Regeling vervallen per 06-01-2014

verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Geldend van 12-11-2009 t/m 05-01-2014

Intitulé

verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

De raad van de gemeente Bergen

gelezen het voorstel van het college van 11 augustus 2009;

gelet op de artikelen 96 en 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;

besluit

vast te stellen de verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens  

Artikel 1

  • 1 Burgemeester en wethouders regelen de systematische verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers, de toegang van die afnemers tot de basisadministratie alsmede de verbanden tussen de basisadministratie en andere gegevensverzamelingen van de gemeente.

  • 2 Burgemeester en wethouders regelen de verstrekking van de authentieke gegevens uit de basisadministratie aan binnengemeentelijke afnemers ingevolge het verplichte gebruik op grond van artikel 3b en 62 van de Wet gemeentelijke basisadministratie.

Artikel 2

  • 1 Burgemeester en wethouders kunnen gegevens verstrekken in de gevallen als bedoeld in artikel 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.

  • 2 Zij stellen hiervoor nadere regels.

Artikel 3

De verordening verwerking persoonsgegevens gemeente Bergen van 15 januari 2002, laatstelijk gewijzigd op 13 juli 2004, wordt ingetrokken.

Artikel 4

Deze verordening treedt in werking op de dag na publicatie.

Artikel 5

Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (Verordening GBA).

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 29 september 2009.
De griffier, de voorzitter,
 
W.P.G.M. Scheepens C.W.H.M. Klaverdijk