Regeling vervallen per 01-01-2021

Verordening Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Geldend van 15-04-2010 t/m 31-12-2020

Intitulé

Verordening Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

De raad, het college en de burgemeester van de gemeente Kollumerland c.a.;

ieder voor zoveel het hun bevoegdheden betreft;

gezien het voorstel van het college van 7 februari 2006;

gelet op de bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht en de Gemeentewet;

besluiten

vast te stellen de volgende Verordening Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Artikel 1

  • 1. Burgemeester en wethouders regelen de systematische verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers, de toegang van die afnemers tot de basisadministratie alsmede de verbanden tussen de basisadministratie en andere gegevensverzamelingen van de gemeente.

  • 2. Burgemeester en wethouders regelen de verstrekking van de authentieke gegevens uit de basisadministratie aan binnengemeentelijke afnemers ingevolge het verplichte gebruik op grond van artikel 3b en 62 van de Wet gemeentelijke basisadministratie.

Artikel 2

  • 1. Burgemeester en wethouders kunnen gegevens verstrekken in de gevallen als bedoeld in artikel 100 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.

  • 2. Zij stellen hiervoor nadere regels.

Artikel 3

De verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van 20 november 2003 wordt ingetrokken.

Artikel 4

Deze verordening treedt in werking op de dag na publicatie.

Artikel 5

Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Kollumerland en Nieuwkruisland (Verordening GBA).

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 26 februari 2009.
De griffier, J.Slopsema - Terpstra
De voorzitter, B. Bilker