Mandaatbesluit heffing en invordering parkeerbelastingen

Geldend van 01-01-2021 t/m heden

Intitulé

Mandaatbesluit heffing en invordering parkeerbelastingen

De heffingsambtenaar en de invorderingsambtenaar van de gemeente Diemen, ieder voor zover bevoegd;

Overwegende dat

het noodzakelijk is het mandaat voor de heffing en invordering van parkeerbelastingen te regelen;

Gelet op

  • -

    het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;

  • -

    artikel 231, tweede lid, sub b, c en e van de Gemeentewet;

  • -

    de overeenkomst voor het leveren van Parkeerhandhaving betaald parkeren en parkeerschijfzones tussen gemeente Diemen en Egis Parking Services;

  • -

    de Parkeerverordening Diemen;

  • -

    de beleidsregels Wielklem Diemen 2021;

  • -

    de uitvoeringsregeling wegslepen, bewaren en teruggave van voertuigen gemeente Diemen 2021;

Besluit met ingang van 16 december 2020

vast te stellen het Mandaatbesluit heffing en invordering parkeerbelastingen

Artikel 1

Met ingang van 16 december 2020 mandaat te verlenen voor de volgende bevoegdheden:

  • a.

    het opleggen van naheffingsaanslagen parkeerbelasting;

  • b.

    de invordering van parkeerbelastingen, waaronder in ieder geval het verzenden van een naheffingsaanslag parkeerbelasting en de afhandeling van bezwaar tegen de kosten;

  • c.

    de (dwang)invordering van schulden met betrekking tot parkeerbelastingen en invorderingskosten, waaronder in ieder geval begrepen het verzenden van aanmaningen en het aanbieden (al dan niet via de belastingdeurwaarder) van dwangbevelen.

Artikel 2

De functionarissen of personen aan wie mandaat wordt verleend voor de hiervoor onder artikel 1 vermelde bevoegdheden:

  • 1 a.

    De parkeercontroleurs in dienst van Egis Parkings Services B.V.

  • 1 b.

    De medewerkers van Tobias Beheer B.V.

  • 1 c.

    De medewerkers van Tobias Beheer B.V.

  • 1 d.

    De medewerkers van Hoogwout Berging B.V.

Artikel 3

De uitoefening van bevoegdheden en feitelijke handelingen aan de volgende voorschriften te verbinden:

  • a.

    De bij mandaat te nemen beslissing dient in overeenstemming te zijn met alle ter zake geldende regelingen, voorschriften en beleidsuitgangspunten.

  • b.

    Indien de gemandateerde van oordeel is dat redelijkerwijs te verwachten is dat een te nemen beslissing bestuurlijke implicaties kan hebben, legt de gemandateerde de zaak met zijn advies voor aan de heffingsambtenaar en/of invorderingsambtenaar.

  • c.

    De gemandateerde is gehouden de heffingsambtenaar inlichtingen te verschaffen over de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheid.

  • d.

    De gemandateerde is gehouden alle stukken die ter uitvoering van het mandaat uitgaan op te maken in een vorm waaruit blijkt dat het gaat om een gemandateerde bevoegdheid. Dit gebeurt door het bezigen van een ondertekeningformule die luidt:

    “Namens de heffingsambtenaar,

    Functiebenaming medewerker,

    (Handtekening)”

    of

    “Namens de invorderingsambtenaar,

    Functiebenaming medewerker,

    (Handtekening)”

Artikel 4

Per 1 augustus 2020 wordt onderdeel 2 van het Aanstellingsbesluit en aanwijzingsbesluit medewerkers Cannock Chase Public, genomen op 13 november 2018, waarin de medewerkers van MANDAAT BV, handelend onder de naam CCP, mandaat wordt verleend om de invordering van de gemeentelijke parkeerbelastingen uit te voeren, ingetrokken, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op belastbare feiten die zich voor de datum van intrekking hebben voorgedaan.

Artikel 5

Dit besluit treedt in werking de eerste dag na bekendmaking.

Artikel 6

Dit besluit wordt aangehaald als: “Mandaatbesluit heffing en invordering parkeerbelastingen”.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de vergaderingen van 21 juli 2020 en 15 december 2020.

De heffingsambtenaar,

M. Cornelissen

De invorderingsambtenaar,

T. Schrandt