Regeling vervallen per 01-01-2011

Verordening op de heffing en de invordering van leges 2010

Geldend van 01-01-2010 t/m 31-12-2010

Intitulé

Verordening op de heffing en de invordering van leges 2010

Agendapunt .

Vergadering

d.d. 12 november 2009

DE RAAD VAN DE GEMEENTE GILZE EN RIJEN;

gezien het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 23 oktober 2009;

gelet op de artikelen 156, tweede lid, aanhef en onderdeel h, en 229 , eerste lid, aanhef en onderdeel b, van de Gemeentewet;

b e s l u i t :

vast te stellen de "Verordening op de heffing en de invordering van leges 2010".

(legesverordening 2010)

Artikel 1 Begripsomschrijvingen

Deze verordening c.q. de bij deze verordening behorende tarieventabel verstaat onder:

a dag: periode van 00.00 uur tot 24.00 uur, waarbij een gedeelte van een dag als een hele dag wordt aangemerkt;

b week: aaneengesloten periode van zeven dagen;

c maand: aaneengesloten periode van 30 dagen;

d jaar: aaneengesloten periode van 12 maanden;

e kalenderjaar: periode van 1 januari tot en met 31 december;

f ideële instelling: een vereniging of stichting die als doel heeft ideële of maatschappelijke activiteiten te ontplooien.

Artikel 2 Belastbaar feit

Onder de naam 'leges' worden rechten geheven ter zake van het genot van door het gemeentebestuur verstrekte diensten, genoemd in deze verordening en de daarbij behorende tarieventabel.

Artikel 3 Belastingplicht

Belastingplichtig is de aanvrager van de dienst dan wel degene ten behoeve van wie de dienst is

verleend.

Artikel 4 Vrijstellingen

Leges worden niet geheven voor:

a attestaties de vita strekkende tot betaling van pensioenen, lijfrenten en andere periodieke uitkeringen;

b verklaringen omtrent inkomen en vermogen;

c collectevergunningen;

d beschikkingen genomen krachtens een rechtspositieregeling voor personeel van de gemeente;

e het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een bouwvergunning voor gebouwen ten behoeve van de publieke dienst van deze gemeente;

f het raadplegen en verstrekken van de bij de gemeente berustende registers, leggers en plankaarten van het gemeentelijk kadaster ten nutte van de administratieve bedrijfsvoering van de gemeente Gilze en Rijen;

g diensten waarvan de kosten krachtens afdeling 6.4 van de Wet ruimtelijke ordening (grondexploitatie) zijn of worden verhaald.

h diensten met betrekking tot een aanvraag tot verlening of gehele of gedeeltelijke intrekking van een omgevingsvergunning of wijziging van voorschriften van een omgevingsvergunning, voor zover die aanvraag betrekking heeft op een activiteit met betrekking tot een inrichting als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder e, van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht;

Artikel 5 Maatstaven van heffing en tarieven

1 De leges worden geheven naar de tarieven, opgenomen in de bij deze verordening behorende tarieventabel.

2 Voor de berekening van de leges wordt een gedeelte van een in de tarieventabel genoemde eenheid als een volle eenheid aangemerkt.

Artikel 6 Wijze van heffing

De leges worden geheven door middel van een mondelinge dan wel een gedagtekende schriftelijke kennisgeving, waaronder mede wordt begrepen een stempelafdruk, zegel, nota of andere schriftuur. Het gevorderde bedrag wordt mondeling, dan wel door toezending of uitreiking van de schriftelijke kennisgeving aan de belastingschuldige bekendgemaakt.

Artikel 7 Termijnen van betaling

1 In afwijking van artikel 9, eerste lid, van de Invorderingswet 1990 moeten de leges worden betaald ingeval de kennisgeving als bedoeld in artikel 6:

a mondeling wordt gedaan, op het moment van het doen van de kennisgeving;

b schriftelijk wordt gedaan, op het moment van uitreiken van de kennisgeving, dan wel in geval van toezending daarvan, binnen 14 dagen na de dagtekening van de kennisgeving.

2 De Algemene termijnenwet is niet van toepassing op de in het eerste lid gestelde termijnen.

Artikel 8 Kwijtschelding

Bij de invordering van de leges wordt geen kwijtschelding verleend.

Artikel 9 Teruggaaf

  • 1. Gehele of gedeeltelijke teruggaaf van leges ter zake van een in de tarieventabel omschreven dienst wordt verleend op een aanvraag als bedoeld in artikel 242 van de Gemeentewet en overeenkomstig een met betrekking tot die dienst in de bij deze verordening behorende tarieventabel opgenomen bepaling.

  • 2. Voor de toepassing van artikel 28, vierde lid, van de Invorderingswet 1990 wordt de teruggaaf van leges, bedoeld in het eerste lid, aangemerkt als een vermindering van de belastingaanslag.

Artikel 10 Nadere regels door het college

Het college kan nadere regels geven met betrekking tot de heffing en invordering van de leges.

Artikel 11 Overdracht van bevoegdheden

Het college is bevoegd tot het wijzigen van deze verordening in de loop van het kalenderjaar, indien de wijzigingen:

  • a.

    van zuiver redactionele aard zijn;

  • b.

    een tariefsverlaging betreffen;

  • c.

    een gevolg zijn van nieuwe of gewijzigde rijksregelgeving die in de loop van dat kalenderjaar in werking treedt [en het de volgende hoofdstukken of onderdelen van titel 1 van de tarieventabel betreft:

    • 1.

      onderdeel 1.1.7 (akten burgerlijke stand);

    • 2.

      hoofdstuk 2 (reisdocumenten);

    • 3.

      hoofdstuk 3 (rijbewijzen);

    • 4.

      onderdeel 1.4.5 (papieren verstrekking uit gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens);

    • 5.

      hoofdstuk 6 (verstrekkingen op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens);

    • 6.

      onderdeel 1.8.1 (verklaring omtrent het gedrag);

    • 7.

      hoofdstuk 9 (kansspelen).

Artikel 12 Overgangsrecht

  • 1.

    De artikelen en tarieventabel van de ‘Legesverordening 2009’ van 10/13 november 2008, vervallen met ingang 1 januari 2010, met dien verstande dat zij van toepassing blijven op de belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.

  • 2.

    In afwijking van het eerste lid vervallen de volgende onderdelen van de tarieventabel van de in het eerste lid genoemde verordening met ingang van 28 december 2009, met dien verstande dat zij van toepassing blijven op de belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan:

    • a.

      Hoofdstuk 5 (gebruiksvergunning als bedoeld in artikel 2, eerste lid, van de Brandbeveiligingsverordening (gebruiksvergunning);

    • b.

      onderdelen 12.1, 12.2 en 12.3 (vergunning, melding of ontheffing als bedoeld in respectievelijk artikel 3, 30 en 35 van de Drank- en Horecawet);

    • c.

      onderdeel 13.8 (evenementenvergunning als bedoeld in artikel 2.2.2 van de Algemene plaatselijke verordening);

    • d.

      onderdeel 13.13 (exploitatievergunning prostitutiebedrijf, wijziging daarvan of wijziging in het beheer als bedoeld in artikel 3.2.1 van de Algemene plaatselijke verordening);

    • e.

      onderdeel 13.12.1 en 13.12.2 (vergunning snuffelmarkt als bedoeld in artikel 5.2.4 van de Algemene plaatselijke verordening);

  • 3.

    In afwijking in zoverre van het eerste lid vervalt hoofdstuk 4 van de tarieventabel behorende bij de in het eerste lid genoemde verordening op het tijdstip dat de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Staatsblad 2008, 496) en het dan tot wet verheven wetsvoorstel Invoeringswet Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Kamerstukken 31953) in werking treden, met dien verstande dat:

  • a.

    dit hoofdstuk van toepassing blijft op de belastbare feiten:

  • 1.

    die zich hebben voorgedaan voor bedoeld tijdstip;

  • 2.

    waarop de wettelijke voorschriften zoals deze luidden voor inwerkingtreding van deze

wetten, nog moeten worden toegepast.

  • b.

    als genoemde wetten na 1 januari in werking treden voor belastbare feiten die zich na die datum voordoen, de tarieven in dit hoofdstuk worden verhoogd met 1%, waarbij de uitkomst rekenkundig wordt afgerond op twee decimalen.

  • 4.

    Indien de datum van inwerkingtreding van titel 1 van de tarieventabel behorende bij deze verordening ligt na de in artikel 12, tweede lid, opgenomen datum van ingang van de heffing, blijven de op grond van het eerste lid vervallen bepalingen gelden voor de in de tussenliggende periode plaatsvindende belastbare feiten voor zover de heffing van de leges hiervoor in die periode plaatsvindt.

Artikel 13 Inwerkingtreding en citeertitel

1 Deze verordening treedt in werking met ingang van de achtste dag na die van de bekendmaking.

  • 2

    De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2010.

  • 3

    Deze verordening kan worden aangehaald als 'Legesverordening 2010'.

Aldus vastgesteld in de openbare

vergadering van 12 november 2009.

DE RAAD VOORNOEMD,

de griffier, de voorzitter,

mr. J.W. Timmermans drs. R.H. Roep

Tarieventabel leges

Tarieventabel, behorende bij de Legesverordening 2010.

Indeling tarieventabel

Titel 1 Algemene dienstverlening

Hoofdstuk 1 Burgerlijke stand

Hoofdstuk 2 Reisdocumenten

Hoofdstuk 3 Rijbewijzen

Hoofdstuk 4 Verstrekkingen uit de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Hoofdstuk 5 Verstrekkingen uit het Kiezersregister

Hoofdstuk 6 Verstrekkingen op grond van Wet bescherming persoonsgegevens

Hoofdstuk 7 Vastgoedinformatie

Hoofdstuk 8 Overige publiekszaken

Hoofdstuk 9 Gemeentearchief

Hoofdstuk 10 Marktstandplaatsen

Hoofdstuk 11 Kansspelen

Hoofdstuk 12 Kinderopvang

Hoofdstuk 13 Telecommunicatie

Hoofdstuk 14 Verkeer en vervoer

Hoofdstuk 15 Diversen

Titel 2 Dienstverlening vallend onder fysieke leefomgeving/omgevingsvergunning

Hoofdstuk 1 Begripsomschrijvingen

Hoofdstuk 2 Vooroverleg/beoordelen conceptaanvraag

Hoofdstuk 3 Omgevingsvergunning

Hoofdstuk 4 Teruggaaf

Hoofdstuk 5 Wijziging omgevingsvergunning als gevolg van wijziging project

Hoofdstuk 6 Bestemmingswijzigingen zonder activiteiten

Hoofdstuk 7 In deze titel niet benoemde beschikking

Titel 3 Dienstverlening vallend onder Europese dienstenrichtlijn

Hoofdstuk 1 Horeca

Hoofdstuk 2 Organiseren evenementen of markten

Hoofdstuk 3 Prostitutiebedrijven

Hoofdstuk 4 Brandbeveiligingsverordening

Hoofdstuk 5 In deze titel niet benoemde vergunning, ontheffing of andere beschikking

Titel 1 Algemene dienstverlening

Hoofdstuk 1 Burgerlijke stand

1.1.1

Het tarief bedraagt voor:

a.de voltrekking van een huwelijk of registratie van een partnerschap en

b.het omzetten van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk indien daarbij gebruik gemaakt wordt van de trouwzaal of een andere door de gemeente hiertoe aangewezen ruimte:

c.het herbevestigen van een huwelijk

1.1.1.1

op maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 15.30 uur

€ 239,00

1.1.1.2

op zaterdag van 9.00 tot 12.00 uur

€ 394,00

1.1.1.3

op zaterdag van 12.00 tot 15.30 uur

€ 664,00

1.1.2

In afwijking van het bepaalde onder 1.1.1 is huwelijksvoltrekking of registratie van een partnerschap op maandag of donderdag om 9.00 uur in een door de gemeente hiertoe aangewezen trouwruimte

Gratis

1.1.3

Het tarief bedraagt voor de voltrekking van een huwelijk of registratie van een partnerschap in een bijzonder huis op grond van artikel 64, Boek 1, van het Burgerlijk Wetboek

€ 111,00

1.1.4

Voor het van gemeentewege beschikbaar stellen van getuigen bij de voltrekking van een huwelijk, registratie van een partnerschap, omzetting van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk dan wel omzetting van een huwelijk in een geregistreerd partnerschap bedragen de leges per getuige

€ 13,70

1.1.5

Het tarief bedraagt voor het verstrekken van:

1.1.5.1

een trouwboekje of partnerschapboekje in een normale uitvoering

€ 15,85

1.1.5.2

een trouwboekje of partnerschapboekje in een luxe uitvoering

€ 31,75

1.1.6

Het tarief bedraagt voor het doen van naspeuringen in de registers van de burgerlijke stand, voor ieder daaraan besteed kwartier

€ 5,80

1.1.7

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een stuk als bedoeld in artikel 2 van de Wet rechten burgerlijke stand geldt het tarief zoals dat is opgenomen in het Legesbesluit akten burgerlijke stand.

Hoofdstuk 2 Reisdocumenten

1.2.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

1.2.1.1

tot het verstrekken van een nationaal paspoort, een reisdocument voor vluchtelingen of een reisdocument voor vreemdelingen of een faciliteitenpaspoort

€ 50,90

1.2.1.2

tot het verstrekken van een nationaal paspoort, een groter aantal bladzijden bevattende dan een nationaal paspoort als bedoeld in 1.2.1.1 (zakenpaspoort)

€ 56,90

1.2.1.3

tot het bijschrijven van een kind in een reisdocument als bedoeld in 1.2.1.1 en 1.2.1.2

1.2.1.3.1

direct bij de aanvraag per kind

€ 8,95

1.2.1.3.2

Achteraf per kind

€ 20,90

1.2.1.4

tot het verstrekken van een Nederlandse identiteitskaart (NIK)

1.2.1.4.1

indien de aanvrager de leeftijd van 14 jaar of ouder heeft

€42,85

1.2.1.4.2

indien de aanvrager de leeftijd tot en met 13 jaar heeft

€8,95

1.2.1.5

De tarieven genoemd in de onderdelen 1.2.1.1 en 1.2.1.2 worden bij een spoedlevering vermeerderd met een bedrag van

€ 41,00

1.2.1.6

Het tarief genoemd in onderdeel wordt1.2.1.3.2 bij een spoedlevering vermeerderd met een bedrag van

€ 19,50

1.2.1.7

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een reisdocument, indien aan de aanvrager reeds eerder een reisdocument werd verstrekt, welk document bij de aanvraag niet compleet kan worden overgelegd, de ter zake verschuldigde leges, verhoogd met

€ 15,85

Hoofdstuk 3 Rijbewijzen

1.3.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het afgeven, vernieuwen of omwisselen van een rijbewijs

€ 40,15

1.3.2

Het tarief genoemd in onderdeel 1.3.1 wordt bij een spoedlevering vermeerderd met

€ 33,25

1.3.3

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag voor gegevens uit het Centraal Register Rijbewijzen

€ 7,75

1.3.4

Ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag tot het afgeven, vernieuwen of omwisselen van een rijbewijs, indien aan de aanvrager reeds eerder een rijbewijs werd verstrekt, welk document bij de aanvraag niet compleet kan worden overgelegd, worden de leges verhoogd met

€ 15,45

Hoofdstuk 4 Verstrekkingen uit de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

1.4.1

Voor de toepassing van dit hoofdstuk, met uitzondering van de onderdelen 1.4.3 en 1.4.4, wordt onder één verstrekking verstaan één of meer gegevens omtrent één persoon waarvoor de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens moet worden geraadpleegd.

1.4.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

1.4.2.1

tot het verstrekken van gegevens, per verstrekking

€ 5,40

1.4.2.2

tot het afsluiten van een abonnement op het verstrekken van gegevens gedurende de periode van één jaar:

€ 407,50

1.4.3

Voor de toepassing van onderdeel 1.4.4 wordt onder één verstrekking verstaan één of meer gegevens omtrent één persoon die niet zijn opgenomen in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.

1.4.4

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

1.4.4.1

tot het verstrekken van gegevens: per verstrekking

€ 5,40

1.4.5

In afwijking van de voorgaande onderdelen bedraagt het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van gegevens als bedoeld in artikel 10, tweede lid, van het Besluit gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

€ 2,30

1.4.6

Het tarief bedraagt voor het op verzoek doornemen van de gemeentelijke basisadministratie, voor ieder daaraan besteed kwartier

€ 5,80

Hoofdstuk 5 Verstrekkingen uit het Kiezersregister

1.5

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een inlichting betreffende de registratie van de aanvrager als kiezer bedoeld in artikel D4 van de Kieswet

€ 5,45

Hoofdstuk 6 Verstrekkingen op grond van Wet bescherming persoonsgegevens

1.6.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een bericht als bedoeld in artikel 35 van de Wet bescherming persoonsgegevens:

1.6.1.1

bij verstrekking op papier, indien het afschrift bestaat uit:

1.6.1.1.1

ten hoogste 100 pagina’s, per pagina

€ 0,20

met een maximum per bericht van

€ 4,85

1.6.1.1.2

meer dan 100 pagina’s

€ 24,20

1.6.1.2

bij verstrekking anders dan op papier

€ 4,80

1.6.1.3

dat bestaat uit een afschrift van een, vanwege de aard van de verwerking, moeilijk toegankelijke gegevensverwerking

€ 23,85

1.6.2

Indien voor hetzelfde bericht op grond van de onderdelen 1.6.1.1, 1.6.1.2 en 1.6.1.3 meerdere vergoedingen kunnen worden gevraagd, wordt slechts de hoogste gevraagd.

1.6.3

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een verzet als bedoeld in artikel 40 van de Wet bescherming persoonsgegevens

€ 4,75

Hoofdstuk 7 Vastgoedinformatie

1.7.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

1.7.1.1

tot het verstrekken van een afschrift van of uittreksel uit het gemeentelijke beperkingenregister of de gemeentelijke beperkingenregistratie, bedoeld in artikel 5, eerste lid, van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen, dan wel tot het verstrekken van een aan die registratie ontleende verklaring, als bedoeld in artikel 9, eerste lid, onder c, van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen

€ 10,00

1.7.1.2

inzage in de door het gemeentekadaster bijgehouden kadastrale registratie per half uur of gedeelte daarvan

€ 40,00

1.7.1.3

het verstrekken van een kopie van de kadastrale kaart op:

-formaat A4

-formaat A3

€ 10,60

€ 21,20

1.7.1.4

Voor informatieproducten via Kadaster-on-line, conform de kadastrale tarieven

-kadastraal bericht per object

-fragment kadastrale kaart

€ 10,60

€ 10,60

1.7.1.5

Tot het verstrekken van een kopie van de de GBKN-Gilze Rijen op:

-formaat A4

-formaat A3

-formaat A2

-formaat A1

€ 10,60

€ 21,20

€ 42,30

€ 84,65

1.7.1.6

voor het verstrekken van een luchtfoto in kleur op papier in formaat A3, per afdruk

€ 19,00

Hoofdstuk 8 Overige publiekszaken

1.8

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

1.8.1

tot het verkrijgen van een verklaring omtrent het gedrag als bedoeld in artikel 1 zoals dat is opgenomen in de “Regeling leges en afdracht vergoeding afgifte verklaring omtrent het gedrag voor natuurlijke personen en rechtspersonen”.

€ 30,05

1.8.2

tot het verkrijgen van een legalisatie van een handtekening

€ 5,40

Hoofdstuk 9 Kansspelen

1.9.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een aanwezigheidsvergunning als bedoeld in artikel 30b van de Wet op de kansspelen:

1.9.1.1

voor een periode van twaalf maanden voor één speelautomaat

€ 56,50

1.9.1.2

Indien de vergunning voor twee of meer speelautomaten geldt bedraagt het tarief

vermeerderd met het product van het aantal speelautomaten waarvoor de vergunning geldt, vermeerderd met

€ 22,50

€ 34,00

1.9.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel 3 van de Wet op de kansspelen (loterijvergunning)

€ 7,85

Hoofdstuk 10 Kinderopvang

1.10

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:

1.10.1

een uittreksel uit het register bedoeld in artikel 46 van de Wet kinderopvang, per uittreksel

€ 5,40

Hoofdstuk 11 Telecommunicatie

1.11

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een melding:

1.11.1

in verband met het verkrijgen van instemming omtrent tijdstip, plaats en werkwijze van uitvoering van werkzaamheden als bedoeld in artikel 5.2. derde lid van de Telecommunicatiewet

a.25 tot 100 meter

b.100 tot 500 meter

c. > 500meter, extra per 10 meter

€ 223,35

€ 346,60

€ 25,70

1.11.1.1

Het in lid 1 genoemde bedrag wordt: indien met betrekking tot een melding overleg moet plaatsvinden tussen gemeente, andere beheerder van openbare grond en de aanbieder van het netwerk verhoogd met;

€ 51,35

1.11.1.2

indien met betrekking tot een melding onderzoek naar de status van de kabel plaatsvindt, verhoogd met het bedrag van de voorafgaand aan het in behandeling nemen van de melding aan de melder meegedeelde kosten, blijkend uit een begroting die door het college van burgemeester en wethouders is opgesteld.

1.11.1.3

Indien een begroting als bedoeld in 1.11.1.2 is uitgebracht, wordt een melding in behandeling genomen op de vijfde werkdag na de dag waarop de begroting aan de melder ter kennis is gebracht, tenzij de melding voor deze vijfde werkdag schriftelijk is ingetrokken.

Hoofdstuk 12 Verkeer en vervoer

1.12

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

1.12.1

tot het verkrijgen van een gehandicaptenparkeerkaart als bedoeld in artikel 49 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW)

€ 26,25

Hoofdstuk 13 Diversen

1.13.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

1.13.1.1

ter verkrijging van een verklaring als bedoeld in artikel 56, lid f van de Pachtwet

€ 5,40

ter verkrijging van een vergunning als bedoeld in artikel 2.3.1.4, lid 4 van de Algemene plaatselijke verordening voor de gemeente Gilze en Rijen tot het na het algemeen sluitingsuur geopend houden van een café of een dergelijke inrichting:

a.geldig voor één dag

b geldig voor één jaar

€ 14,20

€137,35

1.13.1.2

ter verkrijging van een internationaal bewijs van inenting tegen gele koorts

€ 2,55

1.13.1.3

ter verkrijging van een (reclame)vergunning als bedoeld in artikel 2.1.5.1 van de Algemene plaatselijke verordening voor de gemeente Gilze en Rijen

€32,80

1.13.1.4

ter verkrijging van een (terras)vergunning als bedoeld in artikel 2.1.5.1 van de Algemene plaatselijke verordening voor de gemeente Gilze en Rijen

€ 58,20

1.13.1.5

Voor het verkrijgen van een ontheffing op het in werking hebben van geluidsapparatuur welke geluidshinder veroorzaakt als bedoeld in artikel 4.1.5 van de Algemene plaatselijke verordening voor de gemeente Gilze en Rijen bedragen de leges voor een dag

€ 14,20

1.13.1.6

Voor het verkrijgen van een ontheffing op het in werking hebben van geluidsapparatuur welke geluidshinder veroorzaakt als bedoeld in artikel 4.1.5 van de Algemene plaatselijke verordening voor de gemeente Gilze en Rijen bedragen de leges voor een kalenderjaar

€ 58,20

1.13.1.7

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van een vergunning voor lichtreclame als bedoeld in artikel 4.4.3 de Algemene plaatselijke verordening voor de gemeente Gilze en Rijen

€ 34,30

1.13.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:

1.13.2.1

afschriften, doorslagen of fotokopieën van stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen:

€ 0,25

1.13.2.2

kaarten, tekeningen en lichtdrukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen, per kaart, tekening of lichtdruk

€ 13,20

1.13.2.3

een beschikking op aanvraag, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen

€ 5,30

1.13.2.4

stukken of uittreksels, welke op aanvraag van de aanvrager moeten worden opgemaakt, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen, per pagina

€ 5,30

1.13.2.5

Een digitaal bestand

€ 18,50

1.13.2.6

Het in 1.13.2.5. genoemde tarief wordt per Mb gemeten in DWG-formaat verhoogd met

€ 4,25

Titel 2 Dienstverlening vallend onder fysieke leefomgeving/ omgevingsvergunning

Hoofdstuk 1 Begripsomschrijvingen

2.1.1

Voor de toepassing van deze titel wordt verstaan onder:

2.1.1.1

aanlegkosten:

de aannemingssom exclusief omzetbelasting, bedoeld in paragraaf 1, eerste lid, van de Uniforme Administratieve Voorwaarden voor de uitvoering van werken 1989 (UAV), voor het uit te voeren werk, of voor zover deze ontbreekt, een raming van de aanlegkosten, de omzetbelasting niet inbegrepen. Indien de werken of werkzaamheden geheel of gedeeltelijk door zelfwerkzaamheid geschieden wordt in deze titel onder aanlegkosten verstaan: de prijs die aan een derde in het economisch verkeer zou moeten worden betaald voor de werken of werkzaamheden waarop de aanvraag betrekking heeft;

2.1.1.2

bouwkosten:

de aannemingssom exclusief omzetbelasting, bedoeld in paragraaf 1, eerste lid, van de Uniforme Administratieve Voorwaarden voor de uitvoering van werken 1989 (UAV 1989), voor het uit te voeren werk, of voor zover deze ontbreekt een raming van de bouwkosten, exclusief omzetbelasting, bedoeld in het normblad NEN 2631, uitgave 1979, of zoals dit normblad laatstelijk is vervangen of gewijzigd. Indien het bouwen geheel of gedeeltelijk door zelfwerkzaamheid geschiedt wordt in deze titel onder bouwkosten verstaan: de prijs die aan een derde in het economisch verkeer zou moeten worden betaald voor het tot stand brengen van het bouwwerk waarop de aanvraag betrekking heeft;

2.1.1.3

sloopkosten:

de aannemingssom exclusief omzetbelasting,, bedoeld in paragraaf 1, eerste lid, van de Uniforme Administratieve Voorwaarden voor de uitvoering van werken 1989 (UAV), voor het uit te voeren werk, of voor zover deze ontbreekt, een raming van de sloopkosten, de omzetbelasting niet inbegrepen. Indien het slopen geheel of gedeeltelijk door zelfwerkzaamheid geschiedt wordt in deze titel onder sloopkosten verstaan: de prijs die aan een derde in het economisch verkeer zou moeten worden betaald voor het slopen van het bouwwerk waarop de aanvraag betrekking heeft;

2.1.1.4

Wabo: Wet algemene bepalingen omgevingsrecht.

2.1.2

In deze titel voorkomende begrippen die in de Wabo zijn omschreven, hebben dezelfde betekenis als bij of krachtens de Wabo bedoeld.

2.1.3

In deze titel voorkomende begrippen die niet nader in de Wabo zijn omschreven en die betrekking hebben op activiteiten waarvoor het toetsingskader in een ander wettelijk voorschrift is uitgewerkt, hebben dezelfde betekenis als in dat wettelijk voorschrift bedoeld.

Hoofdstuk 2 Vooroverleg/beoordeling conceptaanvraag

2.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

2.2.1

om vooroverleg in verband met het verkrijgen van een indicatie of een voorgenomen project in het kader van de Wabo vergunbaar is

€ 141,00

2.2.2

Indien de aanvraag tot het verkrijgen van een omgevingsvergunning voor een op basis van de conceptaanvraag uitgewerkt bouwplan in behandeling wordt genomen, worden de daarvoor geheven leges met deze leges verrekend

Hoofdstuk 3 Omgevingsvergunning

2.3

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een omgevingsvergunning voor een project: de som van de verschuldigde leges voor de verschillende activiteiten of handelingen waaruit het project geheel of gedeeltelijk bestaat en waarop de aanvraag betrekking heeft en de verschuldigde leges voor de extra toetsen die in verband met de aanvraag moeten worden uitgevoerd, berekend naar de tarieven en overeenkomstig het bepaalde in dit hoofdstuk en hoofdstuk 4 van deze titel. In afwijking van de vorige volzin kan ook per activiteit, handeling of andere grondslag een legesbedrag worden gevorderd.

2.3.1

Bouwactiviteiten

2.3.1.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een bouwactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de Wabo, bedraagt het tarief:

2.3.1.1.1

indien de bouwkosten minder dan € 22.689,00 bedragen

van die bouwkosten met een minimum van

1,6%

€ 141,00

2.3.1.1.2

indien de bouwkosten € 22.689,00 of meer bedragen

vermeerderd met

van het bedrag waarmee die bouwkosten die € 22.689,00 te boven gaan.

€ 366,60

1,4%

Extra welstandstoets

2.3.1.2

Een aanvraag voor extern advies voor een extra welstandstoets, bovenop de werkzaamheden die nodig zijn voor de toetsing van een aanvraag bouw-

vergunning, voordat een vergunning kan worden afgegeven.

Als deze second opinion leidt tot een aanpassing van de eerste welstandstoets worden deze leges niet in rekening gebracht.

€ 353,50

Beoordeling bodemrapport

2.3.1.3

Onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1.1 bedraagt het tarief, indien krachtens wettelijk voorschrift voor de in dat onderdeel bedoelde aanvraag een bodemrapport wordt beoordeeld:

2.3.1.3.1

voor de beoordeling van een archeologisch bodemrapport

€ 114,10

2.3.1.3.2

indien de aanvraag verkennend onderzoek volgens NEN5740, uitgave 1999, naar de bodemgesteldheid betreft

€ 114,10

2.3.1.3.3

indien de aanvraag een nader onderzoek als bedoeld in de Leidraad bodembescherming betreft

€ 166,60

2.3.1.3.4

Indien de aanvraag betreft het verstrekken van schriftelijke informatie met betrekking tot een bodemgesteldheidsrapportage

€ 62,60

2.3.2

Verplicht advies agrarische commissie

2.3.2.1

Onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1.1 bedraagt het tarief, indien krachtens wettelijk voorschrift voor de in dat onderdeel bedoelde aanvraag een advies van een agrarische deskundige wordt beoordeeld:

€ 100,00

2.3.3

Aanlegactiviteiten

2.3.3.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een aanlegactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder b, van de Wabo, bedraagt het tarief

€ 77,70

2.3.4

Planologisch strijdig gebruik waarbij tevens sprake is van een bouwactiviteit

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder c, van de Wabo, en tevens sprake is van een bouwactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de Wabo, bedraagt het tarief, onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1:

2.3.4.1

indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 1º, van de Wabo wordt toegepast (binnenplanse afwijking):

€ 186,85

2.3.4.2

indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 2º, van de Wabo wordt toegepast (buitenplanse kleine afwijking):

€186,85

2.3.4.3

indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 3º, van de Wabo wordt toegepast (buitenplanse afwijking):

het bedrag van de voorafgaand aan het in behandeling nemen van de aanvraag aan de aanvrager meegedeelde kosten, blijkend uit een begroting die ter zake door of vanwege het college is opgesteld. Voor de toepassing van de vorige volzin geldt als dag van in behandeling nemen de vijfde werkdag na de dag waarop de aanvrager schriftelijk heeft ingestemd met de begroting van de kosten.

2.3.4.4

indien artikel 2.12, tweede lid, van de Wabo wordt toegepast (tijdelijke afwijking):

€186,85

2.3.4.5

indien artikel 2.12, eerste lid, onder b, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van exploitatieplan):

€ 186,85

2.3.4.6

indien artikel 2.12, eerste lid, onder d, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van voorbereidingsbesluit):

€ 186,85

2.3.5

Planologisch strijdig gebruik waarbij geen sprake is van een bouwactiviteit

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder c, van de Wabo, en niet tevens sprake is van een bouwactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de Wabo, bedraagt het tarief:

2.3.5.1

indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 1º, van de Wabo wordt toegepast (binnenplanse afwijking):

€ 186,85

2.3.5.2

indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 2º, van de Wabo wordt toegepast (buitenplanse kleine afwijking):

€ 186,85

2.3.5.3

indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 3º, van de Wabo wordt toegepast (buitenplanse afwijking):

het bedrag van de voorafgaand aan het in behandeling nemen van de aanvraag aan de aanvrager meegedeelde kosten, blijkend uit een begroting die ter zake door of vanwege het college is opgesteld. Voor de toepassing van de vorige volzin geldt als dag van in behandeling nemen de vijfde werkdag na de dag waarop de aanvrager schriftelijk heeft ingestemd met de begroting van de kosten.

2.3.5.4

indien artikel 2.12, tweede lid, van de Wabo wordt toegepast (tijdelijke afwijking)

€ 186,85

2.3.5.5

indien artikel 2.12, eerste lid, onder b, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van exploitatieplan):

€ 186,85

2.3.5.6

indien artikel 2.12, eerste lid, onder d, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van voorbereidingsbesluit):

€ 186,85

2.3.6

In gebruik nemen of gebruiken bouwwerken in relatie tot brandveiligheid

2.3.6.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het in gebruik nemen van een bouwwerk als bedoeld in artikel 2.11.1 van het besluit brandveiligheid gebruik gebouwen bedraagt het tarief:

€ 158,50

2.3.6.2

voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning tot het in gebruik hebben of houden van een inrichting, als bedoeld in artikel 2.1.1. van de Brandbeveiligingsverordening, niet zijnde een vergunning als bedoeld onder 5.3

€ 158,50

2.3.6.3

de overeenkomstig het in 2.3.6.1 of2.3.6.2 genoemde tarief geheven leges worden vermeerderd met de bedragen genoemd in 2.3.5.4 indien en voor zover deze op het bouwwerk of de inrichting, waarop de verleende vergunning betrekking heeft, van toepassing zijn

2.3.6.4

de opslag als bedoeld in 2.3.6.3 bedraagt voor:

A.

a.bouwwerken of inrichtingen waarin aan meer dan tien personen bedrijfsmatig of in het kader van verzorging nachtverblijf zal worden verschaft

b.bouwwerken of inrichtingen waarin aan meer dan tien kinderen jonger dan twaalf jaar of aan meer dan tien lichamelijk en/of geestelijk gehandicapten dagverblijf zal worden verschaft

c.bouwwerken of inrichtingen waarin meer dan 50 personen tegelijk aanwezig kunnen zijn, niet zijnde

·Woongebouwen

·Bouwwerken of inrichtingen voor (weg)verkeer

·Sporthallen, zwembaden en sportscholen

·info- en exporuimten, tentoonstellingsruimten, kampeerterreinen, jachthavens, dierenverblijf, met een oppervlakte van:

minder dan 100 m²

100 tot 200 m²

200 tot 300 m²

300 tot 500 m²

500 tot 1.000 m²

1.000 tot 2.000 m²

2.000 tot 3.000 m²

3.000 tot 4.000 m²

4.000 tot 5.000 m²

5.000 tot 10.000 m²

10.000 tot 20.000 m²

20.000 tot 30.000 m²

30.000 tot 40.000 m²

40.000 tot 50.000 m²

50.000 m² of meer

€ 106,05

€ 158,55

€ 264,60

€ 423,15

€ 635,25

€ 952,40

€ 1.243,30

€ 1.375,60

€ 1.507,90

€ 1.677,60

€ 1.904,85

€ 2.222,00

€ 2.540,15

€ 2.858,30

€ 3.175,40

B.

a.bouwwerken waarin bedrijfsmatig de in artikel 5.2.2. van de Bouwverordening bedoelde stoffen zullen worden opgeslagen

b.inrichtingen waarin bedrijfsmatig de in artikel 2.2.2. van de Brandveiligheidverordening bedoelde stoffen zullen worden opgeslagen

c.bouwwerken of inrichtingen voor (weg)verkeer en voor zover het gaat om bouwwerken of inrichtingen waarin meer dan 50 personen aanwezig kunnen zijn

d.sporthallen, zwembaden en sportscholen

e.info- en exporuimten, tentoonstellingsruimten, kampeerterreinen, jachthavens en dierenverblijf, met een oppervlakte van:

minder dan 100 m²

100 tot 200 m²

200 tot 300 m²

300 tot 500 m²

500 tot 1.000 m²

1.000 tot 2.000 m²

2.000 tot 3.000 m²

3.000 tot 4.000 m²

4.000 tot 5.000 m²

5.000 tot 10.000 m²

10.000 tot 20.000 m²

20.000 tot 30.000 m²

30.000 tot 40.000 m²

40.000 tot 50.000 m²

50.000 m² of meer

€ 52,50

€ 78,75

€ 132,30

€ 212,10

€ 317,10

€ 475,70

€ 634,25

€ 714,05

€ 792,85

€ 898,90

€ 1.058,45

€ 1.269,55

€ 1.481,65

€ 1.692,75

€ 1.852,30

2.3.6.5

de overeenkomstig de in 2.3.6.1 en 2.3.6.4 B genoemde tarieven geheven leges worden vermeerderd met de bedragen genoemd in 2.3.6.6 indien en voor zover de verleende vergunning betrekking heeft op niet-bebouwde voor bedrijfsdoeleinden bestemde terreinen bij bouwwerken waarin bedrijfsmatig de in artikel 5.2.2. van de Bouwverordening bedoelde stoffen zullen worden opgeslagen

2.3.6.6

de opslag als bedoeld in 2.3.6.5 bedraagt voor terreinen met een oppervlakte van:

minder dan 500 m²

500 tot 2.000 m²

2.000 tot 5.000 m²

5.000 m² of meer € 150,00 vermeerderd per 5.000 m² of gedeelte daarvan met

€ 52,50

€ 106,05

€ 158,55

€ 26,25

2.3.7

Activiteiten met betrekking tot monumenten of beschermde stads- of dorpsgezichten

2.3.7.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het slopen van een bouwwerk in een beschermd stads- of dorpsgezicht, bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder h, van de Wabo, op het slopen van een bouwwerk in een krachtens provinciale verordening of de gemeentelijke monumentenverordening aangewezen stads- of dorpsgezicht, bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, onder c, van de Wabo, waarvoor op grond van die provinciale verordening of van die gemeentelijke verordening een vergunning of ontheffing is vereist, bedraagt het tarief:

€ 259,50

2.3.8

Sloopactiviteiten

2.3.8.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het slopen van een bouwwerk in gevallen waarin dat in een bestemmingsplan, beheersverordening of voorbereidingsbesluit is bepaald, bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder g, van de Wabo, of waarvoor op grond van een provinciale verordening of artikel 8.1.1 van de Bouwverordening een vergunning of ontheffing is vereist, bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, aanhef en onder a, van de Wabo, bedraagt het tarief:

€ 114,10

2.3.9.

Omgevingsvergunning in twee fasen

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning op verzoek in twee fasen plaatsvindt, als bedoeld in artikel 2.5, eerste lid, van de Wabo, bedraagt het tarief:

2.3.9.1

voor het in behandeling nemen van de aanvraag voor een beschikking met betrekking tot de eerste fase: het bedrag dat voortvloeit uit toepassing van de tarieven in dit hoofdstuk voor de activiteiten waarop de aanvraag voor de eerste fase betrekking heeft;

met een minimum van € 141,00.

0,9%

2.3.9.2

voor het in behandeling nemen van de aanvraag voor een beschikking met betrekking tot de tweede fase: het bedrag dat voortvloeit uit toepassing van de tarieven in dit hoofdstuk voor de activiteiten waarop de aanvraag voor de tweede fase betrekking heeft;

met een minimum van € 141,00.

