Regeling vervallen per 27-06-2017

Aanwijzings- en ondermandaatbesluit Cluster Interne Ondersteuning

Geldend van 18-03-2016 t/m 26-06-2017 met terugwerkende kracht vanaf 01-03-2016

Intitulé

Aanwijzings- en ondermandaatbesluit Cluster Interne Ondersteuning

Aanwijzings- en ondermandaatbesluit cluster Interne Ondersteuning

Besluit van: 10 maart 2016 Zaaknummer: 2016-02-01197 Docnummer: 2016.0.010.885

De clustermanager Interne Ondersteuning van de gemeente Arnhem;

Gelet op het Algemeen mandaat- en volmachtbesluit gemeente Arnhem 2016 van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van 23 februari 2016, documentnummer 2016.0.008.951 en zaaknummer 2016-02-00726;

Besluit:

  • 1.

    Tot beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen aan te wijzen de medewerker Gegevensbeheer I en de senior medewerker Administratie II als zijn plaatsvervanger.

  • 2.

    Tot ambtenaren belast met de vaststelling definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet bag aan te wijzen de senior medewerker Gegevensbeheer, de medewerker Gegevensbeheer I en de senior medewerker Administratie II.

  • 3.

    Tot ambtenaren bevoegd tot het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet bag aan te wijzen de senior medewerker Gegevensbeheer, de medewerker Gegevensbeheer I, de senior medewerker Administratie II, de bouwkundig adviseur inspecteur, de bouwinspecteur A, de bouwinspecteur B, de senior bouwkundig inspecteur buitendienst, de medewerker Handhaving B en de medewerker Handhaving C.

  • 4.

    Tot ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet bag aangewezen brondocumenten zijn opgenomen aan te wijzen de senior medewerker Gegevensbeheer, de medewerker Gegevensbeheer I, de senior medewerker Administratie II, de bouwkundig adviseur inspecteur, de bouwinspecteur A, de bouwinspecteur B, de senior bouwkundig inspecteur buitendienst, de medewerker Handhaving B en de medewerker Handhaving C.

  • 5.

    Aan de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van het cluster Interne Ondersteuning op te dragen:

    • A.

      De uitoefening van de in de bijlage van dit besluit omschreven bevoegdheden;

    • B.

      De ondertekening van stukken bij de uitoefening van de onder A genoemde bevoegdheden.

  • 6.

    Te bepalen dat deze bevoegdheden dienen te worden uitgeoefend overeenkomstig het bepaalde in het Algemeen mandaat- en volmachtbesluit gemeente Arnhem 2016.

  • 7.

    Te bepalen dat de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de aan hen verleende bevoegdheden uitsluitend gebruik maken voor zover het aangelegen heden betreft die behoren tot hun werkterrein (waaronder wordt verstaan de toepas selijke regelgeving en organisatie-eenheid).

  • 8.

    Te bepalen dat afdelingshoofden binnen het cluster Interne Ondersteuning bevoegd zijn elkaar bij afwezigheid te vervangen, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald in de bij lage.

  • 9.

    Te bepalen dat:

    • a.

      Dit besluit wordt aangehaald als ‘Aanwijzings- en Ondermandaatbesluit cluster Interne Ondersteuning’.

    • b.

      Het ‘Aanwijzings- en Ondermandaatbesluit cluster Interne Ondersteuning’ d.d. 23 december 2014, zaaknummer 2014-12-00801, documentnummer 2014.0.118.407 wordt ingetrokken.

    • c.

      Dit besluit in werking treedt op de dag na die waarop deze wordt bekendgemaakt en heeft terugwerkende kracht ten aanzien van elke beslissing, die in de periode van 1 maart 2016 tot de dag van inwerkingtreding is genomen. Een dergelijke beslissing is daarmee van rechtswege bekrachtigd.

De clustermanager Interne Ondersteuning,

drs. M. van der Veen

1

2

3

4

Omschrijving bevoegdheid

Ondermandaat afdelingsniveau

Ondermandaat medewerkersniveau

Specifieke bepalingen/ opmerkingen

Nr.

Algemeen

1

Het verrichten van feitelijke handelingen ter voorberei-ding en uitvoering van aan de gemeente opgedragen taken.

Hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

2

Het ondertekenen van correspondentie ter voor-bereiding en uitvoering van beslissingen van de raad krachtens artikel 160, eerste lid onder b van de Gemeen-tewet.

NB: betreft niet het doen van voorstellen aan de raad, noch het ondertekenen van raadsbesluiten.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

3

Het verstrekken van beves-tigingen en bewijzen van ontvangst.

Hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

4

Het doorzenden van ge-schriften als bedoeld in artikel 2:3 van de Algemene wet bestuursrecht.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

5

Het doen van openbare bekendmakingen en het doen van kennisgevingen en mededelingen van voorge-nomen en genomen beslis-singen en van voorgenomen en verrichte andere hande-lingen.

Hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

6

Het aanwijzen van een contactpersoon, die voor het betreffende cluster zorgdraagt voor het registreren van medewerkers, die elektronische (officiële) bekendmakingen bij de Staatscourant en andere media aanleveren.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

7

Het aanvragen van bijdra-gen, subsidies en vergoe-dingen bij het Rijk, de Provincie en andere subsidiënten.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

8

Het nemen van besluiten inzake het geven van inzage van archiefbescheiden als bedoeld in de Archiefwet.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

Met in achtneming van het bepaalde inde kaders beheer gemeentelijke archiefbescheiden.

9

Het toezicht houden en handhaven van de openbare orde in de voor het publiek toegankelijke gebouwen en de daarbij behorende erven, waar de gemeentelijke organisatie is gehuisvest, inclusief het geven van bevelen met het oog op de bescherming van veiligheid en gezondheid en inclusief het ontzeggen van de toe-gang tot voor de openbare dienst bestemde ruimten, indien zulks noodzakelijk moet worden geacht in het belang van de handhaving van de openbare orde of de voortgang van de werk-zaamheden in die ruimten, dan wel op grond van het eigendomsrecht van de gemeente.

Hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

(Exclusief het ontzeggen van de toegang tot de ruimten van de gemeentelijke organisatie)

10

a.Het vaststellen van vergoedingen aan leden van adviescommissies aan het college en de burgemeester.

b.Het aanwijzen van de secretaris van de advies-commissie aan het college en de burgemeester.

Geen doormandatering

Geen doormandatering

Geschillen en geschilbeslechting

1

Het nemen van besluiten tot het oplossen van conflicten door middel van bemiddeling door een onafhankelijke derde (mediation), voor zover het betreft conflicten die voortvloeien uit besluiten die zijn genomen op grond van dit mandaatbesluit.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

2

Het nemen van besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepspro-cedures namens de gemeente of het bestuursorgaan, of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten, tenzij de raad, voor zover het de raad aangaat, in voorkomende gevallen anders beslist.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

3

a.Het indienen van verweerschriften en overige stukken en het vertegenwoordigen van de gemeente, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, daaronder begrepen het optreden ter zitting namens de gemeente of deze bestuursorganen in het kader van gerechtelijke procedures bij de administratieve, burgerlijke en strafrechter en in het kader van bezwaarprocedures en administratieve beroepsprocedures.

b.Het aanwijzen van gemachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheden.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

4

Het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 7:1a van de Algemene wet bestuursrecht (instemmen rechtstreeks beroep rechtbank).

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

5

a.Het nemen van een besluit op een bezwaarschrift als bedoeld in de Algemene wet bestuursrecht, voor zover het in bezwaar bestreden besluit in mandaat is genomen door een functionaris die werkzaam is onder verantwoordelijkheid van de mandaatgever, en tevens voor zover hierbij niet wordt afgeweken van het advies van de desbetreffende bezwaar-schriftencommissie.

b.Het beslissen op verzoeken van belanghebbenden om vergoeding van de kosten die zij in

verband met de behandeling van het bezwaar redelijkerwijs hebben moeten maken als bedoeld in artikel 7:15 van de Algemene wet bestuursrecht.

Geen doormandatering

Geen doormandatering

6

Het nemen van een besluit tot het verdagen van de beslissing op bezwaar als bedoeld in artikel 7:10, lid 3, 4 en 5 van de Algemene wet bestuursrecht.

Geen doormandatering

Geen doormandatering

Privaatrechtelijke rechtshandelingen

1

Het beslissen tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen, met dien verstande dat de concerndirecteur, de clustermanagers, de programmamanagers, de concerncontroller, de chief information officer en de strateeg deze bevoegdheid slechts hebben voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van één miljoen euro niet te boven gaat.

Op deze privaatrechtelijke rechtshandelingen zijn uitgezonderd de rechtshandelingen als bedoeld in artikel 4, lid 1 onder 1 tot en met 3, het bepaalde in bijlage 2 onder 10 en 11 en het bepaalde in bijlage 4 onder 19 van het Algemeen mandaat- en volmachtbesluit gemeente Arnhem 2016.

De hoofden van alle afdelingen, met dien verstande dat het afdelingshoofd slechts bevoegd is voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 100.000 euro niet overschrijdt.

Geen doormandatering

2

a.Het aansprakelijk stellen van derden.

b.Het besluiten op het aan-sprakelijk stellen van de gemeente door derden.

c.Het verrichten van handelingen tot stuiting van verjaring.

Hoofden van alle afdelingen

Ad a. Geen doormandatering

Ad b. medewerker gegevensbeheer, belast met verzekeringen, tot een erkenning van aansprakelijkheid van maximaal € 25.000,--

Ad c. Geen doormandatering

3

Het besluiten tot het aan-vaarden van erfstellingen, schenkingen en legaten tot een bedrag van ten hoogste vijftigduizend euro.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

4

a.Het vertegenwoordigen van de gemeente buiten rechte (artikel 171 Gemeentewet) ter uitvoering van beslissingen die zijn genomen in de uitoefening van de bevoegdheden die zijn omschreven in dit mandaatbesluit, of ter uitvoering van beslissingen genomen door de raad of door of namens het college van burgemeester en wethouders.

b.Het aanwijzen van gevolmachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheid.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

Bestuursrechtelijke rechtshandelingen

1

Het nemen van beslissingen op grond van de Verordening nadeelcompensatie Arnhem 2011, indien en voor zover hierbij niet wordt afgeweken van het ter zake uitgebrachte advies van de adviescommissie of de adviseur.

Geen doormandatering

2

Het nemen van besluiten op verzoeken om informatie als bedoeld in hoofdstuk III van de Wet openbaarheid van bestuur.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

3

Het uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden bij of krachtens een gemeentelijke subsidieverordening, met uitzondering van het vast-stellen van ‘nadere regels’ (wettelijke voorschriften krachtens delegatie vast-gesteld).

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

4

Het aanwijzen van gemeen-teambtenaren jegens welke de inlichtingenverplichtingen zoals vastgelegd in de artikelen 47, 49 en 50 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen gelden, voor zover aan deze ambtenaren reeds bevoegdheden in het kader van het opleggen, heffen of invorderen van belastingen als bedoeld in de artikelen 231 en 232 Gemeentewet zijn geman-dateerd.

Geen doormandatering

Geen doormandatering

5

De uitoefening van be-voegdheden als bestuurs-orgaan in het kader van de klachtbehandeling op grond van hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht.

Geen doormandatering

Geen doormandatering

6

Het opleggen en intrekken van een last onder bestuursdwang of last onder dwangsom, alsmede het uitoefenen van de overige bevoegdheden op grond van Titel 5.3 (Herstelsancties) en van de bevoegdheden op grond van Titel 5.4 (Bestuurlijke boete) van de Algemene wet bestuurs-recht, alsmede het beslissen over het verlenen, wijzigen en intrekken van gedoog-beschikkingen.

Geen doormandatering

Geen doormandatering

7

Het naar voren brengen van zienswijzen als bedoeld in artikel 3:15 van de Algemene wet bestuursrecht.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

8

Het besluiten tot het toepassen van en het uitvoeren van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure als bedoeld in afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

9

Het vaststellen van formulieren als bedoeld in artikel 4:4 van de Algemene wet bestuursrecht voor het indienen van aanvragen en het verstrekken van gegevens.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

10

Het nemen van beslissingen omtrent het niet behandelen van aanvragen als bedoeld in artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

11

Het inwinnen van advies als bedoeld in afdeling 3.3 van de Algemene wet bestuursrecht.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

12

Het horen van een aanvrager en belanghebbenden als bedoeld in afdeling 4.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht (De voorbereiding).

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

13

De uitoefening van be-voegdheden als bestuurs-orgaan bij of krachtens titel 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht (Bestuurs-rechtelijke geldschulden).

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

14

De uitoefening van be-voegdheden als bestuurs-orgaan bij of krachtens afdeling 4.1.3 van de Algemene wet bestuursrecht (Beslistermijn).

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

15

Het vaststellen van beleids-regels dan wel richtlijnen met betrekking tot de aan de gemeente opgedragen taken en bevoegdheden.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

16

Het nemen van besluiten en het verrichten van werk-zaamheden voortvloeiende uit de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp), behoudens de benoeming van een functionaris voor de gegevensbescherming als bedoeld in hoofdstuk 9 paragraaf 2 van deze wet.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

Specifieke bevoegdheden

Algemeen

1

Het verrichten van feitelijke handelingen, alsmede het aangaan van verplichtingen en het besluiten tot andere privaatrechtelijke handelingen - tot de in artikel 2 van het mandaatbesluit genoemde grens van één miljoen euro - ten behoeve van het dagelijks functioneren en de instandhouding van de ambtelijke organisatie van de gemeente, het beheer en onderhoud van de kantoorgebouwen daaronder begrepen.

Hoofd van de afdeling Huisvesting & Facilitaire zaken, met dien verstande dat het afdelingshoofd slechts bevoegd is voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 100.000 euro niet overschrijdt

Alle medewerkers van de afdeling Huisvesting & Facilitaire zaken (uitsluitend voor het verrichten van feitelijke handelingen)

2

1.Het in ontvangst nemen en openen van aan gemeentelijke bestuursorganen gerichte post en het aantekenen van de datum van ontvangst op ingekomen post.

2.Het openen geldt echter niet voor:

a.de post welke afkomstig is van de Arbo-dienst en vertrouwelijke (medische) informatie bevat;

b.voor de post welke is gericht aan:

1.de burgemeester in zijn hoedanigheid van gezagsdrager van de politie;

2.de gemeente of een van de gemeentelijke bestuursorganen voor zover deze krachtens bijzondere wettelijke voorschriften niet direct mag worden geopend.

Hoofd van de afdeling Documentaire Informatievoorziening

Alle medewerkers van de afdeling Documentaire Informatievoorziening

3

Het doen van aangifte van door de gemeente Arnhem verschuldigde belastingen en sociale premies.

NB: Deze bevoegdheid geldt niet voor het sluiten van vaststellingsovereenkomsten met de Belastingdienst.

Hoofd van de afdeling Gegevensbeheer

Hoofd van de afdeling Gegevens-management

(uitsluitend v.w.b. BTW)

Medewerkers afdeling Gegevensbeheer

Senior adviseur gegevensmanage-ment (uitsluitend v.w.b. BTW)

4

Het nemen van besluiten inzake het vernietigen, uitlenen, ter beschikking stellen, overdragen, overbrengen en vervangen van archiefbescheiden als bedoeld in de Archiefwet.

a.Het nemen van besluiten inzake het vernietigen van archiefbescheiden als bedoeld in de Archiefwet: hoofd afdeling Documentaire Informatievoorziening

b.Het nemen van besluiten inzake het uitlenen, ter beschikking stellen, overdragen, overbrengen en vervangen van archiefbescheiden als bedoeld in de Archiefwet: hoofd afdeling Documentaire Informatievoorziening.

c.Het nemen van besluiten inzake het geven van inzage van archief-bescheiden als bedoeld in de Archiefwet: hoofden van alle afdelingen

a.Geen doormandatering

b.Geen

doormandatering

c.Geen doormandatering

a.Ten aanzien van het vernietigen van archiefbescheiden die zich niet bij het cluster Interne Ondersteuning bevinden, dient vooraf instemming van de desbetreffende clustermanager gegeven te worden. Deze instemming wordt ook geacht te zijn gegeven indien niet binnen zes weken na verzoek tot instemming is gereageerd.

b.Ten aanzien van het uitlenen, ter beschikking stellen, overdragen, overbrengen en vervangen van archiefbescheiden die zich niet bij het cluster Interne Ondersteuning bevinden, dient vooraf instemming van de desbetreffende clustermanager gegeven te worden. Deze instemming wordt ook geacht te zijn gegeven indien niet binnen zes weken na verzoek tot instemming is gereageerd.

Een en ander met in achtneming van het bepaalde in de kaders gemeentelijk archiefbeheer.

c.Met in achtneming van het bepaalde in de kaders gemeentelijk archiefbeheer.

Wet basisregistraties adressen en gebouwen (BAG)

5a

Het uitoefenen van bevoegdheden toegekend bij of krachtens de BAG.

