementHet abonnement op grond waarvan de klant wordt aangesloten op het kabelnetwerk en het analoge tv pakket en het standaard digitale pakket ontvangt.

Standaard radio en tv pakketHet pakket analoge en digitale televisie- en radioprogramma’s dat CAI Albrandswaard uit hoofde van het standaard radio en tv-abonnement aan de klant levert.

TarievenlijstDe tarievenlijst van CAI Albrandswaard, onder meer te vinden op de website, waarop de actuele tarieven en overige vergoedingen en kosten in verband met de levering en het gebruik van de diensten zijn vermeld.

WebsiteDe website van CAI Albrandswaard (www. cai-albrandswaard.nl), waarop actuele informatie is gepubliceerd.

Artikel 2 Toepasselijkheid

  • 1 Deze verordening is van toepassing op alle aanbiedingen van CAI Albrandswaard betreffende de aansluiting en de levering van diensten en daarnaast op alle rechtsbetrekkingen tussen CAI Albrandswaard en de klant, die verband houden met een abonnement of daaruit voortvloeien en een door de klant ingediende aanvraag.

  • 2 Alle aanbiedingen van CAI Albrandswaard zijn vrijblijvend en gelden als een uitnodiging tot het indienen van een aanvraag.

  • 3 Eventuele (algemene) voorwaarden van de klant of afwijkingen van deze verordening zijn niet op het abonnement van toepassing.

  • 4 Eventuele ongeldigheid van een of meer bepalingen uit deze verordening tast de geldigheid van de overige bepalingen niet aan.

  • 5 Als een bepaling uit deze verordening nietig of vernietigbaar blijkt, past CAI Albrandswaard een vervangende bepaling toe die rechtens wel toelaatbaar is en zoveel mogelijk aansluit bij de strekking en inhoud van de oorspronkelijke bepaling uit deze verordening.

Artikel 3 Aanvraag van een abonnement

  • 1 Voor elke aansluiting kunnen abonnementen op verschillende diensten worden aangegaan, mits deze diensten via die aansluiting kunnen worden geleverd en de kwaliteit daarvan, gelet op de feitelijke belasting en capaciteit van die aansluiting, voldoende is.

  • 2 Als de klant een abonnement wil aangaan op een andere dienst (pluspakketten) dan het standaard radio en tv pakket, dan kan dit alleen als voor die aansluiting een standaard radio en tv abonnement is of wordt aangegaan.

  • 3 Een abonnement wordt aangevraagd door invulling en onderteke¬ning van een aanvraagformulier, hierbij vermeldt de klant de gewenste ingangsdatum van het abonnement. Bij het aanvraagformulier wordt een exemplaar van deze verordening verstrekt.

  • 4 Na ontvangst van de aanvraag stuurt CAI Albrandswaard de klant een schriftelijke bevestiging.

  • 5 Met de ondertekening van het aanvraagformulier erkent de aanvrager, dat hij deze verordening heeft ontvangen en met inachtneming daarvan een abonne¬ment wenst.

  • 6 Het aanvraagformulier en deze verordening vormen tezamen de grondslag van de onderlinge rechten en verplichtingen van de abonnee en de exploitant.

  • 7 Als voor een woning abonnementsgeld werd geïnd wordt deze inning bij verhuizing automatisch overgezet op de nieuwe bewoner. De CAI aansluiting wordt niet verbroken.

  • 8 Is een nieuwe bewoner verhuisd en treft daar geen CAI aansluiting aan, maar wil die wel hebben, dan moet de nieuwe bewoner dit schriftelijk melden bij CAI Albrandswaard of telefonisch naar de klantenservice onder telefoonnummer 010-5061728.

Artikel 4 Gronden voor het weigeren van een abonnement

Het aangaan van een abonnement kan worden geweigerd indien en zolang daarvoor gegronde redenen aanwezig zijn, bijvoorbeeld:- ingeval van overmacht; - indien en zolang de eigenaar, de verhuurder, of de beheerder van het aan te sluiten perceel het aanleggen van de aansluiting niet toestaat of onredelijke voorwaarden aan zijn toestemming verbindt;- wanneer de aanvrager, naar het oordeel van de CAI Albrandswaard, onredelijke eisen stelt; - indien en zolang de aanvrager nog niet heeft voldaan aan zijn verplichtingen t.a.v. bijdrage, abonnementsgeld, etc.;- in het geval dat het perceel waarvoor de aansluiting wordt aangevraagd buiten het machtingsgebied van CAI Albrandswaard is gelegen;- de dienst op het adres van de klant niet, of niet in voldoende kwaliteit, geleverd kan worden; - de klant minderjarig is;- sprake is van technische of economische redenen die naar het oordeel van CAI Albrandswaard deze weigering rechtvaardigen;- het aannemelijk is dat de klant zijn verplichtingen uit het abonnement niet zal naleven, wat onder meer het geval is bij niet-naleving door de klant van een of meer verplichtingen uit een eerder of ander abonnement;- het aannemelijk is dat de klant zijn verplichtingen uit het abonnement niet zal naleven, wat onder meer het geval is bij niet-naleving door de klant van een of meer verplichtingen uit een eerder of ander abonnement; 

Artikel 5 Tot stand komen van een abonnement

  • 1 CAI Albrandswaard levert de aangevraagde dienst zo spoedig mogelijk na ontvangst van de aanvraag en houdt hierbij rekening met de door de klant gewenste ingangsdatum van het abonnement.

  • 2 Het abonnement gaat in:

    • a.

      als voor de ontvangst van de dienst geen installatie met behulp van een installatiepakket vereist is: op de datum waarop de klant de dienst kan ontvangen;

    • b.

      als voor de ontvangst van de dienst installatie met behulp van een installatiepakket vereist is;

    • c.

      als de klant heeft gekozen voor volledige installatie door een installateur van Cai Albrandswaard: op de datum waarop de installateur de dienst heeft geïnstalleerd;tenzij CAI Albrandswaard de aanvraag weigert op grond van artikel 4 en daarvan binnen vier weken na ontvangst van de aanmelding de aanvrager kennis heeft gegeven.

  • 3 De klant zorgt dat de apparatuur en aansluitkabels worden aangesloten en dat de benodigde installatiewerkzaamheden worden verricht. Als de klant de dienst niet ongestoord kan ontvangen, dan heeft hij alleen recht op restitutie van de abonnementsvergoeding of wijziging van de ingangsdatum van het abonnement, als hij dit binnen een periode van zeven dagen aan de storingsdienst heeft gemeld en als de oorzaak van de onvoldoende ontvangst aan CAI Albrandswaard, het kabelnetwerk of de aansluiting is toe te rekenen.

  • 4 Als de klant, die een aanvraag indient, niet de eigenaar van het perceel is, dan staat deze klant er tegenover CAI Albrandswaard voor in dat de eigenaar van het perceel akkoord is met de indiening van die aanvraag en de totstandkoming en uitvoering van het abonnement.

Artikel 6 Duur en beëindiging van een abonnement

  • 1 Het abonnement wordt voor onbepaalde tijd aangegaan.

  • 2 De abonnee kan het abonnement schriftelijk opzeggen, zie ook artikel 7 lid 3, tegen het einde van een betalingsperiode, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.

  • 3 CAI Albrandswaard kan met de klant een minimum-abonnementsduur overeenkomen van een jaar.

  • 4 Na dat jaar is een contractduur mogelijk van 1 maand. Opzegging van het abonnement en het bijbehorende standaard radio en tv abonnement, is in dat geval voor het eerst mogelijk tegen het einde van de geldende minimum-abonnementsduur.

  • 5 Gedurende het eerste jaar na de aanleg van de aansluiting is opzegging alleen mogelijk tegen het einde van dat jaar behoudens in geval van overlijden of verhuizing.

  • 6 Bij opzegging wegens overlijden of verhuizing eindigt het abonnement, in afwijking van het bepaalde in lid 5, aan het einde van de maand waarin is opgezegd.

  • 7 Bij beëindiging van het abonnement worden de eventueel teveel betaalde periodiek vergoedingen gerestitueerd.

  • 8 Als moment van opzeggen geldt de dag waarop CAI Albrandswaard de opzegging heeft ontvangen.

  • 9 CAI Albrandswaard informeert de klant schriftelijk of elektronisch over de ontvangst van de opzegging en van de datum waarop de levering van de dienst wordt beëindigd.

  • 10 Als een klant een abonnement op een dienst is aangegaan, terwijl voor die aansluiting het standaard radio en tv abonnement op naam van een andere klant staat, dan geldt de opzegging van dat standaard radio en tv abonnement ook als opzegging van het abonnement op de andere dienst, tenzij de klant op wiens naam het abonnement op die andere dienst staat zelf een standaard radio en tv abonnement aangaat.

Artikel 7 Beëindiging van het abonnement bij het niet nakomen van de verplichtingen door de abonnee

  • 1 CAI Albrandswaard kan de signaallevering staken en het abonnement beëindigen indien de abonnee na schriftelijke aanmaning nalatig blijft binnen de daarbij gestelde termijn zijn verplichtingen, voortvloeiende uit het abonnement, na te komen.

  • 2 Indien de aard van de overtreding dit rechtvaardigt, is CAI Albrandswaard bevoegd zonder schriftelijke aanmaning of ingebrekestelling de signaallevering direct te staken en het abonnement te beëindigen.

  • 3 Het abonnement eindigt in de vorenbedoelde gevallen overeenkomstig het bepaalde in artikel 6, tenzij de abonnee vóór de datum, waarop het abonnement zou eindigen alsnog zijn verplichtingen nakomt. Als datum van opzegging geldt de datum van de staking van de signaallevering.

  • 4 De aansluiting wordt niet eerder weer in dienst gesteld, dan nadat de abonnee zijn verplichtingen is nagekomen en voor zover nodig een nieuw abonnement is aangegaan. De kosten van het buiten gebruik stellen en weer in dienst stellen van de aansluiting (zie tarievenlijst) komen voor rekening van de abonnee. Deze kosten, waarvoor CAI Albrandswaard een factuur zal verstrekken, moeten voordat de aansluiting in bedrijf wordt gesteld, zijn voldaan.

  • 5 CAI Albrandswaard kan een abonnement zonder nadere ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst met onmiddellijke ingang beëindigen of de levering van de dienst opschorten als;

    • a.

      de klant een rechtspersoon is en deze wordt ontbonden;

    • b.

      het faillissement van de klant is aangevraagd;

    • c.

      voor de klant (voorlopige) surseance van betaling is aangevraagd;

    • d.

      de klant onder bewind of curatele is gesteld; of

    • e.

      voor de klant een verzoek op grond van de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen is ingediend.

Artikel 8 Beëindiging van het abonnement bij staking van de exploitatie

  • 1 Het abonnement eindigt wanneer het contract tussen CAI Albrandswaard en de machtiginghouder vervalt, tenzij een andere exploitant de rechten en plichten van CAI Albrandswaard overneemt.

  • 2 Na bedoelde overname zijn CAI Albrandswaard en de abonnee ontheven van hun verplichtingen jegens elkaar.

  • 3 Het abonnement vervalt van rechtswege wanneer de aan CAI Albrandswaard verleende machtiging wordt ingetrokken en geen signaal meer kan worden geleverd.

Artikel 9 standaard radio en tv pakket

  • 1 Het standaard radio en tv pakket bevat programma's die digitaal worden doorgegeven en programma's die analoog worden doorgegeven.

  • 2 De analoog doorgegeven programma’s uit het standaard radio en tv pakket zijn voor elke klant met een standaard radio en tv abonnement, zonder aanvullende voorzieningen, via de aansluiting en de daarop aangesloten televisie en radiotoestellen te ontvangen.

  • 3 Om toegang te krijgen tot de digitaal doorgegeven programma's uit het standaard radio en tv pakket moet de klant een digitale ontvanger en een geregistreerde smartcard zelf aanschaffen, waarmee de klant ook gebruik kan maken van de overige diensten digitale radio en televisie, dit onder de daarvoor geldende aanvullende voorwaarden. De smartcard is persoonlijk en niet overdraagbaar.

  • 4 Op de toegang tot de digitaal doorgegeven programma's uit het standaard radio en tv pakket, het gebruik van digitale ontvanger en de smartcard, zijn de aanvullende voorwaarden digitale televisie van toepassing. Actuele informatie over de samenstelling van het standaard radio en tv pakket is beschikbaar via de Website.

Artikel 10 aansluiting

  • 1 CAI Albrandswaard voert de werkzaamheden uit en treft de voorzieningen die nodig zijn voor het aanleggen, controleren, onderhouden, herstellen, wijzigen en opruimen van de aansluiting en de aan de klant ter beschikking gestelde apparatuur. Zij houdt daarbij zoveel mogelijk rekening met de belangen van de klant. CAI Albrandswaard verricht geen onderhoud of reparaties en biedt geen ondersteuning aan apparatuur die niet volgens de voorschriften zijn aangeschaft.

  • 2 Als voor de aanleg van een aansluiting, al dan niet op verzoek van de klant, bijzondere voorzieningen worden getroffen of daaraan buitengewone kosten zijn verbonden, dan kan CAI Albrandswaard deze kosten bij de klant in rekening brengen. CAI Albrandswaard informeert de klant vooraf over de hoogte van deze kosten. De aansluiting wordt niet aangelegd voordat de klant heeft ingestemd met de betaling van de kosten.

  • 3 De klant verleent gelegitimeerd personeel van CAI Albrandswaard vrije toegang tot de aansluiting. Als hiervoor toestemming of medewerking van een derde nodig is, zorgt de klant voor die toestemming of medewerking. De klant vrijwaart CAI Albrandswaard voor vorderingen van derden in dit verband.

  • 4 Alleen CAI Albrandswaard en door haar ingeschakelde derden zijn bevoegd werkzaamheden te (laten) verrichten of veranderingen te (laten) aanbrengen aan de aansluiting, het kabelnetwerk en eventuele door CAI Albrandswaard aan de klant ter beschikking gestelde apparatuur.

  • 5 De klant handhaaft de aansluiting in goede staat, ook na beëindiging van het abonnement.

Artikel 11 plaats van de aansluitdoos en/of het Abonnee Overname Punt

  • 1 Bij de aanleg van een aansluiting in een bestaand perceel stelt CAI Albrandswaard, voor zover mogelijk rekening houdende met reeds aanwezige bouwkundige voorzieningen, de plaats van invoer van de kabel in het perceel, de loop van de kabels en de plaats van de aansluitdoos vast.

  • 2 De plaats van de aansluitdoos (tweegats wandcontactdoos) wordt door CAI Albrandswaard gekozen in het hoofdvertrek/meterkast zo dicht mogelijk bij de invoer van de kabel op maximaal 1 meter afstand van de muurboring. 

  • 3 Bij de aanleg van een aansluiting in een nieuwbouwperceel wordt de aansluitdoos (het Abonnee Overname Punt) in de meterkast geplaatst.

  • 4 Het is de abonnee of een ander persoon niet toegestaan de in artikel 11.1 of 11.2 genoemde aansluitdoos te verwijderen, te openen, te vervangen of te verplaatsen. Deze voorzieningen zijn en blijven eigendom van CAI Albrandswaard.

Artikel 12 uitvoering van de werkzaamheden

CAI Albrandswaard, c.q. de aannemer, zal maatregelen nemen om hinder of schade voor de abonnee zoveel mogelijk te voorkomen. CAI Albrandswaard, c.q. de aannemer, is gerechtigd de levering van signalen in verband met de voor het functioneren van de inrichting noodzakelijke werkzaamheden te onderbreken of te beperken. Indien mogelijk zal daarvan vooraf mededeling aan de betreffende abonnees worden gedaan.

Artikel 13 toegang tot het perceel

  • 1 De abonnee moet het personeel van CAI Albrandswaard, de aannemer of het personeel van derden dat in opdracht van CAI Albrandswaard of de aannemer handelt, de gelegenheid geven om in, op, aan of boven zijn perceel noodzakelijke werkzaamheden en voorzieningen uit te voeren ten behoeve van zijn aansluiting of andere delen van de inrichting.

  • 2 De abonnee heeft het recht geen toegang te verlenen wanneer het personeel geen legitimatiebewijs kan overleggen waaruit blijkt dat betrokkene in opdracht van de CAI Albrandswaard handelt.

Artikel 14 gebruik van de aansluiting en de diensten

  • 1 De klant volgt de redelijke instructies van CAI Albrandswaard ten aanzien van het gebruik van de aansluiting en de diensten op.

  • 2 CAI Albrandswaard levert de dienst tot aan de aansluiting. De klant is verantwoordelijk voor de beschikbaarheid, het aansluiten en het naar behoren functioneren van alle apparatuur en voorzieningen die nodig zijn voor de ontvangst en het gebruik van de door hem afgenomen diensten. Onder meer gebruikt de klant goed werkende apparatuur en (aansluit)kabels die voldoen aan de geldende eisen en de specificaties van CAI Albrandswaard. De klant mag bij of door het gebruik van zijn aansluiting geen storing in de ontvangst door derden van via het kabelnetwerk verspreide signalen veroorzaken.

  • 3 De klant mag via het kabelnetwerk verspreide signalen niet aan derden (laten) doorgeven. Ook mag de klant zichzelf of derden, actief of passief, geen onbevoegde toegang geven tot het kabelnetwerk of een dienst, of (technische) voorzieningen (laten) treffen waardoor deze toegang kan worden gerealiseerd.

  • 4 De klant mag de diensten niet commercieel exploiteren.

  • 5 De klant is verantwoordelijk en aansprakelijk voor de gevolgen en de kosten van elk bevoegd of onbevoegd gebruik van zijn aansluiting en de diensten door hemzelf en door derden, dit in de ruimste zin van het woord.

  • 6 De klant is ermee bekend dat via de diensten toegang kan worden verkregen tot bijvoorbeeld informatie- of interactieve diensten van derden en dat daarop (algemene) voorwaarden en tarieven van derden van toepassing kunnen zijn.

  • 7 De klant is ermee bekend dat de op grond van een abonnement ontvangen programma's, (informatie)diensten en andere content waarop bijna altijd intellectuele eigendomsrechten rusten. Elke ongeoorloofde verveelvoudiging en openbaarmaking kan leiden tot aansprakelijkheid van de klant tegenover CAI Albrandswaard en derden.

Artikel 15 beschikbaarheid en storingen

  • 1 CAI Albrandswaard streeft ernaar de diensten altijd beschikbaar te houden. CAI Albrandswaard kan niet garanderen dat de diensten altijd beschikbaar zijn.

  • 2 Een tekortkoming in de levering van de diensten is niet aan CAI Albrandswaard toe te rekenen, als deze niet door de schuld van CAI Albrandswaard is ontstaan en ook niet op grond van de wet, een rechtshandeling of de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen voor rekening van CAI Albrandswaard komt. Er is dan sprake van overmacht. In geval van overmacht vervallen de uit het abonnement voortvloeiende verplichtingen van CAI Albrandswaard, waaronder de verplichting tot levering van de diensten, dit voor de duur van de overmacht. CAI Albrandswaard is aan de klant daarvoor geen schadevergoeding verschuldigd.

  • 3 Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan storingen in de aan CAI Albrandswaard geleverde (programma)signalen, storingen in elektronische communicatienetwerken, uitval van elektriciteit, blikseminslag en andere storingen of invloeden die buiten de macht van CAI Albrandswaard liggen en voor haar redelijkerwijs niet voorzienbaar of te voorkomen zijn.

  • 4 Als de klant een storing, beschadiging of een ander gebrek aan zijn aansluiting of in andere door CAI Albrandswaard ter beschikking gestelde voorzieningen constateert, meldt hij dit direct aan de klantenservice. CAI Albrandswaard verhelpt storingen zo snel mogelijk nadat deze aan haar zijn gemeld.

  • 5 Als een dienst, of een belangrijk deel daarvan, tijdelijk niet beschikbaar is, dan heeft de klant recht op terugbetaling van abonnementsvergoeding voor die periode als hij binnen een maand een schriftelijk verzoek bij CAI Albrandswaard indient en het terug te betalen bedrag meer bedraagt dan € 10,--.

  • 6 CAI Albrandswaard kan de levering van een dienst tijdelijk staken of het gebruik ervan beperken als dit noodzakelijk is voor het onderhoud aan het netwerk of de aansluiting of voor door CAI Albrandswaard te verrichten aanpassingen van de diensten, zonder dat de klant hierdoor recht heeft op schadevergoeding.

  • 7 CAI Albrandswaard kan bij de klant in rekening brengen de redelijke kosten van: a) het in behandeling nemen van een storingsmelding of verhelpen van een storing die niet aan CAI Albrandswaard kan worden toegerekend, en 2) het in behandeling nemen van een storingmelding of verhelpen van een storing veroorzaakt door een gebrek aan niet door CAI Albrandswaard ter beschikking gestelde apparatuur of voorziening. Deze kosten bedragen in ieder geval de voorrijkosten.

Artikel 16 vergoedingen

  • 1 Uit hoofde van een abonnement kan de klant aan CAI Albrandswaard onder meer de volgende vergoedingen verschuldigd zijn:- maandelijkse abonnementsvergoedingen;- eenmalige vergoedingen, afsluitkosten, (her)aansluitkosten, voorrijkosten, verhuiskosten, kosten in verband met een door de klant gevraagde wijziging van een abonnement en kosten van bijzondere - al dan niet door de klant gevraagde- voorzieningen of diensten;- variabele vergoedingen gerelateerd aan het feitelijke gebruik van de digitale pakketten; en- overige verschuldigde vergoedingen, waaronder vergoedingen vaar het gebruik, herstel of vervanging van apparatuur met toebehoren, voor het gebruik van de aansluiting of van niet door Cai Albrandswaard ter beschikking gestelde apparatuur of voorzieningen.

  • 2 De klant is de in het eerste lid van dit artikel bedoelde voorrijkosten ook verschuldigd als hij op de afgesproken datum en tijd niet op het perceel aanwezig is en daardoor de installatie van een dienst niet kan worden uitgevoerd of een storing niet kan worden verholpen.

  • 3 Tenzij anders vermeld zijn alle vergoedingen en tarieven uitgedrukt in euro en inclusief BTW.

  • 4 De hoogte van alle geldende vergoedingen is vermeld op de tarievenlijst (bijlage).

Artikel 17 betaling

  • 1 Het voor een abonnement in rekening te brengen tarief is in een bijlage (de tarievenlijst) vermeld.

  • 2 De voor het analoge- en digitaal standaard zenderpakket verschuldigde abonnementsvergoeding wordt jaarlijks door vooruitbetaling bij de klant in rekening gebracht. De vergoeding wordt vooraf betaald met de mogelijkheid om het verschuldigde bedrag in 10 termijnen te voldoen. De SVHW verzorgt overeenkomstig diens wijze de inning. Het verschuldigde bedrag moet uiterlijk op de opgegeven datum op de rekening van de gemeente Albrandswaard zijn bijgeschreven. De incasso wordt door de "SVHW” verzorgd overeenkomstig diens wijze van inning.

  • 3 Vergoedingen die zijn gerelateerd aan het feitelijke gebruik van digitale pluspakketten, worden per kwartaal achteraf bij de klant in rekening gebracht. Het verschuldigde bedrag moet uiterlijk op de opgegeven vervaldatum op de rekening van CAI Albrandswaard zijn bijgeschreven.

  • 4 Tenzij tussen de klant en CAI Albrandswaard anders is overeengekomen, vindt betaling van alle verschuldigde vergoedingen als bedoeld in artikel 16 plaats zo veel mogelijk plaats door automatisch incasso van de door de klant opgegeven bank- of girorekening, waarvoor de klant CAI Albrandswaard schriftelijk heeft gemachtigd. In andere gevallen stuurt de CAI Albrandswaard een acceptgiro toe.

  • 5 De klant zorgt voor een voldoende saldo op de opgegeven rekening. Als automatisch incasso van het volledige verschuldigde bedrag, om welke reden dan ook, niet mogelijk is, dan betaalt de klant tijdig op andere wijze.

  • 6 De abonnementsvergoeding is verschuldigd vanaf de datum dat een digitale dienst beschikbaar is gesteld aan de abonnee.

  • 7 Voor via zijn aansluiting van derden afgenomen internet- en telefoniediensten kan de klant rechtstreeks door deze derden gefactureerd worden. CAI Albrandswaard is geen partij bij rechtsbetrekkingen tussen de klant en deze derden.

  • 8 De administratie van CAI Albrandswaard geldt als bewijs van de prijs, de soort en de hoeveelheid van de door de klant afgenomen diensten, tenzij de klant tegenbewijs levert.

  • 9 De klant meldt zijn bezwaar tegen (de hoogte van) een in rekening gebrachte vergoeding tot uiterlijk 30 dagen na de factuurdatum schriftelijk aan de klantenservice. Na deze termijn van 30 dagen wordt de klant geacht akkoord te zijn met (de hoogte van) de in rekening gebrachte vergoeding. Als de klant een bezwaar heeft ingediend moet hij blijven voldoen aan zijn betalingsverplichtingen uit elk abonnement. Bezwaren tegen de in rekening gebrachte bedragen geven geen recht op uitstel van betaling indien deze bezwaren, na onderzoek door de CAI Albrandswaard, gegrond blijken te zijn, zal verrekening tot het werkelijk verschuldigde bedrag plaatsvinden.

  • 10 De klant is in verzuim vanaf de datum waarop de geldende betalingstermijn is verstreken en de verschuldigde vergoeding niet volledig is betaald. Voor de digitale pakketten stuurt CAI Albrandswaard de klant daarop een betalingsherinnering, waarna de klant binnen de daarin genoemde termijn alsnog kan betalen. Voor de analoge en het standaard digitaal pakket stuurt de SVHW een betalingsherinnering. Als de klant ook na deze termijn de volledige verschuldigde vergoeding niet heeft betaald, kan CAI Albrandswaard bij hem de wettelijke rente in rekening brengen met ingang van de datum waarop de oorspronkelijke betalingstermijn is verstreken.

  • 11 Eventuele buitengerechtelijke of gerechtelijke incassokosten komen voor rekening van de klant. De vergoeding voor deze incassokosten bedraagt ten minste 15% van het door de klant verschuldigde bedrag, waarbij de in de tarievenlijst opgenomen minimumvergoeding geldt. CAI Albrandswaard heeft het recht de werkelijk gemaakte incassokosten op de klant te verhalen.

  • 12 Het tarief is gebaseerd op de doorgifte van de programma's zoals deze in genoemde bijlage zijn vermeld. Het standaard programmapakket wordt in overleg met de Programmaraad van gemeente Albrandswaard samengesteld. Wijzigingen in het programmapakket (in het bijzonder dat van de FM-radio programma's) zijn uitdrukkelijk voorbehouden.

  • 13 De in de tarievenlijst genoemde tarieven kunnen jaarlijks worden aangepast zulks na overleg met het college van B en W .

Artikel 18 kosten

  • 1 Indien in een door de CAI Albrandswaard te bepalen periode, voordat met de aanlegwerkzaamheden in de desbetreffende wijk of straat wordt begonnen, een abonnement met betrekking tot een normale individuele aansluiting wordt aangegaan, of de CAI Albrandswaard in de gelegenheid wordt gesteld tot het plegen van vooraanleg, is een bijdrage verschuldigd.

  • 2 Indien een abonnement wordt aangegaan nadat de aansluitingen in dezelfde straat reeds zijn geschied, is het bedrag verschuldigd zoals opgenomen in de tarievenlijst.

Artikel 19 gevolgen van niet nakomen van verplichtingen

  • 1 Als de klant of CAI Albrandswaard een of meer van de verplichtingen uit een abonnement niet (volledig) nakomt dan kan de andere partij:- de nakoming van zijn verplichtingen uit dat abonnement per direct opschorten; of- het abonnement geheel of gedeeltelijk beëindigen, nadat hij de niet-nakomende partij eerst schriftelijk of elektronisch in gebreke heeft gesteld en de niet-nakomende partij zijn verplichtingen niet alsnog binnen de gestelde redelijke termijn heeft hersteld;dit mits de niet-nakoming die opschorting of beëindiging rechtvaardigt.

  • 2 Als CAI Albrandswaard de levering van diensten opschort of beëindigt, op grond van het bepaalde in het eerste lid van dit artikel, dan;- heeft de klant geen toegang tot de diensten totdat deze opnieuw zijn aangesloten. Dit geldt ook als het standaard radio en tv abonnement en het abonnement op een andere dienst (digitaal pluspakket) op naam van verschillende klanten staat;- blijft de klant verplicht te voldoen aan alle verplichtingen uit de wet, de abonnementen en eventuele overige geldende voorwaarden, waaronder de betaling van de (abonnement) vergoedingen voor de resterende looptijd van het abonnement; en- worden de diensten niet eerder geleverd dan wanneer de klant zijn verplichtingen uit het abonnement is nagekomen. In geval van beëindiging moet de klant een nieuwe aanvraag indienen om de dienst geleverd te krijgen. CAI Albrandswaard kan voor elke dienst (her)aansluitkosten bij de klant in rekening brengen.

  • 3 CAI Albrandswaard kan een abonnement zonder nadere ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst tegen elke datum beëindigen of de levering van de diensten opschorten:- als de klant het abonnement onder valse voorwendselen is aangegaan of niet zijn juiste gegevens of wijzigingen daarvan aan CAI Albrandswaard heeft doorgegeven met de kennelijke bedoeling om te frauderen; of- als aannemelijk is dat de klant in strijd met de wet handelt, schade toebrengt aan een derde of niet aan de uit het abonnement voortvloeiende verplichtingen zal voldoen, en deze niet-nakoming de beëindiging of opschorting rechtvaardigt.

  • 4 Als de klant een of meer van zijn verplichtingen uit een abonnement niet (volledig) nakomt heeft CAI Albrandswaard, naast haar andere rechten uit de geldende voorwaarden, het recht om haar werkelijke schade op de klant te verhalen.

  • 5 In geval van opschorting of beëindiging als bedoeld in dit artikel is de partij die opschort of beëindigt geen schadevergoeding aan de andere partij verschuldigd.

Artikel 20 aansprakelijkheid en vrijwaring

  • 1 CAI Albrandswaard is tegenover de klant aansprakelijk voor schade als gevolg van een aan haar toe te rekenen tekortkoming, dit voor zover de wet dat bepaalt en de aansprakelijkheid in dit artikel niet wordt beperkt of uitgesloten. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid van CAI Albrandswaard blijven buiten toepassing als, en voor zover, schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van CAI Albrandswaard.

  • 2 De klant meldt eventuele door hem geleden schade, als bedoeld in het eerste lid van dit artikel, zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen na het ontstaan daarvan, schriftelijk aan de klantenservice. Schade die niet binnen deze termijn is gemeld wordt niet vergoed, tenzij de klant aannemelijk maakt dat hij de schade redelijkerwijze niet eerder kon melden.

  • 3 CAI Albrandswaard is tegenover de klant alleen aansprakelijk voor directe schade en alleen als deze meer bedraagt dan €10,-- en is ontstaan door een toerekenbare tekortkoming van CAI Albrandswaard bij de uitvoering van een abonnement of de levering of installatie van de diensten. CAI Albrandswaard is niet aansprakelijk voor indirecte schade van de klant, zoals gederfde inkomsten, verliezen, immateriële schade en schade van derden.

  • 4 CAI Albrandswaard is niet aansprakelijk voor:- schade in verband met de (onderbroken) levering van de diensten, behalve in de situatie als bedoeld in het vijfde lid van artikel 15; - schade in verband met de beveiliging van door de klant op systemen van CAI Albrandswaard opgeslagen gegevens;- de gevolgen van onjuist- of onvolledigheden in de inhoud van met de diensten geleverde informatie;- schade in verband met verlies, verminking af het onbruikbaar werden van de gegevens die digitaal of elektromagnetisch worden opgeslagen of overgebracht;- schade in verband met verveelvoudiging of het openbaar maken van vertrouwelijke of waardevolle informatie; en schade, in de ruimste zin van het woord, bij de installatie of het gebruik door de klant van een dienst, tenzij deze schade is veroorzaakt door grove schuld of opzet van CAI Albrandswaard of een door CAI Albrandswaard ingeschakelde derde.

  • 5 De aansprakelijkheid van CAI Albrandswaard op grond van dit artikel is als volgt beperkt:- per gebeurtenis of reeks van gebeurtenissen: maximaal 24 maal de voor de dienst geldende maandelijkse abonnementsvergoeding; en- per kalenderjaar: maximaal 48 maal de voor de dienst geldende maandelijkse abonnementsvergoeding.

  • 6 De klant vrijwaart CAI Albrandswaard voor alle aanspraken van derden met betrekking tot schade en kosten als gevolg van het gebruik van de aansluiting of de geleverde diensten. Deze vrijwaring heeft mede betrekking op aanspraken op grond van ongeoorloofde verveelvoudiging of openbaarmaking van de auteursrechtelijk (of anderszins) beschermde werken afkomstig van (onderdelen van) de geleverde diensten.

Artikel 21 wijziging klantgegevens / abonnementen

  • 1 De klant informeert CAI Albrandswaard onmiddellijk, via de klantenservice, over elke wijziging in zijn naam, adres, woonplaats, bank- of girorekening, e-mailadres en elke andere wijziging of informatie die van belang kan zijn voor de uitvoering van een abonnement of de levering van de dienst. De klant garandeert dat de gegevens die hij aan CAI Albrandswaard verstrekt juist en volledig zijn.

  • 2 Als de klant zijn abonnement wil wijzigen, dan meldt hij dit op tijd en op de voorgeschreven manier aan de klantenservice. Alle gevolgen van te late of onjuist uitgevoerde meldingen, waaronder een te late of onvolledige aanvraag, opzegging of verhuismelding, blijven voor rekening en risico van de klant.

Artikel 22 verhuizing

  • 1 Als de klant verhuist naar een adres binnen het gebied waar CAI Albrandswaard haar diensten levert, dan stelt hij CAI Albrandswaard daarvan ten minste een maand van tevoren op de hoogte en bepaalt CAI Albrandswaard in overleg met de klant de datum met ingang waarvan de door de klant afgenomen diensten op het nieuwe adres in principe worden geleverd.

  • 2 Als de klant verhuist naar een adres buiten het gebied waar CAI Albrandswaard haar diensten levert, of naar een adres waar CAI Albrandswaard een door de klant afgenomen dienst niet levert of kan leveren, dan heeft hij het recht het abonnement schriftelijk op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van een maand, dit op zijn vroegst met ingang van de verhuisdatum. Dit recht bestaat ook als voor het abonnement een minimumduur geldt. De klant stuurt bij deze opzegging een bewijs mee van zijn inschrijving op het nieuwe adres.

  • 3 Voor, tijdens en na de verhuizing worden de lopende abonnementen voortgezet onder de daarvoor geldende voorwaarden. De klant neemt de eventueel zelf aangeschafte decoder, inclusief toebehoren, mee naar het nieuwe adres en zorgt voor installatie en aansluiting daarvan. Op verzoek van de klant kan deze installatie en aansluiting door een installateur van CAI Albrandswaard worden uitgevoerd, dit tegen betaling van de daarvoor geldende vergoeding.

  • 4 Het bepaalde in het derde lid van dit artikel is ook van toepassing bij verplaatsing van de aansluiting binnen een perceel.

Artikel 23 privacy en gegevensbescherming

  • 1 CAI Albrandswaard leeft de wettelijke voorschriften met betrekking tot het verstrekken van informatie, waaronder persoons- en verkeersgegevens, na. CAI Albrandswaard is onder meer verplicht:- persoonsgegevens te verstrekken in het kader van een strafrechtelijk opsporingsonderzoek; en - te voldoen aan een bevoegd gegeven opdracht tot aftappen.

  • 2 CAI Albrandswaard heeft bij het College Bescherming Persoonsgegevens melding gedaan van de persoonsgegevens die worden verwerkt en de doelen waarvoor deze persoonsgegevens worden verwerkt. Deze doelen zijn, samengevat;- levering van diensten via netwerken;- het berekenen, vastleggen en innen van eenmalige en terugkerende kosten voor geleverde diensten, -waaronder begrepen het in handen van derden stellen van vorderingen alsmede andere activiteiten van intern beheer; - direct marketing, het verzenden of bezorgen van de publicaties die op de diensten van CAI Albrandswaard betrekking hebben en andere informatie ten behoeve van abonnees;- onderhoud en beheer van het netwerk, risicobeperking, servicegerichte activiteiten, klantbenadering en marktonderzoek en verzenden van mondelinge, schriftelijke en elektronische boodschappen.

  • 3 CAI Albrandswaard neemt de redelijkerwijs mogelijke technische en organisatorische maatregelen ten behoeve van de beveiliging van haar kabelnetwerken en in haar bezit zijnde persoonsgegevens rekening houdend met de aard van de risico's, de stand van de techniek en de kosten van implementatie van deze maatregelen.

  • 4 De persoons- en verkeersgegevens van de klant kunnen door CAI Albrandswaard worden gebruikt voor de in het derde lid van dit artikel bedoelde doelen, tenzij de klant CAI Albrandswaard te kennen geeft daartegen bezwaar te hebben. Bij de verwerking van de persoons- en verkeersgegevens van de klant wordt rekening gehouden met persoonlijke voorkeuren van de klant. CAI Albrandswaard kan de persoons- en verkeersgegevens van de klant in het kader van de in het tweede lid van dit artikel bedoelde doelen verstrekken aan CAI Albrandswaard gelieerde ondernemingen en zorgvuldig, op basis van de voorkeuren van de klant, geselecteerde derden.

  • 5 CAI Albrandswaard kan de persoons- en verkeersgegevens van de klant in het kader van de in het tweede lid van dit artikel bedoelde doelen verstrekken aan CAI Albrandswaard gelieerde ondernemingen en zorgvuldig, op basis van de voorkeuren van de klant, geselecteerde derden.

Artikel 24 wijziging diensten en vergoedingen

  • 1 CAI Albrandswaard kan de diensten en de (hoogte van de) vergoedingen wijzigen. CAI Albrandswaard maakt zulke wijzigingen minimaal vier weken voor invoering daarvan op genoegzame wijze bekend.

  • 2 Als een wijziging objectief in het nadeel van de klant is, dan heeft de klant het recht om het abonnement kosteloos op te zeggen met ingang van de wijzigingsdatum. Deze opzegging vindt schriftelijk via de klantenservice plaats en kan uiterlijk tot de wijzigingsdatum worden gedaan.

  • 3 De volgende wijzigingen gelden niet als een wijziging als bedoeld in dit artikel: - de verhoging van een vergoeding op basis van een besluit van het college; - technische wijzigingen in de aansluiting die door CAI Albrandswaard op aanwijzing van de overheid zijn aangebracht;- wijzigingen in een abonnement of dienst op verzoek van de klant; en- wijzigingen van de samenstelling van het standaard radio- en tv pakket.

  • 4 Geen inhoud aanwezig van lid

Artikel 25 overdraagbaarheid

  • 1 Het abonnement is persoonlijk. De klant kan het abonnement niet zonder toestemming van CAI Albrandswaard aan derden overdragen.

  • 2 CAI Albrandswaard kan bij de uitvoering van haar verplichtingen uit het abonnement derden inschakelen. 

  • 3 CAI Albrandswaard kan haar rechten en verplichtingen uit het abonnement overdragen aan haar dochter- of groepsmaatschappijen of anderszins gelieerde ondernemingen.

Artikel 26 verjaring

Alle rechtsvorderingen van de klant op CAI Albrandswaard uit hoofde van een abonnement verjaren na verloop van een jaar na het ontstaan daarvan, tenzij dwingend recht anders bepaalt.

Artikel 27 toepasselijk recht

Op alle rechtsbetrekkingen verband houdende met of voortvloeiend uit een abonnement is Nederlands recht van toepassing.

Artikel 28 overmacht

CAI Albrandswaard is niet tot gehele of gedeeltelijke levering van signalen verplicht indien en voor zover zij door overmacht niet in staat is aan haar verplichtingen te voldoen.

Artikel 29 Wijziging van tarieven

CAI Albrandswaard behoudt zich het recht voor de tarieven te wijzigen. Wijzigingen worden minimaal vier weken vóór de datum van ingang aan de abonnee bekend gemaakt.

Artikel 30 Onvoorzien

In gevallen waarin deze voorwaarden niet voorzien beslist het College van Burgemeester en Wethouders van Albrandswaard.

Paragraaf 2 Aanvullende voorwaarden digitale televisie CAI Albrandswaard

Artikel 1 Definities

De in deze verordening gebruikte en gedefinieerde begrippen behouden hun betekenis in de Aanvullende Voorwaarden digitale televisie CAI Albrandswaard, tenzij daarvan in de Aanvullende Voorwaarden digitale televisie CAI Albrandswaard uitdrukkelijk wordt afgeweken. In deze Aanvullende Voorwaarden wordt met de onderstaande begrippen, in meervoud of enkelvoud, het volgende bedoeld:

Aanvullende Voorwaarden digitale televisiedeze algemene voorwaarden die, in aanvulling op deze verordening, van toepassing zijn op het abonnement Pluspakketten digitaal televisie;

Pluspakketten digitale televisiede televisie- en/of radioprogramma's en/of programmapakketten, zoals aangeboden door CAI Albrandswaard, waarop de klant een abonnement Pluspakketten digitale televisie kan aangaan;

Abonnement Pluspakketten digitale televisiehet abonnement op grond waarvan de klant, onder de daarvoor geldende voorwaarden, een aanvullend digitaal pakket kan ontvangen;

Digitale televisie CAI Albrandswaardde levering van de dienst digitale televisie die onder meer inhoudt: het digitaal doorgeven van : pakket A > het Standaard digitaal pakket, pakket B > het Pluspakket standaard, pakket C > het Garuda TV pakket,pakket E > het Film 1 pakket, pakket F > het Sport 1 pakket, pakket G > het Eredivisievoetbal ECV pakket, pakket H > het aanvullend Pluspakket.

Artikel 2 Toepasselijkheid Aanvullende voorwaarden digitale tv CAI Albrandswaard

  • 1 De Aanvullende Voorwaarden CAI Albrandswaard digitale televisie zijn, samen met en in aanvulling op deze verordening, van toepassing op alle aanbiedingen van CAI Albrandswaard, de aanvraag en alle rechtsbetrekkingen tussen CAI Albrandswaard en de klant, die verband houden met de levering van digitale televisie.

  • 2 Als het bepaalde in de Aanvullende Voorwaarden CAI Albrandswaard digitale televisie afwijkt van het bepaalde in deze verordening, dan geldt het bepaalde in de Aanvullende Voorwaarden CAI Albrandswaard digitale televisie.

Artikel 3 digitale ontvanger en smartcard

  • 1 Om toegang te krijgen tot digitale televisie van CAI Albrandswaard moet de klant een digitale ontvanger en een smartcard zelf aankopen bij de daartoe aangegeven verkooppunten. De klant registreert de smartcard op de voorgeschreven wijze bij CAI Albrandswaard.

  • 2 Om een of meerdere digitale pakketten te kunnen ontvangen gaat de klant, na registratie van zijn smartcard, een abonnement Pluspakketten digitale televisie aan.

  • 3 CAI Albrandswaard kan de klant de mogelijkheid bieden om gedurende een beperkte periode, bij wijze van kennismaking en onder de daarvoor geldende specifieke voorwaarden, een digitale ontvanger in bruikleen te verstrekken.

  • 4 De klant kan de smartcard beveiligen door middel van een pincode. De klant is verantwoordelijk voor elk gebruik van de smartcard.

  • 5 De smartcard is eigendom van de klant. De klant dient de instructies van CAI Albrandswaard in verband met het gebruik en het activeren van de smartcard op te volgen. Bij het einde van de levering van de CAI Albrandswaard digitale televisie, op welke grond dan ook, vernietigt de klant de smartcard.

  • 6 De klant zal geen veranderingen aan de smartcard (laten) aanbrengen of daaraan reparaties (laten) verrichten door een ander dan de leverancier van de smartcard. Alle eventuele kosten van reparatie of vervanging van de smartcard die het gevolg zijn van overtreding van het bepaalde in dit lid komen voor rekening van de klant.

  • 7 De klant meldt verlies, diefstal, beschadiging of verduistering van de smartcard onmiddellijk aan de klantenservice zodat CAI Albrandswaard maatregelen ter voorkoming van misbruik van de smartcard kan treffen. Tot het moment van melding is de klant aansprakelijk voor de kosten in verband met elk bevoegd of onbevoegd gebruik van de smartcard.

  • 8 De klant stelt de smartcard niet ter beschikking aan derden, die niet uit hoefde van het abonnement digitale televisie bevoegd zijn van die smartcard gebruik te maken.

  • 9 Als sprake is van een zodanige verandering aan de smartcard of de digitale ontvanger, waardoor de mogelijkheid wordt gecreëerd onbevoegd gebruik te maken van de smartcard of van de pluspakketten van de Albrandswaardse digitale televisie, wordt de klant per direct afgesloten van het net.

Artikel 4 Duur en beëindiging registratie

De registratie van de smartcard, als bedoeld in het eerste lid van artikel 3, geldt voor onbepaalde tijd. De klant kan de registratie schriftelijk via de klantenservice opzeggen tegen de eerste dag van de maand, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand. Als de klant een digitaal pluspakket abonnement is aangegaan waarvoor een minimum-abonnementsduur geldt, dan kan de klant de registratie niet eerder opzeggen dan tegen het einde van die minimumduur.

Ondertekening

Aldus vastgesteld door de raad van de gemeente Albrandswaard in zijn openbare vergadering van 29 juni 2009.De griffier,                      De voorzitter,Aad Aarssen                 mr. Harald M. Bergmann

Tarieven 1

TarievenlijstHet tarief voor analoge en digitale televisie wordt jaarlijks door het college van Albrandswaard vastgesteld.Per 1 januari 2009 bedraagt het tarief voor analoge televisie €14,50 per maand incl. 19% BTW.Per 1 januari 2009 bedraagt het tarief voor digitale televisie:- pakket A: gratis- pakket B: €5,95- pakket C: €9,95- pakket E: €14,95- pakket F: €14,95- pakket G: €9,95- pakket H: €3,95

Aansluittarief (nieuwe aansluiting) (art. 18)

Afhankelijk van te treffen voorzieningen: €175,- of €750,-.

Aansluittarief (heraansluiting) (art. 18)

- €50,- per abonnee / aansluiting.

Tarief voor het buiten gebruik en weer in dienst stellen van een aansluiting bij niet-nakoming (art. 7)

- €50,- per abonnement / aansluiting.

Voorschriften interne installatie nieuwbouw 2

AlgemeenIn elke woning wordt standaard een Abonnee Overname Punt geplaatst in de meterkast en een standaard CAI/Data aansluitpunt in de woonkamer en de hoofdslaapkamer. Door de installateur van de CAI Albrandswaard zal de interne installatie aangebracht worden en direct bij oplevering van signaal voorzien. Ten behoeve van de versterkerapparatuur voor de meerdere CAI-aansluitingen en het standaard aan te brengen modem dient een 2-voudig elektriciteitsaansluitpunt aangebracht te worden in de meterkast.

• Vanaf de straatzijde dient een gesloten mantelbuis PVC of thyleen (Ø50 mm) naar de meterkast aangebracht te worden;• In de meterkast wordt een combi C9/glasvezelkabel ingevoerd, beide worden afgewerkt;• In de meterkast dienen minimaal 2 stuks 220V wandcontactdozen beschikbaar te zijn voor de CAI;• Standaard worden 2 aansluitingen CAI/Data in de woning aangebracht, waarvan 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer;• Door bouwaannemer dienen ¾” PVC-pijpen met gladde binnenkant aangebracht te worden vanaf de meterkast naar de aansluitdozen;• Interne installatie wordt aangebracht door CAI-aannemer;• Minimale afmetingen montagebord meterkast, 250 x 450 x 15 mm;• Plaatsing + installatie van een modem in de meterkast.

Laagbouwwoningen

Door de aannemer dienen de volgende voorzieningen worden aangebracht:

1. Een gesloten mantelbuis PVC of thyleen (Ø50 mm) met een straal van minimaal 500 mm vanaf de straatzijde tot in de meterkast. Deze dient in de meterkastvloer verankerd te zijn om wegzakken te voorkomen.Het invoerpunt dient te worden aangebracht op een diepte van 600 mm beneden het toekomstige maaiveld. 2. Een spijkerplank over de gehele hoogte aan de zijkant van de meterkast.3. Ter hoogte van het Abonnee Overname Punt, dat door gemeente Albrandswaard op een hoogte van 110 cm aan de zijkant van de meterkast wordt gemonteerd, dient een aansluitblokje aanwezig te zijn overeenkomstig de NEN 1010, ten behoeve van de veiligheidsaarding. 4. Ten behoeve van de aansluitpunten in de woonkamer en de standaard aan te brengen aansluitpunten in de slaapkamers dient per aansluitpunt een ledige buisleiding van 19 mm met gladde binnenkant vanaf de meterkast te worden aangebracht. Deze buisleiding moet worden doorgeveerd en voorzien van een trekdraad. Het gebruik van flexibele buis en scherpe bochten is niet toegestaan. De maximale lengte vanaf de meterkast naar de aansluitpunten bedraagt 20 meter. Inbouwdozen ten behoeve van de aan te brengen inbouw wandcontactdozen dienen een “afmontage”diepte van 50 mm te hebben.

Gestapelde woningen

Met betrekking tot het aanbrengen van voorzieningen om de huisaansluitkabels naar de meterkasten op de begane grond c.q. meerdere woonlagen te brengen, moet er vroegtijdig overleg zijn hoe e.e.a. moet worden uitgevoerd.

Door de aannemer dienen de volgende voorzieningen worden aangebracht:

1. Een sparing (diameter nader te bepalen) in het midden van de zijkant van de meterkast met daarin een mantelbuis die aan beide zijden van de vloer 100 mm doorsteekt. Tevens dienen er maatregelen worden getroffen met betrekking tot branddoorslag tussen woningen.2. Een spijkerplank over de gehele hoogte aan de zijkant van de meterkast.3. Ter hoogte van het Abonnee Overname Punt, dat door gemeente Albrandswaard op een hoogte van 110 cm aan de zijkant van de meterkast wordt gemonteerd, dient een aansluitblokje aanwezig te zijn overeenkomstig de NEN 1010, ten behoeve van de veiligheidsaarding.4. In alle meterkasten een kabelkoker over de hele hoogte aan de zijkant van de meterkast. De afmetingen van de kabelkoker is afhankelijk van het aantal woonlagen.5. Ten behoeve van de aansluitpunten in de woonkamer en de standaard aan te brengen aansluitpunten in de slaapkamers dient per aansluitpunt een ledige buisleiding van 19 mm met gladde binnenkant vanaf de meterkast te worden aangebracht. Deze buisleiding moet worden doorgeveerd en voorzien van een trekdraad. Het gebruik van flexibele buis en scherpe bochten is niet toegestaan. De maximale lengte vanaf de meterkast naar de aansluitpunten bedraagt 20 meter. Inbouwdozen ten behoeve van de aan te brengen inbouw wandcontactdozen dienen een “afmontage” diepte van 50 mm te hebben.