Afhandeling ingetrokken aanvragen

Geldend van 30-08-2019 t/m heden

Intitulé

Afhandeling ingetrokken aanvragen

Het college van burgemeester en wethouders van Almere,

BESLUIT:

vast te stellen de navolgende beleidsregel Afhandeling ingetrokken aanvragen

onder intrekking van de richtlijn Afhandeling ingetrokken aanvragen

Schriftelijke intrekking verdient altijd de voorkeur omdat dit situaties voorkomt dat mondeling gedane mededelingen door de behandelaar worden begrepen als een intrekking terwijl die mededeling niet zo bedoeld is. Tevens kan de aanvrager op een mondelinge intrekking terugkomen waarna de aanvraag alsnog behandeld dient te worden. Ook kan de aanvrager de gemeente nog steeds in gebreke stellen waardoor een dwangsom verschuldigd kan zijn.

Als een klant de intrekking mondeling/telefonisch doorgeeft, wordt een beschikking met bezwaarclausule gestuurd. Dit neemt niet het risico weg dat de aanvrager op de intrekking kan terugkomen.

Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na bekendmaking.

Ondertekening

Aldus vastgesteld, Almere, 20 augustus 2019

Burgemeester en wethouders van Almere,

namens hen,

de afdelingsmanager Werk en Inkomen

P. Benschop