Regeling vervallen per 05-07-2013

Algemeen Ondermandaatbesluit Afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling 2012

Geldend van 13-02-2012 t/m 04-07-2013

Intitulé

ALGEMEEN ONDERMANDAATBESLUIT AFDELING RUIMTELIJKE ONTWIKKELING 2012

De afdelingsmanager van de Afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling, mevrouw mr. C.G. Jacobs;

besluit;

gelet op het Algemeen Mandaatbesluit 2012;

gelet op de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht;

  • I.

    ondermandaat te verlenen aan de tot de afdeling behorende teammanagers voor de uitoefening van de bevoegdheden, vermeld op de bij dit besluit behorende lijst met mandaten;

  • II.

    het ondermandaatbesluit van 6 juni 2011 in te trekken;

  • III.

    te bepalen dat dit ondermandaatbesluit in werking treedt op 13 februari 2012.

Bergen op Zoom ,

Mevrouw mr. C.G. Jacobs

Ondermandaat aan:

Teammanager Ruimtelijke Ordening en Vergunningen

Algemeen

  • 1

    Het toezenden van stukken in het kader van een rechtszaak aan de betrokken instanties/personen.

  • 2

    Het stellen van bezwaarschriften in handen van de adviescommissie voor de bezwaarschriften.

  • 3

    Het beslissen over verlengingen van de beslistermijn van een beschikking op grond van artikel 4:14 Awb.

  • 4

    Het bevestigen van de ontvangst van een bezwaarschrift op grond van art. 6:14 Awb.

  • 5

    Het doorzenden van een bezwaar- of beroepschrift aan het bevoegde orgaan alsmede het doen van mededelingen aan de indiener van het bezwaar- of beroepschrift inzake die doorzending op grond van art. 6:15 lid 1 en 2 Awb.

  • 6

    Het doen van mededelingen aan de indiener van een bezwaarschrift en andere belanghebbenden inzake het horen op grond van art. 7:2 lid 2 en 7:16 lid 2 Awb.

  • 7

    Het doen van mededelingen inzake de verdaging van de beslissing op een bezwaar- of beroepschrift op grond van art. 7:10 lid 3 en 7:24 lid 4 Awb.

  • 8

    Het vragen van uitstel voor het indienen van een verweerschrift.

  • 9

    Het indienen van een verweerschrift.

  • 10

    Het intrekken en herzien van het primaire besluit op grond van artikel 6:18 van de Awb.

  • 11

    Het beantwoorden / afhandelen van acquisitiebrieven (algemene en projectgerichte).

  • 12

    De toezending van afschriften van besluiten van bestuursorganen aan derden (ter kennisneming).

  • 13

    Het doen van mededeling van de goedkeuring van raadsbesluiten door gedeputeerde staten aan derden.

  • 14

    Het toezenden van officiële en andere publicaties aan dag / weekbladen en de Nederlandse Staatscourant.

  • 15

    Hetzij het vragen van inlichtingen, hetzij het desgevraagd of eigener beweging verstrekken van inlichtingen van informatieve aard inzake aangelegenheden de afdeling betreffende.

  • 16

    Het beslissen op verzoeken om informatie zoals bedoeld in de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van verzoeken om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur afkomstig van leden van de gemeenteraad.

  • 17

    Het nemen van besluiten in het kader van de Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen (par. 4.1.3.1 en 4.1.3.2 Awb) voor zover deze beslissingen betrekking hebben op de onderliggende aanvragen/bezwaren voor zover het hun afdeling betreft.

  • 18

    Het beslissen om verbeurde dwangsommen in te vorderen op basis van de Invorderingsbeschikking en artikel 5:37 Awb.

  • 19

    Het beslissen op het invorderen van de kosten bestuursdwang op grond van de kostenbeschikking en artikel 5:25, lid 6 Awb.

  • 20

    Het beslissen op het doen van een betaling in verband met een bestuurlijke geldschuld op grond van artikel 4:86 Awb.

  • 21

    Het vaststellen van subsidies op grond van de Algemene Subsidieverordening tot € 7.500,- conform de voor het beleidsterrein vastgestelde subsidieregeling en beleidsregels.

  • 22

    De vaststelling van subsidies voor zover deze vaststelling overeenkomt met of lager is dan de verleende subsidie.

  • 23

    Het verlenen van uitstel aan gesubsidieerde instellingen voor het indienen van subsidie-aanvragen en de subsidieverantwoording.

  • 24

    Het beslissen op aanvragen tot het verlenen van voorschotten op toegekende subsidies.

  • 25

    Het beslissen op aanvragen van gesubsidieerde instellingen om toestemming voor het vormen van bestemmingsreserves en de maximale hoogte daarvan voor zover de subsidieregeling voor het beleidsterrein dit toestaat.

  • 26

    Het aanwijzen van ambtenaren als toezichthouders, zoals bedoeld in artikel 5:11 e.v. van de Algemene wet bestuursrecht.

  • 27

    Het aanstellen van medewerkers, niet zijnde aangesteld als ambtenaren, aan te stellen als onbezoldigd ambtenaar.

Omgevingsregelgeving algemeen

  • 1

    Het ondertekenen van een bewijs van ontvangst van aanvragen voor vergunningen en ontheffingen zoals bedoeld in artikel 3.1 lid 2 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht.

  • 2

    Het ondertekenen van het bericht van ontvangst als bedoeld in artikel 3.1 van de Wabo.

  • 3

    Het beslissen om het indienen van schriftelijke stukken behorende bij een aanvraag toe te staan (artikel 4.3 lid 2 Bor).

  • 4

    Het beslissen tot aanhouding aanvraag en het ondertekenen van de mededeling daarvan (artikel 3.3 t/m 3.6 Wabo).

  • 5

    Het verlengen van de beslistermijn op een aanvraag om omgevingsvergunning (artikel 3.9 lid 2 eb 3.12 lid 8 Wabo).

  • 6

    Beslissen over de wijziging van een omgevingsvergunning 1e fase (artikel 2.5 lid 6 Wabo).

  • 7

    Het aanvragen van advies als bedoeld in de artikel 2.26 van de Wabo.

  • 8

    Het aanvragen van en adviseren over aanvragen om verklaringen van geen bedenkingen als bedoeld in de artikel 2.27 van de Wabo.

  • 9

    Het verlenen van een omgevingsvergunning ex artikel 2.27 en 2.28 van de Wabo indien en voor zover de vereiste verklaring van geen bedenkingen is afgegeven.

  • 10

    Het weigeren, wijzigen en intrekken van een omgevingsvergunning (ex artikel 2.29 tot en met artikel 2.33a Wabo), alsmede het nemen van beslissingen tot het niet-ontvankelijk verklaren van aanvragen omgevingsvergunning.

Omgevingsregelgeving voor de activiteit bouwen,

  • 11

    Het beslissen op aanvragen om omgevingsvergunning voor de activiteit bouwen (ex artikel 2.1lid 1, onder a Wabo).

  • 12

    De beoordeling of een activiteit bouwen voor een activiteit als bedoeld in artikel 2.3 en 2.7 (en bijlage II) van het Besluit omgevingsrecht (Besluit van 25 maart 2010) in strijd is met redelijke eisen van welstand.

  • 13

    De controle van statische berekeningen met bijbehorende tekeningen.

  • 14

    Het beslissen op verzoeken om vrijstelling op grond van de Bouwverordening.

  • 15

    Het beslissen op ontheffing op grond van artikel 1.11 van het Bouwbesluit 2003.

  • 16

    Het op een andere naam overschrijven van omgevingsvergunning voor de activiteit bouwen (artikel 10.3 en 10.4 Bouwverordening – overdragen vergunningen en overdragen mededeling).

  • 17

    Het beslissen op bezwaarschriften tegen besluiten op aanvragen om omgevingsvergunning voor de activiteit bouwen al dan niet in combinatie met een afwijkingsactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, lid 1c van de Wabo, indien en voor zover het advies van de Adviescommissie voor de bezwaarschriften wordt gevolgd en niet gehandeld wordt in strijd met het bepaalde in artikel 10:3, lid 3, van de Algemene wet bestuursrecht.

Omgevingsregelgeving voor de activiteit afwijken (bestemmingsplan)

  • 18

    Het beslissen op een aanvraag om omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.1, onder b van de Wabo.

  • 19

    Het beslissen op aanvragen om omgevingsvergunning voor de activiteit gebruiken ex artikel 2.1 eerste lid onder c van de Wabo zoals bedoeld in artikel 2.12 eerste lid, sub a, onder 1°, 2° van de Wabo.

  • 20

    Het afwijzen van een aanvraag om omgevingsvergunning voor de activiteit gebruiken ex artikel 2.1 eerste lid onder c van de Wabo zoals bedoeld in artikel 2.12 eerste lid, sub a, onder 3° van de Wabo.

  • 21

    Het beslissen op aanvragen om omgevingsvergunning voor de activiteit gebruiken ex artikel 2.1 eerste lid onder c van de Wabo zoals bedoeld in artikel 2.12 tweede lid van de Wabo.

  • 22

    Het elektronisch waarmerken en publiceren van Wro-instrumenten conform Bro artikel 1.2.1 lid 1, Bro artikel 1.2.2 lid 2 en de Regeling standaarden ruimtelijke ordening 2008.

Omgevingsregelgeving voor de activiteit gebruiken (brandveiligheid)

23Het beslissen op aanvragen om omgevingsvergunning voor de activiteit gebruiken ex artikel 2.1 eerste lid onder d Wabo).

Omgevingsregelgeving voor de activiteit milieu

24Het beslissen op aanvragen om omgevingsvergunning voor de activiteit milieu ex artikel 2.1 eerste lid onder e Wabo;

1° het oprichten,

2° het veranderen of veranderen van de werking of

3° het in werking hebben van een inrichting of mijnbouwwerk.

Omgevingsregelgeving voor de activiteit slopen

  • 25

    Het beslissen op een aanvraag omgevingsvergunning voor de activiteit slopen als bedoeld in artikel 2.1, lid 1 , onder f tot en met h van de Wabo:

    • f.

      het slopen, verstoren verplaatsen of in enig opzicht wijzigen van een beschermd monument of het herstellen, gebruiken of laten gebruiken van een beschermd monument op een wijze waardoor het wordt ontsierd of in gevaar gebracht;

    • g.

      het slopen van een bouwwerk in de gevallen waarin dat in een bestemmingsplan, beheersverordening of voorbereidingsbesluit is bepaald;

    • h.

      het slopen van een bouwwerk in een beschermd stads- of dorpsgezicht of;

26. Het verrichten van een andere activiteit die behoort tot een bij algemene maatregel van bestuur aangewezen

categorie activiteiten die van invloed kunnen zijn op de fysieke leefomgeving.

27.Het beslissen op een aanvraag omgevingsvergunning voor de activiteit slopen als bedoeld in artikel 2.2, lid 1, onder a tot en met c, van de Wabo (ingevolge provinciale of gemeentelijke verordening);

  • a.

    een bouwwerk te slopen;

  • b.

    een monument als bedoeld in een zodanig verordening ;

1° te slopen, te verstoren, te verplaatsen of in enig opzicht te wijzigen of

2° te herstellen, te gebruiken of te laten gebruiken op een wijze waardoor het wordt ontsierd of in gevaar gebracht,

  • c.

    een bouwwerk te slopen in een krachtens een zodanig aangewezen verordening aangewezen stads- of dorpsgezicht.

  • 28.

    Het afgeven van asbestmeldingsformulieren zoals bedoeld in artikel 8.2.1 van de Bouwverordening.

Omgevingsvergunning beperkte milieutoets

29.Het beslissen op een aanvraag om omgevingsvergunning zoals bedoeld in artikel 2.1 lid 1 onder i Wabo.

Omgevingsregelgeving voor de overige Wabo activiteiten

  • 30.

    Het beslissen op een aanvraag om omgevingsvergunning voor de activiteit aanleggen of veranderen van een weg als bedoeld in artikel 2.2, lid 1 onder d, van de Wabo.

  • 31.

    Het beslissen op een aanvraag om omgevingsvergunning voor de activiteit maken, hebben of veranderen van een uitweg, als bedoeld in artikel 2.2, lid 1 onder e, van de Wabo.

  • 32.

    Het beslissen op een aanvraag om omgevingsvergunning om in of op of aan een onroerende zaak een alarminstallatie te hebben die voor de omgeving een opvallend geluid of lichtsignaal kan produceren, als bedoeld in artikel 2.2, lid 1, onder f van de Wabo.

  • 33.

    Het beslissen op een aanvraag om omgevingsvergunning voor de activiteit vellen of doen vellen van houtopstand als bedoeld in artikel 2.2, lid 1 onder g, van de Wabo.

  • 34.

    Het beslissen op een aanvraag om omgevingsvergunning voor het op of aan een roerende zaak maken van handelsreclame met behulp van een opschrift, aankondiging of afbeelding in welke vorm dan ook, die zichtbaar is vanaf een openbare plaats, zoals bedoeld in artikel 2.2, lid 1 onder h van de Wabo.

  • 35.

    Het beslissen op een aanvraag om omgevingsvergunning om als eigenaar, beperkt zakelijk gerechtigde of gebruiker van een onroerende zaak toe te staan of te gedogen dat op of aan die onroerende zaak handelsreclame wordt gemaakt of gevoerd met behulp van opschrift, aankondiging of afbeelding in welke vorm dan ook, die zichtbaar is vanuit een voor publiek toegankelijke plaats, zoals bedoeld in artikel 2.2, lid 1 onder i van de Wabo.

  • 36.

    Het beslissen op een aanvraag om omgevingsvergunning om in een daarbij aangewezen gedeelte van de provincie of gemeente roerende zaken op te slaan, zoals bedoeld in artikel 2.2., lid 1, onder j van de Wabo.

Wet basisregistraties adressen en gebouwen

In het kader van het bijhouden van een register en een registratie van adressen en gebouwen op grond van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen voor het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in art. 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen en voor het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument zijn opgenomen.

Brandbeveiligingsverordening

  • 1

    Het beslissen op aanvragen om een gebruiksvergunning zoals bedoeld in artikel 2.1 Brandbeveiligingsverordening.

  • 2

    Het verbinden van voorwaarden aan een gebruiksvergunning, zoals bedoeld in artikel 2.2 Brandbeveiligingsverordening.

  • 3

    Het wijzigen van de voorwaarden, indien het belang waarvoor de gebruiksvergunning is verleend dit vereist op grond van een verandering van inzichten of verandering van omstandigheden gelegen buiten de inrichting opgetreden na het verlenen van de gebruiksvergunning, zoals bedoeld in artikel 2.3 van de Brandbeveiligingsverordening.

  • 4

    Het intrekken van de gebruiksvergunning zoals bedoeld in artikel 5 van de Brandbeveiligingsverordening.

Algemene Plaatselijke Verordening

Het beslissen op aanvragen om vergunning, ontheffing, verlof, vrijstelling, toestemming, verklaring van geen bezwaar en dergelijke, alsmede het intrekken daarvan, op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening, m.u.v. de ontheffing als bedoeld in artikel 5.34 APV (stoken van vuur).

Afvalstoffen

De uitoefening van de bevoegdheid tot bestuursrechtelijke handhaving door middel van bestuursdwang of dwangsom indien en voor zover sprake is van overtreding van de bepalingen in de Afvalstoffenverordening van de gemeente Bergen op Zoom 2007.

Procedureverordening Advisering Planschade 2008

  • 1

    Het versturen van een ontvangstbevestiging naar aanleiding van de ontvangst van een planschadeverzoek.

  • 2

    Het aanwijzen van de adviseur(s) en het verstrekken van de opdrachtverlening.

  • 3

    Het aanwijzen van de contactambtenaar.

  • 4

    Het reageren op concept planschadeadviezen.

Wet Kenbaarheid Publiekrechtelijke Beperkingen

In het kader van het bijhouden van een register en een registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken voor:

  • a.

    Het verstrekken van een bewijs van inschrijving;

  • b.

    Het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd;

  • c.

    Het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie;

  • d.

    Het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperking van toepassing zijn.

Diversen

  • 1

    Het met toepassing van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht nemen van een besluit tot het niet in behandeling nemen van een aanvraag.

  • 2

    Het beslissen op aanvragen om vergunning voor het aanbrengen van duikers.

  • 3

    Het indienen van aanvragen om diverse vergunningen en subsidies ten behoeve van de realisatie van projecten, inclusief de administratieve afhandeling daarvan.

  • 4

    Het houden van overleg met groepen bewoners of vertegenwoordigende organisaties over het onderhoud, de herinrichting en de aanleg van wegen, riool-, groen- of speelvoorzieningen.

  • 5

    Het houden van overleg met groepen bewoners of vertegenwoordigende organisaties over ruimtelijke plannen.

  • 6

    Het toekennen, het wijzigen en het intrekken van een nummer aan een object of een te onderscheiden deel daarvan, zoals bedoeld in artikel 6 Wet basisregistraties adressen en gebouwen en in artikel 3 van de Verordening naamgeving en nummering (adressen).

  • 7

    Het aangaan en ondertekenen van overeenkomsten tot verkoop van weggesleepte aanhangers/caravans, die op grond van artikel 5:30 van de Algemene wet bestuursrecht na 13 weken mogen worden verkocht, tot een maximumbedrag van € 2.500,--, inclusief het opstellen en ondertekenen van een vrijwaringsverklaring ten aanzien van de te verkopen objecten waarvoor een kentekenbewijs verplicht is.

  • 8

    Het beslissen op aanvragen om toekenning van een VROM Starterslening op grond van de Verordening VROM Startersregeling 2007.

Ondermandaat aan:

Teammanager Handhaving

Algemeen

  • 1

    Het toezenden van stukken in het kader van een rechtszaak aan de betrokken instanties/personen.

  • 2

    Het stellen van bezwaarschriften in handen van de adviescommissie voor de bezwaarschriften.

  • 3

    Het beslissen over verlengingen van de beslistermijn van een beschikking op grond van artikel 4:14 Awb.

  • 4

    Het bevestigen van de ontvangst van een bezwaarschrift op grond van art. 6:14 Awb.

  • 5

    Het doorzenden van een bezwaar- of beroepschrift aan het bevoegde orgaan alsmede het doen van mededelingen aan de indiener van het bezwaar- of beroepschrift inzake die doorzending op grond van art. 6:15 lid 1 en 2 Awb.

  • 6

    Het doen van mededelingen aan de indiener van een bezwaarschrift en andere belanghebbenden inzake het horen op grond van art. 7:2 lid 2 en 7:16 lid 2 Awb.

  • 7

    Het doen van mededelingen inzake de verdaging van de beslissing op een bezwaar- of beroepschrift op grond van art. 7:10 lid 3 en 7:24 lid 4 Awb.

  • 8

    Het vragen van uitstel voor het indienen van een verweerschrift.

  • 9

    Het indienen van een verweerschrift.

  • 10

    Het intrekken en herzien van het primaire besluit op grond van artikel 6:18 van de Awb.

  • 11

    Het beantwoorden / afhandelen van acquisitiebrieven (algemene en projectgerichte).

  • 12

    De toezending van afschriften van besluiten van bestuursorganen aan derden (ter kennisneming).

  • 13

    Het doen van mededeling van de goedkeuring van raadsbesluiten door gedeputeerde staten aan derden.

  • 14

    Het toezenden van officiële en andere publicaties aan dag / weekbladen en de Nederlandse Staatscourant.

  • 15

    Hetzij het vragen van inlichtingen, hetzij het desgevraagd of eigener beweging verstrekken van inlichtingen van informatieve aard inzake aangelegenheden de afdeling betreffende.

  • 16

    Het beslissen op verzoeken om informatie zoals bedoeld in de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van verzoeken om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur afkomstig van leden van de gemeenteraad.

  • 17

    Het nemen van besluiten in het kader van de Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen (par. 4.1.3.1 en 4.1.3.2 Awb) voor zover deze beslissingen betrekking hebben op de onderliggende aanvragen/bezwaren voor zover het hun afdeling betreft.

  • 18

    Het beslissen om verbeurde dwangsommen in te vorderen op basis van de Invorderingsbeschikking en artikel 5:37 Awb.

  • 19

    Het beslissen op het invorderen van de kosten bestuursdwang op grond van de kostenbeschikking en artikel 5:25, lid 6 Awb.

  • 20

    Het beslissen op het doen van een betaling in verband met een bestuurlijke geldschuld op grond van artikel 4:86 Awb.

  • 21

    Het vaststellen van subsidies op grond van de Algemene Subsidieverordening tot € 7.500,- conform de voor het beleidsterrein vastgestelde subsidieregeling en beleidsregels.

  • 22

    De vaststelling van subsidies voor zover deze vaststelling overeenkomt met of lager is dan de verleende subsidie.

  • 23

    Het verlenen van uitstel aan gesubsidieerde instellingen voor het indienen van subsidie-aanvragen en de subsidieverantwoording.

  • 24

    Het beslissen op aanvragen tot het verlenen van voorschotten op toegekende subsidies.

  • 25

    Het beslissen op aanvragen van gesubsidieerde instellingen om toestemming voor het vormen van bestemmingsreserves en de maximale hoogte daarvan voor zover de subsidieregeling voor het beleidsterrein dit toestaat.

  • 26

    Het aanwijzen van ambtenaren als toezichthouders, zoals bedoeld in artikel 5:11 e.v. van de Algemene wet bestuursrecht.

  • 27

    Het aanstellen van medewerkers, niet zijnde aangesteld als ambtenaren, aan te stellen als onbezoldigd ambtenaar.

Handhaving

  • 1

    Het ondertekenen van een waarschuwing, vooraankondiging of vooraanschrijving.

  • 2

    Het geven van een schriftelijke aanwijzing aan een kindercentrum, een voorziening voor gastouderopvang of een gastouderbureau als bedoeld in artikel 1.65, lid 1 van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen kinderopvang.

  • 3

    Het geven van een schriftelijke aanwijzing aan een peuterspeelzaal als bedoeld in artikel 2.23, lid 1 van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen kinderopvang.

  • 4

    Het ondertekenen van een boetebeschikking (bestuurlijke boete).

  • 5

    Het beslissen op een verzoek tot afgifte van een gedoogbeschikking.

  • 6

    Het beslissen over het verlengen van de begunstigingstermijn van een handhavingsbesluit.

  • 7

    Het beslissen over het uit- en afstellen van het effectueren van een handhavingsbesluit.

  • 8

    Het intrekken van een bestuursrechtelijk dwangbesluit (na constatering dat voldaan is aan de lastgeving of er een andersluidend besluit dient te worden genomen).

  • 9

    Het afwijzen van een verzoek om over te gaan tot handhaving.

  • 10

    Het aanwijzen van toezichthouders zoals bedoeld in artikel 5.11 van de Algemene wet bestuursrecht. Ondermandaat van deze bevoegdheid is niet mogelijk

Wegslepen van voertuigen

  • 1

    De bevoegdheid tot toepassing van bestuursdwang door middel van het overbrengen en in bewaring stellen van een op de weg geplaatst voertuig, zoals bedoeld in artikel 170, eerste lid van de Wegenverkeerswet, alsmede het op schrift stellen van het bestuursdwangbesluit.

  • 2

    De bevoegdheid om een bewaringsregister van de weggesleepte voertuigen bij te houden zoals bedoeld in artikel 170 vierde lid van de Wegenverkeerswet 1994.

  • 3

    De bevoegdheid om de kosten, verbonden aan de bestuursdwang terug te betalen zoals bedoeld in artikel 172, lid 3 van de Wegenverkeerswet 1994.

  • 4

    De bevoegdheid, als bedoeld in artikel 11 van het Besluit wegslepen van voertuigen, om aan belanghebbenden op verzoek gegevens uit het bewaringsregister te verstrekken.

  • 5

    De bevoegdheid, als bedoeld in artikel 5:29 van de Algemene wet bestuursrecht, tot het opmaken van een proces-verbaal, overeenkomstig het bepaalde in artikel 5 van het Besluit wegslepen van voertuigen.

Diversen

  • 9

    Het met toepassing van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht nemen van een besluit tot het niet in behandeling nemen van een aanvraag.

  • 10

    Het beslissen op aanvragen om vergunning voor het aanbrengen van duikers.

  • 11

    Het indienen van aanvragen om diverse vergunningen en subsidies ten behoeve van de realisatie van projecten, inclusief de administratieve afhandeling daarvan.

  • 12

    Het houden van overleg met groepen bewoners of vertegenwoordigende organisaties over het onderhoud, de herinrichting en de aanleg van wegen, riool-, groen- of speelvoorzieningen.

  • 13

    Het houden van overleg met groepen bewoners of vertegenwoordigende organisaties over ruimtelijke plannen.

  • 14

    Het toekennen, het wijzigen en het intrekken van een nummer aan een object of een te onderscheiden deel daarvan, zoals bedoeld in artikel 6 Wet basisregistraties adressen en gebouwen en in artikel 3 van de Verordening naamgeving en nummering (adressen).

  • 15

    Het aangaan en ondertekenen van overeenkomsten tot verkoop van weggesleepte aanhangers/caravans, die op grond van artikel 5:30 van de Algemene wet bestuursrecht na 13 weken mogen worden verkocht, tot een maximumbedrag van € 2.500,--, inclusief het opstellen en ondertekenen van een vrijwaringsverklaring ten aanzien van de te verkopen objecten waarvoor een kentekenbewijs verplicht is.

  • 16

    Het beslissen op aanvragen om toekenning van een VROM Starterslening op grond van de Verordening VROM Startersregeling 2007.

Algemene Plaatselijke Verordening

Het beslissen op aanvragen om vergunning, ontheffing, verlof, vrijstelling, toestemming, verklaring van geen bezwaar en dergelijke, alsmede het intrekken daarvan, op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening, m.u.v. de ontheffing als bedoeld in artikel 5.34 APV (stoken van vuur)

Ondermandaat aan:

Teammanager Beleidsatelier

Algemeen

  • 1

    Het toezenden van stukken in het kader van een rechtszaak aan de betrokken instanties/personen.

  • 2

    Het stellen van bezwaarschriften in handen van de adviescommissie voor de bezwaarschriften.

  • 3

    Het beslissen over verlengingen van de beslistermijn van een beschikking op grond van artikel 4:14 Awb.

  • 4

    Het bevestigen van de ontvangst van een bezwaarschrift op grond van art. 6:14 Awb.

  • 5

    Het doorzenden van een bezwaar- of beroepschrift aan het bevoegde orgaan alsmede het doen van mededelingen aan de indiener van het bezwaar- of beroepschrift inzake die doorzending op grond van art. 6:15 lid 1 en 2 Awb.

  • 6

    Het doen van mededelingen aan de indiener van een bezwaarschrift en andere belanghebbenden inzake het horen op grond van art. 7:2 lid 2 en 7:16 lid 2 Awb.

  • 7

    Het doen van mededelingen inzake de verdaging van de beslissing op een bezwaar- of beroepschrift op grond van art. 7:10 lid 3 en 7:24 lid 4 Awb.

  • 8

    Het vragen van uitstel voor het indienen van een verweerschrift.

  • 9

    Het indienen van een verweerschrift.

  • 10

    Het intrekken en herzien van het primaire besluit op grond van artikel 6:18 van de Awb.

  • 11

    Het beantwoorden / afhandelen van acquisitiebrieven (algemene en projectgerichte).

  • 12

    De toezending van afschriften van besluiten van bestuursorganen aan derden (ter kennisneming).

  • 13

    Het doen van mededeling van de goedkeuring van raadsbesluiten door gedeputeerde staten aan derden.

  • 14

    Het toezenden van officiële en andere publicaties aan dag / weekbladen en de Nederlandse Staatscourant.

  • 15

    Hetzij het vragen van inlichtingen, hetzij het desgevraagd of eigener beweging verstrekken van inlichtingen van informatieve aard inzake aangelegenheden de afdeling betreffende.

  • 16

    Het beslissen op verzoeken om informatie zoals bedoeld in de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van verzoeken om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur afkomstig van leden van de gemeenteraad.

  • 17

    Het nemen van besluiten in het kader van de Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen (par. 4.1.3.1 en 4.1.3.2 Awb) voor zover deze beslissingen betrekking hebben op de onderliggende aanvragen/bezwaren voor zover het hun afdeling betreft.

  • 18

    Het beslissen om verbeurde dwangsommen in te vorderen op basis van de Invorderingsbeschikking en artikel 5:37 Awb.

  • 19

    Het beslissen op het invorderen van de kosten bestuursdwang op grond van de kostenbeschikking en artikel 5:25, lid 6 Awb.

  • 20

    Het beslissen op het doen van een betaling in verband met een bestuurlijke geldschuld op grond van artikel 4:86 Awb.

  • 21

    Het vaststellen van subsidies op grond van de Algemene Subsidieverordening tot € 7.500,- conform de voor het beleidsterrein vastgestelde subsidieregeling en beleidsregels.

  • 22

    De vaststelling van subsidies voor zover deze vaststelling overeenkomt met of lager is dan de verleende subsidie.

  • 23

    Het verlenen van uitstel aan gesubsidieerde instellingen voor het indienen van subsidie-aanvragen en de subsidieverantwoording.

  • 24

    Het beslissen op aanvragen tot het verlenen van voorschotten op toegekende subsidies.

  • 25

    Het beslissen op aanvragen van gesubsidieerde instellingen om toestemming voor het vormen van bestemmingsreserves en de maximale hoogte daarvan voor zover de subsidieregeling voor het beleidsterrein dit toestaat.

  • 26

    Het aanwijzen van ambtenaren als toezichthouders, zoals bedoeld in artikel 5:11 e.v. van de Algemene wet bestuursrecht.

  • 27

    Het aanstellen van medewerkers, niet zijnde aangesteld als ambtenaren, aan te stellen als onbezoldigd ambtenaar.

Stedelijke vernieuwing

In aanvulling op punt 21 van het mandaat van alle afdelingsmanagers is de afdelingsmanager Ruimtelijke Ontwikkeling bevoegd tot het verlenen en vaststellen van subsidie op grond van de Algemene Subsidieverordening conform de subsidieregeling Stedelijk Vernieuwing.

Diversen

  • 17

    Het met toepassing van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht nemen van een besluit tot het niet in behandeling nemen van een aanvraag.

  • 18

    Het beslissen op aanvragen om vergunning voor het aanbrengen van duikers.

  • 19

    Het indienen van aanvragen om diverse vergunningen en subsidies ten behoeve van de realisatie van projecten, inclusief de administratieve afhandeling daarvan.

  • 20

    Het houden van overleg met groepen bewoners of vertegenwoordigende organisaties over het onderhoud, de herinrichting en de aanleg van wegen, riool-, groen- of speelvoorzieningen.

  • 21

    Het houden van overleg met groepen bewoners of vertegenwoordigende organisaties over ruimtelijke plannen.

  • 22

    Het toekennen, het wijzigen en het intrekken van een nummer aan een object of een te onderscheiden deel daarvan, zoals bedoeld in artikel 6 Wet basisregistraties adressen en gebouwen en in artikel 3 van de Verordening naamgeving en nummering (adressen).

  • 23

    Het aangaan en ondertekenen van overeenkomsten tot verkoop van weggesleepte aanhangers/caravans, die op grond van artikel 5:30 van de Algemene wet bestuursrecht na 13 weken mogen worden verkocht, tot een maximumbedrag van € 2.500,--, inclusief het opstellen en ondertekenen van een vrijwaringsverklaring ten aanzien van de te verkopen objecten waarvoor een kentekenbewijs verplicht is.

  • 24

    Het beslissen op aanvragen om toekenning van een VROM Starterslening op grond van de Verordening VROM Startersregeling 2007.

Vervangingsregeling

Bij afwezigheid van de teammanager Ruimtelijke Ordening en Vergunningen wordt deze vervangen door de teammanager Handhaving wat betreft alle bovengenoemde bevoegdheden.

Bij afwezigheid van de teammanager Handhaving wordt deze vervangen door de teammanager Ruimtelijke Ordening en Vergunningen wat betreft alle bovengenoemde bevoegdheden.

Bij afwezigheid van de teammanager Ruimtelijke Ordening en Vergunningen en de teammanager Handhaving worden deze vervangen door de teammanager Beleidsatelier wat betreft alle bovengenoemde bevoegdheden.

Bij afwezigheid van de teammanager Beleidsatelier wordt deze vervangen door de teammanager Ruimtelijke Ordening en Vergunningen of door de teammanager Handhaving wat betreft alle bovengenoemde bevoegdheden.

Let op!

Indien een bevoegdheid is uitgeoefend door een plaatsvervanger of waarnemer, dient dit in deondertekening tot uitdrukking te worden gebracht door gebruikmaking van de woorden“plaatsvervangend” of “waarnemend’’, gevolgd door functie en eigen naam.