Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR335812
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR335812/1
Regeling vervallen per 19-12-2018
Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014
Geldend van 28-08-2014 t/m 18-12-2018 met terugwerkende kracht vanaf 06-01-2014
Intitulé
Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014Burgemeester en wethouders van de gemeente Hulst
Gelet op de
- ·
Artikelen 3.8 en 3.9 van de Wet basisregistratie personen
- ·
Wet bescherming persoonsgegevens
- ·
Gelet op artikel 156 Gemeentewet
- ·
Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014
BESLUIT:
Vast te stellen de volgende:
Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014
Artikel 1: Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente
-
1. Met inachtneming van het besluit als bedoel in artikel 3.2 van de Wet basisregistratie personen, kunnen gegevens uit de basisregistratie aan organen van de gemeente Hulst worden verstrekt, voor zover deze organen deze nodig hebben voor de uitvoering van de hen opgedragen taken;
-
2. De verstrekkingen als bedoeld in lid 1, kunnen plaatsvinden door middel van rechtstreekse raadpleging van de basisregistratie personen (ad hoc verstrekkingen), door spontane verstrekkingen en selectie;
-
3. De organen van de gemeente aan wie gegevens worden verstrekt, de categorie(ën) van personen die het betreft, de gegevensset en de wijze van verstrekken zijn vermeld in bijlage 1.
-
4. Het hoofd van de afdeling onder wiens verantwoordelijkheid de basisregistratie personen wordt bijgehouden, wijst de organen van de gemeente aan, aan wie gegevens worden verstrekt, de categorie van personen die het betreft, de gegevensset en de wijze van verstrekken.
Artikel 2: Verstrekkingen aan derden
-
1. Met inachtneming van het bepaalde in artikel 3, kunnen over een ingeschrevene die ingezetene is van de gemeente Hulst en over een overledene die op het moment van overlijden ingezetene van de gemeente Hulst was, gegevens uit de basisregistratie worden verstrekt aan derden die werkzaamheden uitvoeren met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente;
-
2. Over een ingezetene van de gemeente Hulst kunnen gegevens uit de basisregistratie worden verstrekt aan een derde, die voorafgaande schriftelijke toestemming heeft van de ingezetene wiens gegevens worden verstrekt;
-
3. De verstrekking als bedoeld in lid 1 van dit artikel vindt slechts plaats voor zover deze noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de derde en het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de ingeschrevene niet aan die verstrekking in de weg staan;
-
4. De verstrekking als bedoeld in dit artikel kan uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.
Artikel 3: Aanwijzing gewichtige maatschappelijke belangen en categorieën derden
-
1. Als werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang worden aangewezen de werkzaamheden als genoemd in bijlage 2 van deze regeling;
-
2. Als categorieën van derden die de in lid 1 genoemde werkzaamheden uitvoeren, worden aangewezen de categorieën als genoemd in bijlage 2.
Artikel 4 Inwerkingtreding en citeertitel
- 1.
Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na de dag van haar bekendmaking en werkt terug tot en met 6 januari 2014.
- 2.
Deze regeling kan worden aangehaald als: Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014.
- 3.
Het “Privacyreglement BRP gemeente Hulst” van 19 februari 2013 vervalt na de inwerkingtreding van dit reglement.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 26 augustus 2014.
Burgemeester en wethouders van de gemeente Hulst,
De secretaris, De burgemeester,
De heer S. ter Wal De heer J.F. Mulder
Bijlage 1 tabel 1 behoort bij artikel 1 van de Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014 en bevat een opgave van de organisatieonderdelen en de taken die deze uitvoeren waarvoor gegevens uit de BRP kunnen worden verstrekt. De kolommen 6 t/m 9 bevatten de wijze waarop gegevens kunnen worden verstrekt. De cijfers in kolom 6 en 9 verwijzen naar de gegevensprofielen in tabel 2 en de mutaties in tabel 3
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Organisatieonderdeel |
Taak |
Doelomschrijving |
Categorie(ën) van betrokkenen |
Rechtmatige grondslag |
Ad hocvragen |
Mutatieberichten |
Selectieverstrekking |
AA = Ad hoc verstrekking via mail/telef. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Afdeling Publiekszaken – Burgerzaken |
Verklaringen omtrent het gedrag |
Inname en verwerken aanvragen verklaring omtrent het gedrag |
Aanvragers verklaring omtrent het gedrag |
Wet op de justitiële gegevens |
3 |
- |
- |
- |
Afdeling Publiekszaken – Burgerzaken |
Naturalisaties, opties en verlies Nederlanderschap |
Uitvoering geven aan Nederlandse nationaliteitswetgeving m.b.t. naturalisatie en opties; beoordelen verlies voormalige nationaliteit |
Aanvragers en optanten |
Rijkswet op het Nederlanderschap; Nationaliteitsrecht andere landen |
3 |
- |
- |
- |
Afdeling Publiekszaken – Burgerzaken & KCC |
Burgerlijke Stand |
Voorbereiden en verlijden van akten van de burgerlijke stand |
Personen op wie akten van de burgerlijke stand betrekking hebben en de aangevers |
Burgerlijk Wetboek; Besluit Burgerlijke Stand |
3 |
- |
- |
- |
Afdeling Publiekszaken – Burgerzaken & KCC |
Basisregistratie personen |
Bijhouden van de basisregistratie personen van de gemeente Hulst |
Ingeschrevenen |
Wet basisregistratie personen |
3 |
- |
- |
- |
Afdeling Publiekszaken – Burgerzaken |
Stembureauleden |
Benoeming leden stembureau; instructie; indeling en uitbetaling vergoeding |
Kandidaat stembureauleden |
Kieswet (E4) |
3 |
- |
- |
- |
Afdeling Publiekszaken – KCC |
Reisdocumenten |
Behandelen aanvragen reisdocumenten |
Aanvragers reisdocumenten |
Paspoortwet, -besluit, -uitvoeringsregeling |
3 |
- |
- |
- |
Afdeling Publiekszaken – Receptie |
Reisdocumenten |
Uitreiken van reisdocumenten |
Aanvragers reisdocumenten |
Paspoortwet, -besluit, -uitvoeringsregeling |
4 |
- |
- |
- |
Afdeling Publiekszaken – KCC |
Rijbewijzen |
Behandelen aanvragen rijbewijzen |
Aanvragers rijbewijzen |
Rijbewijswetgeving; Reglement wegenverkeerswetgeving |
3 |
- |
- |
- |
Afdeling Publiekszaken – Receptie |
Rijbewijzen |
Uitreiken van rijbewijzen |
Aanvragers rijbewijzen |
Rijbewijswetgeving |
4 |
- |
- |
- |
Afdeling Publiekszaken – Receptie |
Gevonden- en verloren voorwerpen |
Afhandelen aangiften van gevonden en verloren voorwerpen |
Verliezers en vinders |
Lokale taak |
6 |
- |
- |
6 |
Afdeling Publiekszaken – KCC |
Parkeervergunningen |
Behandelen van aanvragen diverse soorten parkeervergunningen (oa. Bewoners) |
Personen die in aanmerking komen voor een parkeervergunning |
Lokale taak |
5 |
60 |
- |
- |
Afdeling Publiekszaken – KCC |
Lijkbezorging / gemeentelijke begraafplaatsadministratie |
Uitvoeren van de Wet op de lijkbezorging. Beheer, gebruik begraafplaats en heffing grafrechten |
Overledenen en rechthebbenden |
Wet op de Lijkbezorging; Verordening lijkbezorging |
5 |
60 |
- |
5 |
Afdeling Publiekszaken – KCC |
Vergunningen APV |
Behandelen aanvragen APV-vergunningen |
Aanvragers APV-vergunningen |
Gemeentewet; APV |
5 |
80 |
- |
- |
Afdeling Publiekszaken – KCC |
Vergunningen drank- en horecawet (incl. integriteitscontrole) |
Behandelen vergunningen drank- en horeca |
Aanvragers, ondernemers, beheerders van drank- en horeca-inrichten |
Drank- en horecawet; Wet Bibob |
5 |
80 |
- |
- |
Afdeling Publiekszaken – Interne Zaken |
Documentaire informatievoorziening |
Postregistratie en ondersteuning interne administratieve organisatie |
Personen van wie Hulst een brief/document ontvangt of aan wie een brief wordt gestuurd |
Lokaal beleid |
- |
60 |
- |
6 |
Stafafdeling – Bestuursondersteuning |
Toekennen van onderscheidingen |
Toekennen van onderscheidingen |
Personen die in aanmerking komen voor een onderscheiding, voorstellers en ondersteuners |
Wetgeving mb.t. de orde van de Nederlandse Leeuw en orde van Oranje-Nassau |
6 |
- |
- |
6 |
Stafafdeling - Bestuursondersteuning |
Jubileaoverzichten: 50, 60, 65 en jarige huwelijken 90, 100, 100+ jarigen |
Felicitaties van burgemeester via brief of persoonlijk bezoek |
Personen die aan jubilea criteria voldoen |
Lokale taak |
6 |
- |
X |
6 |
Afdeling Samenleving |
Bijzondere opneming psychiatrische ziekenhuizen (BOPZ) |
Opname personen in psychiatrisch ziekenhuis |
Op te nemen personen |
Wet BOPZ |
2 |
- |
- |
2 |
Afdeling Samenleving –Zorg |
Gehandicaptenparkeerkaart |
Behandelen verzoeken afgifte gehandicaptenparkeerkaarten |
Aanvragers |
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
2 |
90 |
- |
- |
Afdeling Samenleving - Zorg |
Maatschappelijke Zorg |
Het bepalen van de compensatieplicht en op basis daarvan wel / niet verlenen van een WMO-voorziening |
Gehandicapte of oudere met een zorgvraag die kan uitmonden in een aanvraag om een voorziening
|
Verordening voorziening gehandicapten gemeente Hulst; WMO |
2 |
90 |
- |
- |
Afdeling Samenleving – Werk & Inkomen |
Werk en Inkomen |
Hulp bij terugkeer naar werk en zonodig voorzien in inkomen |
Aanvragers en gerelateerden |
WWB, IOAW, IOAZ, BBZ |
2 |
90 |
- |
- |
Afdeling Samenleving |
Inburgering |
Informeren van burgers over de inburgeringsplicht; faciliteren van inburgeringsvoorziening; handhaven inburgeringsplicht |
(Mogelijke) inburgeringsplichtigen |
Inburgeringswet |
2 |
90 |
- |
- |
Regionaal Bureau Leerplicht |
Leerplicht |
Handhaven leerplicht en voorkomen vroegtijdige schoolverlating |
Leerplichtigen en jongeren tot 23 jaar en hun ouders, voogden, verzorgers |
Leerplichtwet; Wet RMC |
- |
50 |
x |
6 |
Regionaal Bureau Leerplicht |
Leerlingenvervoer |
Vergoeding kosten leerlingenvervoer en regelen van vervoer |
Leerlingen; ouders, voogden, verzorgers van leerlingen |
Verordening leerlingenvervoer |
- |
50 |
- |
6 |
Afdeling Financiën |
Heffing en invordering (excl. Belastingen) |
Heffen leges en bijhouden invorderingsadministratie |
Debiteuren |
Invorderingswet, legesverordening |
6 |
70 |
- |
- |
Sabewa Zeeland |
Belastingenheffing en invordering |
Heffen lokale belastingen en invorderingsadministratie lokale belastingen |
Belastingplichtigen en Belastingdebiteuren |
Gemeentewet, AWR, Wet WOZ; verordening reinigingsheffingen; verordening forensenbelasting; verordening hondenbelasting; verordening onroerende zaakbelasting; verordening rioolheffingen; invorderingswet |
1 |
- |
- |
1 |
Afdeling Financiën |
Belastingheffing en invordering |
Heffen lokale belastingen en invorderingsadministratie lokale belastingen |
Belastingplichtigen en Belastingdebiteuren |
Gemeentewet, AWR, verordening reclamebelasting; verordening marktgelden; verordening precario; verordening toeristenbelasting |
1 |
80 |
- |
- |
Afdeling Financiën |
Interne controle |
Interne controle werkzaamheden / rechtmatigheid toetsen / uitvoeren op het gebied van heffing en invordering van gemeentelijke belastingen, leges en andere geldelijke ontvangsten |
Belastingplichtigen en daaraan gerelateerden |
Gemeentewet, AWR, Wet WOZ; verordening reinigingsheffingen; verordening forensenbelasting; verordening hondenbelasting; verordening onroerende zaakbelasting; verordening rioolheffingen; invorderingswet |
6 |
70 |
- |
- |
Afdeling Vergunningen |
Vergunningen APV |
Behandelen aanvragen APV-vergunning |
Aanvragers APV-vergunning |
Gemeentewet, APV |
5 |
- |
- |
- |
Afdeling Vergunningen |
Omgevingsvergunningen |
Behandelen aanvragen omgevingsvergunningen |
Aanvrager omgevingsvergunningen |
WABO; WRO, Woningwet, Milieuwet |
5 |
80 |
- |
- |
Afdeling Vergunningen |
Handhaving; Openbare orde en veiligheid |
Handhaven wet- en regelgeving op het gebied van de openbare ruimte en op het gebied van openbare orde en veiligheid |
Vergunninghouders en overtreders; overtreders van de openbare orde en veiligheid |
Gemeentewet; Wetboek Strafvordering; circulaire BOA domein I |
5 |
- |
x |
5 |
Afdeling Openbare Ruimte |
Gratis openbaar vervoer 65+ |
Verstrekken van pasjes voor gratis openbaar vervoer voor personen van 65 jaar en ouder |
Inwoners van 65 jaar en ouder |
Lokaal beleid |
- |
- |
x |
- |
Stafafdeling – P&O |
Uitkeringen na beëindigen dienstverband |
Berekenen, vastleggen en betalen van uitkeringen i.v.m. beëindiging van dienstverband en daaraan gelieerde betalingen |
(Oud)personeelsleden en (Oud)wethouders die aanspraak kunnen maken op een uitkering i.v.m. beëindiging dienstverband |
Gemeentewet, CAR/UWO bepalingen |
6 |
70 |
- |
6 |
Stafafdeling – Informatisering |
Datadistributiesysteem |
Het in verband brengen van de gegevensverwerkingen |
Ingeschrevenen |
systeemhuishouding |
1 |
- |
- |
1 |
Stafafdeling – Informatisering |
Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) |
Straatnaam- en/of huisnummerwijzigingen |
Inwoners die woonachtig zijn op een adres dat met een straatnaam- en/of huisnummerwijziging te maken krijgt. |
BAG |
1 |
- |
- |
1 |
Deze bijlage 1 tabel 2 behoort bij artikel 1 van de Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Hulst 2014 en bevat een overzicht van de gegevens die verstrekt kunnen worden voor de uitvoering van de taken zoals die genoemd zijn in tabel 1.
Categorie gegevens |
Gegeven |
Prof 1 |
Prof 2 |
Prof 3 |
Prof 4 |
Prof 5 |
Prof 6 |
Gegevens over de burgerlijke staat |
Geslachtsnaam |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Voornamen |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Adellijke titel of predicaat |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Geboortedatum |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Geboorteplaats |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
Geboorteland of - gebied |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
Geslacht |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Gesl naam ouders |
|
X |
X |
X |
X |
|
|
Voornaam ouders |
|
X |
X |
X |
X |
|
|
Adellijke titel of predicaat ouders |
|
|
X |
X |
|
|
|
Geslacht ouders |
|
|
X |
X |
|
|
|
Geb datum ouders |
|
X |
X |
X |
X |
|
|
Geb plaats ouders |
|
|
X |
X |
|
|
|
Aanduiding huwelijk/GP |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Geb land of -gebied ouders |
|
|
X |
X |
|
|
|
Datum huwelijk of geregistreerd partnerschap |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
Plaats huwelijk of geregistreerd partnerschap |
|
X |
X |
|
|
|
|
Land of gebied huwelijk of gereg partnerschap |
|
X |
X |
|
|
|
|
Huwelijksontbinding of ontbinding geregistreerd partnerschap en reden daarvan, dan wel nietigverklaring huwelijk of gereg partnerschap |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
Datum ontbinding / nietigverklaring huwelijk of gereg partnerschap |
X |
X |
X |
|
X |
|
|
Plaats ontbinding / nietigverklaring huwelijk of gereg partnerschap |
|
X |
X |
|
|
|
|
Land of gebied ontbinding/ nietigverklaring huwelijk of geregistreerd partnerschap |
|
X |
X |
|
|
|
|
Geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
Voornamen echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
Adellijke titel of predicaat echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners |
|
|
X |
X |
|
|
|
Geslacht echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
geboortedatum echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners |
|
|
X |
X |
|
|
|
geboorteplaats echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners |
|
|
X |
X |
|
|
|
Geboorteland of -gebied echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners |
|
|
X |
X |
|
|
|
Geslachtsnaam kinderen |
|
X |
X |
X |
X |
|
|
Voornamen kinderen |
|
X |
X |
X |
X |
|
|
Adellijke titel of predicaat kinderen |
|
X |
X |
X |
|
|
|
Geboortedatum kinderen |
|
|
X |
X |
X |
|
|
Geboorteplaats kinderen |
|
|
X |
X |
|
|
|
Geboorteland of-gebied kinderen |
|
|
X |
X |
|
|
|
Overlijdensdatum |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Plaats overlijden |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
Land of gebied overlijden |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
Datum ingang rechtsgeldigheid gegevens |
|
|
X |
|
|
|
|
Datum beëindiging rechtsgeldigheid gegevens |
|
|
X |
|
|
|
Gegevens over curatele |
Curatele |
|
x |
X |
X |
|
|
|
Datum ingang rechtsgeldigheid curatele |
|
|
X |
|
|
|
|
Datum beëindiging rechtsgeldigheid curatele |
|
|
X |
|
|
|
Gegevens over het gezag dat over de minderjarige wordt uitgeoefend |
Gezag door 1 ouder |
|
x |
X |
X |
|
|
|
Gezag door 2 ouder |
|
x |
X |
X |
|
|
|
Gezag door een derde |
|
x |
X |
X |
|
|
|
1 of 2 derden, dan wel tijdelijke of voorlopige voogdij |
|
x |
X |
X |
|
|
|
Geslachtsnaam, voornamen, adellijke titel of predicaat en het BSN van de ouder of ouders die gezag uitoefenen |
|
|
X |
|
|
|
|
Datum ingang rechtsgeldigheid |
|
|
X |
|
|
|
|
Datum beëindiging rechtsgeldigheid |
|
|
X |
|
|
|
Gegevens over de nationaliteit |
Nationaliteit of nationaliteiten, dan wel een aanduiding dat de betrokkene geen nationaliteit bezig, of een aanduiding dat de nationaliteit van de betrokkene niet kan worden vastgesteld |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
De aantekening dat op grond van artikel 17 van de Rijkswet op het Nederlanderschap is vastgesteld dat de betrokkene niet de Nederlandse nationaliteit bezit |
|
|
X |
|
|
|
|
De aantekening dat de betrokkene op grond van de Wet betreffende de positie van Molukkers als Nederlander behandeld wordt |
|
|
X |
|
|
|
|
Datum ingang rechtsgeldigheid |
|
|
X |
|
|
|
|
Datum beëindiging rechtsgeldigheid |
|
|
X |
|
|
|
Gegevens in verband met het verblijfsrecht van de vreemdeling |
De aantekening in verband met het verblijfsrecht |
|
X |
X |
|
|
|
|
Datum ingang verblijfsrecht |
|
X |
X |
|
|
|
|
Datum beëindiging verblijfsrecht |
|
X |
X |
|
|
|
|
Datum mededeling gegeven |
|
|
X |
|
|
|
Gegevens over de bijhoudingsgemeente en het adres in die gemeente alsmede over het verblijf in Nederland en het vertrek uit Nederland |
bijhoudingsgemeente |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Datum aanvang adreshouding in de gemeente |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Functie van het adres |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Straatnaam en zo nodig deel van een gemeente |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Huisnummer |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Aanduiding bij huisnummer |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Letter bij huisnummer |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Toevoeging bij huisnummer |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Lokatiebeschrijving en zonodig deel van een gemeente |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Postcode |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Datum aanvang adreshouding |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Datum aanvang verblijf in Nederland |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Vorig land of gebied van verblijf |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Datum vertrek uit Nederland |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Volgend land of gebied van verblijf |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Eerste adres van verblijf in het volgend land of gebied van verblijf |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
Gegevens over het burgerservicenummer van de ingeschrevene |
BSN |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Datum van kracht worden BSN |
|
|
X |
|
|
|
|
Datum beëindiging BSN |
|
|
X |
|
|
|
Gegevens over de burger-servicenummers van de ouders, de echtgenoot van wel de geregistreerde partner, de eerdere echtgenoten of eerdere geregistreerde partners en de kinderen |
BSN ouder |
|
X |
X |
X |
|
|
|
BSN echtgenoot/geregistreerd partner |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
BSN eerdere echtgenoot |
|
X |
X |
|
|
|
|
BSN eerdere geregistreerde partner |
|
X |
X |
|
|
|
|
BSN kind |
|
X |
X |
X |
|
|
|
Data van kracht worden BSN |
|
|
X |
|
|
|
|
Data beëindiging BSN |
|
|
X |
|
|
|
Gegevens over het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot, de geregistr-eerde partner, de eerdere echtgenoot of de eerdere geregistreerde partner |
eigen geslachtsnaam (E) |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Geslachtsnaam echtgenoot, geregistreerde partner, eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner (P) |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Geslachtsnaam echtgenoot, geregistreerde partner, eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner vooraf aan de eigen geslachtsnaam (V) |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Geslachtsnaam echtgenoot, geregistreerde partner, eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner volgend op de eigen geslachtsnaam (N) |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Datum ingang van het gegeven over het naamsgebruik |
|
|
X |
|
|
|
|
Datum beëindiging van het gegeven over het naamsgebruik |
|
|
X |
|
|
|
Gegevens die noodzakelijk zijn in verband met de uitvoering van de Kieswet |
Aanduiding omtrent het Europees kiesrecht |
|
|
X |
X |
|
|
|
Datum verzoek of mededeling Europees kiesrecht |
|
|
X |
|
|
|
|
Einddatum uitsluiting Europees kiesrecht |
|
|
X |
|
|
|
|
Aanduiding omtrent de uitsluiting van het kiesrecht |
|
|
X |
X |
|
|
|
Einddatum uitsluiting kiesrecht |
|
|
X |
|
|
|
Gegevens die noodzakelijk zijn in verband met de uitvoering van de Paspoortwet |
Soort Nederlands reisdocument |
|
|
X |
X |
|
|
|
Documentnr Nederlands reisdocument |
|
|
X |
X |
|
|
|
Datum van verstrekking Nederlands reisdocument |
|
|
X |
X |
|
|
|
Autoriteit die het Nederlands reisdocument heeft verstrekt |
|
|
X |
X |
|
|
|
Datum einde geldigheidsduur Nederlands reisdocument |
|
|
X |
X |
|
|
|
Datum inhouding/vermissing Nederlands reisdocument |
|
|
X |
X |
|
|
|
Aanduiding inhouding/vermissing Nederlands reisdocument |
|
|
X |
X |
|
|
|
Signalering mbt verstrekking of inhouding Nederlands reisdocument |
|
|
X |
X |
|
|
|
Datum ingang rechtsgeldigheid gegeven |
|
|
X |
X |
|
|
Deze bijlage 1 tabel 3 behoort bij artikel 1 van de Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Hulst 2014 en bevat een overzicht van de mutaties die verstrekt kunnen worden voor de uitvoering van de taken zoals die genoemd zijn in tabel 1.
Via Datadistributiesysteem
Mutatiesoorten |
Profiel 50 |
Profiel 60 |
Profiel 70 |
Profiel 80 |
Profiel 90 |
Persoon |
X |
X |
X |
X |
X |
Adres |
X |
X |
X |
X |
X |
Vernaming |
X |
X |
X |
X |
X |
Vernummering |
X |
X |
X |
X |
X |
Postcode |
X |
X |
X |
X |
X |
Immigratie |
X |
|
|
X |
|
Emigratie |
X |
|
|
X |
X |
Vervolginschrijving |
X |
X |
X |
X |
X |
Vervolguitschrijving |
X |
X |
X |
X |
X |
Huwelijksluiting |
|
X |
|
X |
X |
Huwelijksontbinding |
|
|
|
X |
X |
Partnerschapsontbinding |
|
|
|
X |
X |
Partnerschapsluiting |
|
|
|
X |
X |
Kind |
|
|
|
|
|
Nationaliteit |
X |
|
|
|
X |
Verblijfsftitel |
|
|
|
|
X |
Naam |
X |
X |
X |
X |
X |
Ouder |
|
|
|
|
|
Overlijden |
X |
X |
X |
X |
X |
Overlijden partner |
|
|
|
|
|
Bijlage 2 behorend bij artikel 3 regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014
(Verstrekking blijft achterwege indien de betrokkene op grond van en met inachtneming van artikel 3.21 Wbrp verzocht heeft om geheimhouding).
Werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang BRP |
Categorie derde BRP |
Bevorderen van culturele en maatschappelijke vaardigheden inwoners. Tegengaan analfabetisme |
Bibliotheken |
Terugvinden van nabestaanden i.v.m. begraven en cremeren van inwoners van de gemeente |
Niet gemeentelijke crematoria en begraafplaatsen |
Bevorderen cultuur en behoud van cultureel erfgoed |
Cultuurorganisaties die een subsidie van de gemeente ontvangen |
Ondersteunen van organisaties in de gemeente die goede doelen voor de inwoners nastreven |
Fondsverwervende organisaties met erkenning van het CBF |
Maatschappelijke dienstverlening |
Instellingen die genoemde werkzaamheden verrichten op het terrein van maatschappelijke dienstverlening |
Algemene en geestelijke gezondheidszorg |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van algemene- en geestelijke gezondheidszorg |
Kinderopvangwerk |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van kinderopvang |
Jeugdwelzijnswerk |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van jeugdwelzijn |
Ouderenzorg |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van ouderenzorg |
Gehandicaptenzorg |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van gehandicaptenzorg |
Sociale werkvoorziening |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van sociale werkvoorziening |
Onderwijs – bijhouden leerlingenadministratie |
Niet-gemeentelijke onderwijsinstellingen |
Sociaal - Juridische zorgverlening |
Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van sociaal juridische zorgverlening |
Geestelijke en maatschappelijke zorg |
Kerken in de gemeente die geen gegevens ontvangen via de SILA |
Schuldhulpverlening |
Schuldhulpverleningsinstanties |
Bevorderen inburgering |
Niet-gemeentelijke inburgeringbureaus |
Migrantenhulp |
Migrantenorganisaties in de gemeente |
Ouderenondersteuning |
Ouderenorganisaties |
Onderlinge hulp patiënten |
Patiëntenverenigingen |
Bevorderen van sportgezondheid |
Sportverenigingen en organisaties |
Bevorderen van de zelfredzaamheid |
Thuiszorgorganisaties |
Maatschappelijke of filantropische doelen |
Instellingen, verenigingen en stichtingen op het gebied van maatschappelijke of filantropische doelen |
Bevordering vrouwenwelzijn |
Vrouwenorganisaties |
Eerlijke verdeling van sociale woonruimte en tegengaan woonfraude; bijhouden huurdersadministratie |
Woningcorporaties |
Patiëntenzorg, het verlenen van medische zorg en innen van rekeningen i.v.m. de verleende zorg |
Ziekenhuizen |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl