Regeling vervallen per 19-12-2018

Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014

Geldend van 28-08-2014 t/m 18-12-2018 met terugwerkende kracht vanaf 06-01-2014

Intitulé

Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014

Burgemeester en wethouders van de gemeente Hulst

Gelet op de

  • ·

    Artikelen 3.8 en 3.9 van de Wet basisregistratie personen

  • ·

    Wet bescherming persoonsgegevens

  • ·

    Gelet op artikel 156 Gemeentewet

  • ·

    Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014

BESLUIT:

Vast te stellen de volgende:

Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014

Artikel 1: Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente

  • 1. Met inachtneming van het besluit als bedoel in artikel 3.2 van de Wet basisregistratie personen, kunnen gegevens uit de basisregistratie aan organen van de gemeente Hulst worden verstrekt, voor zover deze organen deze nodig hebben voor de uitvoering van de hen opgedragen taken;

  • 2. De verstrekkingen als bedoeld in lid 1, kunnen plaatsvinden door middel van rechtstreekse raadpleging van de basisregistratie personen (ad hoc verstrekkingen), door spontane verstrekkingen en selectie;

  • 3. De organen van de gemeente aan wie gegevens worden verstrekt, de categorie(ën) van personen die het betreft, de gegevensset en de wijze van verstrekken zijn vermeld in bijlage 1.

  • 4. Het hoofd van de afdeling onder wiens verantwoordelijkheid de basisregistratie personen wordt bijgehouden, wijst de organen van de gemeente aan, aan wie gegevens worden verstrekt, de categorie van personen die het betreft, de gegevensset en de wijze van verstrekken.

Artikel 2: Verstrekkingen aan derden

  • 1. Met inachtneming van het bepaalde in artikel 3, kunnen over een ingeschrevene die ingezetene is van de gemeente Hulst en over een overledene die op het moment van overlijden ingezetene van de gemeente Hulst was, gegevens uit de basisregistratie worden verstrekt aan derden die werkzaamheden uitvoeren met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente;

  • 2. Over een ingezetene van de gemeente Hulst kunnen gegevens uit de basisregistratie worden verstrekt aan een derde, die voorafgaande schriftelijke toestemming heeft van de ingezetene wiens gegevens worden verstrekt;

  • 3. De verstrekking als bedoeld in lid 1 van dit artikel vindt slechts plaats voor zover deze noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de derde en het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de ingeschrevene niet aan die verstrekking in de weg staan;

  • 4. De verstrekking als bedoeld in dit artikel kan uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.

Artikel 3: Aanwijzing gewichtige maatschappelijke belangen en categorieën derden

  • 1. Als werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang worden aangewezen de werkzaamheden als genoemd in bijlage 2 van deze regeling;

  • 2. Als categorieën van derden die de in lid 1 genoemde werkzaamheden uitvoeren, worden aangewezen de categorieën als genoemd in bijlage 2.

Artikel 4 Inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na de dag van haar bekendmaking en werkt terug tot en met 6 januari 2014.

  • 2.

    Deze regeling kan worden aangehaald als: Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014.

  • 3.

    Het “Privacyreglement BRP gemeente Hulst” van 19 februari 2013 vervalt na de inwerkingtreding van dit reglement.

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 26 augustus 2014.

Burgemeester en wethouders van de gemeente Hulst,

De secretaris, De burgemeester,

De heer S. ter Wal De heer J.F. Mulder

Bijlage 1 tabel 1 behoort bij artikel 1 van de Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014 en bevat een opgave van de organisatieonderdelen en de taken die deze uitvoeren waarvoor gegevens uit de BRP kunnen worden verstrekt. De kolommen 6 t/m 9 bevatten de wijze waarop gegevens kunnen worden verstrekt. De cijfers in kolom 6 en 9 verwijzen naar de gegevensprofielen in tabel 2 en de mutaties in tabel 3

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Organisatieonderdeel

Taak

Doelomschrijving

Categorie(ën) van betrokkenen

Rechtmatige grondslag

Ad hocvragen

Mutatieberichten

Selectieverstrekking

AA = Ad hoc verstrekking via mail/telef.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Afdeling Publiekszaken – Burgerzaken

Verklaringen omtrent het gedrag

Inname en verwerken aanvragen verklaring omtrent het gedrag

Aanvragers verklaring omtrent het gedrag

Wet op de justitiële gegevens

3

-

-

-

Afdeling Publiekszaken – Burgerzaken

Naturalisaties, opties en verlies Nederlanderschap

Uitvoering geven aan Nederlandse nationaliteitswetgeving m.b.t. naturalisatie en opties; beoordelen verlies voormalige nationaliteit

Aanvragers en optanten

Rijkswet op het Nederlanderschap; Nationaliteitsrecht andere landen

3

-

-

-

Afdeling Publiekszaken – Burgerzaken & KCC

Burgerlijke Stand

Voorbereiden en verlijden van akten van de burgerlijke stand

Personen op wie akten van de burgerlijke stand betrekking hebben en de aangevers

Burgerlijk Wetboek; Besluit Burgerlijke Stand

3

-

-

-

Afdeling Publiekszaken – Burgerzaken & KCC

Basisregistratie personen

Bijhouden van de basisregistratie personen van de gemeente Hulst

Ingeschrevenen

Wet basisregistratie personen

3

-

-

-

Afdeling Publiekszaken – Burgerzaken

Stembureauleden

Benoeming leden stembureau; instructie; indeling en uitbetaling vergoeding

Kandidaat stembureauleden

Kieswet (E4)

3

-

-

-

Afdeling Publiekszaken – KCC

Reisdocumenten

Behandelen aanvragen reisdocumenten

Aanvragers reisdocumenten

Paspoortwet, -besluit, -uitvoeringsregeling

3

-

-

-

Afdeling Publiekszaken – Receptie

Reisdocumenten

Uitreiken van reisdocumenten

Aanvragers reisdocumenten

Paspoortwet, -besluit, -uitvoeringsregeling

4

-

-

-

Afdeling Publiekszaken – KCC

Rijbewijzen

Behandelen aanvragen rijbewijzen

Aanvragers rijbewijzen

Rijbewijswetgeving; Reglement wegenverkeerswetgeving

3

-

-

-

Afdeling Publiekszaken – Receptie

Rijbewijzen

Uitreiken van rijbewijzen

Aanvragers rijbewijzen

Rijbewijswetgeving

4

-

-

-

Afdeling Publiekszaken – Receptie

Gevonden- en verloren voorwerpen

Afhandelen aangiften van gevonden en verloren voorwerpen

Verliezers en vinders

Lokale taak

6

-

-

6

Afdeling Publiekszaken – KCC

Parkeervergunningen

Behandelen van aanvragen diverse soorten parkeervergunningen (oa. Bewoners)

Personen die in aanmerking komen voor een parkeervergunning

Lokale taak

5

60

-

-

Afdeling Publiekszaken – KCC

Lijkbezorging / gemeentelijke begraafplaatsadministratie

Uitvoeren van de Wet op de lijkbezorging. Beheer, gebruik begraafplaats en heffing grafrechten

Overledenen en rechthebbenden

Wet op de Lijkbezorging; Verordening lijkbezorging

5

60

-

5

Afdeling Publiekszaken – KCC

Vergunningen APV

Behandelen aanvragen APV-vergunningen

Aanvragers APV-vergunningen

Gemeentewet; APV

5

80

-

-

Afdeling Publiekszaken – KCC

Vergunningen drank- en horecawet (incl. integriteitscontrole)

Behandelen vergunningen drank- en horeca

Aanvragers, ondernemers, beheerders van drank- en horeca-inrichten

Drank- en horecawet; Wet Bibob

5

80

-

-

Afdeling Publiekszaken – Interne Zaken

Documentaire informatievoorziening

Postregistratie en ondersteuning interne administratieve organisatie

Personen van wie Hulst een brief/document ontvangt of aan wie een brief wordt gestuurd

Lokaal beleid

-

60

-

6

Stafafdeling – Bestuursondersteuning

Toekennen van onderscheidingen

Toekennen van onderscheidingen

Personen die in aanmerking komen voor een onderscheiding, voorstellers en ondersteuners

Wetgeving mb.t. de orde van de Nederlandse Leeuw en orde van Oranje-Nassau

6

-

-

6

Stafafdeling - Bestuursondersteuning

Jubileaoverzichten: 50, 60, 65 en jarige huwelijken 90, 100, 100+ jarigen

Felicitaties van burgemeester via brief of persoonlijk bezoek

Personen die aan jubilea criteria voldoen

Lokale taak

6

-

X

6

Afdeling Samenleving

Bijzondere opneming psychiatrische ziekenhuizen (BOPZ)

Opname personen in psychiatrisch ziekenhuis

Op te nemen personen

Wet BOPZ

2

-

-

2

Afdeling Samenleving –Zorg

Gehandicaptenparkeerkaart

Behandelen verzoeken afgifte gehandicaptenparkeerkaarten

Aanvragers

Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer

2

90

-

-

Afdeling Samenleving - Zorg

Maatschappelijke Zorg

Het bepalen van de compensatieplicht en op basis daarvan wel / niet verlenen van een WMO-voorziening

Gehandicapte of oudere met een zorgvraag die kan uitmonden in een aanvraag om een voorziening

 

Verordening voorziening gehandicapten gemeente Hulst;

WMO

2

90

-

-

Afdeling Samenleving – Werk & Inkomen

Werk en Inkomen

Hulp bij terugkeer naar werk en zonodig voorzien in inkomen

Aanvragers en gerelateerden

WWB, IOAW, IOAZ, BBZ

2

90

-

-

Afdeling Samenleving

Inburgering

Informeren van burgers over de inburgeringsplicht; faciliteren van inburgeringsvoorziening; handhaven inburgeringsplicht

(Mogelijke) inburgeringsplichtigen

Inburgeringswet

2

90

-

-

Regionaal Bureau Leerplicht

Leerplicht

Handhaven leerplicht en voorkomen vroegtijdige schoolverlating

Leerplichtigen en jongeren tot 23 jaar en hun ouders, voogden, verzorgers

Leerplichtwet; Wet RMC

-

50

x

6

Regionaal Bureau Leerplicht

Leerlingenvervoer

Vergoeding kosten leerlingenvervoer en regelen van vervoer

Leerlingen; ouders, voogden, verzorgers van leerlingen

Verordening leerlingenvervoer

-

50

-

6

Afdeling Financiën

Heffing en invordering (excl. Belastingen)

Heffen leges en bijhouden invorderingsadministratie

Debiteuren

Invorderingswet, legesverordening

6

70

-

-

Sabewa Zeeland

Belastingenheffing en invordering

Heffen lokale belastingen en invorderingsadministratie lokale belastingen

Belastingplichtigen en Belastingdebiteuren

Gemeentewet, AWR, Wet WOZ; verordening reinigingsheffingen; verordening forensenbelasting; verordening hondenbelasting; verordening onroerende zaakbelasting; verordening rioolheffingen; invorderingswet

1

-

-

1

Afdeling Financiën

Belastingheffing en invordering

Heffen lokale belastingen en invorderingsadministratie lokale belastingen

Belastingplichtigen en Belastingdebiteuren

Gemeentewet, AWR, verordening reclamebelasting; verordening marktgelden; verordening precario; verordening toeristenbelasting

1

80

-

-

Afdeling Financiën

Interne controle

Interne controle werkzaamheden / rechtmatigheid toetsen / uitvoeren op het gebied van heffing en invordering van gemeentelijke belastingen, leges en andere geldelijke ontvangsten

Belastingplichtigen en daaraan gerelateerden

Gemeentewet, AWR, Wet WOZ; verordening reinigingsheffingen; verordening forensenbelasting; verordening hondenbelasting; verordening onroerende zaakbelasting; verordening rioolheffingen; invorderingswet

6

70

-

-

Afdeling Vergunningen

Vergunningen APV

Behandelen aanvragen APV-vergunning

Aanvragers APV-vergunning

Gemeentewet, APV

5

-

-

-

Afdeling Vergunningen

Omgevingsvergunningen

Behandelen aanvragen omgevingsvergunningen

Aanvrager omgevingsvergunningen

WABO; WRO, Woningwet, Milieuwet

5

80

-

-

Afdeling Vergunningen

Handhaving; Openbare orde en veiligheid

Handhaven wet- en regelgeving op het gebied van de openbare ruimte en op het gebied van openbare orde en veiligheid

Vergunninghouders en overtreders; overtreders van de openbare orde en veiligheid

Gemeentewet; Wetboek Strafvordering; circulaire BOA domein I

5

-

x

5

Afdeling Openbare Ruimte

Gratis openbaar vervoer 65+

Verstrekken van pasjes voor gratis openbaar vervoer voor personen van 65 jaar en ouder

Inwoners van 65 jaar en ouder

Lokaal beleid

-

-

x

-

Stafafdeling – P&O

Uitkeringen na beëindigen dienstverband

Berekenen, vastleggen en betalen van uitkeringen i.v.m. beëindiging van dienstverband en daaraan gelieerde betalingen

(Oud)personeelsleden en (Oud)wethouders die aanspraak kunnen maken op een uitkering i.v.m. beëindiging dienstverband

Gemeentewet, CAR/UWO bepalingen

6

70

-

6

Stafafdeling – Informatisering

Datadistributiesysteem

Het in verband brengen van de gegevensverwerkingen

Ingeschrevenen

systeemhuishouding

1

-

-

1

Stafafdeling – Informatisering

Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG)

Straatnaam- en/of huisnummerwijzigingen

Inwoners die woonachtig zijn op een adres dat met een straatnaam- en/of huisnummerwijziging te maken krijgt.

BAG

1

-

-

1

 

Deze bijlage 1 tabel 2 behoort bij artikel 1 van de Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Hulst 2014 en bevat een overzicht van de gegevens die verstrekt kunnen worden voor de uitvoering van de taken zoals die genoemd zijn in tabel 1.

 

Categorie gegevens

Gegeven

Prof 1

Prof 2

Prof 3

Prof 4

Prof 5

Prof 6

Gegevens over de burgerlijke staat

Geslachtsnaam

X

X

X

X

X

X

 

Voornamen

X

X

X

X

X

X

 

Adellijke titel of predicaat

X

X

X

X

X

X

 

Geboortedatum

X

X

X

X

X

X

 

Geboorteplaats

X

X

X

X

X

 

 

Geboorteland of - gebied

X

X

X

X

X

 

 

Geslacht

X

X

X

X

X

X

 

Gesl naam ouders

 

X

X

X

X

 

 

Voornaam ouders

 

X

X

X

X

 

 

Adellijke titel of predicaat ouders

 

 

X

X

 

 

 

Geslacht ouders

 

 

X

X

 

 

 

Geb datum ouders

 

X

X

X

X

 

 

Geb plaats ouders

 

 

X

X

 

 

 

Aanduiding huwelijk/GP

X

X

X

X

X

X

 

Geb land of -gebied ouders

 

 

X

X

 

 

 

Datum huwelijk of geregistreerd partnerschap

X

X

X

X

X

 

 

Plaats huwelijk of geregistreerd partnerschap

 

X

X

 

 

 

 

Land of gebied huwelijk of gereg partnerschap

 

X

X

 

 

 

 

Huwelijksontbinding of ontbinding geregistreerd partnerschap en reden daarvan, dan wel nietigverklaring huwelijk of gereg partnerschap

X

X

X

X

X

 

 

Datum ontbinding / nietigverklaring huwelijk of gereg partnerschap

X

X

X

 

X

 

 

Plaats ontbinding / nietigverklaring huwelijk of gereg partnerschap

 

X

X

 

 

 

 

Land of gebied ontbinding/ nietigverklaring huwelijk of geregistreerd partnerschap

 

X

X

 

 

 

 

Geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners

X

X

X

X

X

 

 

Voornamen echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners

X

X

X

X

X

 

 

Adellijke titel of predicaat echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners

 

 

X

X

 

 

 

Geslacht echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners

X

X

X

X

X

 

 

geboortedatum echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners

 

 

X

X

 

 

 

geboorteplaats echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners

 

 

X

X

 

 

 

Geboorteland of -gebied echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners

 

 

X

X

 

 

 

Geslachtsnaam kinderen

 

X

X

X

X

 

 

Voornamen kinderen

 

X

X

X

X

 

 

Adellijke titel of predicaat kinderen

 

X

X

X

 

 

 

Geboortedatum kinderen

 

 

X

X

X

 

 

Geboorteplaats kinderen

 

 

X

X

 

 

 

Geboorteland of-gebied kinderen

 

 

X

X

 

 

 

Overlijdensdatum

X

X

X

X

X

X

 

Plaats overlijden

X

X

X

X

X

 

 

Land of gebied overlijden

X

X

X

X

X

 

 

Datum ingang rechtsgeldigheid gegevens

 

 

X

 

 

 

 

Datum beëindiging rechtsgeldigheid gegevens

 

 

X

 

 

 

Gegevens over curatele

Curatele

 

x

X

X

 

 

 

Datum ingang rechtsgeldigheid curatele

 

 

X

 

 

 

 

Datum beëindiging rechtsgeldigheid curatele

 

 

X

 

 

 

Gegevens over het gezag dat over de minderjarige wordt uitgeoefend

Gezag door 1 ouder

 

x

X

X

 

 

 

Gezag door 2 ouder

 

x

X

X

 

 

 

Gezag door een derde

 

x

X

X

 

 

 

1 of 2 derden, dan wel tijdelijke of voorlopige voogdij

 

x

X

X

 

 

 

Geslachtsnaam, voornamen, adellijke titel of predicaat en het BSN van de ouder of ouders die gezag uitoefenen

 

 

X

 

 

 

 

Datum ingang rechtsgeldigheid

 

 

X

 

 

 

 

Datum beëindiging rechtsgeldigheid

 

 

X

 

 

 

Gegevens over de nationaliteit

Nationaliteit of nationaliteiten, dan wel een aanduiding dat de betrokkene geen nationaliteit bezig, of een aanduiding dat de nationaliteit van de betrokkene niet kan worden vastgesteld

X

X

X

X

 

 

 

De aantekening dat op grond van artikel 17 van de Rijkswet op het Nederlanderschap is vastgesteld dat de betrokkene niet de Nederlandse nationaliteit bezit

 

 

X

 

 

 

 

De aantekening dat de betrokkene op grond van de Wet betreffende de positie van Molukkers als Nederlander behandeld wordt

 

 

X

 

 

 

 

Datum ingang rechtsgeldigheid

 

 

X

 

 

 

 

Datum beëindiging rechtsgeldigheid

 

 

X

 

 

 

Gegevens in verband met het verblijfsrecht van de vreemdeling

De aantekening in verband met het verblijfsrecht

 

X

X

 

 

 

 

Datum ingang verblijfsrecht

 

X

X

 

 

 

 

Datum beëindiging verblijfsrecht

 

X

X

 

 

 

 

Datum mededeling gegeven

 

 

X

 

 

 

Gegevens over de bijhoudingsgemeente en het adres in die gemeente alsmede over het verblijf in Nederland en het vertrek uit Nederland

bijhoudingsgemeente

X

X

X

X

X

X

 

Datum aanvang adreshouding in de gemeente

X

X

X

X

X

X

 

Functie van het adres

X

X

X

X

X

X

 

Straatnaam en zo nodig deel van een gemeente

X

X

X

X

X

X

 

Huisnummer

X

X

X

X

X

X

 

Aanduiding bij huisnummer

X

X

X

X

X

X

 

Letter bij huisnummer

X

X

X

X

X

X

 

Toevoeging bij huisnummer

X

X

X

X

X

X

 

Lokatiebeschrijving en zonodig deel van een gemeente

X

X

X

X

X

X

 

Postcode

X

X

X

X

X

X

 

Datum aanvang adreshouding

X

X

X

X

X

X

 

Datum aanvang verblijf in Nederland

X

X

X

X

X

X

 

Vorig land of gebied van verblijf

X

X

X

X

X

X

 

Datum vertrek uit Nederland

X

X

X

X

X

X

 

Volgend land of gebied van verblijf

X

X

X

X

X

X

 

Eerste adres van verblijf in het volgend land of gebied van verblijf

X

X

X

X

X

X

Gegevens over het burgerservicenummer van de ingeschrevene

BSN

X

X

X

X

X

X

 

Datum van kracht worden BSN

 

 

X

 

 

 

 

Datum beëindiging BSN

 

 

X

 

 

 

Gegevens over de burger-servicenummers van de ouders, de echtgenoot van wel de geregistreerde partner, de eerdere echtgenoten of eerdere geregistreerde partners en de kinderen

BSN ouder

 

X

X

X

 

 

 

BSN echtgenoot/geregistreerd partner

X

X

X

X

 

 

 

BSN eerdere echtgenoot

 

X

X

 

 

 

 

BSN eerdere geregistreerde partner

 

X

X

 

 

 

 

BSN kind

 

X

X

X

 

 

 

Data van kracht worden BSN

 

 

X

 

 

 

 

Data beëindiging BSN

 

 

X

 

 

 

Gegevens over het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot, de geregistr-eerde partner, de eerdere echtgenoot of de eerdere geregistreerde partner

eigen geslachtsnaam (E)

X

X

X

X

X

X

 

Geslachtsnaam echtgenoot, geregistreerde partner, eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner (P)

X

X

X

X

X

X

 

Geslachtsnaam echtgenoot, geregistreerde partner, eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner vooraf aan de eigen geslachtsnaam (V)

X

X

X

X

X

X

 

Geslachtsnaam echtgenoot, geregistreerde partner, eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner volgend op de eigen geslachtsnaam (N)

X

X

X

X

X

X

 

Datum ingang van het gegeven over het naamsgebruik

 

 

X

 

 

 

 

Datum beëindiging van het gegeven over het naamsgebruik

 

 

X

 

 

 

Gegevens die noodzakelijk zijn in verband met de uitvoering van de Kieswet

Aanduiding omtrent het Europees kiesrecht

 

 

X

X

 

 

 

Datum verzoek of mededeling Europees kiesrecht

 

 

X

 

 

 

 

Einddatum uitsluiting Europees kiesrecht

 

 

X

 

 

 

 

Aanduiding omtrent de uitsluiting van het kiesrecht

 

 

X

X

 

 

 

Einddatum uitsluiting kiesrecht

 

 

X

 

 

 

Gegevens die noodzakelijk zijn in verband met de uitvoering van de Paspoortwet

Soort Nederlands reisdocument

 

 

X

X

 

 

 

Documentnr Nederlands reisdocument

 

 

X

X

 

 

 

Datum van verstrekking Nederlands reisdocument

 

 

X

X

 

 

 

Autoriteit die het Nederlands reisdocument heeft verstrekt

 

 

X

X

 

 

 

Datum einde geldigheidsduur Nederlands reisdocument

 

 

X

X

 

 

 

Datum inhouding/vermissing Nederlands reisdocument

 

 

X

X

 

 

 

Aanduiding inhouding/vermissing Nederlands reisdocument

 

 

X

X

 

 

 

Signalering mbt verstrekking of inhouding Nederlands reisdocument

 

 

X

X

 

 

 

Datum ingang rechtsgeldigheid gegeven

 

 

X

X

 

 

 

Deze bijlage 1 tabel 3 behoort bij artikel 1 van de Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Hulst 2014 en bevat een overzicht van de mutaties die verstrekt kunnen worden voor de uitvoering van de taken zoals die genoemd zijn in tabel 1.

 

Via Datadistributiesysteem

Mutatiesoorten

Profiel 50

Profiel 60

Profiel 70

Profiel 80

Profiel 90

Persoon

X

X

X

X

X

Adres

X

X

X

X

X

Vernaming

X

X

X

X

X

Vernummering

X

X

X

X

X

Postcode

X

X

X

X

X

Immigratie

X

 

 

X

 

Emigratie

X

 

 

X

X

Vervolginschrijving

X

X

X

X

X

Vervolguitschrijving

X

X

X

X

X

Huwelijksluiting

 

X

 

X

X

Huwelijksontbinding

 

 

 

X

X

Partnerschapsontbinding

 

 

 

X

X

Partnerschapsluiting

 

 

 

X

X

Kind

 

 

 

 

 

Nationaliteit

X

 

 

 

X

Verblijfsftitel

 

 

 

 

X

Naam

X

X

X

X

X

Ouder

 

 

 

 

 

Overlijden

X

X

X

X

X

Overlijden partner

 

 

 

 

 

Bijlage 2 behorend bij artikel 3 regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014

(Verstrekking blijft achterwege indien de betrokkene op grond van en met inachtneming van artikel 3.21 Wbrp verzocht heeft om geheimhouding).

Werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang BRP

Categorie derde BRP

Bevorderen van culturele en maatschappelijke vaardigheden inwoners. Tegengaan analfabetisme

Bibliotheken

Terugvinden van nabestaanden i.v.m. begraven en cremeren van inwoners van de gemeente

Niet gemeentelijke crematoria en begraafplaatsen

Bevorderen cultuur en behoud van cultureel erfgoed

Cultuurorganisaties die een subsidie van de gemeente ontvangen

Ondersteunen van organisaties in de gemeente die goede doelen voor de inwoners nastreven

Fondsverwervende organisaties met erkenning van het CBF

Maatschappelijke dienstverlening

Instellingen die genoemde werkzaamheden verrichten op het terrein van maatschappelijke dienstverlening

Algemene en geestelijke gezondheidszorg

Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van algemene- en geestelijke gezondheidszorg

Kinderopvangwerk

Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van kinderopvang

Jeugdwelzijnswerk

Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van jeugdwelzijn

Ouderenzorg

Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van ouderenzorg

Gehandicaptenzorg

Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van gehandicaptenzorg

Sociale werkvoorziening

Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van sociale werkvoorziening

Onderwijs – bijhouden leerlingenadministratie

Niet-gemeentelijke onderwijsinstellingen

Sociaal - Juridische zorgverlening

Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van sociaal juridische zorgverlening

Geestelijke en maatschappelijke zorg

Kerken in de gemeente die geen gegevens ontvangen via de SILA

Schuldhulpverlening

Schuldhulpverleningsinstanties

Bevorderen inburgering

Niet-gemeentelijke inburgeringbureaus

Migrantenhulp

Migrantenorganisaties in de gemeente

Ouderenondersteuning

Ouderenorganisaties

Onderlinge hulp patiënten

Patiëntenverenigingen

Bevorderen van sportgezondheid

Sportverenigingen en organisaties

Bevorderen van de zelfredzaamheid

Thuiszorgorganisaties

Maatschappelijke of filantropische doelen

Instellingen, verenigingen en stichtingen op het gebied van maatschappelijke of filantropische doelen

Bevordering vrouwenwelzijn

Vrouwenorganisaties

Eerlijke verdeling van sociale woonruimte en tegengaan woonfraude; bijhouden huurdersadministratie

Woningcorporaties

Patiëntenzorg, het verlenen van medische zorg en innen van rekeningen i.v.m. de verleende zorg

Ziekenhuizen