Hoofd van de afdeling Gegevensbeheer

Geen doormandatering

Het afdelingshoofd Gegevensbeheer wordt bij afwezigheid vervangen door het afdelingshoofd Administratie

5b

a.het opstellen van de 'ambtelijke verklaringen' met uitzondering van de processen-verbaal van constatering als bedoeld onder artikel 10, eerste lid, onder b van de BAG;

b.het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de BAG;

c.het (doen) uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers;

d.het, op grond van het bepaalde in artikel 10, tweede lid, van de BAG, (doen) inschrijven van de in of op grond van artikel 10, eerste lid van de BAG aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister;

e.het ingevolge artikel 9 van de BAG verzorgen van een zodanige opzet van het adressenregister en het gebouwenregister, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is;

f.het, ingevolge artikel 14 van de BAG, zorgdragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie;

g.het op basis van de brondocumenten (doen) opnemen van gegevens in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie overeenkomstig de voorschriften uit de artikelen 14A en 15 van de BAG;

h.het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de BAG, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet bag;

i.het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de BAG;

j.het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de BAG;

k.het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de BAG, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan het college van burgemeester en wethouders

Geen doormandatering

a.De beheerder van de basisregi-straties adressen en gebouwen

b.De beheerder van de basisregi-straties adressen en gebouwen.

c.De beheerder van de basisregi-straties adressen en gebouwen

d.De beheerder van de basisregi-straties adressen en gebouwen

e.De beheerder van de basisregi-straties adressen en gebouwen

f.De beheerder van de basisregi-straties adressen en gebouwen

g.De beheerder van de basisregi-straties adressen en gebouwen

h.De beheerder van de basisregi-straties adressen en gebouwen

i.De beheerder van de basisregi-straties adressen en gebouwen

j.De beheerder van de basisregi-straties adressen en gebouwen

k.De beheerder van de basisregi-straties adressen en gebouwen

5c

Het vaststellen van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, als bedoeld in artikel 8 van de BAG.

Geen doormandatering

senior medewerker Gegevensbeheer, medewerker Gegevensbeheer I ensenior medewerker Administratie II

5d

Het opmaken van processen-verbaal van constatering, als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de BAG.

Geen doormandatering

senior medewerker Gegevensbeheer,

medewerker Gegevensbeheer I,

senior medewerker Administratie II,

bouwkundig adviseur inspecteur,

bouwinspecteur A,

bouwinspecteur B,

senior bouwkundig inspecteur buitendienst,

medewerker Handhaving B,

medewerker Handhaving C

5e

Het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de BAG aangewezen brondocument zijn opgenomen

Geen doormandatering

senior medewerker Gegevensbeheer,

medewerker Gegevensbeheer I,

senior medewerker Administratie II,

bouwkundig adviseur inspecteur,

bouwinspecteur A,

bouwinspecteur B,

senior bouwkundig inspecteur buitendienst,

medewerker Handhaving B,

medewerker Handhaving C

6

Het uitoefenen van bevoegdheden in de zin van artikel 6 van de BAG als bedoeld in het delegatiebesluit van de raad van de gemeente Arnhem zoals vastgesteld in de vergadering van 29 juni 2009.

Hoofd van de afdeling Gegevensbeheer

Geen doormandatering

Het afdelingshoofd Gegevensbeheer wordt bij afwezigheid vervangen door het afdelingshoofd Administratie

7

Het nemen van besluiten op grond van de Verordening naamgeving en nummering, met uitzondering van de bevoegdheid als bedoeld in artikel 2 van deze verordening.

Hoofd van de afdeling Gegevensbeheer

Geen doormandatering

Het afdelingshoofd Gegevensbeheer wordt bij afwezigheid vervangen door het afdelingshoofd Administratie

Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken (WKPB)

8

Het uitoefenen van de aan het college van burgemeester en wethouders toegekende bevoegdheden bij of krachtens de WKPB.

Hoofd van de afdeling Gegevensbeheer

Geen doormandatering

Belastingen

9

Het maken van bezwaar en het instellen van (hoger) beroep met betrekking tot belastingaanslagen die aan de gemeente zijn opgelegd.

Hoofd van de afdeling Gegevensbeheer

Hoofd van de afdeling Gegevens-management (uitsluitend v.w.b. BTW)

Medewerkers afdeling Gegevensbeheer

Senior adviseur gegevensmanage-ment (uitsluitend v.w.b. BTW)

Verzekeringen

10

Het sluiten en opzeggen van verzekeringsovereen-komsten

Hoofd van de afdeling Gegevensbeheer

Medewerker afdeling gegevensbeheer, belast met verzekeringen, uitsluitend v.w.b. het opzeggen van overeenkomsten

11

Het betalen van kosten en premie voor de afgesloten verzekeringsovereenkom-sten

Hoofd van de afdeling gegevensbeheer

Geen doormandatering

Kinderopvang

12

Het uitoefenen van de aan het college van burgemeester en wethouders toegekende bevoegdheden op grond van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen.

Hoofd van de afdeling Documentaire Informatievoorziening

afdeling Gegevensbeheer