0,8%

2.3.10

Persoonsgebonden beschikking

2.3.10.1

Het tarief bedraagt ter zake van het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van een persoonsgebonden beschikking bedoels voor permanente bewoning van recreatieverblijven binnen de Gemeente Gilze en Rijen

€ 377,30

Hoofdstuk 4 Teruggaaf

2.4.1

Teruggaaf als gevolg van intrekking aanvraag omgevingsvergunning voor bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten

Als een aanvrager zijn aanvraag om een omgevingsvergunning voor een project dat geheel of gedeeltelijk bestaat uit bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten, als bedoeld in de onderdelen 2.3.1, 2.3.2, 2.3.6 en 2.3.7, intrekt terwijl deze reeds in behandeling is genomen door de gemeente, bestaat aanspraak op teruggaaf van een deel van de leges. De teruggaaf bedraagt:

75%

indien de aanvraag wordt ingetrokken voordat de vergunning is verleend

2.4.2

Teruggaaf als gevolg van intrekking verleende omgevingsvergunning voor bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten

Als de gemeente een verleende omgevingsvergunning voor een project dat geheel of gedeeltelijk bestaat uit bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten als bedoeld in de onderdelen 2.3.1, 2.3.2, 2.3.6 en 2.3.7, intrekt op aanvraag van de vergunninghouder, bestaat aanspraak op teruggaaf van een deel van de leges, mits deze aanvraag is ingediend binnen 2 jaar na verlening van de vergunning en van de vergunning geen gebruik is gemaakt. De teruggaaf bedraagt:

50%

van de op grond van die onderdelen voor de betreffende activiteit verschuldigde leges.

2.4.3

Minimumbedrag voor teruggaaf

Een bedrag minder dan € 141,00 wordt niet teruggegeven.

Hoofdstuk 5 Wijziging omgevingsvergunning als gevolg van wijziging project

2.5

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot wijziging van een omgevingsvergunning als gevolg van een, naar de omstandigheden beoordeeld, geringe wijziging in het project:

€ 141,00

Hoofdstuk 6 Bestemmingswijzigingen zonder activiteiten

2.6

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het vaststellen van een bestemmingsplan als bedoeld in artikel 3.1, eerste lid, van de Wet ruimtelijke ordening:

het bedrag van de voorafgaand aan het in behandeling nemen van de aanvraag aan de aanvrager meegedeelde kosten, blijkend uit een begroting die ter zake door of vanwege het college is opgesteld. Voor de toepassing van de vorige volzin geldt als dag van in behandeling nemen de vijfde werkdag na de dag waarop de aanvrager schriftelijk heeft ingestemd met de begroting van de kosten.

Hoofdstuk 7 In deze titel niet benoemde beschikking

2.7

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag

2.7.1

om een andere, in deze titel niet benoemde beschikking:

€ 77,75

2.7.2

tot het overschrijven van een verleende omgevingsvergunning die betrekking heeft op bouwactiviteiten als bedoeld in artikel 10.3 van de Bouwverordening

€ 103,75

2.7.3

tot het verkrijgen van een ontheffing voor hogere grenswaarden in het kader van de Wet geluidhinder

€ 622,15

Titel 3 Dienstverlening vallend onder Europese dienstenrichtlijn

Hoofdstuk 1 Horeca

3.1.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning op grond van artikel 3 van de Drank- en Horecawet

€ 106,00

3.1.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een melding als bedoeld in artikel 30 van de Drank- en Horecawet

€ 26,25

3.1.3

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in artikel 35 van de Drank- en Horecawet

€ 10,60

3.1.4

Ter verkrijging van een exploitatievergunning als bedoeld in artikel 2.3.1.1 Algemene plaatselijke verordening voor de Gemeente Gilze en Rijen

€ 106,00

Hoofdstuk 2 Organiseren evenementen of markten

3.2.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een vergunning voor het organiseren van een evenement als bedoeld in artikel 2.2.2 van de Algemene plaatselijke verordening (evenementenvergunning)

€ 10,60

3.2.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een vergunning voor het organiseren van een snuffelmarkt

3.2.2.1

als bedoeld in artikel 5.2.2.4 van de Algemene plaatselijke verordening

€ 58,20

3.2.2.2

als bedoeld in artikel 5.2.2.4 van de Algemene plaatselijke verordening aangevraagd door een ideële instelling

€ 21,15

Hoofdstuk 3 Prostitutiebedrijven

3.3

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om:

3.3.1

een exploitatievergunning of wijziging van een exploitatievergunning als bedoeld in artikel 3.2.1 van de Algemene plaatselijke verordening voor een seksinrichting

€ 635,25

Hoofdstuk 4 Brandbeveiligingsverordening

3.4

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning met betrekking tot het brandveilig gebruik van een inrichting, als bedoeld in artikel 2, eerste lid, van de Brandbeveiligingsverordening:

·uitsluitend in de open lucht,

·geheel of gedeeltelijk overdekt

€ 63,60

€ 126,25

Hoofdstuk 5 Ventvergunning en standplaatsvergunningen

5.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om:

5.1.1

een standplaatsvergunning als bedoeld in artikel 5.2.3 van de Algemene Plaatselijke Verordening:

a.geldig voor één dag

b.geldig voor één jaar

€ 29,05

€ 137,35

5.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om:

5.2.1

ter verkrijging van een (vent)vergunning als bedoeld in artikel 5.2.2 van de Algemene plaatselijke verordening voor de gemeente Gilze en Rijen:

a.geldig voor maximaal 10 dagen, aangevraagd door een ideële instelling

b.geldig voor maximaal 10 dagen, aangevraagd door een niet-ideële instelling

c.geldig voor één jaar

€ 10,60

€29,05

€ 137,35

Hoofdstuk 6 In deze titel niet benoemde vergunning, ontheffing of andere beschikking

3.5.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een andere, in deze titel niet benoemde vergunning, ontheffing of andere beschikking

€ 5,30

3.4.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een exploitatievergunning

€ 58,20

3.4.3

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag ter verkrijging van een vergunning als bedoeld in artikel 2.3.4.3 van de Algemene plaatselijke verordening voor de gemeente Gilze en Rijen voor het exploiteren van een smartshop, headshop, growshop, belshop/belwinkel of internetcafé

€ 635,25

Deze tarieventabel behoort bij de Legesverordening 2010,

vastgesteld in de vergadering van 4/12 november 2009

van de raad van de gemeente Gilze en Rijen.

Mij bekend,

de griffier van de gemeente Gilze en Rijen,

mr. J.W. Timmermans