Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR327679
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR327679/1
Regeling vervallen per 01-01-2015
Nadere regels subsidie preventiemaatregel woninginbraak Almere 2013-2014
Geldend van 01-10-2013 t/m 31-12-2014
Nadere regels subsidie preventiemaatregel woninginbraak ALMERE 2013-2014
Het college van Almere,
gelet op het bepaalde in artikel 2, aanhef en onder b en artikel 3 van de Algemene subsidieverordening Almere 2011,
BESLUIT:
Vast te stellen de navolgende Nadere regels subsidie preventiemaatregel woninginbraak Almere 2013-2014.
Artikel 1 Nadere regels preventiemaatregel woninginbraak 2013
-
Het college kan subsidie verlenen als een tegemoetkoming in gemaakte kosten voor
-
1. Het aanschaffen en laten aanbrengen van inbraak preventie materiaal in een koopwoning ter verkrijging van een certificaat Politiekeurmerk Veilig Wonen (PKVW);
-
2. De kosten van het certificaat PKVW.
Artikel 2 Bevoegdheid college
-
1. Het college verleent subsidie in de vorm van een besluit tot subsidievaststelling.
-
2. Het college verleent in de gevallen als bedoeld in artikel 1 slechts subsidie aan een particuliere eigenaar van een in Almere gelegen woning die door deze zelf wordt bewoond en enkel dan indien deze een certificaat PKVW heeft verkregen voor het na 1 oktober 2013 aanschaffen en laten aanbrengen van inbraak preventie materiaal.
Artikel 3 Subsidiebedrag
-
1. De subsidie als tegemoetkoming in gemaakte kosten als omschreven in artikel 1 bedraagt 50% van die kosten tot een maximum van € 400,-.
-
2. Enkel kosten van materiaal dat voldoet aan het Politiekeurmerk Veilig Wonen en dat minimaal noodzakelijk is om voor het certificaat PKVW in aanmerking te komen én - indien van toepassing - de kosten arbeidsloon, die staan vermeld op een factuur van een erkend PKVW-bedrijf, komen voor subsidie in aanmerking.
Artikel 4 Aanvraagtermijn
-
1. Een aanvraag om een subsidie voor gemaakte kosten als bedoeld in artikel 1 geschiedt door het indienen van een daartoe door het college beschikbaar gesteld aanvraagformulier.
-
2. Bij het aanvraagformulier worden gevoegd:
- a.
de originele factuur van de aankoop van de materialen en – indien van toepassing - de originele factuur van het PKVW-bedrijf dat de werkzaamheden heeft verricht;
- b.
een kopie van het certificaat Politiekeurmerk Veilig Wonen alsmede een kopie van de factuur van de kosten hiervan.
- c.
kopie van de bankpas van de rekening van de aanvrager waarnaar het vastgestelde subsidiebedrag dient te worden overgemaakt.
- a.
-
3. Het college kan andere gegevens opvragen indien het daartoe aanleiding ziet.
Artikel 5 Subsidieplafond
-
1. Het subsidieplafond is vastgesteld op € 130.000,-.
-
2. Aanvragen om subsidie worden op volgorde van binnenkomst van een volledige aanvraag in behandeling genomen.
-
3. Volledige aanvragen om subsidie die zijn ontvangen vóór 1 januari 2015 worden in behandeling genomen en afgehandeld, mits het subsidieplafond nog niet is bereikt.
Artikel 6 Beslistermijn
Het college beslist binnen acht weken na ontvangst van een volledig ingediende aanvraag.
Artikel 7 Betaaltermijn
Het college betaalt het verleende bedrag aan subsidie uit binnen 30 dagen na verzending van het besluit tot subsidievaststelling.
Artikel 8 Uitzonderingen
Artikel 6 lid 2 en artikel 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Almere 2011 zijn niet van toepassing.
Artikel 9 Hardheidsclausule
Het college kan van de bepalingen in deze nadere regels afwijken, indien toepassing ervan leidt tot onbillijkheden van overwegende aard.
Artikel 10 Inwerkingtreding
Deze nadere regels treden in werking op 1 oktober 2013 en gelden tot en met 31 december 2014.
Artikel 11 Citeertitel
Deze nadere regels worden aangehaald als de Nadere regels subsidie preventiemaatregel woninginbraak Almere 2013-2014.
Aldus vastgesteld door het college van Almere in zijn vergadering van 27 augustus 2013,
Het college voornoemd,
de secretaris, de burgemeester,
A.J. Grootoonk A. Jorritsma-Lebbink
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl