Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR652128
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR652128/1
Regeling vervallen per 01-01-2024
Mandaat- en volmachtregister van de afdeling Vitaal en Ondernemend Apeldoorn van de gemeente Apeldoorn
Geldend van 01-01-2021 t/m 31-12-2023
Intitulé
Mandaat- en volmachtregister van de afdeling Vitaal en Ondernemend Apeldoorn van de gemeente ApeldoornBurgemeester en wethouders van de gemeente Apeldoorn en de burgemeester van de gemeente Apeldoorn;
gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht, Boek 3 titel 3 en boek 5 titel 2 Burgerlijk Wetboek en het Algemeen mandaat- en volmachtregister;
BESLUITEN, ieder voor zover zijn bevoegdheden betreft;
vast te stellen het navolgende mandaat- en volmachtregister van de afdeling Vitaal en Ondernemend Apeldoorn van de gemeente Apeldoorn.
Afdeling Vitaal en Ondernemend Apeldoorn
Wet of regeling |
Onderdeel |
Omschrijving bevoegdheid |
Mandaat/volmacht van/aan |
Doormandatering c.q. substitutie van volmacht |
Opmerkingen |
Algemene subsidieverordening |
|
Subsidieverstrekking voor zover de desbetreffende begrotingspost niet wordt overschreden; het verstrekken van subsidies aan gesubsidieerde instellingen binnen de jaarlijks door het college vast te stellen begrotingsrichtlijnen |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
|
Algemene subsidieverordening |
Gehele regeling |
Subsidieverstrekking voor zover de desbetreffende begrotingspost niet wordt overschreden c.q. afwijzing van subsidieverzoeken, alsmede beschikkingen tot herziening, intrekking en/of terugvordering |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
Deze bevoegdheid is gemandateerd indien en voorzover er sprake is van een eenduidige toepassing van beoordelingscriteria die zijn vastgelegd in afzonderlijke meerjaren subsidiebesluiten, subsidieverordeningen, beleidsregels, beleidsnota’s, uitvoeringsprogramma’s e.d. *, een en ander voor zover ressorterend onder de meerjaren betreffende begrotingsprogramma’s * Voor een overzicht hiervan wordt verwezen naar de bijlage |
Algemene subsidieverordening |
Artikel 23 |
Het in individuele gevallen gemotiveerd toepassen van de hardheidsclausule |
College > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
Vooraf wordt overlegd met de portefeuillehouder alvorens een besluit wordt genomen. Deze bevoegdheid is gemandateerd indien en voorzover er sprake is van een eenduidige toepassing van beoordelingscriteria die zijn vastgelegd in afzonderlijke meerjaren subsidiebesluiten, subsidieverordeningen, beleidsregels, beleidsnota’s, uitvoeringsprogramma’s e.d. *, een en ander voor zover ressorterend onder de meerjaren betreffende begrotingsprogramma’s * Voor een overzicht hiervan wordt verwezen naar de bijlage |
Algemene wet bestuursrecht (Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen) |
Paragraaf 4.1.3.2 |
Alle bevoegdheden ten uitvoering van de wet Dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
|
Algemene wet bestuursrecht |
Titel 9.1 |
Uitvoeringshandelingen niet zijnde de behandeling en inhoudelijke reactie op de klacht, zoals een ontvangstbevestiging, uitnodiging hoorzitting, verdaging |
college> gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn > >administratief medewerker |
|
Algemene wet bestuursrecht |
Art. 9:2 |
Klachtbehandeling |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
|
Besluit rijkssubsidiëring historische buitenplaatsen |
|
Het adviseren en het voeren van correspondentie en de ondertekening daarvan m.b.t. de uitvoering van deze regeling |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
|
Besluit rijkssubsidiëring instandhouding monumenten |
|
Het adviseren en het voeren van correspondentie en de ondertekening daarvan m.b.t. de uitvoering van deze regeling |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
|
Gemeentewet |
art. 171 |
De gemeente buiten rechte vertegenwoordigen |
burgemeester> gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
Vertegenwoordigen gemeente bij alle buitengerechtelijke rechtshandelingen terzake van het sluiten van overeenkomsten, uitgezonderd arbeidsrechtelijke overeenkomsten. Zie voor het kader de budgethoudersregeling |
Gemeentewet/Algemene wet bestuursrecht |
|
Te besluiten tot het indienen van een aanvraag bij de bestuursorganen van een provincie, een Ministerie van de Rijksoverheid, de Europese Unie en bij overige bestuursorganen. |
College/burgemeester> gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
|
Monumentenverordening (algemeen) |
|
Administratieve uitvoering van de Monumentenverordening, niet zijnde besluiten |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
Betreft alle handelingen waaronder: het zenden van afschriften van ontvankelijke aanvragen om vergunning aan de Commissie Ruimtelijke Kwaliteit, horen, kennisgevingen, voeren van correspondentie, publicaties e.d. |
Monumentenverordening |
art.5, lid 2 |
Besluiten tot het van overeenkomstige toepassing verklaren van art. 9, 10, 11 en 12 (opleggen van voorbescherming op kandidaat gemeentelijk monument) |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
|
Monumentenverordening |
art. 14, lid 2 |
Besluiten tot het van overeenkomstige toepassing verklaren van art. 17, 18, 19 en 20 (opleggen van voorbescherming op kandidaat beeldbepalend pand) |
college > gemeentesecretaris |
|
|
Monumentenverordening |
art. 18 |
Vaststellen aanvraagformulier beeldbepalende panden |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
|
Monumentenverordening |
art. 25, lid 2 sub b en lid 4 |
Oordelen dat uit reeds beschikbare informatie blijkt dat er geen behoudenswaardige archeologische waarden in het geding zijn en oordelen dat in een rapport de archeologische waarde van het te verstoren terrein in voldoende mate is vastgesteld |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn > archeoloog |
Deze archeoloog dient als senior archeoloog aangemerkt te zijn binnen de in de beroepsgroep geldende normen |
Monumentenverordening |
art. 29 |
Alle besluiten op grond van dit artikel |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn > archeoloog |
Deze archeoloog dient als senior archeoloog aangemerkt te zijn binnen de in de beroepsgroep geldende normen |
Monumentenwet (algemeen) |
|
Administratieve uitvoering van de Monumentenwet, niet zijnde besluiten |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
Betreft alle handelingen waaronder: het zenden van afschriften van ontvankelijke aanvragen om vergunning aan de Commissie Ruimtelijke Kwaliteit, horen, kennisgevingen, voeren van correspondentie, publicaties e.d. |
Monumentenwet |
art. 41, lid 2 |
De aanvrager van een omgevingsvergunning voor een sloopactiviteit in een beschermd gezicht verplichten tot het overleggen van een archeologisch rapport |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn > archeoloog |
Deze archeoloog dient als senior archeoloog aangemerkt te zijn binnen de in de beroepsgroep geldende normen |
Regeling bijdrage instandhouding monumenten 2010 |
|
Het behandelen van aanvragen om subsidie, het nemen van besluiten, alsmede het voeren en ondertekenen van correspondentie m.b.t. de uitvoering van deze regeling |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
|
Subsidieregeling bijdrage instandhouding monumenten 2010 |
Gehele regeling ex. Art. 2 lid 2 art. 17 |
Beslissen op aanvragen voor een subsidie in het kader van deze regeling |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
|
Subsidieregeling duurzame instandhouding cultuurhistorische waarden provincie Gelderland |
|
Het adviseren en het voeren van de correspondentie en de ondertekening daarvan m.b.t. de uitvoering van deze regeling |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
|
Verordening op de dorps- en wijkraden |
Art. 7 |
Het verstrekken van structurele normsubsidie |
college > gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
|
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2021.
Ondertekening
Aldus besloten d.d.
Het college voornoemd,
de secretaris,
T.J.H.M. Berben
de burgemeester
A.J.M. Heerts
Aldus besloten d.d.
de burgemeester,
A.J.M. Heerts
Aldus bekendgemaakt via het Gemeenteblad op
BIJLAGE 1 bij het mandaatregister van de afdeling Vitaal en Ondernemend Apeldoorn met betrekking tot het mandaat op grond van de Algemene subsidieverordening.
SORTEEREENHEID |
REGELING |
Nieuwe afdeling |
|
|
|
Algemeen |
Algemene subsidieverordening 2014 |
BMO |
Algemeen |
Begrotingsubsidie Jeugd, Zorg en Welzijn |
BMO |
Algemeen |
Uitvoering meerjaren subsidiebesluiten (vervolgsubsidies) |
BMO |
Gezondheid |
|
BMO |
Jeugdgezondheidszorg |
Valt onder begrotingsubsidie CJG |
BMO |
Jeugd en Maatschappelijke ondersteuning |
Transformatieagenda Algemene voorzieningen 2018-2020? Subsidieregeling Algemene voorzieningen Wmo en Jeugd 2018 |
BMO |
Jeugd |
Subsidieregeling scouting 2018-2021 |
BMO |
Vrouwenopvang en huiselijk geweld |
Valt onder de Algemene subsidieverordening/Transformatieagenda Huiselijk Geweld en Kindermishandeling |
BMO |
Onderwijs |
Kadernota onderwijshuisvesting 2016-2019 / Programma onderwijshuisvesting (jaarlijks) |
BMO |
Onderwijs |
Regeling bekostiging voorzieningen ter bevordering van onderwijskansen |
BMO |
Sport |
Ondersteuningsregeling Sportagenda Apeldoorn |
Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
Sport |
Ondersteuningsregeling sportinfrastructuur |
Vitaal en Ondernemend Apeldoorn |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl