Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR153388
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR153388/1
Regeling vervallen per 31-12-2012
Tarievenverordening voor diverse diensten en werkzaamheden door de gemeente Den Helder 2012
Geldend van 01-01-2012 t/m 30-12-2012
Intitulé
Tarievenverordening voor diverse diensten en werkzaamheden door de gemeente Den Helder 2012Artikel 1
Op basis van deze verordening worden bedragen in rekening gebracht voor diensten en werkzaamheden als omschreven in de tarieventabel bij deze verordening en zijn de in de tarieventabel vermelde bedragen van toepassing.
Artikel 2
De bedragen worden in rekening gebracht naar de maatstaven en tarieven opgenomen in de bij deze verordening behorende tarieventabel.
Voor andere diensten en werkzaamheden, die niet zijn genoemd in de tarieventabel, is een door de afdelingsmanager Stadsbeheer vooraf te bepalen bedrag, gebaseerd op de werkelijke kosten, verschuldigd.
Artikel 3
De vergoedingen zoals deze zijn vermeld in de tarieventabel worden in rekening gebracht bij degene op wiens aanvraag, dan wel ten behoeve van wie, de dienst of de werkzaamheden worden verricht.
Een zodanig verzoek dient schriftelijk te worden ingediend bij de afdelingsmanager Stadsbeheer.
Formulieren daartoe zijn daar verkrijgbaar.
Artikel 4
De in deze verordening genoemde bedragen zijn bij vooruitbetaling verschuldigd.
Artikel 5
Indien het verschuldigde bedrag niet voor of op de gestelde vervaldag is voldaan, wordt betrokkene een herinnering verstrekt met het verzoek het verschuldigde bedrag binnen 10 dagen te voldoen.
Wordt aan deze herinnering niet voldaan, dan worden geen verdere diensten of werkzaamheden ten behoeve van betrokken debiteur verricht voordat het verschuldigde met de kosten is voldaan.
De afdelingsmanager is bevoegd bij niet-betaling de nodige invorderingsmaatregelen te nemen waarvan alle kosten bij betrokken debiteur in rekening zullen worden gebracht.
Artikel 6
De bestaande verordening regelende de tarieven voor het doen verrichten van diensten en werkzaamheden wordt ingetrokken met ingang van 31 december 2011, met dien verstande dat bestaande vorderingen uit hoofde van deze verordening blijven bestaan en op reguliere wijze kunnen worden ingevorderd indien zij alsdan nog niet zijn betaald.
Artikel 7
Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2012.
Ondertekening
Tarieventabel behorende bij de tarievenverordening voor diverse diensten en werkzaamheden door de gemeente Den Helder 2012.
Tarief 1
Het tarief bedraagt voor het ledigen van privaatputten met een
maximale inhoud van 3 m3:
per lediging, incl. de kosten van de verplichte registratie ondergrondse
infrastructuur (WION): € 133,70;
voor iedere m3 meer: € 38,--.
Indien de aanvrager niet heeft zorggedragen dat bij aankomst van het voertuig de put geopend en bereikbaar is, is naast de hiervoor genoemde Tarieven een tarief verschuldigd van € 25,--, voor iedere keer dat vertraging wordt ondervonden of tevergeefs wordt gereden. Een en ander ter beoordeling van de afdelingsmanager Stadsbeheer.
Wanneer de gebruiker van een privaatput voor het betreffende perceel niet is opgenomen in de verontreinigingsheffing van het waterschap is tevens verschuldigd het uit dien hoofde aan de gemeente in rekening te brengen heffingsbedrag.
Tarief 2
Het tarief bedraagt voor het op verzoek bestrijden van ratten en muizen:
per actie: € 104,--.
Dit bedrag wordt niet in rekening gebracht indien de ratten- en/of muizenplaag een epidemisch karakter draagt.
Tarief 3
Het tarief bedraagt voor het op verzoek bestrijden van insekten e.d. (ontsmettingen):
per bestrijdingsactie, c.q. ontsmetting: € 135,--.
Dit bedrag wordt niet in rekening gebracht indien de insektenplaag een
epidemisch karakter draagt.
De bedragen in dit artikel zijn vastgesteld inclusief omzetbelasting (BTW).
Tarief 4
Gereserveerd
Tarief 5
Het tarief bedraagt voor het maken van een rioolaansluiting:
ten behoeve van bouwwerken in de bestaande wijken: € 554,--;
in de nieuwbouw in uitbreidingsplannen: € 494,--;
in die straten waar de gemeente het straatriool vernieuwt: € 312,--;
Indien de rioolaansluiting dient plaats te vinden met een grotere lengte
dan 7 meter geldt voor iedere meter méér een bedrag van € 57,--
en bij een grotere diameter dan 160 mm worden de werkelijke gemaakte kosten op basis van een in te dienen begroting in rekening gebracht.
Tarief 6
Het tarief bedraagt voor het maken van een inrit:
tot een breedte van 4 meter: € 636,--;
tot een breedte van 4 meter, gelijktijdig met de aanleg van een definitieve
bestrating of herbestrating, dan wel een verbreding van een bestaande inrit
met een maximale verbreding van twee meter: € 377,--.
Tarief 7
Het tarief bedraagt voor het ter beschikking stellen van:
- a.
een evenementshek per dag: € 1,20;
- b.
een verkeers- of afsluithek per dag: € 1,70;
- c.
een vlaggenmast per dag: € 1,70;
- d.
een vlag per dag: € 1,20;
- e.
een verkeersbord per dag: € 1,20.
Het tarief bedraagt voor het vervoer van de onder letter a tot en met e bedoelde goederen, voor een half uur of een gedeelte van een half uur: € 22,--.
Het tarief bedraagt voor het tijdelijk aansluiten van een keet- of toiletwagen
op het gemeentelijk riool via een ter plaatse aanwezige put: € 71,50;
voor het anderszins tijdelijk aansluiten van een keet- of toiletwagen op het
gemeentelijk riool: € 500,--.
De bedragen in dit artikel zijn vastgesteld inclusief omzetbelasting (BTW).
Tarief 8
Het tarief bedraagt
- a.
voor het aanbrengen van een tekstbord op het grote
verwijsbord van het industrieterrein "Westoever": € 155,--;
- b.
voor het aanbrengen van verwijsbordjes op het industrieterrein "Westoever": € 38,--;
- c.
voor het hebben van een tekstbord, als onder a bedoeld,
per jaar: € 31,50;
- d.
voor het hebben van verwijsbordjes, (ongeacht het aantal) als onder
lid b bedoeld, per jaar: € 16,80.
De bedragen in dit artikel zijn vastgesteld inclusief omzetbelasting (BTW).
Tarief 9
Voor niet met name genoemde diensten en werkzaamheden is een door de afdelingsmanager Stadsbeheer vooraf te bepalen bedrag, gebaseerd op de werkelijke kosten verschuldigd waarbij voor een medewerker per uur een tarief van toepassing is van: € 43,--;
voor de inzet van grote tractie, per uur: € 38,--;
voor de inzet van kleine tractie, per uur: € 21,50.
Behoort bij raadsbesluit van 7 november 2011, nr. RB11.0175
De griffier,
mr. drs. M. Huisman
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl