Aanwijzingsbesluiten De Connectie

Geldend van 24-12-2019 t/m heden

Intitulé

Aanwijzingsbesluiten De Connectie

HET COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN DE GEMEENTE ARNHEM

Overwegende dat:

 de gemeenten Arnhem, Renkum en Rheden op 16 februari 2016 zijn overgegaan tot oprichting van de Bedrijfsvoeringsorganisatie (De Connectie) op grond van de Wet gemeenschappelijke regelingen;

 De Connectie per 1 juli 2017 over een eigen budget zal beschikken en het benodigde personeel in de Connectie zal zijn geplaatst;

 De Connectie de volgende belastingen namens de gemeente Arnhem gaat heffen:

• roerendezaakbelasting;

• onroerendezaakbelasting;

• rioolheffing;

• afvalstoffenheffing;

  • toeristenbelasting;

  • reinigingsrechten;

De Connectie tevens bevoegdheden op grond van de Wet Basisregistraties Adressen en Gebouwen (BAG) en de Wet Kenbaarheid Publiekrechtelijke Beperkingen onroerende zaken (WKPB) uit gaat oefenen;

het voor de uitoefening van vorengenoemde taken noodzakelijk is medewerkers van De Connectie aan te wijzen;

BESLUIT:

A. Aanwijzing medewerkers belastingen:

Gelet op artikel 2:1 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling voor de sector gemeenten, en de Dienstverleningsovereenkomst 2017 met De Connectie;

I. Aan te stellen tot onbezoldigd ambtenaar de functionarissen als bedoeld onder II, III en IV;

II. Aan te wijzen als ambtenaar, bedoeld in artikel 231, tweede lid, onder b van de Gemeentewet, alsmede artikel 1, tweede lid van de Wet waardering onroerende zaken, de volgende functionaris (de Heffingsambtenaar):

 - manager afdeling Belastingen van De Connectie;

III. Aan te wijzen als ambtenaar, bedoeld in artikel 231, tweede lid, onder c van de Gemeentewet, de volgende functionaris (de Invorderingsambtenaar):

 - manager afdeling Belastingen van De Connectie;

IV. Aan te wijzen als ambtenaren der gemeentelijke belastingen, bedoeld in artikel 231, tweede lid, onder d van de Gemeentewet, de volgende functionarissen werkzaam bij de afdeling Belastingen van De Connectie:

 - coördinerend juridisch medewerker;

 - juridisch medewerker;

 - coördinerend senior medewerker invordering;

 - senior medewerker invordering;

 - medewerker belastingen/ invorderingen.

V. Gelet op de artikelen 231 en 246a van de Gemeentewet, de artikelen 30 en 31 van de Wet waardering onroerende zaken, artikel 56 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en artikel 63a van de Invorderingswet 1990:

a. aan te wijzen de hierna volgende ambtenaren werkzaam bij de afdeling Belastingen van De Connectie, belast met de heffing of de invordering van de gemeentelijke belastingen, jegens wie gelden de verplichtingen bedoeld in de artikelen 47, 49 en 50 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en in de artikelen 58 en 60 van de invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de Algemene maatregel van Bestuur krachtens artikel 246a van de Gemeentewet:

- manager afdeling Belastingen van De Connectie;

- de ambtenaren met de functie:

• coördinerend juridisch medewerker;

• juridisch medewerker;

• coördinerend senior medewerker invordering;

• senior medewerker invordering;

• medewerker belastingen/ invorderingen.

b. aan te wijzen de hierna volgende personen, jegens wie mede gelden de verplichtingen bedoeld in de artikelen 47, 49, 50, 51 en 53a van de Algemene wet inzake rijksbelastingen, dan wel van de Wet waardering onroerende zaken de ambtenaren met de functie:

- taxateur WOZ;

- senior taxateur.

B. Aanwijzing gemeentelijk deurwaarder:

Gelet op artikel 2:1 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling voor de sector gemeenten, en de Dienstverleningsovereenkomst 2017 met De Connectie;

I. Aan te wijzen als deurwaarder in de zin van artikel 231, tweede lid, onder e, van de Gemeentewet, de volgende gemeenteambtenaren:

- Senior medewerker Invordering van de afdeling Belastingen;

- de volgende medewerkers die werkzaam zijn bij de afdeling Belastingen/Invordering:

- mevrouw M.T. Kurt;

- mevrouw W.D. van den Heuvel;

- de heer G.M.S. Koenders;

- mevrouw W.M. Scholten;

- mevrouw T. Procee;

- mevrouw C. Lukassen-Manes;

- de heer J. Rader.

C. Aanwijzing in verband met BAG en WKPB:

Gelet op het bepaalde in de Gemeentewet, de Algemene wet bestuursrecht, de Wet bag en de Wet gemeenschappelijke regelingen;

I. Tot beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen aan te wijzen de medewerker Basisregistraties van de Connectie en de medewerker gegevensbeheer

A van de Connectie als zijn plaatsvervanger.

II. Tot ambtenaren belast met de vaststelling definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet bag aan te wijzen de senior medewerker Basisregistratie, de medewerker Basisregistraties en de medewerker gegevensbeheer A van de Connectie.

III. Tot ambtenaren bevoegd tot het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet bag aan te wijzen de senior medewerker Basisregistratie, de medewerker Basisregistraties en de medewerker gegevensbeheer A van de Connectie.

IV. Tot ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet bag aangewezen brondocumenten zijn opgenomen aan te wijzen de senior medewerker Basisregistratie, de medewerker Basisregistratie en de medewerker gegevensbeheer A van de Connectie.

V. Aan de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van De Connectie, afdeling basisregistraties op te dragen:

a. De uitoefening van de in de bijlage van dit besluit omschreven bevoegdheden;

b. De ondertekening van stukken bij de uitoefening van de onder a genoemde bevoegdheden.

VI. Te bepalen dat de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de aan hen verleende bevoegdheden uitsluitend gebruik maken voor zover het aangelegenheden betreft die behoren tot hun werkterrein (waaronder wordt verstaan de toepasselijke regelgeving en organisatie-eenheid).

VII. Te bepalen dat afdelingshoofden van De Connectie bevoegd zijn elkaar bij afwezigheid te

vervangen, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald in de bijlage.

D. Algemene bepalingen:

I. Te bepalen dat bevoegdheden dienen te worden uitgeoefend overeenkomstig het

bepaalde in het Algemeen Mandaat, Volmacht- en Machtigingsbesluit gemeente Arnhem 2017.

II. Te bepalen dat:

  • a.

    Dit besluit wordt aangehaald als ‘Aanwijzingsbesluiten De Connectie’;

  • b.

    Het ‘Aanwijzings- en Ondermandaatbesluit cluster Interne Ondersteuning’ d.d. 10 maart 2016, zaaknummer 2016-02-01197, documentnummer 2016.0.010.885 wordt ingetrokken;

  • c.

    Dit besluit in werking treedt op 1 juli 2017.

Ondertekening

Het college van burgemeester en wethouders van Arnhem,

de secretaris, de burgemeester,

Bijlage bij Aanwijzingsbesluiten De Connectie

 

 

Omschrijving bevoegdheid

 

Ondermandaat afdelingsniveau

 

Ondermandaat medewerkersniveau

 

Specifieke bepalingen/ opmerkingen

 

 

Wet basisregistraties adressen en gebouwen (BAG)

 

 

 

  • 1.

     

Het uitoefenen van bevoegdheden toegekend bij of krachtens de BAG.

Manager van de afdeling Basisregistraties van De Connectie

Geen doormandatering

Het afdelingshoofd Gegevensbeheer wordt bij afwezigheid vervangen door de manager Administratie en beheer

  • 2.

a. het opstellen van de 'ambtelijke verklaringen' met uitzondering van de processen-verbaal van constatering als bedoeld onder artikel 10, eerste lid, onder b van de BAG;

b. het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de BAG;

   

c. het (doen) uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers;

 

d. het, op grond van het bepaalde in artikel 10, tweede lid, van de BAG, (doen) inschrijven van de in of op grond van artikel 10, eerste lid van de BAG aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister;

   

e. het ingevolge artikel 9 van de BAG verzorgen van een zodanige opzet van het adressenregister en het gebouwenregister, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is;

 

f. het, ingevolge artikel 14 van de BAG, zorgdragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie;

 

g. het op basis van de brondocumenten (doen) opnemen van gegevens in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie overeenkomstig de voorschriften uit de artikelen 14A en 15 van de BAG;

 

h. het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de BAG, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet bag;

i. het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de BAG;

 

j. het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de BAG;

 

k. het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de BAG, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan het college van burgemeester en wethouders

Geen doormandatering

  • a.

    Medewerker basisregistraties

         

  • b.

    Medewerker basisregistraties

       

  • c.

    Medewerker basisregistraties

       

  • d.

    Medewerker basisregistraties

                     

  • e.

    Medewerker basisregistraties

                     

  • f.

    Medewerker basisregistraties

               

  • g.

    Medewerker basisregistraties

                 

  • h.

    Medewerker basisregistraties

                   

  • i.

    Medewerker basisregistraties

               

  • j.

    Medewerker basisregistraties

                                 

  • k.

    Medewerker basisregistraties

         

 

  • 3.

Het vaststellen van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, als bedoeld in artikel 8 van de BAG.

Geen doormandatering

senior medewerker Basisregistratie,  medewerker Basisregistratie en medewerker gegevensbeheer A

 

  • 4.

Het opmaken van processen-verbaal van constatering, als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de BAG.

Geen doormandatering

senior medewerker Basisregistratie,

 medewerker Basisregistratie,

 medewerker gegevensbeheer A,

bouwkundig adviseur inspecteur,

bouwinspecteur A,

bouwinspecteur B,

senior bouwkundig inspecteur buitendienst,

medewerker Handhaving B,

medewerker Handhaving C

 

  • 5.

Het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de BAG aangewezen brondocument zijn opgenomen

Geen doormandatering

senior medewerker Basisregistratie,

 medewerker Basisregistratie,

 medewerker gegevensbeheer A,

 

 

  • 6.

Het uitoefenen van bevoegdheden in de zin van artikel 6 van de BAG als bedoeld in het delegatiebesluit van de raad van de gemeente Arnhem zoals vastgesteld in de vergadering van 29 juni 2009.

Manager van de afdeling Basisregistraties

Geen doormandatering

Het afdelingshoofd Gegevensbeheer wordt bij afwezigheid vervangen door de manager Administratie en beheer

  • 7.

Het nemen van besluiten op grond van de Verordening naamgeving en nummering, met uitzondering van de bevoegdheid als bedoeld in artikel 2 van deze verordening.

Manager van de afdeling Basisregistraties

Geen doormandatering

Het afdelingshoofd Gegevensbeheer wordt bij afwezigheid vervangen door de manager Administratie en beheer

 

Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken (WKPB)

 

 

 

  • 8.

Het uitoefenen van de aan het college van burgemeester en wethouders toegekende bevoegdheden bij of krachtens de WKPB.

Manager van de afdeling Basisregistraties

Geen doormandatering