Regeling vervallen per 01-09-2019

Besluit van de gemeentesecretaris van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent BESTUUR EN ORGANISATIE - mandaat, ondermandaat, volmacht en machtiging kwartiermaker afval Ondermandaatbesluit kwartiermaker Afval

Geldend van 28-12-2018 t/m 31-08-2019

Intitulé

Besluit van de gemeentesecretaris van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent BESTUUR EN ORGANISATIE - mandaat, ondermandaat, volmacht en machtiging kwartiermaker afval Ondermandaatbesluit kwartiermaker Afval

De Gemeentesecretaris,

Gelet op:

  • -

    de Gemeentewet;

  • -

    het Burgerlijk wetboek;

  • -

    de Algemene wet bestuursrecht;

  • -

    Nieuwe Rechtspositieregeling Gemeente Amsterdam;

  • -

    het Bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie;

Gelezen:

  • -

    het aanstellen van de kwartiermaker Afval per 1-3-2017;

  • -

    het verslag en de besluitenlijst van het Stadsdeelsecretarissenoverleg van 2-2-2017;

  • -

    het GMT besluit van 10-5- 2017 om de kwartiermaker Afvalorganisatie als hoofdbudgethouder aan te wijzen;

  • -

    het besluit van de Gemeentesecretaris van 21 juni 2017 om mandaat c.q. ondermandaat te verlenen aan de kwartiermaker Afvalorganisatie;

BESLUIT:

  • I.

    Tot verlenging van het verleende mandaat c.q. ondermandaat, volmacht en machtiging aan Hepko Wink, kwartiermaker Afvalorganisatie, ten aanzien van de volgende aangelegenheden:

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

Artikel 1

Functionarissen oefenen een aan hun gemandateerde bevoegdheid niet uit indien sprake is van een politiek of bestuurlijk gevoelig onderwerp.

Hoofdstuk 2 Overdracht algemene bevoegdheden

Artikel 2 NRGA bevoegdheden

  • 1. Het nemen van besluiten op grond van de NRGA voor zover deze aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd en niet aan hem zijn voorbehouden, met inbegrip van de besluiten genoemd in bijlage 3 van het bevoegdhedenbesluit, met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in bijlage 2 van het bevoegdhedenbesluit.

  • 2. Het ondermandaat ten aanzien van de in het eerste lid bedoelde bevoegdheden is slechts van toepassing op de afdeling/het team waaraan de gemandateerde leiding geeft, zoals nader gespecificeerd in artikel 5.

  • 3. Er worden geen beslissingen genomen over betrokken medewerkers waarvan andere betrokken collega’s nadeel ondervinden qua uitgangspositie in de latere reorganisatie of die leiden tot ongelijke behandeling qua uitgangspositie (hetgeen nadeel oplevert voor degenen die een bepaald voordeel niet krijgen).

  • 4. De gemandateerde is bevoegd de op grond van dit besluit verkregen bevoegdheden te ondermandateren, met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in bijlage 3 van het bevoegdhedenbesluit.

Artikel 3 Aangaan privaatrechtelijke overeenkomst

  • 1. Het nemen van besluiten ten aanzien van het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover deze op grond van bijlage 1, onder B aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd.

  • 2. De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt slechts uitgeoefend met inachtneming van hetgeen daarover in de budgethoudersregeling is vermeld en binnen de instructies van de mandaatgever.

  • 3. De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt voorts slechts uitgeoefend indien daarvoor een financiële dekking aanwezig is in de vorm van een daarvoor bestemde begrotingspost.

  • 4. De gemandateerde is bevoegd tot het aangaan van een financiële verplichting overeenkomstig het bepaalde in de budgethoudersregeling.

Artikel 4 Overige algemene bevoegdheden op grond van bijlage 1 bevoegdhedenbesluit

  • 1. Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder B, onder 2, 3 en 4.

  • 2. Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder C tot en met G.

Artikel 5 Nadere bepaling domein van de gemandateerde bevoegdheid

Dit besluit betreft alle budgetten, middelen en personeel die begroot zijn op het programma onderdeel 8.2. Afval (2018) en programma 3.9.2 / taakveld 73 Afval & Grondstoffen (2019)

  • I.

    Dat dit besluit wordt gepubliceerd in het Elektronisch Gemeenteblad

  • II.

    Dit mandaat vervalt van rechtswege op 1 september 2019.

Ondertekening

Amsterdam, 12 december 2018

De Gemeentesecretaris voornoemd,

W. Rutten