Regeling vervallen per 01-07-2015

Verordening wachtlijstbeheer Wsw gemeente Dinkelland

Geldend van 01-01-2009 t/m 30-06-2015

Intitulé

Verordening wachtlijstbeheer Wsw gemeente Dinkelland

De raad van de gemeente Dinkelland;

gezien het voorstel van burgemeester en wethouders van 18 november 2008;

gelet op artikel 12 van de Wet sociale werkvoorziening en artikel 149 van de Gemeentewet;

overwegende dat op grond van artikel 12, tweede lid van de Wet sociale werkvoorziening:

  • -

    de gemeenteraad bij verordening regels kan stellen over de volgorde waarin de ingezetenen die op de wachtlijst zijn geplaatst voor een dienstbetrekking in aanmerking worden gebracht als bedoeld in artikel 2 eerste lid van de Wet sociale werkvoorziening;

  • -

    bij het ontbreken van een dergelijke verordening de volgorde van de plaatsing op de wachtlijst geldt;

besluit

vast te stellen de

Verordening wachtlijstbeheer Wsw gemeente Dinkelland

Artikel 1 Begripsbepalingen

In deze verordening en de daarop gebaseerde nadere regels wordt verstaan onder:

  • a.

    de wet: de Wet sociale werkvoorziening;

  • b.

    college: het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Dinkelland;

  • c.

    ingezetene: ingezetene van de gemeente Dinkelland die op de wachtlijst staat;

  • d.

    geïndiceerde: ingezetene die, blijkens een indicatiebeschikking of herindicatiebeschikking als bedoeld in artikel 11 van de wet, tot de doelgroep behoort;

  • e.

    doelgroep: personen die nog niet de leeftijd van 65 jaar hebben bereikt en die door lichamelijke, verstandelijke of psychische beperkingen uitsluitend onder aangepaste omstandigheden tot regelmatige arbeid in staat zijn;

  • f.

    wachtlijst: overzicht van ingezetenen die, in overeenstemming met het bepaalde in artikel 11 van de wet, geïndiceerd zijn, geen dienstbetrekking hebben als bedoeld in de hoofdstukken 2 en 3 van de wet en beschikbaar zijn om een dergelijke dienstbetrekking te aanvaarden;

  • g.

    wachtlijstruimte: het aantal langstwachtenden op de wachtlijst, overeenkomend met de berekende ruimte in de gemeentelijke taakstelling op grond van artikel 8 van de wet voor het betreffende kalenderjaar, waarbij de ruimte in de gemeentelijke taakstelling wordt berekend door de taakstelling in arbeidsjaren voor het betreffende kalenderjaar (t) te verminderen met het gerealiseerde aantal arbeidsjaren op 31 december van het voorafgaande jaar (t-1) en te vermeerderen met de voorzienbare uitstroom in het kalenderjaar (t) in arbeidsjaren.

Artikel 2 Uitvoering verordening

Het college is belast met de uitvoering van deze verordening en de daarop gebaseerde nadere regels.

Artikel 3 Plaatsingsvolgorde

  • 1. Een ingezetene komt in aanmerking voor een dienstbetrekking als bedoeld in de hoofdstukken 2 en 3 van de wet op basis van de volgorde van plaatsing op de wachtlijst, waarbij de datum van de indicatiebeschikking bepalend is.

  • 2. In afwijking van het eerste lid behoeft een ingezetene in het kader van de wachtlijstruimte niet op volgorde van plaatsing op de wachtlijst een dienstbetrekking te worden aangeboden. Uitgangspunt hierbij is de koppeling tussen capaciteiten en mogelijkheden van de geïndiceerde op de wachtlijst enerzijds en het werkaanbod anderzijds.

  • 3. In afwijking van het eerste en het tweede lid kan het college nadere regels vaststellen op grond waarvan een geïndiceerde bij voorrang in aanmerking komt voor een dienstbetrekking als bedoeld in de hoofdstukken 2 en 3 van de wet.

Artikel 4 Hardheidsclausule

Voor zover toepassing van deze verordening en de daarop gebaseerde nadere regels tot een onbillijkheid van overwegende aard leidt, kan het college in bijzondere gevallen afwijken van het bepaalde in deze verordening en de nadere regels en ter zake een op de individuele situatie afgestemde nadere beslissing nemen.

Artikel 5 Citeertitel

Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening wachtlijstbeheer Wsw gemeente Dinkelland.

Artikel 6 Inwerkingtreding

Deze verordening treedt in werking met ingang van 1 januari 2009.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad van 16 december 2008.
De griffier, De voorzitter,
Mr. O.J.R.J. Huitema, J.G Kristen