Regeling vervallen per 01-01-2021

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Korendijk houdende regels omtrent het georganiseerd overleg Regeling commissie voor Georganiseerd Overleg gemeente Korendijk

Geldend van 14-03-2018 t/m 31-12-2020 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2018

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Korendijk houdende regels omtrent het georganiseerd overleg Regeling commissie voor Georganiseerd Overleg gemeente Korendijk

College van burgemeester en wethouders van de gemeente Korendijk

Besluit:

Gelet op het gestelde in artikel 160 van de Gemeentewet;

Gelet op het gestelde in hoofdstuk 12 van de CAR-UWO;

Met instemming van de commissie voor Georganiseerd Overleg d.d. 23 januari 2018

Vast te stellen de:

Regeling commissie voor Georganiseerd Overleg gemeente Korendijk

Artikel 1 Begripsomschrijving

Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:

  • 1.

    Commissie

    De commissie van Georganiseerd overleg, die is samengesteld uit een vertegenwoordiging van het college van burgemeester en wethouders (hierna: college) en een vertegenwoordiging van de toegelaten organisaties.

  • 2.

    Medewerker

    De ambtenaar in de zin van artikel 1:1 lid 1 sub a van de CAR-UWO.

  • 3.

    Organisaties

    • a.

      De plaatselijk werkende groeperingen van de landelijke verenigingen van overheidspersoneel, in de zin van artikel 12:1, lid 3 van de CAR-UWO. In de gemeente Korendijk zijn dat Abvakabo/FNV en CNV Publieke Zaak.

    • b.

      De Reformatorisch Maatschappelijke Unie Werknemers, in de zin van artikel 12:1, lid 5 van de CAR-UWO.

Artikel 2 Samenstelling

  • 1. De vertegenwoordiger van het college in de commissie is de portefeuillehouder Personeel en Organisatie.

  • 2. Voor de vertegenwoordiging van de toegelaten organisaties in de commissie, bedoeld in artikel 1, lid 3 van deze regeling, worden per centrale een lid en een plaatsvervanger aangewezen. Deze aanwijzing geschiedt door en uit de organisaties, welke ten minste één medewerker tot hun leden tellen. Indien verschillende organisaties deel uitmaken van een zelfde centrale, geldt het in de vorige zin bepaalde voor deze organisaties gezamenlijk.

  • 3. Uiterlijk 1 februari van elk jaar doet elke organisatie, bedoeld in artikel 2, lid 2, aan het college opgave van het aantal medewerkers dat op 1 januari van dat jaar bij haar aangesloten is.

  • 4. Degene die als lid of als plaatsvervanger door een organisatie is aangewezen, houdt op dit te zijn zodra hij geen lid van de organisatie of geen medewerker meer is of wanneer de organisatie schriftelijk aan het college laat weten dat haar aanwijzing als vertegenwoordiger of plaatsvervanger is ingetrokken. In deze gevallen wijst de organisatie zo spoedig mogelijk een opvolger aan.

Artikel 3 Voorzitter en secretaris

  • 1. Voorzitter van de commissie is de portefeuillehouder Personeel en Organisatie.

  • 2. Het college wijst de medewerker Personeel en Organisatie aan als secretaris van de commissie.

  • 3. De secretaris neemt deel aan de besprekingen in de commissie.

Artikel 4 Mededelingen omtrent CAR en UWO

  • 1. Als afspraken in het Landelijk Overleg Gemeentelijke Arbeidsvoorwaarden (LOGA-overleg) leiden tot wijziging van de tekst van de CAR en de UWO doet het college daarvan mededeling aan de commissie.

Artikel 5 Overleg

  • 1. Het Georganiseerd Overleg overlegt over alle aangelegenheden van algemeen belang voor de rechtspositie van de medewerkers.

  • 2. De vergaderingen van de commissie zijn niet openbaar.

  • 3. De voorzitter doet een oproep voor vergadering onder toezending van de stukken, uiterlijk tien dagen voor de vergadering.

Artikel 6 Onvoorziene gevallen

In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, kan het college een bijzondere voorziening treffen na overleg met het Georganiseerd Overleg.

Artikel 7 Inwerkingtreding

  • 1. Deze regeling kan worden aangehaald als “Regeling commissie voor Georganiseerd Overleg gemeente Korendijk”.

  • 2. Deze regeling treedt in werking een dag na vaststelling en werkt terug tot 1 januari 2018.

Ondertekening

Vastgesteld in de vergadering van 6 februari 2018.

Burgemeester en wethouders van Korendijk

waarnemend gemeentesecretaris,

C. Blaak

burgemeester,

S. Stoop