Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR639790
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR639790/1
Regeling vervallen per 17-05-2022
Mandaatbesluiten managers, personeel en organisatie Haaksbergen (8.48a)
Geldend van 01-05-2020 t/m 16-05-2022
Intitulé
Mandaatbesluiten managers, personeel en organisatie Haaksbergen (8.48a)Samenvatting
Deze besluiten bevatten de gemandateerde bevoegdheden aan managers en op het gebied van personeel en organisatie.
Burgemeester en college van burgemeester en wethouders van Haaksbergen;
Wettelijke basis:
bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht (afdeling 10.1.1).
Besluiten:
Vast te stellen de Mandaatbesluiten personeel en organisatie.
Artikel 1 Uitgangspunten en voorwaarden mandatering personeel en organisatie
Voor deze mandaatbesluiten gelden de volgende uitgangspunten en voorwaarden:
- a.
deze mandaatbesluiten betreffen zowel de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen (= mandaat), als het verlenen van volmacht tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen en het verlenen van machtiging tot het verrichten van handelingen die noch een besluit, noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn;
- b.
mandatering vindt plaats overeenkomstig voorschriften en normen die te maken hebben met interne controle, functionaliteit en integriteit;
- c.
mandatering vindt plaats wanneer beleid, grenzen, kaders waarbinnen de bevoegdheid uitgeoefend kan worden, duidelijk zijn vastgesteld door de mandaatgever (college of burgemeester);
- d.
bij afwezigheid van de gemandateerde geldt het mandaat voor de functionele en als zodanig aangewezen plaatsvervanger. Daarnaast geldt bij afwezigheid van de gemandateerde het mandaat voor de leidinggevende van de gemandateerde;
- e.
mandatering vindt plaats binnen het beschikbaar gestelde budget in de begroting;
- f.
de gemandateerde maakt gebruik van het mandaat nadat er een integraal advies is uitgebracht over het in mandaat te nemen besluit;
- g.
in geval van mandaat zorgt de gemandateerde voor afstemming met en informatie aan de mandaatgever:
- 1.
wanneer het beleidskader alsnog onduidelijkheden oplevert;
- 2.
wanneer van een advies afgeweken wordt en inwinning van dat advies verplicht voorgeschreven is;
- 3.
wanneer in redelijkheid ingeschat kan worden dat het om een “bestuursgevoelige zaak” gaat;
- 1.
- h.
de gemandateerde verstrekt informatie over het gebruik maken van de gemandateerde bevoegdheid indien die informatie bestuurlijk relevant is. De gemandateerde verstrekt informatie over het gebruik maken van de gemandateerde bevoegdheid aan de portefeuillehouder indien die informatie relevant is voor de portefeuillehouder.
Artikel 2 Mandatering bevoegdheden managers, Coördinator Noaberpoort en senior medewerkers
- 1.
Het college en de burgemeester bepalen dat alle in de op 19 december 2014 vastgestelde Mandaatbesluiten 2015 en de op 13 december 2016 vastgestelde Mandaatbesluiten aanvulling 2017 aan afdelingshoofden gemandateerde bevoegdheden tevens aan managers worden gemandateerd.
- 2.
Het college en de burgemeester bepalen dat alle in de op 19 december 2014 vastgestelde Mandaatbesluiten 2015 aan de Seniormedewerker met module coördinatie Maatschappelijke Ontwikkeling gemandateerde bevoegdheden tevens aan de Coördinator Noaberpoort worden gemandateerd.
- 3.
Het college en de burgemeester bepalen dat alle in de op 19 december 2014 vastgestelde Mandaatbesluiten 2015 aan de Seniormedewerker met module coördinatie Handhaving gemandateerde bevoegdheden tevens aan de Seniormedewerker met module coördinatie Vergunningen worden gemandateerd.
Artikel 3 Mandatering bevoegdheden personeel en organisatie
Het college en de burgemeester mandateren de in de bijlage bij deze mandaatbesluiten genoemde bevoegdheden aan de functies die in de bijlage bij deze mandaatbesluiten zijn genoemd.
Artikel 4 Inwerkingtreding
- 1.
Deze mandaatbesluiten treden in werking op 1 mei 2020.
- 2.
Op het moment dat deze mandaatbesluiten in werking, worden de op 24 april 2018 vastgestelde Mandaatbesluiten managers, personeel en organisatie ingetrokken.
Artikel 5 Citeertitel
Deze mandaatbesluiten worden aangehaald als: Mandaatbesluiten managers, personeel en organisatie.
Haaksbergen, 21 april 2020
Burgemeester en wethouders,
H.A. Lindeboom
waarnemend secretaris
mr. drs. R.G. Welten
burgemeester
Burgemeester,
mr. drs. R.G. Welten
burgemeester
Ondertekening
Bijlage Mandatering bevoegdheden personeel en organisatie
Omschrijving gemandateerde bevoegdheid |
Wet/artikel |
Mandaat-gever |
Gemanda-teerde |
Ondermandaat |
Extra voorwaarden |
Personeel en organisatie |
|||||
Alle rechtshandelingen op grond van de artikelen 7:610 tot en met 7:693 van het BW, met uitzondering van rechtshandelingen op grond van de artikelen: 7:650 7:669, lid 3 onder e., f., g. en h. 7:670b 7:677 7:678 |
Artikelen 7:610 tot en met 7:693 BW |
B&W B |
S |
Manager Coördinator Noaberpoort |
|
Alle bevoegdheden op grond van de Cao Gemeenten, met uitzondering van: artikel 1.7 (Hardheidsclausule) artikel 3.1 (Vaststellen en waarderen functies) artikel 3.14 (Vaststellen regeling Inconveniën-tentoelage) artikel 3.18 (Vaststellen regeling Uitstekend functioneren of bijzondere prestaties) artikel 3.21 (Vaststellen regeling Reis- en verblijfkostenvergoe-ding) artikel 3.22 (Vaststellen regeling Reiskosten woon-werkverkeer) artikel 5.2 (Vaststellen Werktijdenregeling) artikel 5.5 (Vaststellen Bijzondere regeling voor de werktijden) |
Cao Gemeenten |
B&W B |
S |
Manager Coördinator Noaberpoort |
Omschrijving gemandateerde bevoegdheid |
Wet/artikel |
Mandaat-gever |
Gemanda-teerde |
Ondermandaat |
Voorwaarden |
artikel 6.13 (Vaststellen regeling lokale vormen van verlof) artikel 9.1 (Vaststellen regeling met aanvullende afspraken over het Van werk naar werk-traject) artikel 10.24 (Passende regeling bij verstoorde arbeidsverhouding) artikel 11.1, lid 4, (Regeling over het geven, reinigen en herstellen van de kleding) artikel 14.5 (Regeling over hoe lesgebonden en niet-lesgebonden uren zich tot elkaar verhouden) |
|||||
Alle rechtshandelingen op grond van de Regeling Individueel Keuzebudget |
Regeling IKB |
B&W B |
S |
Manager |
|
Alle rechtshandelingen op grond van de Belonings- en reiskostenregeling |
Belonings- en reis-kosten-regeling |
B&W B |
S |
Manager |
|
Alle rechtshandelingen op grond van de hoofdstukken 3, 4, 5 en 6 van het Sociaal statuut |
Sociaal statuut |
B&W B |
S |
||
Alle rechtshandelingen op grond van de Regeling generatiepact, met uitzondering van artikel 4 voor zover het verzoek niet wordt toegewezen en artikel 9. |
Regeling generatie-pact |
B&W B |
S |
Omschrijving gemandateerde bevoegdheid |
Wet/artikel |
Mandaat-gever |
Gemanda-teerde |
Ondermandaat |
Voorwaarden |
Alle feitelijke handelingen in het kader van personeel en organisatie |
B&W |
S |
Manager Coördinator Noaberpoort |
||
Het inhuren van personeel (gunnen en verlenen opdrachten voor diensten) |
BW |
B&W B |
S |
Manager |
M.i.a.v. Nota inkoop- en aanbestedings-beleid en i.o.m. inkoopcoördinator |
Lijst van gebruikte afkortingen (op alfabetische volgorde)
B Burgemeester
BW Burgerlijk Wetboek
B&W College van burgemeester en wethouders
Cao Gemeenten Collectieve arbeidsovereenkomst Gemeenten
IKB Individueel Keuzebudget
I.o.m. In overleg met
M.i.a.v. Met inachtneming van
S Gemeentesecretaris
Sociaal statuut Sociaal statuut gemeente Haaksbergen 2011
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl