Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR19597
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR19597/1
Regeling vervallen per 28-12-2018
Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de Rekenkamercommissie Alkmaar
Geldend van 15-05-2008 t/m 27-12-2018
Intitulé
Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de Rekenkamercommissie AlkmaarArtikel 1 Begripsbepalingen
In dit reglement van orde wordt verstaan onder:
- a.
De Rekenkamercommissie: de commissie zoals ingesteld door de gemeenteraad van Alkmaar bij raadsbesluit van 26 juni 2003 en laatstelijk gewijzigd bij raadsbesluit van 6 december 2007.
- b.
De leden: de bij besluit van de gemeenteraad benoemde leden van de commissie.
Artikel 2 Samenstelling en werkwijze van de Rekenkamercommissie
- 1.
De benoemde leden vormen tezamen de Rekenkamercommissie.
- 2.
De Rekenkamercommissie wijst uit zijn midden een voorzitter en plaatsvervangend voorzitter aan.
Artikel 3 Vergaderingen
- 1.
De Rekenkamercommissie vergadert in de regel tweemaal per maand op een in onderling overleg vast te stellen dag en tijdstip en voorts zo dikwijls de voorzitter of twee leden het nodig achten.
- 2.
Na goedkeuring van de Rekenkamercommissie kunnen vergaderingen door één of enkele leden worden gevoerd.
Artikel 4 Agenda
- 1.
De secretaris stelt in overleg met de voorzitter de agenda op van de vergaderingen van de Rekenkamercommissie.
- 2.
Voor elke vergadering, als regel een week van te voren, wordt door de secretaris aan de leden van de Rekenkamercommissie een agenda en stukken toegezonden.
- 3.
Voor zover mogelijk geschiedt de correspondentie per e-mail.
Artikel 5 Besluitvorming
- 1.
De Rekenkamercommissie besluit waar mogelijk voltallig, en in ieder geval bij deelname van tenminste de helft van het aantal leden.
- 2.
De leden hebben ieder één stem.
- 3.
Besluiten worden bij meerderheid van stemmen genomen.
- 4.
In geval van staking van de stemmen wordt de besluitvorming tot de volgende vergadering aangehouden, tenzij de vergadering voltallig is of de beslissing naar het oordeel van de Rekenkamercommissie niet kan worden uitgesteld. In genoemde gevallen heeft de voorzitter een beslissende stem.
Artikel 6 Verslaglegging
- 1.
De secretaris draagt zorg voor het verslag van de vergadering.
- 2.
Het verslag bevat tenminste:
- a.
de namen van de aan- en afwezige leden;
- b.
de namen van de andere personen die hebben deelgenomen aan de vergadering;
- c.
een vermelding van zaken die aan de orde zijn geweest; een formulering van de door de Rekenkamercommissie genomen besluiten;
- d.
een zakelijke samenvatting van eventuele tijdens de vergadering gevoerde gesprekken met derden.
- a.
- 3.
Stemverhoudingen worden alleen vermeld als een lid van de Rekenkamercommissie daarom vraagt.
- 4.
Het verslag wordt in de eerstvolgende vergadering vastgesteld.
Artikel 7 Procedure onderzoeken
- 1.
De Rekenkamercommissie stelt een protocol vast voor het opzetten van onderzoeken.
- 2.
Het protocol wordt ter kennisneming voorgelegd aan de raad.
Artikel 8 Openbare informatieve vergadering
- 1.
De Rekenkamercommissie kan besluiten een openbare informatieve vergadering te beleggen.
- 2.
De bepalingen van dit reglement zijn voor zover mogelijk ook van toepassing op een openbare informatieve vergadering.
Artikel 9 Evaluatie
De Rekenkamercommissie evalueert jaarlijks haar functioneren en het functioneren van haar leden afzonderlijk.
Artikel 10 Uitleg reglement
In de gevallen waarin dit reglement niet voorziet of bij twijfel omtrent de toepassing van het reglement besluit de Rekenkamercommissie op voorstel van de voorzitter.
Artikel 11 Slotbepalingen
- 1.
Dit reglement treedt in werking op 15 mei 2008.
- 2.
Dit reglement wordt aangehaald als ‘Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de Rekenkamercommissie Alkmaar’.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl