Regeling vervallen per 27-06-2017

Ondermandaatbesluit Cluster Project- en Interimmanagement

Geldend van 18-03-2016 t/m 26-06-2017 met terugwerkende kracht vanaf 01-03-2016

Intitulé

Ondermandaatbesluit Cluster Project- en Interimmanagement

Ondermandaatbesluit cluster Project- & Interimmanagement

Besluit van: 10 maart 2016 Zaaknummer: 2016-02-01201 Docnummer: 2016.0.010.892

De clustermanager Project- & Interimmanagement van de gemeente Arnhem;

Gelet op het Algemeen mandaat- en volmachtbesluit gemeente Arnhem 2016 van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van 23 februari 2016, documentnummer 2016.0.008.951 en zaaknummer 2016-02-00726;

Besluit:

  • 1.

    Aan de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van het cluster Project- & Interimmanagement op te dragen:

    • A.

      De uitoefening van de in de bijlage van dit besluit omschreven bevoegdheden;

    • B.

      De ondertekening van stukken bij de uitoefening van de onder A genoemde bevoegdheden.

  • 2.

    Te bepalen dat deze bevoegdheden dienen te worden uitgeoefend overeenkomstig het bepaalde in het Algemeen mandaat- en volmachtbesluit gemeente Arnhem 2016.

  • 3.

    Te bepalen dat de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de aan hen verleende bevoegdheden uitsluitend gebruik maken voor zover het aangelegenheden betreft die behoren tot hun werkterrein (waaronder wordt verstaan de toepasselijke regelgeving en organisatie-eenheid).

  • 4.

    Te bepalen dat afdelingshoofden binnen het cluster Project- & Interimmanagement bevoegd zijn elkaar bij afwezigheid te vervangen.

  • 5.

    Te bepalen dat:

    • a.

      Dit besluit wordt aangehaald als “Ondermandaatbesluit cluster Project- & Interimmanagement”.

    • b.

      Het ‘Ondermandaatbesluit cluster Projectmanagementbureau’ d.d. 11 juni 2015, zaaknummer 2015-04-01076 en documentnummer 2015.0.036.682 wordt ingetrokken.

    • c.

      Dit besluit in werking treedt op de dag na die waarop deze wordt bekendgemaakt en heeft terugwerkende kracht ten aanzien van elke beslissing, die in de periode van 1 maart 2016 tot de dag van inwerkingtreding is genomen. Een dergelijke beslissing is daarmee van rechtswege bekrachtigd.

De waarnemend clustermanager Project- & Interimmanagement,

Y.van der Graaf

1

2

3

4

Omschrijving bevoegdheid

Ondermandaat afdelingsniveau

Ondermandaat medewerkersniveau

Specifieke bepalingen/ opmerkingen

Nr.

Algemeen

1

Het verrichten van feitelijke handelingen ter voorberei-ding en uitvoering van aan de gemeente opgedragen taken.

Hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

2

Het ondertekenen van correspondentie ter voor-bereiding en uitvoering van beslissingen van de raad krachtens artikel 160, eerste lid onder b van de Gemeen-tewet.

NB: betreft niet het doen van voorstellen aan de raad, noch het ondertekenen van raadsbesluiten.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

3

Het verstrekken van bevestigingen en bewijzen van ontvangst.

Hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

4

Het doorzenden van ge-schriften als bedoeld in artikel 2:3 van de Algemene wet bestuursrecht.

Hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

5

Het doen van openbare bekendmakingen en het doen van kennisgevingen en mededelingen van voorgenomen en genomen beslissingen en van voorgenomen en verrichte andere handelingen.

Hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

6

Het aanwijzen van een contactpersoon, die voor het betreffende cluster zorgdraagt voor het registreren van medewerkers, die elektronische (officiële) bekendmakingen bij de Staatscourant en andere media aanleveren.

Hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

7

Het aanvragen van bijdra-gen, subsidies en vergoe-dingen bij het Rijk, de Provincie en andere subsidiënten.

Hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

8

Het nemen van besluiten inzake het geven van inzage

van archiefbescheiden als bedoeld in de Archiefwet.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

Met in achtneming van het bepaalde in de kaders beheer gemeentelijke archiefbescheiden

9

Het toezicht houden en handhaven van de openbare orde in de voor het publiek toegankelijke gebouwen en de daarbij behorende erven, waar de gemeentelijke organisatie is gehuisvest, inclusief het geven van bevelen met het oog op de bescherming van veiligheid en gezondheid en inclusief het ontzeggen van de toe-gang tot voor de openbare dienst bestemde ruimten, indien zulks noodzakelijk moet worden geacht in het belang van de handhaving van de openbare orde of de voortgang van de werk-zaamheden in die ruimten, dan wel op grond van het eigendomsrecht van de gemeente.

Hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

10

a.Het vaststellen van vergoedingen aan leden van adviescommissies aan het college en de burgemeester.

b.Het aanwijzen van de secretaris van de advies-commissie aan het college en de burgemeester.

a.Hoofden van alle afdelingen

b.Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

Geschillen en geschilbeslechting

1

a.Het nemen van besluiten tot het oplossen van conflicten door middel van bemiddeling door een onafhankelijke derde (mediation), voor zover het betreft conflicten die voortvloeien uit besluiten die zijn genomen op grond van dit mandaatbesluit.

a.Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

2

Het nemen van besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepspro-cedures namens de gemeente of het bestuurs-orgaan, of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten, tenzij de raad, voor zover het de raad aangaat, in voorkomende gevallen anders beslist.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

3

a.Het indienen van verweerschriften en overige stukken en het vertegenwoordigen van de gemeente, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, daaronder begrepen het optreden ter zitting namens de gemeente of deze bestuursorganen in het kader van gerechtelijke procedures bij de administratieve, burgerlijke en strafrechter en in het kader van bezwaarprocedures en administratieve beroepsprocedures.

b.Het aanwijzen van gemachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheden.

a.Hoofden van alle afdelingen

b.Hoofden van alle afdelingen

a.Alle medewerkers

b.Geen doormandatering

4

Het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 7:1a van de Algemene wet bestuursrecht (instemmen rechtstreeks beroep rechtbank).

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

5

a.Het nemen van een besluit op een bezwaar-schrift als bedoeld in de Algemene wet bestuurs-recht, voor zover het in bezwaar bestreden besluit in mandaat is genomen door een functionaris die werkzaam is onder verantwoordelijkheid van de mandaatgever, en tevens voor zover hierbij niet wordt afgeweken van het advies van de desbetreffende bezwaar-schriftencommissie.

b.Het beslissen op verzoeken van belang-hebbenden om vergoeding van de kosten die zij in

verband met de behandeling van het bezwaar redelijkerwijs hebben moeten maken als bedoeld in artikel 7:15 van de Algemene wet bestuursrecht.

a.Hoofden van alle afdelingen

b.Hoofden van alle afdelingen

a.Geen doormandatering

b.Geen doormandatering

6

Het nemen van een besluit tot het verdagen van de beslissing op bezwaar als bedoeld in artikel 7:10, lid 3, 4 en 5 van de Algemene wet bestuursrecht.

Hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

Privaatrechtelijke rechtshandelingen

1

Het beslissen tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen, met dien verstande dat de concerndirecteur, de clustermanagers, de programmamanagers, de concerncontroller, de chief information officer en de strateeg deze bevoegdheid slechts hebben voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van één miljoen euro niet te boven gaat.

Op deze privaatrechtelijke rechtshandelingen zijn uitgezonderd de rechtshandelingen als bedoeld in artikel 4, lid 1 onder 1 tot en met 3, het bepaalde in bijlage 2 onder 10 en 11 en het bepaalde in bijlage 4 onder 19 van het Algemeen mandaat- en volmachtbesluit gemeente Arnhem 2016.

De hoofden van alle afdelingen, met dien verstande dat het afdelingshoofd slechts bevoegd is voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 100.000 euro niet overschrijdt.

1.Senior projectmanagers, binnen het aan hun opgedragen project, met dien verstande dat zij slechts bevoegd zijn voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 100.000 euro niet overschrijdt.

2.Projectmanagers en junior projectmanagers, binnen het aan hun opgedragen project, met dien verstande dat zij slechts bevoegd zijn voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 25.000 euro niet overschrijdt.

2

a.Het aansprakelijk stellen van derden.

b.Het besluiten op het aansprakelijk stellen van de gemeente door derden.

c.Het verrichten van handelingen tot stuiting van verjaring.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

3

Het besluiten tot het aan-vaarden van erfstellingen, schenkingen en legaten tot een bedrag van ten hoogste vijftigduizend euro.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

4

a.Het vertegenwoordigen van de gemeente buiten rechte (artikel 171 Gemeentewet) ter uitvoering van beslissingen die zijn genomen in de uitoefening van de bevoegdheden die zijn omschreven in dit mandaatbesluit, of ter uitvoering van beslissingen genomen door de raad of door of namens het college van burgemeester en wethouders.

b.Het aanwijzen van gevolmachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheid.

a.Hoofden van alle afdelingen

b.Hoofden van alle afdelingen

a.Alle medewerkers

b.Geen doormandatering

Bestuursrechtelijke rechtshandelingen

1

Het nemen van beslissingen op grond van de Verordening nadeelcompensatie Arnhem 2011, indien en voor zover hierbij niet wordt afgeweken van het terzake uitgebrachte advies van de adviescom-missie of de adviseur.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

2

Het nemen van besluiten op verzoeken om informatie als bedoeld in hoofdstuk III van de Wet openbaarheid van bestuur.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

3

Het uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden bij of krachtens een gemeentelijke subsidieverordening, met uitzondering van het vast-stellen van ‘nadere regels’ (wettelijke voorschriften krachtens delegatie vast-gesteld).

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

4

Het aanwijzen van gemeen-teambtenaren jegens welke de inlichtingenverplichtingen zoals vastgelegd in de arti-kelen 47, 49 en 50 van de Algemene wet inzake rijks-belastingen gelden, voor zover aan deze ambtenaren reeds bevoegdheden in het kader van het opleggen, heffen of invorderen van belastingen als bedoeld in de artikelen 231 en 232 Gemeentewet zijn geman-dateerd.

Geen doormandatering

Geen doormandatering

5

De uitoefening van be-voegdheden als bestuurs-orgaan in het kader van de klachtbehandeling op grond van hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht.

Geen doormandatering

Geen doormandatering

6

Het opleggen en intrekken van een last onder bestuursdwang of last onder dwangsom, alsmede het uitoefenen van de overige bevoegdheden op grond van Titel 5.3 (Herstelsancties) en van de bevoegdheden op grond van Titel 5.4 (Bestuurlijke boete) van de Algemene wet bestuurs-recht, alsmede het beslissen over het verlenen, wijzigen en intrekken van gedoog-beschikkingen.

Geen doormandatering

Geen doormandatering

7

Het naar voren brengen van zienswijzen als bedoeld in artikel 3:15 van de Algemene wet bestuursrecht.

Hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

8

Het besluiten tot het toepassen van en het uitvoeren van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure als bedoeld in afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

9

Het vaststellen van formu-lieren als bedoeld in artikel 4:4 van de Algemene wet bestuursrecht voor het indienen van aanvragen en het verstrekken van gegevens.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

10

Het nemen van beslissingen omtrent het niet behandelen van aanvragen als bedoeld in artikel 4:5 van de Algeme-ne wet bestuursrecht.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

11

Het inwinnen van advies als bedoeld in afdeling 3.3 van de Algemene wet bestuursrecht.

Hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

12

Het horen van een aanvra-ger en belanghebbenden als bedoeld in afdeling 4.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht (De voorbereiding).

Hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

13

De uitoefening van be-voegdheden als bestuurs-orgaan bij of krachtens titel 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht (Bestuurs-rechtelijke geldschulden).

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

14

De uitoefening van be-voegdheden als bestuurs-orgaan bij of krachtens afdeling 4.1.3 van de Algemene wet bestuursrecht (Beslis-termijn).

Hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

15

Het vaststellen van beleidsregels dan wel richtlijnen met betrekking tot de aan de gemeente opgedragen taken en bevoegdheden.

Geen doormandatering

Geen doormandatering

16

Het nemen van besluiten en het verrichten van werkzaamheden voortvloeiende uit de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp), behoudens de benoeming van een functionaris voor de gegevensbescherming als bedoeld in hoofdstuk 9 paragraaf 2 van deze wet.

Hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering