Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR11067
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR11067/1
Regeling vervallen per 12-08-2010
Beleidsregel Overbruggingsuitkering
Geldend van 18-05-2006 t/m 11-08-2010 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2006
Intitulé
Beleidsregel OverbruggingsuitkeringRegistratienummer: 06.14426
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hoorn
gelet op het bepaalde in titel 4.3 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 7 van de Wet werk en bijstand;
gelezen de op 30 augustus 2005 vastgestelde notitie Bijzondere bijstand 2006;
besluit:
- 1.
vast te stellen de navolgende beleidsregel:
Beleidsregel Overbruggingsuitkering
In het geval dat een onvoorzienbare gebeurtenis leidt tot het plotseling wegvallen van inkomsten en men niet over reserves beschikt om in de algemeen noodzakelijke kosten van het bestaan te voorzien, kan een overbruggingsuitkering worden verleend.
Geen recht op een overbrugging bestaat in alle gevallen waarin een voorschot ex. Artikel 48 WWB of leenbijstand mogelijk is. Het vooruit betalen van een deel van de reguliere uitkering blijft een voorliggende voorziening. Dit is overigens geen voorschot als bedoeld in artikel 52 WWB.
De hoogte van de overbruggingsuitkering is gelijk aan de voor de belanghebbende geldende bijstandsnorm, berekend naar de periode van de ingangsdatum van het recht op uitkering tot de eerste betaling van de periodieke uitkering (voor de maximale duur van één maand).
Bij de vaststelling van de hoogte van de overbruggingsuitkering dienen ook de bankrekeningen van de kinderen overgelegd te worden. Als er in totaal meer dan € 1.365,- op de rekeningen van de kinderen staat, wordt het meerdere in mindering gebracht op de hoogte van de overbruggingsuitkering.
Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na publicatie en werkt terug tot 1 januari 2006.
Beleidsregel 23 Overbruggingsuitkering, vastgesteld op 4 november 2003, komt te vervallen.
- 2.
te bepalen dat deze beleidsregel wordt bekendgemaakt:
- 3.
door opname in het Gemeenteblad en vervolgens bij de afdeling Communicatie gedurende zes weken op werkdagen van 9.00 tot 15.00 uur voor een ieder ter inzage leggen van dit besluit;
- 4.
daarnaast deze beleidsregel bekend te maken aan de CliëntenPlusRaad en de cliënten van de afdeling Sociale Zaken (per 24 april 2006 de afdeling Werk en Bijstand).
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl