Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR445274
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR445274/1
Regeling vervallen per 06-02-2018
Mandaatbesluit Gemeentesecretaris 2017
Geldend van 22-03-2017 t/m 05-02-2018
Intitulé
Mandaatbesluit Gemeentesecretaris 2017BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN DE GEMEENTE GRONINGEN EN DE BURGEMEESTER, ieder
voor zover het zijn bevoegdheid betreft
HEBBEN BESLOTEN:
het Mandaatbesluit Gemeentesecretaris 2017 vast te stellen.
Aan de gemeentesecretaris wordt opgedragen de uitoefening van de volgende bevoegdheden:
Typering en omschrijving bevoegdheid |
Portefeuillehouder |
Bijzonderheden/ opmerkingen |
|
1. |
Het voeren van correspondentie naar aanleiding van en ter uitvoering van door het college of de burgemeester genomen besluiten. |
Burgemeester |
|
2. |
Het maken van bezwaar of het instellen van (hoger) beroep (inclusief het instellen van overige rechtsmiddelen) in alle voorkomende administratiefrechtelijke procedures, alsmede het toepassen van alle mogelijke administratiefrechtelijke proceshandelingen. |
Burgemeester |
Zowel namens het college (en indirect de raad), als de burgemeester. |
3. |
Het besluiten tot en het instellen van alle civielrechtelijke procedures en het verrichten van overige civielrechtelijke proceshandelingen. |
Burgemeester |
Zowel namens het college (en indirect de raad), als de burgemeester. |
4. |
Het vaststellen van beleid met betrekking tot management development. |
Wethouder personeel en organisatie |
|
5. |
Het besluiten over vertrekregelingen en het besluiten over de zwaardere disciplinaire straffen (artikel 16:1:2, lid 1 sub b tot en met sub i ARG). |
Wethouder personeel en organisatie |
Dit betreft de bevoegdheid als genoemd in artikel 15 Algemeen mandaatbesluit 2017 onder d. |
6. |
Het voordragen van kandidaten voor de functie van GMT-lid of concerncontroller en het verwerken van het advies van het GMT en COR in de betreffende nota’s. |
Wethouder personeel en organisatie |
Vastgesteld bij besluit van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van Groningen, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft van 7 maart 2017, nr. 3f.
Ondertekening
Gedaan te Groningen in de collegevergadering van
7 maart 2017
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl