Regeling vervallen per 01-01-2024

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Duiven houdende regels omtrent aanwijzing toezichthoudende ambtenaren Aanwijzingsbesluit toezichthoudende ambtenaren

Geldend van 31-03-2018 t/m 31-12-2023

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Duiven houdende regels omtrent aanwijzing toezichthoudende ambtenaren Aanwijzingsbesluit toezichthoudende ambtenaren

Burgemeester en het college van burgemeester en wethouders, ieder voor zover het de eigen bevoegdheid betreft;

Overwegende dat:

  • ambtenaren werkzaam binnen de gemeenschappelijke regeling 1Stroom toezichthoudende taken uitvoeren voor de gemeenten Duiven en Westervoort en dat aanwijzing tot toezichthouder noodzakelijk is om gebruik te kunnen maken van toezichthoudende bevoegdheden;

  • de bevoegdheid tot aanwijzing van toezichthoudende ambtenaren berust bij de burgemeester respectievelijk het college van burgemeester en wethouders van iedere afzonderlijke gemeente;

 

Gelet op het bepaalde in artikel 10:3 en titel 5.2 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

Gelet op:

  • artikel 6:2 van de Algemene plaatselijke verordening van de gemeente Duiven;

  • artikel 10 van de Parkeerverordening Duiven;

  • artikel artikel 28 van de Afvalstoffenverordening Duiven, juncto artikel 18.4 Wet milieubeheer;

  • artikel 5.1 en 5.2 juncto artikel 5.10 derde lid van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht;

  • artikel 18.1a juncto artikel 18.2 van de Wet milieubeheer;

  • artikel 7.1 van de Wet ruimtelijke ordening;

  • artikel 92 van de Woningwet;

  • artikel 95 van de Wet bodembescherming;

  • artikel 22 van de Ontgrondingenwet;

  • artikel 90 van de Wet inzake de luchtverontreiniging;

  • artikel 148 van de Wet geluidhinder;

  • artikel 61 van de Wet veiligheidsregio’s;

  • artikel 63 van de Monumentenwet 1998 juncto artikel 9.1 van de Erfgoedwet;

  • artikel 21 van de Erfgoedverordening van de gemeente Duiven;

  • artikel 33 van de Huisvestingswet;

  • artikel 17 van de Leegstandswet;

  • artikel 4.2 van de Wet basisregistratie personen;

B E S L U I T E N:

  • 1.

    Voorgaande aanwijzingsbesluiten in te trekken;

  • 2.

    Medewerkers van het team Omgevingszaken en het team Toezicht en Handhaving met de functieprofielen medewerker handhaving, medewerker ontwikkeling, medewerker beleidsuitvoering aan te wijzen als ambtenaar belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de hiervoor genoemde regelgeving voor zover de gemeente belast is met het toezicht op de naleving van deze regelgeving;

  • 3.

    Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na bekendmaking van het besluit. Bekendmaking geschiedt door plaatsing van dit besluit in het elektronisch gemeenteblad op www.officielebekendmakingen.nl

Ondertekening

Duiven, 20 maart 2018

Burgemeester en wethouders van Duiven,

de secretaris,

Ing. C.J. (Chris) Papjes

de burgemeester,

Drs. H.B.I. (Rik) de Lange