Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR338214
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR338214/1
Regeling vervallen per 15-10-2019
Nadere regels gegevensverstrekking basisregistratie persoonsgegevens gemeente Arnhem 2014
Geldend van 04-10-2014 t/m 14-10-2019 met terugwerkende kracht vanaf 06-01-2014
Intitulé
Nadere regels gegevensverstrekking basisregistratie persoonsgegevens gemeente Arnhem 2014Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Arnhem,
Gelet op de artikel 3.8, eerste lid, van de Wet basisregistratie personen en artikel 1 van de Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen gemeente Arnhem 2014
besluit vast te stellen de navolgende
Nadere regels gegevensverstrekking basisregistratie persoonsgegevens gemeente Arnhem 2014
Artikel 1 Beheer van de gemeentelijke basisregistratie persoonsgegevens
Beheerder van de gemeentelijke voorziening is het hoofd van de afdeling Klant Contact Centrum.
Artikel 2 Rechtstreekse toegang tot de basisregistratie
-
1. Rechtstreekse toegang tot de basisregistratie om te muteren en te raadplegen hebben:
- a.
De beheerder;
- b.
De door de beheerder aangewezen ambtenaren die werkzaam zijn bij het Klant Contact Centrum.
- a.
-
2. Rechtstreekse toegang tot de basisregistratie om de in bijlage A genoemde algemene gegevens en de verwijsgegevens te raadplegen hebben overheidsorganen die orgaan zijn van de gemeente opgenomen in Bijlage A van dit besluit voor de daar genoemde taken.
-
3. De in het eerste en tweede lid genoemde personen houden zich aan de richtlijnen van de beheerder met betrekking tot de beveiliging en bescherming van de persoonlijke levenssfeer.
Artikel 3 Terugmeldverplichting
Een overheidsorgaan die orgaan is van de gemeente die gerede twijfel heeft over de juistheid van een gegeven dat hij verstrekt heeft gekregen uit de BRP, doet hiervan mededeling aan het college.
Artikel 4 Systematische verstrekking vanuit de BRP
Aan de in Bijlage B genoemde overheidsorganen die een orgaan zijn van de gemeente worden gespecificeerde gegevens systematisch verstrekt voor de daar genoemde specifieke taken.
Artikel 5 Niet voorziene situaties
In geval van een verzoek om gegevensverstrekking waarin dit besluit niet voorziet, beslist het college.
Artikel 6 Slotartikel
- 1.
Dit besluit zal worden aangehaald als “Nadere regels gegevensverstrekking basisregistratie persoonsgegevens gemeente Arnhem 2014”.
- 2.
Dit besluit treedt in werking de dag na de dag van de publicatie hiervan, en werkt terug tot en met 6 januari 2014. .
BIJLAGE A
Gegevensverstrekking ter uitvoering van |
De in bijlage I.9 van het Logisch Ontwerp genoemde gegevens in de hier onder vermelde categorie voor zover noodzakelijk voor de opgedragen taak. |
|
Cluster/Afdeling |
||
Alle afdelingen belast met de afhandeling van: |
Aansprakelijkstellingen, klachten, aanschrijvingen, wijziging/intrekking vergunningen en ontheffingen, WOB-verzoeken. |
1, 6, 8 |
PD/Zorg en Ondersteuning, IA/Juridische Zaken |
Diverse onderwijswetten, Verordening leerlingenvervoer |
1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 21, 58, |
PD/Budgetadviescentrum, PD/Stadsbank |
WSNP, schuldhulpverlening |
1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 21, 51, 52, 53, 55, 58, 59, 60, 71 |
W&I/Alle afdelingen |
Diverse regelingen op het terrein van de sociale zekerheid (o.a. WWB, WIJ, WWIK, IOAZ, IOAW) |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 55, 58, 60 |
W&I/Handhaving Werk en Inkomen |
Handhaving van diverse regelingen op het terrein van de sociale zekerheid (o.a. WWB, WIJ, WWIK, IOAZ, IOAW |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 21, 51, 52, 53, 54, 55, 58, 59, 60, 61, 71 |
PD/KlantContactCentrum, IA/Juridische Zaken |
CRIB registraties informatieverzoeken |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 51, 52, 53, 54, 55, 58, 59, |
PD/Belastingen, Juridische Zaken |
Gemeentelijke Belastingen, leges |
1, 4, 5, 6, 8, 9, 21, 55, 58, 59, 71 |
PD/Zorg en ondersteuning, IA/Juridische Zaken |
WMO-voorzieningen |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 21, 51, 55 |
PD/Aanvullend inkomen, IA/Juridische Zaken |
Verstrekken ArnhemCard |
1, 6, 8, 9, |
PD/Zorg en Ondersteuning, Juridische Zaken |
Gehandicaptenparkeerkaart |
1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 11, 51, 55, 58, |
W&I/Werk ABC, IA/Juridische Zaken |
Gemeentelijke taken op het terrein van inburgering o.a. Wet inburgering |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 55, 58, 60 |
PD/Wijkzaken |
Verstrekking Spekcheques |
1, 6, 8, |
B&R/Beleid & Regie |
WMO-subsidies |
1, 6, 8, |
B&R/Beleid & Regie |
Leerplichtwet |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 21, 51, 52, 53, 54, 55, 58, 59, 60, 61, 71 |
OR/Vergunningen en Toezicht |
Standplaatsvergunning, APV (gemeentelijke regelgeving), Drank- en horecawet, Wet op kansspelen, Wegenverkeerswet, WRO, Wet Milieubeheer, Wet Bibob, Winkeltijdenwet |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 51, |
OR/Vergunningen en Toezicht |
Marktgelden |
1, 6, 8, 9 |
B&R/Ruimte |
Advisering Rijksmonumentensubsidies, aanwijzingen monumenten |
1, 6, 8 |
IO/Gegegevensbeheer |
(Huis)nummeruitgiften en -wijzigingen |
1, 6, 8, 9, 11 |
OR/Vergunningen & Toezicht |
Verkeersbesluiten |
1, 6, 8 |
B&R/Ruimte |
Planschadevergoedingen, vaststelling bestemmingsplannen |
1, 5, 6, 8, 58 |
SB/Parkeerbedrijf |
Wegenverkeerswet, verwijdering voertuigen |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 51, 58, |
SB/Parkeerbedrijf |
Gehandicaptenparkeerkaart |
1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 11, 51, 55, 58 |
SB/Parkeerbedrijf |
Parkeervergunningen, heffing parkeerbelastingen |
1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 51, 55, 58 |
SB/Parkeerbedrijf |
Heffing parkeerbelastingen |
1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 51, 55, 58 |
B&R/Ruimte |
Vaststelling ruimtelijke plannen |
1, 6, 8 |
Gebieds- en Vastgoedrealisatie |
Onteigeningsprocedures, Wet Voorkeursrecht Gemeenten |
1, 5, 6, 8, 9, 58 |
Planning en Control |
Afwikkeling woningsubsidies |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 21, 51, 52, 53, 54, 55, 58, 59, 60, 61, 71 |
SB/Parkeerbedrijf |
Ontheffing rijden in een voetgangersgebied |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 51 |
Politie/Eenheid Oost-Nederland |
De aan haar opgedragen politietaken |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 21, 51, 52, 53, 54, 55, 58, 59, 60, 61, 71 |
IA/ Juridisch Advies en Control |
Algemene wet bestuursrecht, Regeling voor de behandeling van bezwaarschriften voor de gemeente Arnhem |
1, 6, 8 |
IA/Bestuursondersteuning |
Inbewaringsstelling ex. Wet BOPZ |
1, 2, 3, 5, 6, 8, 11 |
IA/Bestuursondersteuning |
Koninklijke en gemeentelijke onderscheidingen |
1, 4, 6, 8, 54, 58 |
IA/Bestuursondersteuning |
Wet openbare manifestaties, Gemeentewet, Algemene Plaatselijke Verordening |
1, 8, 10 |
IA/Bestuursondersteuning |
Bestuursdwang Gemeentewet, sluiting |
1, 6, 8, 51, 58 |
IA/Bestuursondersteuning |
Bestuursdwang Opiumwet, sluiting |
1, 4, 6, 8, 51, 54, 58 |
IA/Bestuursondersteuning |
Tijdelijk huisverbod |
1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 51, 55, 58, 59 |
Afkortingen
SB: Cluster Stadsbeheer
W&I: Cluster Werk & Inkomen
PD: Cluster Publieke Dienstverlening
OR: Cluster Openbare Ruimte
B&R: Cluster Beleid & Regie
IA: Cluster Intern Advies
IO: Cluster Interne Ondersteuning
BIJLAGE B
Te verstrekken gegevens |
Ten behoeve van |
|
Alle Clusters / afdelingen |
De in bijlage I.9 van het Logisch Ontwerp genoemde gegevens voor in de categorieën 1, 6 en 8 zover noodzakelijk voor het project |
Diverse projecten waarbij burgers van Arnhem worden aangeschreven, voorbereiding en vaststellen van beleid |
IA / Informatievoorziening |
Alle in bijlage I.9 van het Logisch Ontwerp genoemde gegevens voor zover noodzakelijk voor het onderzoek en de gegevens slechts in geanonimiseerde vorm aan derden beschikbaar worden gesteld, tenzij de ingeschrevene uitdrukkelijk met de voorgenomen openbaarmaking van de hem betreffende gegevens heeft ingestemd. |
Statistisch Onderzoek |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl