Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR938
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR938/2
EILANDSBESLUIT HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van 28 juli 2005, no. 1 tot vaststelling van de doelstelling, taken, onderverdeling in onderafdelingen, het formatieplan, de functiebeschrijvingen en het organisatieboek van de afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening van de bestuursdienst en tot intrekking van het eilandsbesluit houdende algemene maatregelen van 29 augustus 2002 (AB 2002, no. 16)
Geldend van 10-10-2010 t/m heden
Intitulé
EILANDSBESLUIT HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van 28 juli 2005, no. 1 tot vaststelling van de doelstelling, taken, onderverdeling in onderafdelingen, het formatieplan, de functiebeschrijvingen en het organisatieboek van de afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening van de bestuursdienst en tot intrekking van het eilandsbesluit houdende algemene maatregelen van 29 augustus 2002 (AB 2002, no. 16)Artikel 1
De afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening heeft de volgende doelstelling: De afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening is beslast met beleidsontwikkeling, beleidsadvisering, uitvoering en controle op de uitvoering van aangelegenheden op het gebied van personeel, organisatie en informatievoorziening voor alle diensten en overheidsdienaren van het eilandgebied Bonaire. De afdeling draagt zorg voor:
- -
de voorbereiding, uitvoering, voortgang en kwaliteit van de beleids- en juridische advisering aangaande regelgeving en beschikkingen met betrekking tot de rechtspositie van overheidsdienaren van het eilandgebied;
- -
het op de juiste wijze tijdig doen uitbetalen van lonen en salarissen;
- -
voor het ontwikkelen van het personeels-, organisatie-, en informatiebeleid;
- -
het initiëren, sturen en coördineren van de verdere ontwikkeling van de organisatie in al haar facetten met betrekking tot de doelstelling van de afdeling;
Artikel 2
De afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening heeft de volgende taken:
- a.
personeelsmanagement;
- b.
organisatiemanagement;
- c.
informatiemanagement;
- d.
personeelsadministratie;
- e.
salarisadministratie;
- f.
toepassing en ontwikkeling regelgeving en rechtspositieregelingen.
Artikel 3
-
1. De afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening is onderverdeeld in de in onderdeel a tot en met c vermelde onderafdelingen;
- a.
personeelsbeheer;
- b.
human resource;
- c.
organisatie en informatievoorziening;
- a.
Artikel 4
-
1. De onderafdeling personeelsbeheer heeft de volgende doelstelling:
- -
het zorgdragen voor de voorbereiding, uitvoering, voortgang en de kwaliteit van de juridische advisering aangaande regelgeving en beschikkingen met betrekking tot de rechtspositie van overheidsdienaren van het eilandgebied;
- -
medeadvisering in beleidsaangelegenheden aangaande regelgeving en beschikkingen met betrekking tot de rechtspositie van overheidsdienaren van het eilandgebied;
- -
het op juiste wijze tijdig doen uitbetalen van lonen en salarissen.
- -
-
2. De onderafdeling personeelsbeheer heeft de volgende taken:
- a.
personeelsadministratie;
- b.
salarisadministratie;
- c.
toepassing en ontwikkeling van rechtspositieregelingen conform landelijke en eilandelijke richtlijnen en directieven.
- a.
Artikel 5
-
1. De onderafdeling human resource heeft de volgende doelstelling:
- -
het zorgdragen voor de voorbereiding, uitvoering, voortgang en de kwaliteit van de beleids- en juridische advisering aangaande regelgeving en beschikkingen met betrekking tot de rechtspositie van overheidsdienaren van het eilandgebied;
- -
het tijdig adviseren over aanpassingen van de formatie en zonodig open doen stellen van vacatures;
- -
het ontwikkelen en onderhouden van een volledig en modern human resource management instrumentarium teneinde de overheidsdienaren in staat te stellen optimaal de doelen van het bestuur van het eilandgebied te verwezenlijken.
- -
-
2. De onderafdeling human resource heeft de volgende taken;
- a.
ontwikkelen, toepassen en adviseren met betrekking tot rechtspositieregelingen en regelgeving;
- b.
formatie- en personeelsplanning en personeelsvoorziening;
- c.
opleiding, vorming en training;
- d.
personeelsinformatievoorziening;
- e.
ontwikkelen en uitbouwen personeelsbeleid en human resource management instrumentarium;
- f.
beheer personeelsregistratie- en informatiesysteem met betrekking tot het human resource management instrumentarium en functiewaarderingssysteem.
- a.
Artikel 6
-
1. De onderafdeling organisatie en informatievoorziening heeft de volgende doelstelling;
- -
Het realiseren en in stand houden van een adequaat organisatie- en informatiemanagement ten behoeve van de diensten en afdelingen van het eilandgebied Bonaire.
- -
-
2. De onderafdeling organisatie en informatievoorziening heeft de volgende taken:
- a.
het ontwikkelen en aanpassen van de organisatiestructuur en administratieve organisatie;
- b.
informatieplanning en -verantwoording;
- c.
systeemontwikkeling en -invoering;
- d.
beheer van gegevens en informatiesystemen;
- e.
beheer en exploitatie van faciliteiten.
- a.
Artikel 7
De afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening heeft het volgende formatieplan:
FTE |
Functienaam |
1 |
Afdelingshoofd/ tevens hoofd van de onderafdeling Human Resource Managment |
1 |
Gegevens-/applicatiebeheerder |
1 |
Afdelingssecretaresse |
Onderafdeling Personeelsbeheer (5 fte) |
|
1 |
Onderafdelingshoofd |
1 |
Administratief medewerker Personeelsbeheer en Human Resource |
2 |
Medewerker personeelsbeheer |
2 |
Medewerker salarisadministratie |
Onderafdeling Human Resource (3 fte) |
|
Onderafdelingshoofd/tevens Afdelingshoofd POI |
|
3 |
Medewerker Human Resource |
Onderafdeling Organistatie & Informatievoorziening (9 fte) |
|
1 |
Onderafdelingshoofd |
1 |
Administratief medewerker Organistatie & Informatievoorziening |
1 |
Medewerker Organisatie & Informatievoorziening |
2 |
Medewerker Informatisering & Automatisering |
2 |
Medewerker netwerk/systeembeheerder |
1 |
Medewerker Helpdesk |
1 |
Medewerker Facilitaire diensten |
21 |
Totaal |
Artikel 8
De in het formatieplan genoemde organieke functies van de afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening zijn in het organisatie boek van de afdeling personeel, organisatie en informatie per functie beschreven.
Artikel 8
Het organisatieboek van de afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening wordt vastgesteld conform de als bijlage bij dit eilandsbesluit houdende algemene maatregelen gevoegd exemplaar.
Artikel 10
Dit eilandsbesluit houdende algemene maatregelen treedt in werking met ingang van de dag na afkondiging.
Artikel 11
Het eilandsbesluit houdende algemene maatregelen van 29 augustus 2002 (AB 2002, no. 16) wordt ingetrokken.
Artikel 12
Dit eilandsbesluit, houdende algemene maatregelen, wordt aangehaald als: Organisatiebesluit bestuursdienst, afdeling personeel, organisatie en informatievoorziening.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl