Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR377933
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR377933/1
Regeling vervallen per 01-01-2016
BESLUIT ALGEMEEN ONDERMANDAAT SECRETARIS 2015
Geldend van 01-10-2015 t/m 31-12-2015
Intitulé
BESLUIT ALGEMEEN ONDERMANDAAT SECRETARIS 2015Gedeputeerde Staten van Flevoland maken gelet op het bepaalde in artikel 136 van de Provinciewet bekend dat de secretaris op grond van artikel 2, tweede lid, van het Algemeen mandaatbesluit Flevoland 2015, bij besluit van 17 september 2015 met nummer 1737481, heeft vastgesteld het:
BESLUIT ALGEMEEN ONDERMANDAAT SECRETARIS 2015
Artikel 1. Begripsbepalingen
- a.
programmamanager: functionaris die door het college van gedeputeerde staten is benoemd om uitvoering te geven aan een concernbreed programma neergelegd in een door gedeputeerde staten vastgestelde bestuursopdracht.
- b.
aangewezen ambtenaar: medewerker opgenomen in een door het betreffende afdelingshoofd ondertekend overzicht waaruit blijkt dat deze binnen de afdeling is aangewezen als behandelend ambtenaar voor een specifieke taak.
- c.
budgethouder: ambtelijk functionaris zoals bedoeld in artikel 1, lid 1 Besluit algemeen budgetbeheer.
- d.
pMJP: provinciaal Meerjarenprogramma landelijk gebied.
- e.
IFA: Investeringsprogramma Flevoland – Almere.
- f.
ZZL: Project Zuiderzeelijn.
- g.
MBVI: Meerjarenprogramma Beheer en Vervanging Infrastructuur.
Artikel 2. Ondermandaat
-
1 De secretaris wijst, op grond van artikel 3 van het Algemeen mandaatbesluit Flevoland 2015 de functionarissen, genoemd in de bij dit besluit behorende bijlage I, als degenen die in het kader van de aan hen opgedragen werkzaamheden, het in deze bijlage genoemde ondermandaat kunnen uitoefenen.
-
2 Onder het in het eerste lid genoemde ondermandaat, wordt eveneens machtiging bij feitelijke handelingen verleend.
-
3 De in het eerste lid bedoelde functionarissen oefenen het ondermandaat uit met in achtneming van artikel 3 van het Algemeen Mandaatbesluit Flevoland 2015 en met inachtneming van het bepaalde in de Budgethoudersregeling Flevoland 2015.
-
4 Bij afwezigheid van de functionaris als bedoeld in het eerste lid, wordt het mandaat uitgeoefend door diens plaatsvervanger, die als zodanig is vermeld in het door de secretaris vast te stellen overzicht van budgethouders. Wanneer de plaatsvervanger afwezig is wordt het mandaat uitgeoefend door de directeur.
-
5 De uitoefening van het ondermandaat, als bedoeld in het eerste lid, geschiedt binnen de grenzen van de vastgestelde taken en met inachtneming van het ter zake geldende recht alsmede het vastgestelde provinciale beleid.
-
6 Degene aan wie ondermandaat is verleend ziet er op toe dat de te nemen besluiten of handelingen integraal worden voorbereid.
-
7 Degene aan wie ondermandaat is verleend doet periodiek, zo nodig volgens door het college van gedeputeerde staten nader vast te stellen regels, verslag van de in mandaat genomen besluiten.
-
8 Degene aan wie ondermandaat is verleend stelt, zo nodig via de secretaris, het college van gedeputeerde staten in kennis van die besluiten en handelingen waarvan redelijkerwijs moet worden aangenomen dat deze informatie bevatten waarvan de kennisneming door het college van gedeputeerde staten van belang is.
Artikel 3. Budgethouders
-
1 De secretaris wijst de functionarissen, genoemd in de bij dit besluit behorende bijlage II, als budgethouder en plaatsvervanger, als bedoeld in artikel 2 van de Budgethoudersregeling Flevoland 2015.
Artikel 4. Schakelbepaling
Voor zover niet anders bepaald zijn de bepalingen van het Algemeen mandaatbesluit Flevoland 2015 van overeenkomstige toepassing.
Dit besluit treedt op 1 oktober 2015 gelijktijdig in werking met het door gedeputeerde staten vastgestelde, in artikel 4 genoemde, Algemeen mandaatbesluit Flevoland 2015.
Ondertekening
Bijlage 1. behorende bij Besluit algemeen ondermandaat secretaris 2015
Bijlage 1 behorende bij Besluit algemeen ondermandaat secretaris 2015
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl