Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR646701
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR646701/1
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Dinkelland houdende regels omtrent het aanwijzen van gemeenteambtenaren belast met de controles van de heffing en invordering van toeristen- en forensenbelasting (Aanwijzingsbesluit medewerkers belastingen en inlichtingenverplichtingen controle toeristen- en forensenbelastingen)
Geldend van 27-11-2020 t/m heden
Intitulé
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Dinkelland houdende regels omtrent het aanwijzen van gemeenteambtenaren belast met de controles van de heffing en invordering van toeristen- en forensenbelasting (Aanwijzingsbesluit medewerkers belastingen en inlichtingenverplichtingen controle toeristen- en forensenbelastingen)Het college van burgemeester en wethouders van Dinkelland;
gelet op de artikelen 231 en 246a van de Gemeentewet, de artikelen 30 en 31 van de Wet waardering onroerende zaken, artikel 56 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en artikel 63a van de Invorderingswet 1990;
besluit:
vast te stellen het volgende besluit:
AANWIJZING MEDEWERKERS BELASTINGEN EN INLICHTINGENVERPLICHTING TOERISTEN- EN FORENSENBELASTING
Artikel 1 De gemeenteambtenaar belast met de heffing of invordering
Aan te wijzen als de gemeenteambtenaren, bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel d van de Gemeentewet:
- -
De medewerkers van ANG. B.V. ,Tasveld 1C, 2417 XS te Montfoort, die belast zijn met controles in het kader van de heffing en invordering van toeristenbelasting en forensenbelasting.
Artikel 2 Inlichtingenverplichting
Aan te wijzen de onder artikel 1 genoemd gemeenteambtenaren belast met de heffing of de invordering van gemeentelijke belastingen jegens wie mede gelden:
- a.
de verplichtingen bedoeld in de artikelen 47, 49 en 50 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en de artikelen 58 en 60 van de Invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 246a van de Gemeentewet;
- b.
de verplichtingen bedoeld in de artikelen 47, 49, 50, 51 en 53a van de Algemene wet inzake rijksbelastingen, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 31 Wet waardering onroerende zaken.
Artikel 3 Instructie gebruikmaking bevoegdheden
De ambtenaren als bedoeld onder artikel 1 maken enkel gebruik van de middels aanwijzing toebedeelde bevoegdheden ten behoeve van de heffing en invordering van toeristenbelasting en forensenbelasting.
Artikel 4 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt met onmiddellijke ingang in werking.
Artikel 5
Dit besluit wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluit medewerkers belastingen en inlichtingenverplichtingen controle toeristen- en forensenbelastingen.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van Dinkelland 17 november 2020.
Het college van burgemeester en wethouders voornoemd,
de burgemeester,
J.G.J. Joosten
de secretaris,
E.M. Grobben
BEZWAAR
Tegen dit besluit kan een belanghebbende binnen zes weken na de dag van bekendmaking van dit besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Nicolaasplein 5, 7591 MA te Denekamp.
U kunt het bezwaarschrift ook door een gemachtigde laten indienen. Voeg dan een machtiging bij het bezwaarschrift. Het bezwaarschrift in elk geval de volgende gegevens te bevatten:
- -
de naam en het adres van de belanghebbende;
- -
de dagtekening;
- -
een kopie van het besluit;
- -
de gronden van het bezwaar;
- -
de handtekening van de belanghebbende of de handtekening van de gemachtigde.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl