Besluit van de directeur Toezicht en Handhaving in de Openbare Ruimte van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent het Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling, Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte

Geldend van 06-11-2019 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-11-2019

Intitulé

Besluit van de directeur Toezicht en Handhaving in de Openbare Ruimte van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent het Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling, Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte

De directeur Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte, Esmeralda Wallast Groenewoud,

Gelet op:

  • -

    de Gemeentewet;

  • -

    het Burgerlijk wetboek;

  • -

    de Algemene wet bestuursrecht;

  • -

    Nieuwe Rechtspositieregeling Gemeente Amsterdam;

  • -

    het Bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie;

  • -

    het Ondermandaatbesluit kwartiermaker/beoogd directeur d.d. Toezicht en Handhaving in de Openbare Ruimte i.o. van de Gemeentesecretaris d.d. 18 december 2018;

  • -

    het besluit van 23 oktober 2019 om de Adjunct directeur Operatie en de Adjunct directeur Ontwikkeling, Innovatie en Ondersteuning bij THOR als deelbudgethouders aan te wijzen;

BESLUIT:

  • I.

    Mandaat c.q. ondermandaat, volmacht en machtiging te verlenen aan

    • -

      Adjunct directeur Operatie;

    • -

      Adjunct directeur Ontwikkeling, Innovatie en Ondersteuning;

    • -

      Afdelingsmanagers Gebieden;

    • -

      Afdelingsmanager Specialismen Buiten;

    • -

      Afdelingsmanager Teams Snelle Interventies en Specialismen Binnen;

    • -

      Afdelingsmanager Ondersteuning Operatie;

      ten aanzien van de volgende aangelegenheden:

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

Artikel 1

  • 1. Functionarissen oefenen een aan hun gemandateerde bevoegdheid niet uit indien sprake is van een politiek of bestuurlijk gevoelig onderwerp.

Hoofdstuk 2 Overdracht algemene bevoegdheden

Artikel 2 NRGA bevoegdheden

  • 1. Het nemen van besluiten op grond van de NRGA voor zover deze aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd en niet aan hem zijn voorbehouden, met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in bijlage 2 en bijlage 3 van het bevoegdhedenbesluit, met inachtneming van het bepaalde in bijlage 5 van het bevoegdhedenbesluit.

  • 2. Het ondermandaat ten aanzien van de in het eerste lid bedoelde bevoegdheden is slechts van toepassing op de afdeling/het team/organisatieonderdeel waaraan de gemandateerde leiding geeft.

Artikel 3 Aangaan privaatrechtelijke overeenkomst

  • 1. Het nemen van besluiten ten aanzien van het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover deze op grond van bijlage 1, onder B aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd.

  • 2. De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt slechts uitgeoefend met inachtneming van hetgeen daarover in de budgethoudersregeling is vermeld en binnen de instructies van de mandaatgever.

  • 3. De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt voorts slechts uitgeoefend indien daarvoor een financiële dekking aanwezig is in de vorm van een daarvoor bestemde begrotingspost.

  • 4. De gemandateerde is bevoegd tot het aangaan van een financiële verplichting overeenkomstig het bepaalde in de budgethoudersregeling.

Artikel 4 Overige algemene bevoegdheden op grond van bijlage 1 bevoegdhedenbesluit

  • 1. Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder B, onder 2, 3 en 4.

  • 2. Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder C tot en met G.

Artikel 5 Specifieke bevoegdheden op grond van bijlage 4 bevoegdhedenbesluit

  • 1. Aan de adjunct directeur Operatie het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 4, onderdeel IV, onder sub 7;

  • 2. Aan de adjunct directeur Ontwikkeling, Innovatie en Ondersteuning het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 4, onderdeel IV, onder sub 7.

Artikel 6 Overige bevoegdheden

Het nemen van besluiten als bedoeld in de ondermandaatbesluiten van de zeven stadsdeelsecretarissen d.d. 30 augustus 2018.

Hoofdstuk 3 Plaatsvervangingsregeling

Artikel 7

  • 1. De directeur Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte wijst als vervanger aan

    • -

      de adjunct directeur Operatie en

    • -

      de adjunct directeur Ontwikkeling, Innovatie en Ondersteuning,

  • 2. om zijn bevoegdheden ingevolge het bevoegdhedenbesluit en de budgethoudersregeling uit te voeren indien hij meer dan twee werkdagen afwezig is of bij onverwijlde spoed.

  • 3. De directeur wordt vervangen door de adjunct directeur Operatie en bij afwezigheid van zowel de directeur als de adjunct directeur Operatie, door de directeur Ontwikkeling, Innovatie en Ondersteuning.

  • 4. De adjunct directeur Operatie en adjunct directeur Ontwikkeling, Innovatie en Ondersteuning vervangen elkaar bij afwezigheid.

  • 5. De ondertekening als plaatsvervanger geschiedt volgens de wijze als bepaald in het bevoegdhedenbesluit.

Artikel 8

  • 1. De directeur wijst voor zijn organisatie-eenheid plaatsvervangers van de hoofd- en deelbudgethouders aan in de zin van artikel 14 van de Budgethoudersregeling.

  • 2. Deze plaatsvervangingsregeling wordt ter kennis van de concerncontroller en de Gemeentesecretaris gebracht.

  • II.

    Het Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling, Toezicht en Handhaving in de Openbare Ruimte i.o. van 31 juli 2019 wordt ingetrokken.

  • III.

    Dat dit besluit wordt gepubliceerd in het Elektronisch Gemeenteblad en terugwerkt tot en met 1 november 2019.

Ondertekening

Amsterdam, 25 oktober 2019

De directeur Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte voornoemd,

……………………….

E. Wallast Groenewoud