Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR618647
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR618647/1
Regeling vervallen per 01-01-2020
Regeling vergoedingen voor privaatrechtelijke dienstverlening 2019
Geldend van 01-01-2019 t/m 31-12-2019
Intitulé
Regeling vergoedingen voor privaatrechtelijke dienstverlening 2019Het college van burgemeesters en wethouders;
gelet op artikel 160 van de Gemeentewet;
besluit:
vast te stellen de:
Regeling vergoedingen voor privaatrechtelijke dienstverlening 2019
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
Deze regeling verstaat onder:
- 1.
werkelijke kosten: de kosten van materialen, salarissen en overhead;
- 2.
voorschot: aanbetaling op basis van de geraamde kosten;
- 3.
derden: degenen op wiens aanvraag dan wel ten behoeve van wie de dienst wordt verleend of degenen die van de bezittingen, werken of inrichtingen gebruik maken.
Artikel 2 Algemeen tarief
Voor het van gemeentewege verrichten van werkzaamheden ten behoeve van derden worden, voor zover hiervoor geen tarief is opgenomen in de bij deze regeling behorende tarieventabel, de werkelijke kosten in rekening gebracht.
Artikel 3 Voorschotten
Betrokkenen kunnen worden verplicht op basis van de geraamde kosten een voorschot te betalen. Dit voorschot wordt naderhand verrekend met de in artikel 2 bedoelde kosten.
Artikel 4 Wijze van betaling
-
1. De tarieven die zijn opgenomen in de bij deze regeling behorende tarieventabel worden geheven bij wege van een mondelinge dan wel een gedagtekende schriftelijke kennisgeving, waaronder mede wordt begrepen een stempelafdruk, zegel, nota of andere schriftuur.
-
2. Voor de berekening wordt een gedeelte van een in de tabel genoemde eenheid voor een volle eenheid aangemerkt.
-
3. Boven de in de bij deze regeling behorende tabel vermelde tarieven en het algemeen tarief wordt, voor zover van toepassing, het wettelijk vastgesteld percentage aan omzetbelasting in rekening gebracht.
Artikel 5 Wijze en termijnen van betaling
De verschuldigde bedragen moeten te worden betaald ingeval de kennisgeving als bedoeld in artikel 4:
- 1.
mondeling wordt gedaan, op het moment van het doen van de kennisgeving;
- 2.
schriftelijk wordt gedaan, op het moment van uitreiken van de kennisgeving, dan wel ingeval van toezending daarvan, binnen veertien dagen na de dagtekening van de kennisgeving.
Artikel 6 Bevoegdheden
In gevallen waarin deze regeling niet voorziet en bij enig geschil over de toepassing daarvan beslist het college.
Artikel 7 Overgangsrecht
Het besluit “Regeling vergoedingen voor privaatrechtelijke dienstverlening 2018” van 12 december 2017 van het college van burgemeester en wethouders, vervalt met ingang van de in artikel 8, tweede lid, genoemde datum, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.
Artikel 8 Inwerkingtreding
-
1. Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na die van de bekendmaking.
-
2. De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2019.
Artikel 9 Citeertitel
Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling vergoedingen voor privaatrechtelijke dienstverlening 2019.
Ondertekening
Aldus besloten door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Doesburg in de collegevergadering van 18 december 2018.
De secretaris,
P. Werkman
De burgemeester,
drs. L.W.C.M. van der Meijs
Tarieventabel behorende bij de Regeling vergoedingen voor privaatrechtelijke dienstverlening 2019.
1. |
Sportaccommodaties |
||
1.1. |
Verhuur sportzalen aan huurder: |
||
1.1.a. |
één uur per week per jaar |
€ |
375,00 |
1.1.b. |
één uur per week per maand |
€ |
39,00 |
1.1.c. |
één uur |
€ |
10,00 |
1.2. |
Verhuur sporthal Beumerskamp aan huurder: |
||
1.2.a. |
1/3 hal voor |
||
1.2.a.1 |
één uur per week per jaar |
€ |
680,00 |
1.2.a.2 |
één uur per kwartaal |
€ |
210,00 |
1.2.a.3 |
één uur per 4 weken |
€ |
67,50 |
1.2.a.4 |
één uur |
€ |
18,00 |
1.2.b. |
2/3 hal voor |
||
1.2.b.1 |
één uur per week per jaar |
€ |
1.360,00 |
1.2.b.2 |
één uur per kwartaal |
€ |
425,00 |
1.2.b.3 |
één uur per 4 weken |
€ |
135,00 |
1.2.b.4 |
één uur |
€ |
36,00 |
1.2.c. |
gehele hal voor |
||
1.2.c.1 |
één uur per week per jaar |
€ |
1.750,00 |
1.2.c.2 |
één uur per kwartaal |
€ |
540,00 |
1.2.c.3 |
één uur per 4 weken |
€ |
180,00 |
1.2.c.4 |
één uur |
€ |
48,00 |
1.3. |
Verhuur sportvelden aan huurder: |
||
Er wordt uitgegaan van een periode van 3 klokuren (morgen, middag of avond) |
|||
1.3.a. |
zonder verlichting |
||
1.3.a.1 |
per jaar |
€ |
460,00 |
1.3.a.2 |
per maand |
€ |
55,00 |
1.3.a.3 |
per keer |
€ |
19,00 |
1.3.b. |
met verlichting |
||
1.3.b.1 |
per jaar |
€ |
920,00 |
1.3.b.2 |
per maand |
€ |
135,00 |
1.3.b.3 |
per keer |
€ |
37,00 |
1.4. |
Verhuur overige ruimten sporthal Beumerskamp aan huurder: |
||
1.4.a. |
Grote zaal |
||
1.4.a.1 |
per dagdeel (morgen, middag of avond) |
€ |
31,00 |
1.4.a.2 |
per uur |
€ |
15,00 |
1.4.b. |
Kleine zaal |
||
1.4.b.1 |
per dagdeel (morgen, middag of avond) |
€ |
10,00 |
1.4.b.2 |
per uur |
€ |
5,00 |
1.4.c. |
Spreekkamer |
||
1.4.c.1 |
per dagdeel (morgen, middag of avond) |
€ |
6,00 |
1.4.c.2 |
per uur |
€ |
3,00 |
2. |
Inritten |
||
voor werkzaamheden met betrekking tot het maken van een inrit aan de openbare weg middels een door de gemeente aan te leggen: |
|||
2.1. |
standaard inrit met een breedte van 3 meter |
€ |
729,25 |
2.2. |
niet standaard inrit met een breedte van meer dan 3 meter, voor elke meter meer |
€ |
352,00 |
3. |
Winkeltoegankelijkheid |
||
voor werkzaamheden met betrekking tot het winkeltoegankelijk maken van de openbare ruimte, door de gemeente aan te leggen: |
€ |
557,75 |
|
4. |
Rioolaansluitingen |
||
voor werkzaamheden met betrekking tot aansluiting op het gemeentelijk rioolstelsel: |
|||
4.1. |
indien het een aansluiting betreft met een diameter van 125 mm |
€ |
725,75 |
4.2. |
indien het een aansluiting betreft met een diameter van 160 mm |
€ |
780,00 |
4.3. |
voor rioolaansluitingen in een asfaltweg worden de extra kosten, op basis van werkelijk te maken kosten, in rekening gebracht |
Deze tarieventabel behoort bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders van 18 december 2018.
De secretaris,
P. Werkman
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl