Regeling vervallen per 01-01-2013

verordening verlening van inzamelvergoedingen aan non-profitinzamelaar van oud papier 2004

Geldend van 01-01-2005 t/m 31-12-2012

Intitulé

verordening verlening van inzamelvergoedingen aan non-profitinzamelaar van oud papier 2004

Titeldeel 1 Inzamelvergoeding

Artikel 1 Inzamelvergunning

Een inzamelvergoeding kan slechts worden toegekend aan een inzamelaar welke beschikt over een inzamelvergunning van burgemeester en wethouders of de bestuurscommissie Afvalinzameling Land van Cuijk en Boekel op grond van de artikelen2 en 12 van de Afvalstoffenverordening regio Land van Cuijk en Boekel. De inzamelvergunning moet schriftelijk bij burgemeester en wethouders of de bestuurscommissie worden aangevraagd.Met toepassing van de voorbereidingsprocedure van afdeling 4.1.2 Algemene wet bestuursrecht en met inachtneming van nadere regels terzake van de bestuurscommissie Afvalinzameling Land van Cuijk en Boekel, wordt door burgemeester en wethouders of de bestuurscommissie op de aanvraag om vergunning beslist.

Artikel 2 Inzamelvergoeding

Een inzamelaar die over een inzamelvergunning als bedoeld in artikel 1 van deze verordening beschikt en die oud papier heeft afgeleverd bij een daartoe door het bevoegd gezag aangewezen bedrijf (oud papierhandelaar of overslagpunt) voor het sorteren en bewerken van het oud papier, ontvangt overeenkomstig de registratie van het bedrijf per kilo geaccepteerd oud papier een inzamelvergoeding.

Deze inzamelvergoeding is gelijk aan de vergoeding die de gemeente ontvangt van de oud papierhandelaar en wordt berekend door de opbrengst te verminderen met de inzamelkosten.

De wijze waarop de opbrengst berekend wordt is vastgelegd in het bestek. Hierop geldt de volgende uitzondering: indien de opbrengst lager is dan de garantiepremie, zoals beschreven in artikel 3, wordt de garantieprijs uitgekeerd.

Artikel 3 Garantiepremie/garantieprijs

De hoogte van de garantiepremie wordt jaarlijks vastgesteld door burgemeester en wethouders. De garantiepremie wordt ieder jaar per 1 januari, voor het eerst per 1 januari 2006, geïndexeerd op basis van de prijsindex voor de gezinsconsumptie reeks werknemersgezinnen, zoals deze gepubliceerd wordt door het CBS. Burgemeester en wethouders kunnen hier echter gemotiveerd van afwijken.Met ingang van de inwerkingtreding van deze verordening bedraagt de garantiepremie € 0.0485 per geaccepteerde kilo oud papier overeenkomstig de in artikel 2 van deze Verordening bedoelde registraties. De inzamelkosten, onder ander bestaand uit de kosten van inzameling, het gebruik van inzamelmiddelen, vervoer en overige kosten welke ten laste van de gemeente komen, worden in mindering gebracht op de garantiepremie. Het bedrag dat dan ontstaat is het minimale bedrag dat per kilo aan de inzamelaar wordt uitgekeerd: de garantieprijs.

Jaarlijks, voor het eerst per 1 januari 2005, wordt door burgemeester en wethouders een tabel bekend gemaakt waarin de garantieprijzen zijn aangegeven.

Artikel 4 Uitbetaling inzamelvergoeding

De uitbetaling van de in artikel 2 berekende bedrag geschiedt tenminste eenmaal per maand op basis van de in artikel 2 bedoelde registraties over het voorgaand kwartaal.

Artikel 5 Intrekken inzamelvergunning

Indien de voorschriften ingevolge deze verordening niet worden nageleegd, kan de inzamelvergunning worden ingetrokken en kunnen uitbetaalde vergoedingen worden teruggevorderd.

Titeldeel 2 Citeertitel, inwerkingtreding en overgangsbepaling

Artikel 6 Citeertitel, inwerkingtreding en overgangsbepaling

Deze verordening kan worden aangehaald als “verordening verlening van inzamelvergoedingen aan non-profitinzamelaar van oud papier 2004”.

Artikel 7 Inwerkingtreding

Deze verordening treedt, eventueel met terugwerkende kracht, in werking op 1 juli 2004.

Artikel 8 Overgangsbepaling

Vergunning voor de inzameling van oud papier toegekend krachtens de verordening verlening inzamelvergoedingen aan non-profitinzamelaars van oud papier 2001 blijven van kracht tot de termijn waarvoor zij werden verleend of tot het tijdstip waarop zij worden ingetrokken.