Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent Amsterdamse Impuls Schoolpleinen (Binnengemeentelijke regeling Amsterdamse Impuls Schoolpleinen 2019-2024)

Geldend van 04-03-2020 t/m heden

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent Amsterdamse Impuls Schoolpleinen (Binnengemeentelijke regeling Amsterdamse Impuls Schoolpleinen 2019-2024)

Artikel 1 Toepasselijkheid Subsidieregeling Amsterdamse Impuls schoolpleinen2019

De artikelen 1, 2 , 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, met uitzondering van c en f, 12, en 13 van de Subsidieregeling Amsterdamse Impuls schoolpleinen 2019-2024 zijn van overeenkomstige toepassing op deze binnengemeentelijke regeling, met dien verstande dat waar deze artikelen uitsluitend het oogmerk hebben om voorschriften te geven voor (aanvragers van ) subsidies en subsidieontvangers, deze van overeenkomstig van toepassing zijn op (de aanvragers van) financiële bijdragen en de ontvangers hiervan.

Artikel 2 Te financieren (her-)inrichtingsplan schoolplein

  • 1. Het college kan aan een bestuurscommissie een eenmalige extra financiële bijdrage van maximaal € 70.000,- verstrekken als tegemoetkoming in de kosten verbonden aan de (her-)inrichting en vergroenen van een openbaar schoolplein.

  • 2. Van het subsidiebedrag genoemd in het eerste lid is maximaal € 4.000, - bedoeld als bijdrage voor het opstellen van een op uitvoeringsniveau uitgewerkt definitief ontwerp voor de (her-) inrichting van het schoolplein en € 20.000, - bedoeld voor het extra vergroenen van minimaal 25% bovenop het al aanwezige groen op het schoolplein met aandacht voor biodiversiteit en een financieel dekkings- en onderhoudsplan voor de komende 10 jaar.

Artikel 3 De aanvrager

Een financiële bijdrage kan uitsluitend worden aangevraagd door een bestuurscommissie voor een op haar grondgebied gelegen openbaar schoolplein, waarbij als voorwaarde geldt dat de directeur van de school of scholen of zijn/hun plaatsvervanger (s) die gebruik maken van dit plein de aanvraag voor akkoord medeondertekenen.

Artikel 4 Verantwoording

  • 1. De bestuurscommissie meldt het college wanneer de (her-) inrichting van het schoolplein gereed is.

  • 2. De bestuurscommissie verstrekt een inhoudelijk verslag, waarin aangegeven wordt op welke wijze uitvoering is gegeven aan het op uitvoeringsniveau uitgewerkt ontwerp en waarin opgenomen is ten minste één foto van het schoolplein waarop het resultaat van de herinrichting duidelijk te zien is.

  • 3. De bestuurscommissie legt van de uitgevoerde werkzaamheden in haar financieel jaarverslag verantwoording af.

Artikel 5 Citeertitel

Deze regeling wordt aangehaald als: Binnengemeentelijke regeling Amsterdamse Impuls Schoolpleinen 2019-2024.

Ondertekening