Regeling vervallen per 06-03-2008

Ondermandaatregister

Geldend van 29-05-2003 t/m 05-03-2008

Intitulé

Ondermandaatregister

Hoofdstuk 1 en 2 Sector Middelen

Afdeling Algemene Zaken, inclusief Facilitaire Zaken 

nr.

bevoegdheid

mandaat aan

ondermandaataan

opmerkingen/voorschriften

 

sectie juridische zaken

 

 

 

2.1

vergunning optochtartikel 2.1.2.1 A.P.V.

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

overleggen metpolitie en productgroep openbare ruimte

2.2

vergunning feest, muziek, wedstrijd e.d. artikel 2.1.4.1 A.P.V.

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

overleggen metpolitie en productgroep openbare ruimte

2.3

vergunning voorwerpen of stoffen op, aan of boven de weg artikel 2.1.5.1. A.P.V. 

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.4

vergunning dienstverlening artikel 2.1.4.2 A.P.V

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.5

vergunning organiseren evenementen artikel 2.2.2 A.P.V

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

overleggen metpolitie en productgroep openbare ruimte

2.6

Vervallen bij 8e wijziging

 

 

 

2.7

vergunning exploitatie horecabedrijf artikel 2.3.1.2 A.P.V

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.8

vergunning alarminstallatieartikel 2.4.16 A.P.V.

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.9

ontheffing veroorzaken geluidshinder artikel 4.1.5 en 4.1.5.a A.P.V. 

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.10

vergunning reclames artikel 4.7.2 A.P.V. 

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.10a

Ontheffingverlening plaatsen schaftwagens e.d. art. 5.1.5 APV 

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.11

vergunning collectes en inzamelingen artikel 5.2.1. A.P.V. 

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.12

vergunning voor venten artikel 5.2.2. A.P.V. 

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.13

vergunning standplaats en uitstalling op de wegartikel 5.2.3 A.P.V. 

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.14

Drank- en Horecavergunning artikel 3 Drank- en Horecawet

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.15

ontheffing verstrekken zwakalcoholische dranken bij evenementen van tijdelijke aard 

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.16

vergunning loterij artikel 3 Wet op de Kansspelen 

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.17

acceptatie kennisgeving kleine kansspelen artikel 7 Wet op de Kansspelen 

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.18

aanwezigheidsvergunning speelautomaten artikel 30 b Wet op de Kansspelen. 

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.19

ontheffing Winkeltijdenwet zon- en feestdagen artikel 4 Winkeltijdenwet 

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.20

toewijzen vaste standplaatsen op weekmarkt artikel 10 marktverordening

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.21

uitvoeren legesverordening voor zover dit betrekking heeft op de afdeling algemene zaken 

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.22

Vervallen bij 7e wijziging

 

 

 

2.23

voeren van correspondentie, vereist voor een goede uitvoering van het gemeentelijke verzekeringspakket

afdelings-hoofd

Administratief juridisch medewerker

 

2.24

afsluiten en wijzigen van verzekeringen voor gemeentelijke objecten

afdelings-hoofd

 

 

2.25

doen van meldingen in het kader van de Wet bescherming persoonsgegevens bij het College voor de registratie persoonsgegevens.

afdelings-hoofd

Juridisch medewerker 

 

2.26

correspondentie ter voorbereiding van de behandeling van een klacht (interne klachtenbehandeling)

klachten-coördinator

Juridisch medewerker 

 

2.27

ontvangstbevestigingen bezwaarschriften

 

Administratief juridisch medewerker

 

2.28

jaarlijks aanwijzen koopzondagen conform artikel 3 van de Winkeltijdenwet en artikel 5 (Zon- en feestdagen.)

afdelings-hoofd 

Administratief juridisch medewerker 

 

 

artikel 2.29 en 2.30 gereserveerd.

 

 

 

 

sectie Personeel en organisatie

 

 

 

2.31

verstrekken van gegevens i.v.m. uitvoering van belastingen en sociale verzekeringswetten.

afdelings-hoofd

Salaris administrateur/ medewerker P en O 

 

2.32*

studiefaciliteiten voor reguliere studies

afdelings-hoofd

Salaris administrateur/ medewerker P en O

 

2.33

routinematige correspondentie met ABP, GAK, IZA en andere personeelsinstanties inzake afdoening van personeelsaangelegenheden

afdelings-hoofd

Salaris administrateur/ medewerker P en O

 

2.34

tegemoetkoming in bovenmatige ziektekosten 1%-regeling IZA

afdelings-hoofd

Salaris administrateur/ medewerker P en O

 

2.35

berekenen en gereedmaken gratificaties bij jubilea.

afdelings-hoofd

Salaris administrateur/ medewerker P en O

 

2.36

het nemen van besluiten die rechtstreeks voortvloeien uit de CAR/UWO of bezoldigingsverordening

afdelings-hoofd

 

 

2.37

correspondentie ter voorbereiding van de behandeling van een klacht (in eerste instantie)

klachtencoördinator

 

 

2.38

ontvangstbevestigingen bezwaarschriften

medewerker afdeling algemene zaken

 

 

2.39

behandeling aanvraag voor vergunning kampvuur

commandant brandweer

 

 

2.40

procedure instelling/intrekking rookverbod Loonse en Drunense Duinen artikel 2.1.6.7 A.P.V.

afdelings-hoofd

Administratief-juridisch medewerker

 

2.41

aanwijzen van toezichthoudende ambtenarenartikel 5.11 AWB

afdelings-hoofd

Juridisch medewerker

 

2.42

ontheffingverlening bijzondere transporten (wegenverkeerswetgeving)

Rijksdienst voor het wegverkeer.

 

 

2.43

behandelen verzoek tot inzake persoonsgegevens (artikel 35 Wet bescherming persoonsgegevens

WBP-coördinator 

 

 

2.44

behandelen verzoek tot correctie persoonsgegevens (artikel 36 Wet bescherming Persoonsgegevens

WBP-coördinator. 

 

 

2.45

Behandelen recht van verzet tot verwerking van persoonsgegevens(artikel 40 Wet bescherming persoonsgegevens)

WBP-coördinator. 

 

 

 

 

 

 

 

 

afdeling facilitaire zakensectie automatisering

 

 

 

2.46

uitvoeren van werkzaamheden in verband met het automatiseringsplan

afdelings-hoofd

medewerker

voor zover het past in het automatiseringsplan.voor zover er ruimte is in de begroting.

 

sectie registratie archief en post

 

 

 

2.47

uitvoeren archiefwet en archiefverordening

afdelings-hoofd

medewerker

 

 

248 t/m 2.50 gereserveerd

 

 

 

 

afdeling financiensectie financieel beheer

 

 

 

2.51

uitvoering Wet FILO staat F1A (opgave vlottende schulden)

afdelings-hoofd

comptabele 

 

2.52

uitstel betalingen en belastingen en betalingsregelingen

afdelings-hoofd

medewerker 

 

2.53

afschrijving gemeentelijke belastingen/heffingen

afdelings-hoofd

 

 

 

Hoofdstuk 3 Sector Publiekszaken

Afdeling Burgerzaken

nr.

bevoegdheid

mandaat aan

ondermandaataan

opmerkingen/voorschriften

 

afdeling burgerzakensectie Welzijn

 

 

 

3.1

besluiten op grond van de beleidsregels in het kader van de Algemene subsidieverordening.

afdelings-hoofd

Beleidsmedewerker. 

Toetsing vindt plaats door eerste medewerker

3.2

besluiten op grond van de Verordening Leerlingenvervoer.

afdelings-hoofd

medewerker 

Toetsing

3.3

het doorvoeren van mutaties met vervoerders in het kader van het leerlingenvervoer.

afdelings-hoofd

beleidsmedewerker 

Toetsing

3.4

innen van huren, erfpacht etc. voor gemeentelijke accommodaties

afdelings-hoofd

beleidsmedewerker 

Toetsing

 

3.5 t/m3.10 gereserveerd

 

 

 

 

sectie sociale zaken

 

 

 

3.11

besluiten in het kader van de Algemene bijstandswet,IOAW en IOAZ 

afdelings-hoofd

klantmanager 

Toetsing vindt plaats door kwaliteitsmedewerker. 

3.12

besluiten in het kader van de Wet voorzieningen gehandicapten 

afdelings-hoofd

consulent 

Toetsing  

3.13

uitvoering zorgwet VVTV 

afdelings-hoofd

klantmanager 

toetsing 

3.14

uitvoering Huisvestingswet verblijfsgerechtigden 

afdelings-hoofd

 

 

3.15

verklaring omtrent inkomen en vermogen 

afdelings-hoofd

klantmanager 

toetsing

3.16

Besluiten in het kader van Besluit Vangnetregeling huursubsidiestbl. 98/321

afdelings-hoofd

klantmanager 

toetsing

3.17

uitvoering kwijtscheldingsregeling 

afdelings-hoofd

medewerker

 

3.18

ondertekening bijlagen als bedoeld in artikel 70 van de Algemene bijstandswet 

afdelings-hoofd

klantmanager 

toetsing

3.19

uitvoering wet inburgering Nieuwkomers 

afdelings-hoofd

klantmanager 

 

3.19a

sluiten contracten reïntegratie WIWers 

afdelings-hoofd

beleids-[1]medewerker

 

3.20

Taken in kader van reguliere toelatingsprocedure Vreemdelingenwet 2000 

hoofdBurgerzaken's-Bosch

medewerker 

Zie mandaatbesluit van 1 juni 2004 voor beperkingen.

 

sectie bevolking

 

 

 

3.21

afgifte van reisdocumenten op basis van artikel 14 van de Paspoortinstructie 

afdelings-hoofd

medewerker

 

3.22

afgifte rijbewijs artikel 15 van par. 1 boek uitgifte rijbewijzen

afdelings-hoofd

medewerker

 

3.23

afgifte internationaal rijbewijsartikel 117 Wegenverkeerswet

hoofd sector van de ANWB

 

 

3.24

verklaringen omtrent gedrag artikel 14 Wet Justitiële documentatie en artikelen 2,6 en 7 van het Besluit Justitiële documentatie

afdelings-hoofd

medewerker

 

3.25

afgifte Attestatie de Vitea Wet GBA 

afdelings-hoofd

medewerker

 

3.26

uitvoeren wet GBA 

afdelings-hoofd

medewerker 

 

3.27

parafering werkmappen rijtijdenwet 

afdelings-hoofd

medewerker 

 

3.28

parafering register rijwielhandelaren, uitdragers, opkopers en tagrijns artikel 437 Wetboek van Strafvordering en artikel 2.5.3 A.P.V. 

afdelings-hoofd

medewerker 

 

3.29

verlening invalidenparkeerkaart 

afdelings-hoofd

medewerker 

 

2.30

afwikkeling verzoek om naturalisatie tot Nederlander Rijkswet op het Nederlanderschap.

afdelings-hoofd

medewerker 

 

 

3.31` t/m 3.35

 

 

 

 

Hoofdstuk 3Sector PubliekszakenAfdeling Ruimtelijk Beheer 

nr.

bevoegdheid

mandaat aan

ondermandaataan

opmerkingen/voorschriften

 

afdeling Ruimtelijk Beheer

 

 

 

3.36

vergunningverlening aanleggen, beschadigen en veranderen van een weg artikel 2.1.5.2.

afdelings-hoofd

projectleider civieltechnische werken

 

3.37

afhandelen aanvragen uitwegvergunning. (artikel 2.1.5.3. A.P.V.)

afdelings-hoofd

medewerker wegbeheer

 

3.38

afhandelen aanvragen kapvergunning (artikel 4.5.2 A.P.V.)

afdelings-hoofd

medewerkergroenbeheer

 

3.40

aanleg huisaansluitingen riolering

afdelings-hoofd

medewerker riolering

mandaat geldt tot een bedrag van 1134,-- euro.

3.42

doorvoeren van bestekswijzigingen

afdelings-hoofd

projectleider civieltechnische werken

-wijziging in constructie, materiaalkeuze-binnen het gevoteerde krediet-tot maximaal 10 % van het budget c.q. beschikbaar gestelde krediet-ondermandaat vindt plaats aan directievoerend medewerker

3.43

verlenen van vergunning voor het maken van huisaansluitingen op de gemeentelijke riolering.

afdelings-hoofd

medewerkerrioleringen

 

3.45

aanschrijvingen bewoners i.v.m. overtreding A.P.V. met betrekking tot uitzicht belemmerende beplanting of voorwerp (artikel 2.1.6.3)

afdelings-hoofd

medewerker groenbeheer 

 

3.46

instelling tijdelijke verkeersmaatregel i.v.m. calamiteiten, werken, projecten en evenementen

afdelings-hoofd

 

 

3.47

verlenen toestemming voor het leggen van dammen en duikers

afdelings-hoofd

medewerkerrioleringen 

conform procedure-afspraken met Waterschap

3.48

toestemming voor het knippen van stekken na desbetreffende verzoek

afdelings-hoofd

medewerkergroenbeheer

 

3.50

aanleg van invalidenparkeerkaart op kenteken

afdelings-hoofd

medewerkerwegbeheer

Mandaat geldt uitsluitend indiener door B en W een verkeersbesluit isgenomen. 

3.51

omschakelen lantaarnpalen openbare verlichting avond/nacht

afdelings-hoofd

medewerkerciviel techniek.

mits het verzoek past in verlichtingsplan

 

gereserveerd 3.52 t/m 3.60

 

 

 

Hoofdstuk 3Sector PubliekszakenAfdeling Ruimtelijke Ontwikkeling 

nr.

Bevoegdheid

mandaat aan

ondermandaataan

opmerkingen/voorschriften

 

afdeling Ruimtelijke Ontwikkelingsectie Bouw en Woningtoezicht en sectie Ruimtelijke Ordening

 

 

 

3.61

verlening bouwvergunning voor nieuwbouw, verbouw en uitbreiding afwerken verzoek bouwvergunning

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

mandaat geldt uitsluitend indien bouwaanvraag binnen bestemmings-plan kan worden afgehandeld.

3.62

verlenen van bouwvergunningen voor nieuwbouw, verbouw en uitbreidingen m.b.v. verklaringen van geen bezwaar

afdelings-hoofd

 

mandaat geldt uitsluitend voor zover vooraf geen zienswijzen zijn ingebracht.

3.63

voornemen intrekking bouwvergunning op verzoek (Woningwet/Bouwverordening)

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

 

3.64

intrekken bouwvergunning op verzoek (Woningwet/Bouwverordening)

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

mandaat geldt alleen indien intrekking op verzoek van vergunning-houder geschiedt

3.64a

Afhandelen van intrekkingsbesluiten die aan de beleidsnota intrekken van niet uitgevoerde bouwvergunningen" voldoen

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

 

3.65

overschrijven van bouwvergunningen op verzoek (artikel 103 Bouwverordening)

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

 

3.66

overschrijven van lichte bouwvergunning op verzoek

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

 

3.67

bevestiging vergunningvrij bouwwerk

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

 

3.68

bericht foutieve soort bouwaanvraag

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

 

3.69

verzoek aanleveren ontbrekende gegevens voor bouwvergunningplichtige bouwwerken (artikel 40a/artikel 47 Woningwet)

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

 

3.70

niet in behandeling nemen aanvraag bouwvergunning(artikel 4:5 AWB)

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

 

3.71

aanhouden bouwvergunning artikel 50,51 en 52 Woningwet

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

 

3.72

afhandelen verzoek om sloopvergunning (bouwverordening

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

buiten mandaat valt:aanvraag voor sloopvergunning voor monumenten (rijks- en gemeentelijke)

3.73

uitvoeren Brandbeveiligheidsverordening

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

 

3.73a

Verlenen tijdelijke gebruiksvergunningen o.b.v. brandbeveiligingsverordening

Gemeente-secretaris

Brandweer-commandant

 

3.74

tijdelijk in gebruik geven van gronden i.v.m. bouwactiviteiten

afdelings-hoofd

 

 

3.75

Welstandssecretariaat Bouwverordening

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

 

3.76

uitvoering Legesverordening voor zover dit betrekking heeft op de producten van Ruimtelijke Ontwikkeling

afdelings-hoofd

 

 

3.77

afgife bewijs van ontvangst aanvraag bouwvergunning

afdelings-hoofd

administratief medewerker

 

3.78

Verlenen vrijstelling artikel 19 WRO/artikel 50 Woningwet incl. voorafgaande procedures

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

 

3.78a

Verlenen van vrijstelling, artikel 19, lid 3 WRO juncto artikel 20 Bro

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

Uitsluitend voor zover deze past binnen de door B en W vastgestelde beleidsregels en er bovendien vooraf geen zienswijzen zijn ingebracht.

3.79

correspondentie m.b.t. schetsplannen en principe-verzoeken (bestemmingsplannen)

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

 

3.80

afhandeling verzoeken om info aangaande bestemmingsplannen.

afdelings-hoofd

juridisch administratief medewerker

 

3.81

behandelen verzoeken vrijstelling ex artikel 15 WRO

afdelings-hoofd

 

 

3.82

afhandelen verzoeken om aanlegvergunning

afdelings-hoofd

 

mits geheel in overeenstem-ming met bepaling bestemmings-plan

3.83

ingebruikgeving van grond en onroerend goed van de gemeente overeenkomstig het bestemmingsplan

afdelings-hoofd

 

mits geheel in overeenstem-ming met richtlijnen van de gemeenteraad.

3.84

afhandelen verzoeken om vergunning op grond van de Wet op de Openluchtrecreatie.

afdelings-hoofd

juridisch administratief medewerker

 

3.85

verzoeken afwijzen bestemmingsplan jonger dan 10 jaar; keuze geven Zelfstandige Projectprocedure en mededeling vereisten o.g.v. beleidsregels artikel 19 WRO

afdelings-hoofd

 

 

3.86

verzoek artikel 19 lid 1WRO niet (verder) in behandeling nemen wegens ontbrekende gegevens

afdelings-hoofd

beleids-medewerker RO

 

3.87

Vaststellen aanvraagformulier t.b.v. artikel 19 lid 1 WRO

afdelings-hoofd

beleids-medewerker RO

 

3.88

optieverlening bouwkavels

afdelings-hoofd

 .

.

3.89

Wijziging huisnummers

afdelings-hoofd

administratief medewerker Volkshuis-vesting

.

3.90

verschaffen van informatie c.q. het verzenden van stukken m.b.t. beroepszaken aan de Arrondissementsrechtbank c.q de Raad van State

afdelings-hoofd

juridisch medewerker

.

3.100

verzending advertenties inzake voorbereidingsbesluiten, bestemmingsplannen

afdelings-hoofd

administratief medewerker sectie Bouwen

overeenkomstig de door de gemeenteraad vastgestelde regeling.

3.101

inschrijving bouwgrondzoekenden

afdelings-hoofd

administratief medewerker Volkshuis-vesting

.

3.102

gereedmelding sociale koopwoningen (Gewestelijke verordening)

afdelings-hoofd

hoofdadministratief medewerker Volkshuis-vesting

.

3.103

afhandeling statische opgaven/berekeningen

afdelings-hoofd

administratief medewerker Volkshuis-vesting

 .

3.104

vooraanschrijvingen Woningwet/bestemmingsplanvoor-schriften

afdelings-hoofd

medewerker juridische kwaliteitszorg

 .

3.105

brieven m.b.t. informatieverstrekking en opvragen informatie, betreffende gemeentelijke en rijksmonumenten

afdelings-hoofd

medewerker monumenten

 .

3.106

afhandelen verzoeken om vergunning op basis van de Monumentenwet 1988

afdelings-hoofd

 .

 .

3.107

afhandelen verzoeken om vergunning op basis van de Monumentenverordening 1997

afdelings-hoofd

 .

- mandaat is niet van toepassing indien zienswijzen als bedoeld in artikel 21 lid 2 van de Monumentenverordening worden ingebracht.- er niet advies worden gevraagd aan monumentencommissie

3.108

afhandelen verzoeken om toekenning subsidie op grond van beleidsregels subsidiëring monumenten

afdelings-hoofd

 .

 .

3.109

afhandeling verzoeken om vaststelling subsidie op grond van beleidsregels subsidiëring monumenten.

afdelings-hoofd

 

 

3.110

alle correspondentie m.b.t. vergunningverlening (Monumententwet 1988 en Monumentenverordening 1997)

afdelings-hoofd

medewerkermonumenten

 

3.111

alle correspondentie m.b.t. subsidieverlening (BRRM 97 en beleidsregels subsidiëring monumenten)

afdelings-hoofd

medewerkermonumenten

 

3.112

coördinatorschap werkgroep open monumentendag

afdelings-hoofd

medewerkermonumenten

 

3.113

behandeling sloopmeldingen

afdelings-hoofd

medewerkerBWT

 

3.114

afhandeling verzoeken gebruiksvergunning

afdelings-hoofd

medewerker bouwen

 

3.114a

afhandeling verzoeken op basis van brandveiligheidsverordening

commandant Brandweer.

 

 

3.115

verkoop overhoeken binnen bestemmingsplannen

afdelings-hoofd

 

overeenkomstig het door de raad vastgesteld beleid.

3.116

stilleggen van bouwwerken artikel 100 lid 3 Woningwet en het in het kader van een stillegging opleggen van een last onder dwangsom art. 125 van de Gemeentewet, juncto artikel 5.32 Awb.

afdelings-hoofd

medewerkersBWT

 

3.117

toekennen spreekrecht aan aanvragers in welstandsvergadering

afdelings-hoofd

medewerkersBWT

 

3.118

beoordelen bouwplan Besluit Bouwvrije en lichtbouwvergunningplichtige bouwwerken ( artikel 12aWoningwet/ art 7 Bblbb

afdelings-hoofd

medewerker Bouwen

 

3.119

aanschrijving treffen voorzieningen/verbeteringen gehandicapten (artikel 14,15 en 15a Woningwet)

afdelings-hoofd

medewerker BWT

 

3.120

secretariaat monumentencommissie

afdelings-hoofd

medewerker monumenten

 

3.121

uitvoering en correspondentie omtrent bouwverordening

afdelings-hoofd

medewerker BWT

 

 

3.122 t./m 325 gereserveerd.

 

 

 

 

afdeling ruimtelijke ontwikkelingsectie milieu

 

 

 

3.126

verzoeken om een vergunning op grond van de Wet Milieubeheer aan te vragen

afdelings-hoofd

beleids-medewerkermilieu

 

3.127

brieven in het kader van de eerste integrale milieucontrole, de hercontroles, alsmede vooraanschrijvingen in het kader van dwangsomoplegging

afdelings-hoofd

beleids-medewerkermilieu

 

3.128

beslissing tot het intrekken milieuvergunning op verzoek

afdelings-hoofd

beleids-medewerkermilieu

 

3.129

beslissing tot accepteren kennisgeving Wet Milieubeheer

afdelings-hoofd

beleids-medewerkermilieu

 

3.130

stellen van nadere regels voor inrichtingen die vallen onder een meldingsplicht als bedoeld in de Wet Milieubeheer

afdelings-hoofd

beleids-medewerkermilieu

 

3.131

correspondentie m.b.t. aanvraag Wet Milieubeheer met aanvrager, bezwaarmaker en adviesorganen

afdelings-hoofd

beleids-medewerkermilieu

 

3.132

het nemen van de ontwerp-beschikking in het kader van aanvragen Wet milieubeheer

afdelings-hoofd

 

 

3.132a

het nemen van beschikkingen op aanvragen Wet milieubeheer

afdelings-hoofd

 

-voor zover situatie geheel in overeenstem-ming is met Weten-voorzover geen bedenkingen zijn ingebracht

3.133

verstrekken van informatie aan bedrijven en particulieren omtrent milieuvergunning.

afdelings-hoofd

 

 

3.134

ontheffing uitrijverbod dierlijke meststoffen i.v.m. stankoverlast artikel 4.1.7. a APV

afdelings-hoofd

 

 

3.135

Afhandelen verzoeken om extra container wegen medische omstandigheden

afdelings-hoofd

 

 

1 bijgewerkt tot 1e wijziging2 Ondermandaat ingetrokken door heffingsambtenaar. Zie voorstel 12e wijziging register.