EILANDSBESLUIT HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van 3 FEB 2012 no 33, tot vaststelling van een directeurstoelage voor de directeuren van het openbaar lichaam Bonaire

Geldend van 11-02-2012 t/m heden

Intitulé

EILANDSBESLUIT HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van 3 FEB 2012 no 33, tot vaststelling van een directeurstoelage voor de directeuren van het openbaar lichaam Bonaire;

HET BESTUURCOLLEGE VAN HET OPENBAAR LICHAAM BONAIRE;

Overwegende:

dat de directeuren van het openbaar lichaam Bonaire in de uitoefening van hun functie onkosten maken zoals communicatie-, vervoers- en representatiekosten;

dat met betrekking tot de telefoon- en vervoerskosten, door de directeuren gebruik zal wordengemaakt van eigen middelen;

dat het wenselijk is dat de directeuren van het openbaar lichaam Bonaire ter dekking van deze kosten in het genot worden gesteld van een onkostentoelage.

Gelet op:

Artikel 9 van de Bezoldigingsregeling Bonaire 2005 (A.B. 2006, no 5);

Artikel 17 van het Rechtspositiebesluit ambtenaren BES;

Gelezen:

Het advies van de afdeling Personeel & Organisatie van 17 januari 2012, nr. 2012000516;

Het advies van de afdeling Juridische Algemene Zaken van 2 februari 2012;

HEEFT BESLOTEN:

Vast te stellen het navolgende eilandsbesluit, houdende algemene maatregelen:

Artikel I

Aan de directeuren van het openbaar lichaam Bonaire wordt een directeurstoelage verstrekt van US$250.--‚ per maand.

Artikel II

  • 1. De directeur komt uitsluitend in aanmerking voor de toelage gedurende de duur van de aanstelling;

  • 2. De toelage wordt niet geïncorporeerd in het salaris van de directeur, ongeacht de duur van de aanstelling.

Artikel III

Dit eilandsbesluit, houdende algemene maatregelen, treedt in werking met ingang van de achtste dag na afkondiging.

Artikel IV

Dit eilandsbesluit, houdende algemene maatregelen wordt aangehaald als: besluit directeurstoelage.

Ondertekening

Aldus vastgesteld op de datum van dit besluit en getekend op 3 FEB 2012
Het bestuurscollege van het Openbaar Lichaam Bonaire,
de gezaghebber, wnd. de secretaris,