Ondermandaatbesluit cluster Publieke Dienstverlening

Geldend van 22-04-2016 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 15-04-2016

Intitulé

Ondermandaatbesluit cluster Publieke Dienstverlening

Ondermandaatbesluit cluster Publieke Dienstverlening

De clustermanager Publieke Dienstverlening van de gemeente Arnhem;

Gelet op het Algemeen mandaat- en volmachtbesluit gemeente Arnhem 2016 van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van 23 februari 2016, documentnummer 2016.0.008.951 en zaaknummer 2016-02-00726;

Besluit:

  • 1.

    Aan de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van het cluster Publieke Dienstverlening op te dragen:

    • A.

      De uitoefening van de in de bijlage van dit besluit omschreven bevoegdheden;

    • B.

      De ondertekening van stukken bij de uitoefening van de onder A genoemde bevoegdheden.

  • 2.

    Aan het hoofd van de afdeling Sociaal Zekerheidsrecht en Omgevingsrecht van het cluster Intern Advies op te dragen: A. de uitoefening van de bevoegdheid als genoemd onder ‘specifieke

    bevoegdheden’, 'overig' nummer 34, sub a in de bijlage van dit besluit;

    • B.

      De ondertekening van stukken bij de uitoefening van de onder A genoemde bevoegdheid.

  • 3.

    Te bepalen dat deze bevoegdheden dienen te worden uitgeoefend overeenkomstig het bepaalde in het Algemeen mandaat- en volmachtbesluit gemeente Arnhem 2016. Bij de uitoefening van de specifieke bevoegdheden geldt als gevolg van het Algemeen mandaat- en volmachtbesluit gemeente Arnhem 2016 een beperking. Deze beperking houdt in dat specifieke bevoegdheden uit dit besluit uitgeoefend mogen worden voor zover deze niet zijn toegekend aan de projectleider Van Wijken Weten in de pilotgebieden Presikhaaf en Elden - de Laar.

  • 4.

    Te bepalen dat de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de aan hen verleende bevoegdheden uitsluitend gebruik maken voor zover het aangelegenheden betreft die behoren tot hun werkterrein (waaronder wordt verstaan de toepasselijke regelgeving en organisatie-eenheid).

  • 5.

    Te bepalen dat afdelingshoofden binnen het cluster Publieke Dienstverlening bevoegd zijn elkaar bij afwezigheid te vervangen.

  • 6.

    Te bepalen dat:

    • a.

      Dit besluit wordt aangehaald als “Ondermandaatbesluit cluster Publieke Dienstverlening”.

    • b.

      Het ‘Ondermandaatbesluit cluster Publieke Dienstverlening’ d.d.10 maart 2016, zaaknummer 2016-02-01202 , documentnummer 2016.0.010.896 wordt ingetrokken.

    • c.

      Dit besluit in werking treedt op de dag na die waarop deze wordt bekendgemaakt en heeft terugwerkende werking ten aanzien van elke beslissing, die in de periode van 15 april 2016 tot de dag van inwerkingtreding is genomen. Een dergelijke beslissing is daarmee van rechtswege bekrachtigd.

De clustermanager Publieke Dienstverlening,

C.J.M. Duijvelshof

1

2

3

4

Omschrijving bevoegdheid

Ondermandaat afdelingsniveau

Ondermandaat medewerkersniveau

Specifieke bepalingen/ opmerkingen

Nr.

Algemeen

1

Het verrichten van feitelijke handelingen ter voorberei-ding en uitvoering van aan de gemeente opgedragen taken.

De hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

2

Het ondertekenen van correspondentie ter voor-bereiding en uitvoering van beslissingen van de raad krachtens artikel 160, eerste lid onder b van de Gemeentewet.

NB: betreft niet het doen van voorstellen aan de raad, noch het ondertekenen van raadsbesluiten.

Geen doormandatering

3

Het verstrekken van bevestigingen en bewijzen van ontvangst.

De hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

4

Het doorzenden van ge-schriften als bedoeld in artikel 2:3 van de Algemene wet bestuursrecht.

De hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

5

Het doen van openbare bekendmakingen en het doen van kennisgevingen en mededelingen van voorgenomen en genomen beslissingen en van voorgenomen en verrichte andere handelingen.

De hoofden van alle afdelingen

Alle procesondersteu-ners

6

Het aanwijzen van een contactpersoon, die voor het betreffende cluster zorgdraagt voor het registreren van medewerkers, die elektronische (officiële) bekendmakingen bij de Staatscourant en andere media aanleveren.

Geen doormandatering

7

Het aanvragen van bijdra-gen, subsidies en vergoe-dingen bij het Rijk, de Provincie en andere subsidiënten.

Geen doormandatering

8

Het nemen van besluiten inzake het geven van inzage van archiefbescheiden als bedoeld in de Archiefwet.

Geen doormandatering

Met in achtneming van het bepaalde in de kaders beheer gemeentelijke archiefbescheiden

9

Het toezicht houden en handhaven van de openbare orde in de voor het publiek toegankelijke gebouwen en de daarbij behorende erven, waar de gemeentelijke organisatie is gehuisvest, inclusief het geven van bevelen met het oog op de bescherming van veiligheid en gezondheid en inclusief het ontzeggen van de toe-gang tot voor de openbare dienst bestemde ruimten, indien zulks noodzakelijk moet worden geacht in het belang van de handhaving van de openbare orde of de voortgang van de werk-zaamheden in die ruimten, dan wel op grond van het eigendomsrecht van de gemeente.

De hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

10

a.Het vaststellen van vergoedingen aan leden van adviescommissies aan het college en de burgemeester.

b.Het aanwijzen van de secretaris van de advies-commissie aan het college en de burgemeester.

Geen doormandatering

Geschillen en geschilbeslechting

1

Het nemen van besluiten tot het oplossen van conflicten door middel van bemidde-ling door een onafhankelijke derde (mediation), voor zover het betreft conflicten die voortvloeien uit besluiten die zijn genomen op grond van dit mandaatbesluit.

Geen doormandatering

2

Het nemen van besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepspro-cedures namens de gemeente of het bestuurs-orgaan, of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten, tenzij de raad, voor zover het de raad aangaat, in voorkomende gevallen anders beslist.

Geen doormandatering

3

a.Het indienen van verweerschriften en overige stukken en het vertegenwoordigen van de gemeente, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, daaronder begrepen het optreden ter zitting namens de gemeente of deze bestuursorganen in het kader van gerechtelijke procedures bij de administratieve, burgerlijke en strafrechter en in het kader van bezwaarprocedures en administratieve beroepsprocedures.

b.Het aanwijzen van gemachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheden.

Geen doormandatering

4

Het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 7:1a van de Algemene wet bestuursrecht (instemmen rechtstreeks beroep rechtbank).

Geen doormandatering

5

a.Het nemen van een besluit op een bezwaar-schrift als bedoeld in de Algemene wet bestuurs-recht, voor zover het in bezwaar bestreden besluit in mandaat is genomen door een functionaris die werkzaam is onder verantwoordelijkheid van de mandaatgever, en tevens voor zover hierbij niet wordt afgeweken van het advies van de desbetreffende bezwaar-schriftencommissie.

b.Het beslissen op verzoeken van belang-hebbenden om vergoeding van de kosten die zij in

verband met de behandeling van het bezwaar redelijkerwijs hebben moeten maken als bedoeld in artikel 7:15 van de Algemene wet bestuursrecht.

Geen doormandatering

6

Het nemen van een besluit tot het verdagen van de beslissing op bezwaar als bedoeld in artikel 7:10, lid 3, 4 en 5 van de Algemene wet bestuursrecht.

Geen doormandatering

Privaatrechtelijke rechtshandelingen

1

Het beslissen tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen, met dien verstande dat de concerndirecteur, de clustermanagers, de programmamanagers, de concerncontroller, de chief information officer en de strateeg deze bevoegdheid slechts hebben voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van één miljoen euro niet te boven gaat.

Op deze privaatrechtelijke rechtshandelingen zijn uitgezonderd de rechtshandelingen als bedoeld in artikel 4, lid 1 onder 1 tot en met 3, het bepaalde in bijlage 2 onder 10 en 11 en het bepaalde in bijlage 4 onder 19 van het Algemeen mandaat- en volmachtbesluit gemeente Arnhem 2016.

De hoofden van alle afdelingen, met dien verstande dat het afdelingshoofd slechts bevoegd is voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 100.000 euro niet overschrijdt.

Alle wijkregisseurs van de afdeling Wijkregie en participatie, met dien verstande dat de wijkregisseur slechts bevoegd is voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 25.000 euro niet overschrijdt.

Alle medewerkers van de afdeling Budget Adviescentrum voor zover het betreft het aangaan van overeenkomsten in het kader van schuldhulpverlening voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 25.000 euro niet overschrijdt.

Alle van de afdeling Stadsbank voor zover het betreft het aangaan van overeenkomsten in het kader van kredietverstrekking voor zover de verplichting die voor de gemeente wordt aangegaan het bedrag van 25.000 euro niet overschrijdt.

2

a.Het aansprakelijk stellen van derden.

b.Het besluiten op het aan-sprakelijk stellen van de gemeente door derden.

c.Het verrichten van handelingen tot stuiting van verjaring.

Geen doormandatering

3

Het besluiten tot het aan-vaarden van erfstellingen, schenkingen en legaten tot een bedrag van ten hoogste vijftigduizend euro.

Geen doormandatering

4

a.Het vertegenwoordigen van de gemeente buiten rechte (artikel 171 Gemeentewet) ter uitvoering van beslissingen die zijn genomen in de uitoefening van de bevoegdheden die zijn omschreven in dit mandaatbesluit, of ter uitvoering van beslissingen genomen door de raad of door of namens het college van burgemeester en wethouders;

b.Het aanwijzen van gevolmachtigden voor het uitoefenen van de onder a genoemde bevoegdheid.

Geen doormandatering

Bestuursrechtelijke rechtshandelingen

1

Het nemen van beslissingen op grond van de Verordening nadeelcompensatie Arnhem 2011, indien en voor zover hierbij niet wordt afgeweken van het terzake uitgebrachte advies van de adviescom-missie of de adviseur.

Geen doormandatering

2

Het nemen van besluiten op verzoeken om informatie als bedoeld in hoofdstuk III van de Wet openbaarheid van bestuur.

De hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

3

Het uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden bij of krachtens een gemeentelijke subsidieverordening, met uitzondering van het vast-stellen van ‘nadere regels’ (wettelijke voorschriften krachtens delegatie vast-gesteld).

Geen doormandatering

4

Het aanwijzen van gemeenteambtenaren jegens welke de inlichtingenverplichtingen zoals vastgelegd in de arti-kelen 47, 49 en 50 van de Algemene wet inzake rijks-belastingen gelden, voor zover aan deze ambtenaren reeds bevoegdheden in het kader van het opleggen, heffen of invorderen van belastingen als bedoeld in de artikelen 231 en 232 Gemeentewet zijn geman-dateerd.

Geen doormandatering

5

De uitoefening van be-voegdheden als bestuurs-orgaan in het kader van de klachtbehandeling op grond van hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht.

Geen doormandatering

6

Het opleggen en intrekken van een last onder bestuursdwang of last onder dwangsom, alsmede het uitoefenen van de overige bevoegdheden op grond van Titel 5.3 (Herstelsancties) en van de bevoegdheden op grond van Titel 5.4 (Bestuurlijke boete) van de Algemene wet bestuurs-recht, alsmede het beslissen over het verlenen, wijzigen en intrekken van gedoog-beschikkingen.

Geen doormandatering

7

Het naar voren brengen van zienswijzen als bedoeld in artikel 3:15 van de Algemene wet bestuursrecht.

De hoofden van alle afdelingen

Alle procesondersteu-ners; alle juridisch-administratief beslissers; alle kwaliteitsmedewer-kers; alle medewerkers van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2

8

Het besluiten tot het toepassen van en het uitvoeren van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure als bedoeld in afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht.

Geen doormandatering

9

Het vaststellen van formu-lieren als bedoeld in artikel 4:4 van de Algemene wet bestuursrecht voor het indienen van aanvragen en het verstrekken van gegevens.

De hoofden van alle afdelingen

Alle procesondersteu-ners

10

Het nemen van beslissingen omtrent het niet behandelen van aanvragen als bedoeld in artikel 4:5 van de Algeme-ne wet bestuursrecht.

De hoofden van alle afdelingen

Alle procesondersteu-ners; alle juridisch-administratief beslissers; alle kwaliteitsmedewer-kers; alle juridisch medewerkers; alle consulenten; alle indicatie-adviseurs; alle medewerkers van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2

11

Het inwinnen van advies als bedoeld in afdeling 3.3 van de Algemene wet bestuursrecht.

De hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

12

Het horen van een aanvra-ger en belanghebbenden als bedoeld in afdeling 4.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht (De voorberei-ding).

De hoofden van alle afdelingen

Alle medewerkers

13

De uitoefening van be-voegdheden als bestuurs-orgaan bij of krachtens titel 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht (Bestuurs-rechtelijke geldschulden).

De hoofden van alle afdelingen

Alle procesondersteu-ners; alle juridisch-administratief beslissers; alle kwaliteitsmedewer-kers; alle consulenten; alle juridisch medewerkers; alle indicatie-adviseurs; alle administratief medewerkers

14

De uitoefening van be-voegdheden als bestuurs-orgaan bij of krachtens afdeling 4.1.3 van de Algemene wet bestuursrecht (Beslis-termijn).

De hoofden van alle afdelingen

Alle procesondersteu-ners

15

Het vaststellen van beleidsregels dan wel richtlijnen met betrekking tot de aan de gemeente opgedragen taken en bevoegdheden.

Geen doormandatering

16

Het nemen van besluiten en het verrichten van werkzaamheden voortvloeiende uit de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp), behoudens:

a.de aanmelding aan het College bescherming persoonsgegevens als bedoeld in artikel 27 van deze wet;

b.de benoeming van een functionaris voor de gegevensbescherming als bedoeld in hoofdstuk 9 paragraaf 2 van deze wet.

De hoofden van alle afdelingen

Alle procesondersteu-ners

Specifieke Bevoegdheden

Burgerzaken

1

Het nemen van beslissingen, het afdoen van stukken, het ondertekenen van uitgaande brieven en het verrichten van overige handelingen ten aanzien van aangelegenheden die verband houden met de aan de burgemeester bij of krachtens de Rijkswet op het Nederlanderschap verleende bevoegdheden en taken.

De hoofden van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2 en Klantenservice/ Internet

Alle medewerkers frontoffice 1 van de afdeling Klant Contact Centrum 2

2

Het uitoefenen van bevoegdheden voortvloeiende uit de Wet op de justitiële en strafvorderlijke gegevens en op de verklaringen omtrent het gedrag en uitvoeringsregelingen

De hoofden van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2en Klantenservice/ Internet

Alle medewerkers van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2

3

Het nemen van besluiten voortvloeiende uit de Paspoortwet en uitvoeringsregelingen.

De hoofden van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2en Klantenservice/ Internet

Alle medewerkers frontoffice 1, alle medewerkers frontoffice 2 en alle medewerkers frontoffice 3 van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2

4

a.Het nemen van besluiten in het kader van de Wet Basis Registratie Personen en uitvoeringsregelingen;

b.Het afnemen van verklaringen onder eed of belofte over gegevens over de burgerlijke staat, zoals bedoeld in artikel 2.8, lid 2, onder e van de Wet Basis Registratie Personen.

a.De hoofden van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2 en Klantenservice/ Internet

b.De hoofden van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2 en Klantenservice/ Internet

a.Alle medewerkers van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2

b.Alle medewerkers frontoffice 1, 2 en 3 van de afdeling Klant Contact Centrum 2

5

Het benoemen van een buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand.

De hoofden van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2 en Klantenservice/ Internet

Alle medewerkers frontoffice 1 van de afdeling Klant Contact Centrum 2

6

Het aanwijzen van een locatie als gemeentehuis in de zin van artikel 1:63 BW.

De hoofden van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2 en Klantenservice/ Internet

Alle medewerkers van de afdeling Klant Contact Centrum 2

7

De inname, bewaring en uitgifte van gevonden voorwerpen zoals genoemd in titel 2 van boek 5 van het Burgerlijk Wetboek.

De hoofden van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2 en Klantenservice/ Internet

Alle medewerkers van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2 en Klantenservice/ Internet en medewerkers van recyclebedrijf 2Switch

Kieswet

8

Het nemen van besluiten in het kader van de Kieswet, met uitzondering van het benoemen van de plaatsvervangend voorzitter, de leden en de drie plaatsvervangende leden van het hoofdstembureau als bedoeld in artikel E7 van de Kieswet.

De hoofden van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2 en Klantenservice/ Internet

Geen doormandatering

Lijkbezorging

9

Het nemen van besluiten voortvloeiende uit de Wet op de Lijkbezorging en uitvoeringsregelingen.

De hoofden van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2 en Klantenservice/ Internet

Alle medewerkers frontoffice 1 van de afdeling Klant Contact Centrum 2

10

Het zorgen voor lijkschouwing en lijkbezorging ingevolge de Wet op de Lijkbezorging (WLB) en het verhaal op de nalatenschap ingevolgde de WLB.

Het hoofd van de afdeling Invordering

Alle medewerkers van de afdeling Invordering

Rampenbestrijding

11

Het uitoefenen van bevoegdheden ter bestrijding van rampen en zware ongevallen in het kader van de Wet rampen en zware ongevallen en de Gemeentewet (CRIB).

De hoofden van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2 en Klantenservice/ Internet

Geen doormandatering

Maatschappelijke ondersteuning en inkomensondersteuning

12

Het uitoefenen van aan het college toegekende bevoegdheden op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning.

De hoofden van de afdelingen Zorg en Ondersteuning 1 en Zorg en Ondersteuning 2

Alle consulenten van de afdleingen Zorg en Ondersteuning 1 en Zorg en Ondersteuning 2

13

Het nemen van besluiten, niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep, in het kader van de Wmo en leerlingenvervoer.

De hoofden van de afdelingen Zorg en Ondersteuning 1 en Zorg en Ondersteuning 2.

Alle, , consulenten van de afdelingen Zorg en Ondersteuning 1 en Zorg en Ondersteuning 2.

14

Het nemen van besluiten, niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep, in het kader van het Minimabeleid, zoals de regeling “GelrePas”.

Het hoofd van de afdeling Aanvullend Inkomen.

Alle medewerkers van de afdeling Aanvullend Inkomen.

15

a.Het nemen van besluiten op grond van het noodfonds;

b.Het nemen van besluiten, niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep, bij “bedreigende situaties” (zoals gedwongen woningontruiming, beëindiging van gas, elektra en water dan wel opzegging van de zorgverzekering) via het toekennen van bijzondere bijstand of een voorliggende voorziening (zoals individuele inkomenstoeslag).

a.Het hoofdvan de afdeling Aanvullend Inkomen

b.De hoofden van alle afdelingen

a.Geen doormandatering

b.Alle procesondersteu-ners en alle consulenten van de afdeling Aanvullend Inkomen

16

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van de Wet Gemeenschappelijke zorg VVTV (WGZ) en ROA.

Het hoofd van de afdeling Invordering

De juridisch medewerker afdeling Invordering

17

Het nemen van besluiten inzake de Wwb/Participatiewet, niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep.

Het hoofd van de afdeling Aanvullend Inkomen.

Alle medewerkers van de afdeling Aanvullend Inkomen.

Sociale Bank Centraal Gelderland

18

Het kwijtschelden van leningen ingevolge artikel 35 van het Reglement voor de Stadsbank.

Het hoofd van de afdeling Sociale Bank Centraal Gelderland tot een maximum van 100.000 euro

De kredietadviseurs en de procesondersteuner van de afdeling Sociale Bank Centraal Gelderland tot een maximum van 25.000 euro

19

a.Het verstrekken van kredieten ingevolge artikel 17 van het Reglement voor de Stadsbank.

b.Het ingevolge van artikel 17 van het Reglement voor de Stadsbank beslissen op kredietaanvragen. Bij kredieten hoger dan 34.033 euro geldt een meldingsplicht aan de vakwethouder Sociale Zaken.

a.Het hoofd van de afdeling Sociale Bank Centraal Gelderland tot een maximum van 100.000 euro

b.Het hoofd van de afdeling Sociale Bank Centraal Gelderland beslist over kredieten die het bedrag van 100.000 euro en/of de looptijd van 60 maanden niet te boven gaan en over doorlopende kredieten die het bedrag van 100.000 euro en/of een theoretische looptijd van 180 maanden niet te boven gaan.

a.De kredietadviseurs en de procesondersteuner van de afdeling Sociale Bank Centraal Gelderland tot een maximum van 25.000 euro

b.De kredietadviseurs en de procesondersteuner van de afdeling Sociale Bank Centraal Gelderland tot een maximum van 25.000 euro en/of de looptijd van 60 maanden niet te boven gaan en over doorlopende kredieten.

20

Het ingevolge artikel 33 van het Reglement voor de Stadsbank vaststellen van rentetarieven.

Geen doormandatering

21

Het beslissen tot het instellen van gerechtelijke invordering van onverschuldigd gedane betalingen ingevolge het BW en van achterstallige betalingen van door de Sociale Bank Centraal Gelderland verstrekte leningen.

De hoofden van de afdelingen Sociale Bank Centraal Gelderland en Invordering

De procesondersteu-ner en de medewerkers debiteurenbeheer van de afdeling Sociale Bank Centraal Gelderland en de juridisch medewerker van de afdeling Invordering

22

Het ingevolge artikel 285, lid 1 sub e Faillissementswet afgeven van een verklaring dat er geen reële mogelijkheden zijn om tot een buitengerechtelijke schuldsanering te komen.

Het hoofd van de afdeling Sociale Bank Centraal Gelderland

Alle procesondersteu-ners van de afdeling Sociale Bank Centraal Gelderland

23

Het verstrekken van zekerheden aan de Sociale Bank Centraal Gelderland voor kredieten waarvoor de klant geen borg kan vinden.

Het hoofd van de afdeling Sociale Bank Centraal Gelderland

Geen doormandatering

Belastingen

24

Het aanstellen van onbezoldigde gemeente-ambtenaren belast met de inning en invordering van gemeentelijke belastingen.

Geen doormandatering

25

Het oninbaar lijden van openstaande vorderingen gemeentelijke belastingen.

Geen doormandatering

Mobiliteit

26

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) voortvloeiende uit de Wegenverkeerswet 1994 (rijbewijzen en gehandicaptenparkeer-kaarten)

De hoofden van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2 en Klantenservice/ Internet

Alle medewerkers van de afdelingen Klant Contact Centrum 1 en Klant Contact Centrum 2 en Klantenservice/ Internet

27

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van het Besluit administratieve bepalingen inzake het Wegverkeer met betrekking tot de gehandicaptenparkeer-kaart en de verlenging van de gehandicaptenpar-keerkaart.

De hoofden van de afdelingen Zorg en Ondersteuning 1 en Zorg en Ondersteuning 2

Alle consulenten van de afdelingen Zorg en Ondersteuning 1 en Zorg en Ondersteuning 2

Overig

28

a.Het nemen van herzienings- en terugvorderingsbesluiten met betrekking tot wetten en regelingen die door de clusters Werk en Inkomen en Publieke Dienstverlening worden uitgevoerd, met uitzondering van gemeentelijke belastingen.

b.Het nemen van verhaalsbesluiten met betrekking tot de wetten en regelingen die door de clusters Werk en Inkomen en Publieke Dienstverlening worden uitgevoerd met uitzondering van gemeentelijke belastingen.

a.De hoofden van de afdelingen Invordering, Sociale Bank Centraal Gelderland, Aanvullend Inkomen, Zorg en Ondersteuning 1 en Zorg en Ondersteuning 2

b.Het hoofd van de afdeling Invordering

a.Alle procesondersteu-ners; alle juridisch-administratief beslissers; alle consulenten; de juridisch medewerker van de afdeling Invordering; alle indicatie-adviseurs.

b.De juridisch medewerker van de afdeling Invordering

29

Het aanwijzen van personen belast met toezicht, als bedoeld in afdeling 5.2 van de Algemene wet bestuursrecht, op de naleving van het bepaalde in de wetten en regelingen die door de clusters Werk en Inkomen en Publieke Dienstverlening worden uitgevoerd,met uitzondering van gemeentelijke belastingen.

De hoofden van alle afdelingen

Geen doormandatering

30

Beslissen tot het instellen van gerechtelijke invordering in het kader van verhaal en terugvordering met betrekking tot wetten en die door de clusters Werk en Inkomen en Publieke Dienstverlening worden uitgevoerd met uitzondering van gemeentelijke belastingen.

Het hoofd van de afdeling Invordering

De juridisch medewerker van de afdeling Invordering

31

a.Het opdracht geven tot conservatoir- en executoriaal beslag op basis van het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering met betrekking tot de wetten en regelingen, die door de clusters Werk en Inkomen en Publieke Dienstverlening worden uitgevoerd met uitzondering van gemeentelijke belastingen;

b.Het leggen van executoriaal beslag op basis van het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering met betrekking tot de wetten en regelingen, die door de clusters Werk en Inkomen en Publieke Dienstverlening worden uitgevoerd met uitzondering van gemeentelijke belastingen.

a.Het hoofd van de afdeling Invordering

b.Het hoofd van de afdeling Invordering

a.De juridisch medewerker van de afdeling Invordering

b.De juridisch medewerker van de afdeling Invordering

32

Het nemen van besluiten tot het kwijtschelden van openstaande vorderingen met betrekkingtot wetten en regelingen die door de clusters Werk en Inkomen en Publieke Dienstverlening worden uitgevoerd met uitzondering van gemeentelijke belastingen.

De hoofden van de afdelingen Invordering, Sociale Bank Centraal Gelderland en Aanvullend Inkomen

Alle procesondersteu-ners, de juridisch medewerker van de afdeling Invordering; alle consulenten; alle medewerkers debiteurenbeheer

33

Het invorderen van bestuurlijke boeten ingevolge de Ioaw, Ioaz, Wwik, Wi, Wwb/Participatiewet, Bbz en Wet Kinderopvang.

Het hoofd van de afdeling Invordering

De juridisch medewerker van de afdeling Invordering; alle juridisch administratief beslissers; alle kwaliteitsmedewer-kers;alle consulenten

34

a.Vertegenwoordiging van de gemeente inzake gerechtelijke verhaals- en invorderingsprocedures met betrekking tot wetten en regelingen die door de clusters Werk en Inkomen en Publieke Dienstverlening worden uitgevoerd met uitzondering van gemeentelijke belastingen.

b.Het aanwijzen van een gemachtigde voor de vertegenwoordiging van de gemeente inzake gerechtelijke verhaals- en invorderingprocedures in het buitenland met betrekking tot wetten en regelingen die door de clusters Werk & Inkomen en Publieke Dienstverlening worden uitgevoerd met uitzondering van gemeentelijke belastingen.

a.De hoofden van de afdelingen Invordering en Sociaal Zekerheids- en Omgevingsrecht (van het cluster Intern Advies)

b.het hoofd van de afdeling Invordering

a.De juridisch medewerkers van de afdelingen Invordering en Sociaal Zekerheids- en Omgevingsrecht

b.De juridisch medewerker van de afdeling Invordering

Afkortingen:

BRP : Basisregistratie Personen

BW : Burgerlijk Wetboek

Ioaw : Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk

arbeidsongeschikte werkloze werknemers

Ioaz: : Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk

arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen

Wgs : Wet gemeentelijke schuldhulpverlening

Wi : Wet inburgering

Wmo : Wet maatschappelijke ondersteuning

Wwb : Wet werk en bijstand

Wwik : Wet werk en inkomen kunstenaars