Regeling vervallen per 24-10-2014

Rentebetaling bij nabetalingen functiewaardering gemeentepersoneel

Geldend van 19-06-2002 t/m 23-10-2014

Intitulé

Rentebetaling bij nabetalingen functiewaardering gemeentepersoneel

Het college van burgemeester en wethouders;

gelezen het voorstel van de afdeling Personeel en Organisatie d.d.

12 februari 2002;

gelet op de uitspraak van de Centrale Raad van Beroep d.d. 25 oktober 1995;

gelet op het bepaalde in titel 4.3 van de Algemene wet bestuursrecht;

besluit:

  • 1.

    vast te stellen

Rentebetaling bij nabetalingen functiewaardering gemeentepersoneel

Bij functiewaardering zal door de gemeente als werkgever steeds een afdoeningtermijn worden gesteld, waarbinnen de waarderingsprocedure normaliter zou moeten zijn afgerond. In beginsel geldt hiervoor een termijn van zes maanden na het indienen van het waarderingsverzoek door de sectordirecteur.

Wanneer de uitkomst van een waarderingsprocedure een hogere salarisschaal oplevert en de inschaling van de medewerk(st)er leidt tot een nabetaling, dan vergoedt de werkgever in beginsel alleen wettelijke rente indien de gestelde afdoeningtermijn niet zonder gegronde reden is gehaald. Wettelijke rente wordt vergoed vanaf de datum van de termijnoverschrijding.

Bij nabetalingen, die het uitvloeisel zijn van de gegrondverklaring van een bezwaar- of beroepschrift vergoedt de werkgever in beginsel wettelijke rente vanaf de datum inwerkingtreding van het in heroverweging genomen besluit.

  • 2.

    te bepalen dat deze beleidsregel wordt bekendgemaakt:

  • door opname in het Gemeenteblad en vervolgens bij de afdeling Communicatie gedurende zes weken op werkdagen van 09.00 tot 15.00 uur voor een ieder ter inzage leggen van dit besluit.