Regeling vervallen per 12-10-2013

Uitvoeringsbesluit vervanging vernietigbare bouwvergunningdossiers Helmond 2012

Geldend van 30-06-2012 t/m 11-10-2013

Intitulé

UITVOERINGSBESLUIT VERVANGING VERNIETIGBARE BOUWVERGUNNINGDOSSIERS HELMOND 2012

Burgemeester en wethouders van de gemeente Helmond,

Gelet op artikel 6 van het Archiefbesluit 1995

Besluit:

over te gaan tot vervanging door reproducties van de volgende archiefbescheiden, welke ingevolge een selectielijst niet voor blijvende bewaring in aanmerking komen en deze na reproductie te vernietigen:

 

De bouwvergunningdossiers ressorterend onder de zorg van het College van burgemeester en wethouders van de gemeente Helmond, betreffende de periode tot en met 1989 en die niet voor overbrenging naar een archiefbewaarplaats in aanmerking komen.

Bij dit besluit zijn de volgende waarborgen gehanteerd:

  • -

    De reproducties bieden een voldoende waarborg voor het behoud van de in de archiefbescheiden vervatte gegevens en hun toegankelijkheid, daar de voorzorgen in acht zijn genomen die zijn beschreven in het voor de vervanging opgestelde Handboek digitale vervanging. Dit handboek maakt deel uit van dit besluit.

  • -

    De wenselijkheid van de vervanging is beschreven in hoofdstuk 2 van het handboek.

  • -

    Reproductie geschiedt middels scanning bij het bedrijf M&R te Kampen en opname van de vervangende exemplaren in het archiefbeheersysteem van de gemeente Helmond.

  • -

    Het belang van de gegevens voor de gemeente is gewaarborgd door het toepassen van een sluitende kwaliteitscontrole over het gehele proces van transport, digitalisering, opname en opslag. Deze kwaliteitscontrole garandeert het behoud van de betrouwbaarheid, authenticiteit,integriteit en bruikbaarheid van de betreffende archiefbescheiden.

  • -

    Het belang van de gegevens voor de recht- of bewijszoekende, historisch onderzoek en de waarde van de archiefbescheiden als bestanddeel van het cultureel erfgoed is eveneens gewaarborgd door het gebruik van de digitaliseringsparameters en het toepassen van een sluitende kwaliteitscontrole over het gehele proces van transport, digitalisering, opname en opslag.

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na die van bekendmaking.

Bezwaar en verzoek om voorlopige voorziening

Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u hiertegen een bezwaarschrift indienen. Uw bezwaarschrift stuurt u aan het college van burgemeester en wethouders van Helmond, postbus 950, 5700 AZ Helmond. U kunt uw bezwaarschrift ook digitaal indienen via www.helmond.nl/bezwaar. Zorgt u er voor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na de dag van verzending van dit besluit. Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaarschrift niet meer kunnen behandelen.

Een bezwaarschrift moet ondertekend zijn en bevat verder: uw naam en adres, de datum waarop het bezwaarschrift is geschreven, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden (argumenten) van het bezwaar. Wilt u verhinderen dat het besluit op korte termijn wordt uitgevoerd? Dien dan ook een verzoek om een voorlopige voorziening in bij de voorzieningenrechter. Een verzoek daartoe richt u aan: De Voorzieningenrechter, sector bestuursrecht, postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. U kunt uw verzoekschrift ook digitaal indienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD).

Heeft u vragen over het indienen van een (digitaal) bezwaarschrift of een voorlopige voorziening ? Kijk dan op de site van de gemeente Helmond, www.helmond.nl/bezwaar Of vraag de brochure aan bij de Stadswinkel (telefoonnummer 14 0492).

Ondertekening

Besloten in de vergadering van 26 juni 2012
 
Burgemeester en wethouders van Helmond,
De burgemeester,
Drs. A.A.M. Jacobs 
De secretaris,
Dhr. A.A.M. Marneffe RA
 
 
Bekend gemaakt op:
29 juni 2012
De gemeentesecretaris,
Dhr. A.A.M. Marneffe RA