Aanwijzingsbesluit toezichthouders naleving regelgeving brandveiligheid Heemstede 2016

Geldend van 04-03-2016 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2016

Intitulé

Aanwijzingsbesluit toezichthouders naleving regelgeving brandveiligheid Heemstede 2016

Het college van burgemeester en wethouders van Heemstede;

Gelet op:

  • de Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Kennemerland;

  • titel 5.2 van de Algemene wet bestuursrecht; en

  • artikel 5.10; derde lid, van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht,

besluit vast te stellen:

Aanwijzingsbesluit toezichthouders naleving regelgeving brandveiligheid Heemstede 2016

Artikel 1 Aanwijzing toezichthouders

  • 1. De toezichthouders zijn belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de:

    • a.

      Wet algemene bepalingen omgevingsrecht;

    • b.

      Woningwet;

    • c.

      Wet veiligheidsregio's;

    • d.

      Bouwbesluit;

    • e.

      Bouwverordening;

    • f.

      Brandbeveiligingsverordening.

    voor zover deze regelgeving betrekking heeft op het voorkomen, beperken en bestrijden van brand, het beperken van brandgevaar, het voorkomen en beperken van ongevallen bij brand en al hetgeen daarmee verband houdt.

  • 2. Als toezichthouder zijn aangewezen alle medewerkers van de sector Proactie en Preventie van de brandweer Kennemerland, onderdeel van de Veiligheidsregio Kennemerland.

Artikel 2 Legitimatie

De directeur van de Veiligheidsregio Kennemerland wordt gemachtigd een legitimatiebewijs te verstrekken als bedoeld in artikel 5:12 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb), aan de in artikel 1, tweede lid, aangegeven medewerkers, ten behoeve van het houden van toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de onder artikel 1, eerste lid, genoemde wetten of regelingen.

Artikel 3 Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2016.

Artikel 4 Citeertitel

Dit besluit wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluit toezichthouders naleving regelgeving brandveiligheid Heemstede 2016.

Ondertekening

Vastgesteld door het college op 1 maart 2016.

Bezwaar

Belanghebbenden kunnen binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is bekendgemaakt bij de Burgemeester een bezwaarschrift indienen ingevolge het bepaalde in de artikelen 8:1, juncto 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht. Een bezwaarschrift dient te worden ondertekend en in ieder geval de volgende onderdelen te bevatten:

  • -

    naam en adres indiener;

  • -

    de dagtekening

  • -

    een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar zich richt;

  • -

    de gronden waarop het bezwaar rust.