Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR364449
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR364449/1
Regeling vervallen per 02-04-2020
Beleidsregel Hoogte bijzondere bijstand jongeren uitwonend
Geldend van 01-01-2015 t/m 01-04-2020
Intitulé
Beleidsregel Hoogte bijzondere bijstand jongeren uitwonendAlgemeen
Indien en voor zover een alleenstaande of een alleenstaande ouder van 18 tot en met 20 jaar of gehuwden waarvan één of beide partners jonger is/zijn dan 21 jaar hogere bestaanskosten heeft/hebben waarin de van toepassing zijnde bijstandsnorm niet voorziet en de middelen van de ouder(s) hiertoe ontoereikend zijn of dat redelijkerwijs het onderhoudsrecht ten opzichte van de ouder(s) niet te gelde gemaakt kan worden, kan het college, op grond van artikel 12 van de Participatiewet, aanvullende bijzondere bijstand verlenen.
Gemeentelijk beleid
Artikel 1 Noodzaak
Aan belanghebbende(n) kan, met in achtneming van artikel 12 van de wet, aanvullende bijzondere bijstand worden verleend indien de noodzaak tot zelfstandige huisvesting, voortvloeiend uit bijzondere omstandigheden, is vastgesteld.
Artikel 2 Hoogte bijzondere bijstand
-
1. De hoogte van de bijzondere bijstand voor een alleenstaande of alleenstaande ouder bedraagt maximaal het verschil tussen de van toepassing zijnde bijstandsnorm en de bijstandsnorm zoals opgenomen in artikel 21 sub a van de wet.
-
2. De hoogte van de bijzondere bijstand voor gehuwden bedraagt maximaal het verschil tussen de van toepassing zijnde bijstandsnorm en de bijstandsnorm zoals opgenomen in artikel 21 sub b van de wet.
-
3. De aanvullende bijzondere bijstand wordt niet verhoogd met een vakantietoeslag.
Artikel 3 Citeertitel
Deze beleidsregel wordt aangehaald als: Beleidsregel Hoogte bijzondere bijstand 18 t/m 20-jarigen uitwonend.
Artikel 4 Inwerkingtreding
Na bekendmaking treedt dit besluit in werking op 1 januari 2015.
Den Helder, 25 november 2014
Burgemeester en wethouders van Den Helder,
Koen Schuiling, burgemeester
dr. Joost C.M. Cox, secretaris
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl