Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR51783
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR51783/1
Regeling vervallen per 01-01-2021
Regeling ambtsjubileumgratificaties
Geldend van 01-01-2002 t/m 31-12-2020
Intitulé
Regeling ambtsjubileumgratificatiesSector : II
Nr. : 90.28
De raad van de gemeente Ferwerderadiel;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 2 oktober 2001, nr. 7/90.01;
gehoord de commissie voor georganiseerd overleg;
gelet op artikel 3.4 van de Collectieve Arbeidsvoorwaarden Regeling (C.A.R.) voor de sector gemeenten;
besluit:
- 1.
in te trekken de “Regeling ambtsjubileumgratificaties”, vastgesteld bij raadsbesluit van 26 januari 1995;
- 2.
vast te stellen de navolgende
REGELING AMBTSJUBILEUMGRATIFICATIES
Artikel 1
12,5 jaar in overheidsdienst
Aan de ambtenaar die gedurende 12,5 jaar een betrekking bij de overheid heeft vervuld, wordt een gratificatie toegekend overeenkomende met een kwart van de berekeningsgrondslag bedoeld in artikel 6.
Artikel 2
25 jaar in overheidsdienst
Aan de ambtenaar die gedurende 25 jaar een betrekking bij de overheid heeft vervuld, wordt een gratificatie toegekend overeenkomende met 70 % van de berekeningsgrondslag bedoeld in artikel 6.
Artikel 3
40 jaar in overheidsdienst
Aan de ambtenaar die gedurende 40 jaar een betrekking bij de overheid heeft vervuld, wordt een gratificatie toegekend overeenkomende met de berekeningsgrondslag bedoeld in artikel 6.
Artikel 4
Proportionele diensttijdgratificatie
Aan de ambtenaar die wordt ontslagen op grond van artikel 8.4, artikel 8.5 of artikel 8.10 van de Collectieve Arbeidsvoorwaarden Regeling voor de sector gemeenten, dan wel de dienst verlaat wegens toekenning van een ouderdomspensioen of flexibele pensionering en uittreding (F.P.U.), wordt een proportionele gratificatie toegekend, indien het voor een gratificatie vereiste aantal dienstjaren binnen vijf jaren na de ontslagdatum had kunnen worden vervuld, als het ontslag niet had plaatsgevonden.
Artikel 5
De proportionele gratificatie bedoeld in artikel 4 wordt berekend door het bedrag waarop recht zou hebben bestaan, indien het vereiste aantal dienstjaren zou zijn vervuld, te vermenigvuldigen met een breuk. De teller van die breuk wordt gevormd door het feitelijk geheel of gedeeltelijk vervulde aantal dienstjaren, afgerond op hele maanden. De noemer van de breuk is het aantal dienstjaren dat vervuld had moeten zijn om voor de gratificatie in aanmerking te komen.
Artikel 6
Berekeningsgrondslag
Als berekeningsgrondslag wordt gehanteerd het periodieknummer 9 van schaal 8 van de salarisschalen geldend voor gemeente-ambtenaren, zoals dat geldt op de datum dat het jubileum plaatsvindt.
Artikel 7
Afronding
De op grond van de artikelen 1, 2, 3 en 4 berekende gratificaties worden naar boven afgerond op een veelvoud van € 2,27.
Artikel 8
Inhoudingen
Voor zover de bepalingen van de Wet op de Loonbelasting en de daarbij behorende uitvoeringsregelingen zich daar niet tegen verzetten worden gratificaties zonder inhouding van premies en loonbelasting uitbetaald. Indien de wettelijke bepalingen dat niet toelaten, worden op het bedrag van de gratificatie premies en loonbelasting ingehouden.
Artikel 9
Overgangsbepaling
Voor ambtenaren die op 1 januari 1995 reeds in dienst van de gemeente Ferwerderadiel waren en op de datum waarop het jubileum plaatsvindt worden gesalarieerd volgens een hoger B.B.R.A.-reeksnummer dan B.B.R.A.-reeksnummer 28, wordt de berekeningsgrondslag in afwijking van het bepaalde in artikel 6 gevormd door de bezoldiging en de vakantietoelage waarop de ambtenaar in de maand van het jubileum aanspraak heeft.
Artikel 10
Inwerkingtreding
Deze verordening treedt in werking met ingang van 1 januari 2002.
EP
ALDUS besloten in de openbare vergadering van de raad van de gemeente Ferwerderadiel van 18 oktober 2001.
, voorzitter.
, secretaris.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl