Regeling vervallen per 15-12-2017

MANDAATBESLUIT GEMEENTELIJKE BELASTINGEN 2017

Geldend van 31-12-2016 t/m 14-12-2017

Intitulé

MANDAATBESLUIT GEMEENTELIJKE BELASTINGEN 2017

De Coördinator Planning & Control van de gemeente Haarlem, in zijn hoedanigheid van gemeenteambtenaar belast met de invordering en de heffing van gemeentelijke belastingen als bedoeld in artikel 231 lid 2 onderdeel b en c van de Gemeentewet,

gelet op het mandaatbesluit gemeentelijke belastingen 2013 behorend bij de collegenota 2012/480831

besluit:

  • I. Aan de functionarissen in onderstaande tabel mandaat te verlenen voor de daarbij vermelde bevoegdheden:

    Functionaris

    Belastingsoort

    Bevoegdheid

    Alle Hoofdafdelingen

     

     

    1. Alle hoofden van de betrokken afdelingen

    De in de Legesverordening aangewezen leges onder Titel 1 met aanduiding ALG en 3.7.5 genoemd in Titel 3 Legesverordening.

    Heffingsambtenaar

     

    Middelen en Services

     

     

    2. Hoofd van de afdeling Juridische Zaken van de Hoofdafdeling Middelen & Services

    De in Legesverordening aangewezen leges onder Titel 1 hoofdstuk 20 onder M&S

    Heffingsambtenaar

     

    3. Hoofd van de afdeling Financiën van de Hoofdafdeling Middelen & Services

    De invordering van begraafrechten, havengelden, marktgelden en leges met uitzondering van leges als vermeld onder 8 Hoofd van de afdeling KCC

     

    Invorderingsambtenaar

     

     

     

     

    Dienstverlening, Veiligheid en Vergunningen

     

     

    4. Hoofd van de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving van de hoofdafdeling Dienstverlening, Veiligheid en Vergunningen

    De in de Legesverordening aangewezen leges onder Titel 1 hoofdstukken 11.3,12, 14, 16, 18, 19 (m.u.v. 1.19.2) en 20 en Titel 2 en Titel 3 (met uitzondering van 7.4.1.) met de aanduiding DVV

    Heffingsambtenaar

    Opm: Besluit tot kwijtschelding leges gehandicaptenparkeerplaats is bevoegdheid hoofdafdelingsmanager DVV

      

    5. Hoofd van de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving van de hoofdafdeling Dienstverlening, Veiligheid en Vergunningen

    Precariobelasting van de in de Tarieventabel behorende bij de verordening precariobelasting onder:

    - A Bouw- en onderhoudswerken

    - B Objecten bij onroerende zaken

    - D Reclamevoorwerpen

    - E Gebruik grond andere doeleinden

    Heffingsambtenaar

    6. Hoofd van de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving van de hoofdafdeling Dienstverlening, Veiligheid en Vergunningen

    Marktgelden

    Heffingsambtenaar

    Invorderingsambtenaar

    7. Hoofd van de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving van de hoofdafdeling Dienstverlening, Veiligheid en Vergunningen

    Parkeerbelastingen (alleen straatparkeren) inclusief besluiten op bezwaarschriften. 

    Heffingsambtenaar (inclusief de bevoegdheid tot ondermandaat aan de medewerkers van de afdeling)

    Invorderingsambtenaar

     

    8. Hoofd van de afdeling Klant Contact Centrum en hoofd van de afdeling Vergunningen, Toezicht en handhaving van de hoofdafdeling Dienstverlening, Veiligheid en Vergunningen

    De in de Legesverordening aangewezen leges onder Titel 1 hoofdstukken 1,2,3,4,8,9, 11,1 en 11,2 , 19.2 en onder titel 3, sub 3.7.4.1. (straatoptreden) .met de aanduiding DVV

    Heffingsambtenaar

    Invorderingsambtenaar

    Opm: Besluit tot kwijtschelding leges huisvestingsvergunning, leges en leges huwelijksvoltrekking inclusief behandeling bezwaar en beroep is bevoegdheid hoofdafdelingsmanager

     

     

     

    Stadszaken

     

     

    9. Hoofd van de afdeling Milieu van de Hoofdafdeling Stadszaken

    de in Legesverordening aangewezen leges onder titel 1 hoofdstuk 8 onder STZ

    Heffingsambtenaar

    10. Hoofd van de afdeling Vastgoed van de Hoofdafdeling Stadszaken

    Precariobelasting van de in de Tarieventabel behorende bij de verordening precariobelasting onder:

    - C Benzinepompinstallaties

    Heffingsambtenaar

     

     

     

    Hoofdafdeling Gebieds Ontwikkeling en Beheer (GOB)

     

     

     

     

     

    11. Hoofd van de afdeling Beheer en beleid openbare ruimte van de hoofdafdeling GOB

    De in Legesverordening aangewezen leges onder titel 1

    - hoofdstuk 18 met aanduiding GOB (Telecommunicatie en Civiele werken)

    Heffingsambtenaar

    12. Hoofd van de afdeling Bedrijven van de hoofdafdeling GOB

    Begraafrechten

    Heffingsambtenaar

     

    13. Hoofd van de afdeling Bedrijven van de hoofdafdeling GOB

    de in Legesverordening aangewezen leges onder titel 1 hoofdstuk 18a (Havendienst)

    Heffingsambtenaar

    14. Hoofd van de afdeling Bedrijven van de hoofdafdeling GOB

    Havengelden

    Heffingsambtenaar

     

    15. Hoofd van de afdeling Bedrijven van de hoofdafdeling GOB

    Precariobelasting van de in de Tarieventabel behorende bij de verordening precariobelasting onder:

    - G (gebruik haventerrein)

    - H (gebruik ruimte woonschepen)

    Heffingsambtenaar

      

     

    Veiligheidsregio Kennemerland

     

     

    17.Directeur van de GGD van de Veiligheidsregio Kennemerland

    De rechten als bedoeld in hoofdstuk I van de tarieventabel behorende bij de verordening begraafrechten (= schouwen stoffelijk overschot)

    Heffingsambtenaar en Invorderingsambtenaar

    Het verleende mandaat omvat tevens de bevoegdheid ondermandaat te verlenen voor deze werkzaamheden aan bepaalde functionarissen van de gemeente Haarlem.

  • II. Aan de directeur van Cocensus wordt gemandateerd:

    • a.

      de afhandeling van bezwaarschriften en de behandeling van beroep, hoger beroep en cassatie naar aanleiding van de heffing  en invordering van de in kolom 2 genoemde begraafrechten, havengelden, leges, marktgelden en precario,  inclusief procedures met betrekking tot aanmaningskosten en (afwijzing van) verzoeken om kwijtscheldingen.

    • b.

      Het verleende mandaat is inclusief de bevoegdheid ondermandaat te verlenen voor deze werkzaamheden aan medewerkers van Cocensus.

  • III. Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na de dag waarop dit besluit is bekendgemaakt door middel van de Decentrale Regelgeving en Officiële Publicaties (DROP)

Ondertekening

Haarlem, 16 december 2016

De coördinator Planning & Control van de Concernstaf van de gemeente Haarlem

Drs. P.C. de Kruijf