Regeling vervallen per 22-02-2024

Besluit van de afdelingsmanager juridische dienstverlening en advies van de gemeente Amersfoort houdende regels omtrent het verlenen van ondermandaat aan de afdeling juridische dienstverlening en advies

Geldend van 20-01-2021 t/m 21-02-2024

Intitulé

Besluit van de afdelingsmanager juridische dienstverlening en advies van de gemeente Amersfoort houdende regels omtrent het verlenen van ondermandaat aan de afdeling juridische dienstverlening en advies

Met dit besluit verleent de afdelingsmanager Juridische Dienstverlening en Advies ondermandaat van de hem toekomende bevoegdheden op grond van het Bevoegdhedenbesluit gemeente Amersfoort 2018 (publicatiedatum 18 april 2018).

In dit ondermandaat wordt aangesloten bij dat algemene bevoegdhedenbesluit en eventuele (toekomstige) aanpassingen daarop. Dit betekent onder meer dat onder het verlenen van (onder-) mandaat tevens het geven van een volmacht of machtiging wordt verstaan. Het ondermandaat wordt conform onderstaande matrix verleend aan medewerkers van de afdeling JDA. Opgemerkt wordt dat met de wijziging 2020 ook de bevoegdheid om te beslissen op bezwaarschriften is toegekend aan de teammanagers JDA.

Dit ondermandaatbesluit treedt in werking op de dag na die van bekendmaking. Op dat tijdstip wordt het voorgaande ondermandaatbesluit van de afdeling Juridische Dienstverlening en Advies gemeente Amersfoort van 22 mei 2019, ingetrokken.

 

Bevoegdheid

Ondermandaat wordt verleend aan:

Functietitel/functienaam

1.

Alle bevoegdheden die de afdelingsmanager ingevolge artikel 5 van “Bevoegdhedenbesluit gemeente Amersfoort 2018” toekomen, behoudens

  • -

    het nemen van besluiten en het sluiten van overeenkomsten waaronder begrepen het treffen van schikkingen waarmee een direct financieel belang is gemoeid van € 25.000,- of meer;

  • -

    het nemen van beslissingen op bezwaar;

  • -

    het nemen van procesbesluiten voor het voeren van juridische procedures;

  • -

    bevoegdheden ten aanzien van personele aangelegenheden.

Medewerkers team AV, team BB, team TAO

2.

Alle bevoegdheden die de afdelingsmanager ingevolge artikel 5 van Bevoegdhedenbesluit gemeente Amersfoort 2018” toekomen, behoudens

  • -

    het nemen van besluiten en het sluiten van overeenkomsten waaronder begrepen het treffen van schikkingen waarmee een direct financieel belang is gemoeid van € 25.000,- of meer;

  • -

    het nemen van beslissingen op bezwaar;

  • -

    het nemen van procesbesluiten voor het voeren van juridische procedures;

  • -

    het beslissen op Wob-verzoeken die betrekking hebben op informatie die berust onder de eigen afdeling;

  • -

    het beslissen op verzoeken inzake rechten van betrokkenen bij de verwerking van persoonsgegevens;

  • -

    het bijhouden van de registers op grond van de AVG;

  • -

    bevoegdheden ten aanzien van personele aangelegenheden.

Medewerkers team AO

3.

Alle bevoegdheden ten aanzien van personele aangelegenheden die afdelingsmanager toekomen ingevolge artikel 5 van het “Bevoegdhedenbesluit gemeente Amersfoort 2018” behoudens de bevoegdheden genoemd in bijlage 6 van dat besluit;

Alsmede alle overige bevoegdheden genoemd in dat besluit, behoudens:

  • -

    het nemen van besluiten en het sluiten van overeenkomsten waaronder begrepen het treffen van schikkingen waarmee een direct financieel belang is gemoeid van € 25.000,- of meer;

  • -

    het nemen van procesbesluiten voor het voeren van juridische procedures.

Teammanager(s)

Ondertekening

Amersfoort, d.d. 18 december 2020

M. Wamelink, Afdelingsmanager JDA