Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR120953
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR120953/1
Verordening op de Ombudscommissie gemeente Cranendonck 2011
Geldend van 01-01-2011 t/m heden
Intitulé
Verordening op de Ombudscommissie gemeente Cranendonck 2011DE RAAD VAN DE GEMEENTE CRANENDONCK
Gezien het voorstel van het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Cranendonck d.d. 19 februari 2010
Gelet op artikel :
-art. 149 Gemeentewet; - 81p Gemeentewet; - 81w Gemeentewet;
B E S L U I T
Vast te stellen de volgende Verordening op de Ombudscommissie gemeente Cranendonck 2011;
Artikel 1 Instelling ombudscommissie
Er is een gemeentelijke ombudscommissie.
Artikel 2 Samenstelling commissie
-
1. De ombudscommissie bestaat uit tenminste drie leden.
-
2. De leden van de ombudscommissie worden door de raad benoemd, geschorst en ontslagen.
-
3. De raad benoemt één of meerdere plaatsvervangende leden.
-
4. De ombudscommissie benoemt uit haar midden een voorzitter en regelt de vervanging van de voorzitter.
Artikel 3 Secretaris
-
1. De secretaris van de ombudscommissie is een door het college aangewezen ambtenaar
-
2. Het college wijst tevens één of meer plaatsvervangers van de secretaris aan.
Artikel 4 Zittingsduur
De leden van de ombudscommissie kunnen worden herbenoemd.
Artikel 5 Financiële middelen
-
1. De ombudscommissie ontvangt een vergoeding voor haar werkzaamheden en een tegemoetkoming in de kosten.
-
2. De raad verschaft de ombudscommissie voldoende financiële middelen voor een goede uitoefening van haar werkzaamheden.
Artikel 6 Bemiddeling
De ombudscommissie kan gedurende een onderzoek de verzoeker en het bestuursorgaan voorstellen doen teneinde onderling tot een oplossing van de klacht te komen.
Artikel 7 Werkinstructie
Voor zover de ombudscommissie dit nodig acht, maakt zij een werkinstructie voor haar werkzaamheden.
Artikel 8 Ontvangstbevestiging en toezending verzoekschrift
-
1. De ombudscommissie bevestigt de ontvangst van het verzoekschrift schriftelijk aan de verzoeker.
-
2. Indien zij een onderzoek als bedoeld in artikel 9:18 van de Algemene wet bestuursrecht instelt, zendt zij tevens een afschrift van het verzoekschrift aan het bestuursorgaan en aan degene over wiens gedragingen wordt geklaagd.
Artikel 9 Inwerkingtreding en intrekking
Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2011.
Artikel 10 Citeertitel
Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening op de Ombudscommissie gemeente Cranendonck 2011.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl