Regeling vervallen per 01-06-2020

ONDERMANDAATBESLUIT AFDELING WERK 2 - 2020

Geldend van 01-01-2020 t/m 31-05-2020

Intitulé

ONDERMANDAATBESLUIT AFDELING WERK 2 - 2020

Het afdelingshoofd Werk 2 van het cluster Werk en Inkomen van de gemeente Arnhem;

Gelet op het Algemeen ondermandaat-, ondervolmacht- en ondermachtigingsbesluit gemeentesecretaris gemeente Arnhem 2020 van 27 november 2019, zaaknummer 421939;

Besluit:

  • 1. Aan de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de afdeling Werk 2 van het cluster Werk en Inkomen op te dragen:

  • a. De uitoefening van de in de bijlage van dit besluit omschreven bevoegdheden;

  • b. De ondertekening van stukken bij de uitoefening van de onder a genoemde bevoegdheden.

  • 2. Te bepalen dat deze bevoegdheden dienen te worden uitgeoefend overeenkomstig het bepaalde in het Algemeen ondermandaat-, ondervolmacht- en ondermachtigingsbesluit gemeentesecretaris gemeente Arnhem 2020.

  • 3. Te bepalen dat de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de aan hen verleende bevoegdheden uitsluitend gebruik maken voor zover het aangelegenheden betreft die behoren tot hun werkterrein (waaronder wordt verstaan de toepasselijke regelgeving en organisatie-eenheid).

  • 4. Te bepalen dat:

  • a. Het "Ondermandaatbesluit afdeling Werk 2 cluster Werk en Inkomen" van 6 juli 2017, zaaknummer 158273 wordt ingetrokken;

  • b. Dit besluit wordt aangehaald als “Ondermandaatbesluit afdeling Werk 2 cluster Werk en Inkomen 2020”;

  • c. Dit besluit in werking treedt op 1 januari 2020.

Ondertekening

Afdelingshoofd

J.P.M. Hartman

Personele bevoegdheden

 

1.

Het nemen van beslissingen en het verrichten van feitelijke handelingen op het gebied van de individuele personele aangelegenheden.

Geen ondermandatering

2.

Het beslissen over werving, selectie en indiensttreding.

Geen ondermandatering

3.

Het aangaan en wijzigen van arbeidsovereenkomsten.

Geen ondermandatering

4.

Het nemen van beslissingen over het opleggen van (disciplinaire) maatregelen (als bedoeld in artikel 7:629, zesde lid BW)

Geen ondermandatering

5.

Het beslissen over het beëindigen van dienstverband op eigen verzoek, op grond van het bereiken van AOW-leeftijd of in het kader van arbeidsongeschiktheid. alsmede de voorbereidende en uitvoerende handelingen daartoe (incl. verzoek om toestemming UWV voor ontslag)

Geen ondermandatering

6.

Het toekennen van gratificaties.

Geen ondermandatering

7.

Het afnemen van gesprekken in het kader van de gesprekscyclus (zoals functionerings-, beoordelings- en Kompasgesprekken)

Geen ondermandatering

8.

Het voeren van verweer bij beschikkingen afkomstig van derden (bv UWV) en het aanwijzen van gevolmachtigden.

Geen ondermandatering

Bestuursrechtelijke rechtshandelingen

 

1.

Het nemen van besluiten op verzoeken om informatie als bedoeld in hoofdstuk III van de Wet openbaarheid van bestuur.

Geen ondermandatering

2.

Het nemen van besluiten op verzoeken als bedoeld in artikel 3, eerste lid van de Wet hergebruik van overheidsinformatie.

Geen ondermandatering

3.

Het uitoefenen van de aan het college toegekende bevoegdheden bij of krachtens een gemeentelijke subsidieverordening, met dien verstande dat voor verstrekking van subsidies als bedoeld in artikel 4:23, derde lid, onder sub a en d Awb financiële dekking aanwezig is, met uitzondering van het vaststellen van ‘nadere regels’ (wettelijke voorschriften krachtens delegatie vastgesteld) en de bevoegdheden op basis van de subsidieregelingen Burgerkracht, Amateurkunst en op het gebied van de Transformatie Sociaal Domein.

Geen ondermandatering

4.

Het opleggen en intrekken van een last onder bestuursdwang of last onder dwangsom, alsmede het uitoefenen van de overige bevoegdheden op grond van Titel 5.3 (Herstelsancties) en van de bevoegdheden op grond van Titel 5.4 (Bestuurlijke boete) van de Algemene wet bestuursrecht, alsmede het beslissen over het verlenen, wijzigen en intrekken van gedoogbeschikkingen.

Geen ondermandatering

5.

Het naar voren brengen van zienswijzen als bedoeld in artikel 3:15 van de Algemene wet bestuursrecht.

Alle medewerkers

6.

Het besluiten tot het toepassen van en het uitvoeren van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure als bedoeld in afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht.

Geen ondermandatering

7.

Het vaststellen van formulieren als bedoeld in artikel 4:4 van de Algemene wet bestuursrecht voor het indienen van aanvragen en het verstrekken van gegevens.

Geen ondermandatering

8.

Het nemen van beslissingen omtrent het niet behandelen van aanvragen als bedoeld in artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht.

Geen ondermandatering

9.

Het inwinnen van advies als bedoeld in afdeling 3.3 van de Algemene wet bestuursrecht.

Alle medewerkers

10.

Het horen van een aanvrager en belanghebbenden als bedoeld in afdeling 4.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht (De voorbereiding).

Alle medewerkers

11.

De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens titel 4.4 van de Algemene wet bestuursrecht (Bestuursrechtelijke geldschulden).

Geen ondermandatering

12.

De uitoefening van bevoegdheden als bestuursorgaan bij of krachtens afdeling 4.1.3 van de Algemene wet bestuursrecht (Beslistermijn).

Geen ondermandatering

13.

Het vaststellen van beleidsregels dan wel richtlijnen met betrekking tot de aan de gemeente opgedragen taken en bevoegdheden.

Geen ondermandatering

14.

Het nemen van besluiten en het verrichten van werkzaamheden voortvloeiende de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, met uitzondering van de artikelen 33 en 37) en de Uitvoeringswet AVG (Uavg).

Alle consulenten

Specifieke bevoegdheden

 

1.

Het nemen van besluiten (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van de Participatiewet, Wwb en Ioaw, met uitzondering van:

Alle (senior) consulenten werk, alle accountmanagers

 

- het opschorten van het recht op bijstand zoals bedoeld in artikel 54, eerste lid, van de Participatiewet;

 
 

- het vaststellen dat iemand tot de doelgroep loonkostensubsidie behoort;

 
 

- het vaststellen van de loonwaarde;

 
 

- het verstrekken van loonkostensubsidie.

 

2.

Het nemen van besluiten, (niet zijnde het beslissen op bezwaarschriften en beslissingen tot het instellen van (hoger) beroep) op grond van de Re-integratieverordening, met uitzondering van:

Alle (senior) consulenten werk, alle accountmanagers

 

- het verstrekken van werkgeverssubsidies (waaronder in ieder geval subsidie jobcoaching, subsidie plaatsingskosten, subsidie voormalige ID-ers);

 
 

- het verstrekken van subsidie vrijwilligerswerk;

 
 

- het verstrekken van subsidie participatieplaats (leerbaan).