Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR358145
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR358145/1
EILANDSBESLUIT HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van 25-11-2011 no. 1, betreffende de plaatsingsprocedure van medewerkers in de nieuwe ambtelijke organisatie als gevolg van wijzigingen in de ambtelijke organisatie of na de verzelfstandiging van een overheidsdienst of onderdeel daarvan
Geldend van 03-12-2011 t/m heden
Intitulé
EILANDSBESLUIT HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van 25-11-2011 no. 1, betreffende de plaatsingsprocedure van medewerkers in de nieuwe ambtelijke organisatie als gevolg van wijzigingen in de ambtelijke organisatie of na de verzelfstandiging van een overheidsdienst of onderdeel daarvan.HET BESTUURCOLLEGE VAN HET OPENBAAR LICHAAM BONAIRE;
Overwegende:
dat het bestuurscollege voornemens is medewerkers uit de bestaande ambtelijke organisatie te plaatsen, herplaatsen of over te plaatsen in de nieuwe organisatie of onderdelen daarvan;
dat het bestuurscollege eveneens voornemens is overheidsdiensten of onderdelen daarvan te verzelfstandigen;
dat hiertoe de wijze waarop de plaatsingen voorbereid worden, procedureel geregeld dienen te worden;
dat hiertoe een plaatsingscommissie samengesteld dient te worden;
Gelet op:
Artikel 13 Wet Sociaal statuut verzelfstandiging overheidsdiensten BES;
Artikel 7 Sociaal Statuut Openbaar Lichaam Bonaire (A.B. 2011, no. 12):
HEEFT BESLOTEN:
Artikel I
met ingang van heden een commissie in te stellen, welke belast wordt met de volgende taken;
- a.
de advisering aan het bestuurscollege omtrent de plaatsing van medewerkers in de nieuwe organisatie of onderdelen daarvan, nadat de organisatie (-onderdelen) is/zijn ingesteld en de (eventuele) gewijzigde organieke functiebeschrijvingen zijn gewaardeerd;
- b.
het samenstellen van een plaatsingsplan per organisatie-onderdeel, zijnde een overzicht van alle benoemingsbeslissingen in bestaande, gewijzigde en nieuwe functies almede vacatures;
- c.
het samenstellen van een plaatsingsadvies per individuele medewerker aan het bestuurscollege; het (eventueel) horen van de medewerkers alvorens het plaatsingsadvies aan het bestuurscollege uit te brengen;
- d.
het adviseren aan het bestuurscollege omtrent de uitvoering van hetgeen met betrekking tot de plaatsing is bepaald in het Sociaal Statuut;
- e.
het toepassen en bewaken van correct gebruik van de definities, zoals opgenomen in het Sociaal Statuut;
- f.
het bewaken van de correcte en tijdige uitvoering van de beslissingen van het bestuurscollege per individuele plaatsing.
Artikel II
In deze commissie als lid te benoemen:
Het hoofd Personeel en Organisatie, de directeur/verandermanager van de desbetreffende directie. In geval van een plaatsing na verzelfstandiging van een overheidsdienst wordt tevens een vertegenwoordiger van de bonden van overheidspersoneel als lid van de commissie benoemd.
Artikel III
Aan de commissie toe te staan:
- a.
adviseurs en deskundigen te raadplegen;
- b.
ambtelijke ondersteuning aan de commissie te doen bieden ten behoeve van het secretariaat.
Artikel IV
De commissie te gelasten:
- a.
zo spoedig mogelijk na haar instelling te starten met de voorbereidende werkzaamheden op haar taken;
- b.
de voorbereidende werkzaamheden per gereedgekomen en ingesteld organisatie onderdeel te laten plaatsvinden;
- c.
zorg te dragen voor een adequate verslaglegging van de besprekingen ter zake het opstellen van de plaatsingsplannen.
Artikel V
Met betrekking tot vergoeding van de kosten die de leden van de commissie maken in het kader van het overleg kunnen nadere regels door het bestuurscollege worden gesteld.
Artikel VI
De commissie aan te duiden als: “Plaatsingscommissie Reorganisatie Openbaar Lichaam Bonaire”.
Artikel VII
Dit eilandsbesluit, houdende algemene maatregelen, treedt in werking met ingang van de achtste dag na afkondiging.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl