Regeling vervallen per 21-01-2015

Mandaatregister Lansingerland 2013

Geldend van 01-01-2013 t/m 20-01-2015

Intitulé

Mandaatregister Lansingerland 2013

Dit register hoort bij de Mandaatregeling Lansingerland 2011. Deze mandaatregeling bestaat uit :

  • 1.

    het Besluit mandaat, ondermandaat, volmacht en machtiging Lansingerland 2011 (T10.10168, vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 11 januari 2011);

  • 2.

    dit Mandaatregister

  • 3.

    de Toelichting op de Mandaatregeling Lansingerland 2011 (T10.10159, vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 11 januari 2011).

 

Dit register is bijgewerkt met alle vastgestelde mandaatbesluiten tot  31 december 2012 en vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 4 december 2012.

 

Het college van burgemeester en wethouder en de burgemeester van Lansingerland, ieder voor zover het hun eigen bevoegdheden betreft; gelet op de Gemeentewet, de Algemene wet bestuursrecht, het Organisatiebesluit Lansingerland, de Mandaatregeling Lansingerland 2011 waarin verwoord het Besluit mandaat, ondermandaat, volmacht en machtigingen Lansingerland, besluiten de volgende bevoegdheden op te dragen aan de daarna genoemde personen.

Artikel 1. Algemene mandaten

  • 1. Met betrekking tot het sluiten van overeenkomsten en het aangaan van verplichtingen geldt in het algemeen, dat indien de verplichting een uitgave betreft dient deze te passen binnen het gevoteerde krediet en met inachtneming van de budgethoudersregeling en het inkoop- en aanbestedingsbeleid. Voorts geldt:

     

    Met betrekking tot reguliere begrotingsposten:

    • a.

      Overeenkomsten sluiten en verplichtingen aangaan tot een bedrag van € 50.000,- is gemandateerd aan de directie, het afdelingshoofd beheer en onderhoud en de teamleiders beheer, projecten en buitendienst van de afdeling beheer en onderhoud;

    • b.

      Overeenkomsten sluiten en verplichtingen aangaan tot een bedrag van € 200.000,- is gemandateerd aan de directie en alle afdelingshoofden;

    Met betrekking tot grondexploitaties en investeringen:

    • c.

      Overeenkomsten sluiten en verplichtingen aangaan tot een bedrag van € 750.000,- is gemandateerd aan de directie en het afdelingshoofd projecten;

    • d.

      Overeenkomsten sluiten en verplichtingen aangaan tot een bedrag van € 250.000,- is gemandateerd aan de directie, het afdelingshoofd projecten en de senior projectmanagers en teamleider civiele techniek;

     

    Met betrekking tot beheerplannen:

    • e.

      Overeenkomsten sluiten en verplichtingen aangaan tot een bedrag van € 750.000,- is gemandateerd aan de directie en het afdelingshoofd beheer en onderhoud;

    • f.

      Overeenkomsten sluiten en verplichtingen aangaan tot een bedrag van € 250.000,- is gemandateerd aan directie, het afdelingshoofd beheer en onderhoud en de teamleider projecten van de afdeling beheer en onderhoud

     

    Met betrekking tot ruimtelijke procedures:

    • g.

      het aangaan van anterieure en posterieure overeenkomsten in ruimtelijke procedures, inhoudende het doorberekenen van bedragen voor gemeentelijke kosten tot een bedrag van € 200.000,--, is gemandateerd aan de directie en aan het afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling.

     

    De algemeen directeur heeft de bevoegdheid om overeenkomsten en het aangaan van verplichtingen te ondertekenen conform artikel 10:11 van de Algemene wet bestuursrecht, ook in het geval dat de bedragen van de overeenkomsten en verplichtingen hoger zijn dan de bedragen hierboven onder a tot en met g genoemd.

  • 2. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:

    Aanbestedingsprojecten voorbereiden en uitvoeren, met inachtneming van de budgethoudersregeling en het aankoop- en aanbestedingsbeleid.

  • 3. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren, alle afdelingshoofden en alle medewerkers:

    Correspondentie voeren over gemeentelijke aangelegenheden, zoals ontvangstbevestigingen, behandelings- en tussenberichten; uitnodigingen voor bijeenkomsten en hoorzittingen, besluiten van bestuursorganen mededelen, opdrachten verstrekken tot uitvoering van een besluit van een bestuursorgaan, behandelen verzoeken om informatie, deelneming aan enquêtes, dit alles voor zover de brief geen beschikking is.

  • 4. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren, alle afdelingshoofden en alle medewerkers:

    Stukken doorzenden die verkeerd geadresseerd zijn of waar behandeling waarvan kennelijk een ander bestuursorgaan bevoegd is, als onder meer bedoeld in artikelen 2:3 en 6:15 van de Algemene wet bestuursrecht.

  • 5. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren, alle afdelingshoofden en alle medewerkers:

    Gelegenheid stellen tot het aanvullen van een aanvraag, als bedoeld in artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht, en besluiten om de aanvraag niet te behandelen.

  • 6. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren, alle afdelingshoofden en alle medewerkers:

    Een herhaalde aanvraag afwijzen met verwijzing naar de eerdere afwijzende beschikking, als bedoeld in artikel 4:6 van de Algemene wet bestuursrecht.

  • 7. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren, alle afdelingshoofden en alle medewerkers:

    Handelingen verrichten in het kader van de voorbereiding van door het bestuursorgaan te nemen besluiten.

  • 8. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:

    Namens de gemeente of bestuursorganen bij de politie aangifte doen van strafbare feiten.

  • 9. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:

    De gemeente en de gemeentelijke bestuursorganen vertegenwoordigen in rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratief beroepsprocedures, als bedoeld in artikel 160, eerste lid, aanhef en onder f en g van de Gemeentewet.

  • 10. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:

    Een verzoek indienen bij de voorzieningenrechter om een voorlopige voorziening op te heffen of te wijzigen, als bedoeld in artikel 8:87 van de Algemene wet bestuursrecht en een verzoek indienen bij de rechtbank om een onherroepelijk geworden uitspraak te herzien, als bedoeld in artikel 8:88 van de Algemene wet bestuursrecht.

  • 11. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:

    Alle conservatoire maatregelen nemen en doen wat nodig is ter voorkoming van verjaring of verlies van recht of bezit als bedoeld in artikel 160, vierde lid van de Gemeentewet.

  • 12. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren, alle afdelingshoofden en alle medewerkers:

    Het bestuursorgaan vertegenwoordigen bij hoorzittingen voor bezwaarschriften, als bedoeld in artikel 6 van de Algemene wet bestuursrecht, en klachten, als bedoeld in hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht.

  • 13. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:

    Beslissen op aanvragen en verzoeken op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens en aanverwante regelingen en meldingen doen bij het College bescherming persoonsgegevens.

  • 14. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:

    Aanwijzing doen voor perceelsgrenzen ten behoeve van het Kadaster, zoals bedoeld in de Kadasterwet en de op die wet gebaseerde regelgeving.

  • 15. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:

    Beslissen op een verzoek om informatie, als bedoeld in de Wet openbaarheid van bestuur, en zonodig deze beslissing verdagen.

  • 16. Opgedragen aan de algemeen directeur, de adjunct-directeuren en alle afdelingshoofden:

    het vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van een te betalen dwangsom in het kader van de Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen zoals omschreven in artikel 4:18 van de Awb, alsmede het terugvorderen van onverschuldigd betaalde dwangsommen zoals omschreven in artikel 4:20 van de Awb.

Artikel 2 Mandaten met betrekking tot personeels- en organisatieaangelegenheden

Bij besluiten tot vaststelling en wijziging van de bepalingen van de CAR/UWO geldt dat burgemeester en wethouders bevoegd zijn. De mandaten op grond van de CAR/UWO zijn talrijk; het zou niet inzichtelijk zijn al deze mandaten te vermelden. Er is daarom gekozen om in onderstaand overzicht alleen de uitzonderingen op te nemen, zijnde de bevoegdheden die het college aan zichzelf heeft gelaten, waarvan de algemeen directeur bij enkele bevoegdheden het voornemen uit mag spreken. Vervolgens worden nog drie bevoegdheden genoemd, die zijn gemandateerd aan externe organen ABP en Loyalis. De overige bevoegdheden op basis van de CAR/UWO zijn gemandateerd aan de algemeen directeur.

Lid

Omschrijving

Bevoegd

Aanvullende opmerkingen

 

 

1

besluiten tot benoemingen of tot het aangaan van aanstellingen of arbeidscontracten vanaf het niveau van adjunct-directeur.

College van burgemeester en wethouders

 

 

 

2

besluiten tot eervol ontslag of tot het beëindigen van aanstellingen of arbeidscontracten vanaf het niveau van adjunct-directeur.

College van burgemeester en wethouders

 

 

 

3

sluiten van een vaststellingovereenkomst strekkende tot het beëindigen van de aanstelling of het arbeidscontract van een medewerker vanaf het niveau van adjunct-directeur

College van burgemeester en wethouders

 

 

 

4

beslissen over het (gedeeltelijk) vervallen verklaren van de uitkering als bedoeld in artikel 11:26, eerste lid.

College van burgemeester en wethouders

De algemeen directeur heeft de bevoegdheid het voornemen uit te spreken

 

 

5

ontslag verlenen als bedoeld in artikel 8:3 (ontslag wegens reorganisatie), artikel 8:4 (ontslag wegens volledige arbeidsongeschiktheid), artikel 8.5 (ontslag wegens gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid), artikel 8:6 (ontslag wegens onbekwaamheid of ongeschiktheid), de artikelen 8:7, 8:8 en 8:9 (overige ontslaggronden, tenzij dit ontslag voortvloeit uit een overeenkomst strekkende tot het beëindigen van de aanstelling) alsmede artikel 8:13 (disciplinaire straf).

College van burgemeester en wethouders

De algemeen directeur heeft de bevoegdheid het voornemen uit te spreken

 

 

6

beslissen over een schorsing, als bedoeld in artikel 8:15:1, eerste lid

College van burgemeester en wethouders

De algemeen directeur heeft de bevoegdheid het voornemen uit te spreken

 

 

7

beslissen over het (gedeeltelijk) vervallen verklaren van het wachtgeld, als bedoeld in artikel 10:22, eerste lid.

College van burgemeester en wethouders

De algemeen directeur heeft de bevoegdheid het voornemen uit te spreken

 

 

8

beslissen over het (gedeeltelijk) vervallen verklaren van de uitkering als bedoeld in artikel 11:26, eerste lid.

College van burgemeester en wethouders

De algemeen directeur heeft de bevoegdheid het voornemen uit te spreken

 

 

9

een ambtenaar verplichten een andere betrekking te aanvaarden respectievelijk tijdelijk andere werkzaamheden te verrichten of tijdelijk een andere betrekking waar te nemen, als bedoeld in artikel 15:1:10, eerste lid, respectievelijk artikel15:1:10, tweede lid, onder a.

College van burgemeester en wethouders

De algemeen directeur heeft de bevoegdheid het voornemen uit te spreken

 

 

10

herplaatsingsbesluiten nemen.

College van burgemeester en wethouders

De algemeen directeur heeft de bevoegdheid het voornemen uit te spreken

 

 

11

sluiten van een vaststellingsovereenkomst strekkende tot het beëindigen van de aanstelling of het arbeidscontract van een medewerker vanaf het niveau van adjunct-directeur

College van burgemeester en wethouders

 

 

 

12

Diciplinaire straffen opleggen, als bedoeld in artikel 16:1:2, eerste lid VERVALLEN

Algemeen directeur

VERVALLEN

VERVALLEN PER 11 MAART 2012

 

 

12

bezwaarschriften behandelen en beslissingen nemen op bezwaar in het kader van de hieronder genoemde regelingen onder 14, 15 en 16.

Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds /

Loyalis Maatwerkadmi-nistratie

 

 

 

13

de bevoegdheid tot het uitvoeren van de FPU gemeenten als bedoeld in hoofdstuk 5a van de CAR/UWO en het behandelen van bezwaarschriften op grond van deze regeling.

Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds en Loyalis Maatwerk-administraties

 

 

 

14

de bevoegdheid tot het uitvoeren van de bovenwettelijke werkloosheidsregeling als bedoeld in hoofdstuk 10a en 10d van de CAR/UWO en het behandelen van bezwaarschriften op grond van deze regeling.

Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds en

Loyalis Maatwerk-administraties

 

 

 

15

de bevoegdheid tot het uitvoeren van de suppletieregeling als bedoeld in hoofdstuk 11a.

Loyalis maatwerk-administraties

 

 

 

Artikel 3 Mandaten afdeling ruimtelijke ontwikkeling

Lid

Omschrijving

Eerste gemandateerde functionaris

Voorwaarden waaronder het mandaat wordt verkregen

Tweede (onder)gemandateerde functionaris

Derde (onder)gemandateerde functionaris

1

voorbereiden en uitvoeren van uitgifte en verwerving van onroerende zaken, waaronder begrepen onderhandelen over prijzen en voorwaarden.

Algemeen directeur

binnen de kaders van het beleid op het gebied van uitgifte en verwerving en, indien van toepassing, de betreffende grondexploitatie.

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

 

2

overeenkomsten met betrekking tot onroerende zaken ondertekenen en uitvoeren, waaronder begrepen (ver)koop, al dan niet tijdelijke (ver)huur, ingebruikgeving, ingebruikneming, bruikleen, ruiling, pacht, inclusief de opzegging of verlenging van dergelijke overeenkomsten, dit alles uitsluitend ter uitvoering van een collegebesluit (ondertekeningsmandaat).

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

 

3

tijdelijke overeenkomsten aangaan, ondertekenen en uitvoeren van ingebruikgeving, ingebruikneming, kortlopende pacht en bruikleen, inclusief de opzegging of verlenging van dergelijke overeenkomsten met betrekking tot onroerende zaken

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

 

4

handelingen verrichten ten behoeve van de afhandeling van transacties met onroerende zaken, zoals het overdragen of regelen van nutsvoorzieningen, sleutelbeheer, enzovoort.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

 

5

het aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot het vestigen en beeindigen van zakelijke rechten ten behoeve van nutsvoorzieningen, rioleringen en bruggen

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkelnig

 

6

verzoeken tot registratie van stukken indienen bij de inspecties registratie en successie.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

 

7

beslissen op verzoeken over transacties met snippergroen, waaronder begrepen het ondertekenen en uitvoeren van verkoopovereenkomsten

Algemeen directeur

met inachtneming van het gemeentelijke beleid inzake snippergroen.

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

 

8

verklaringen van geen bezwaar of goedkeuring, in de zin van de ruimtelijke ordeningswetgeving, aanvragen bij gedeputeerde staten.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

 

9

subsidies aanvragen bij organen van de Europese gemeenschap, de rijksoverheid en andere overheidsinstellingen.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

 

10

beslissen over aanvragen om vergunningen en meldingen op grond van de Wet milieubeheer en aanverwante regelingen.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

 

11

het beslissen op aanvragen voor vergunningen tot het aangaan van tijdelijke overeenkomsten van de verhuur van woonruimten, als bedoeld in de Leegstandswet

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

 

12

het beoordelen van een aanvraag om een splitsing- of onttrekkingvergunning zoals genoemd in de Huisvestingsverordening Stadsregio Rotterdam op grond van procedurele en beleidsmatige regels alsmede het toetsen van de aanvraag aan het bestemmingsplan.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

 

13

het toetsen van een aanvraag voor een starterslening en die vervolgens door te zenden aan de stichting Stimuleringsfonds Nederlandse Gemeenten

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

 

14

het nemen van een beginselbesluit na planrealisatie (of wanneer het college in een eerder stadium heeft besloten om de WVG op te heffen) op basis van artikel 12 Wet voorkeursrecht gemeenten om tegen nader overeen te komen voorwaarden onroerend goed aan te kopen of op grond van een andere titel te verkrijgen en het voeren van correspondentie over de situaties zoals genoemd onder artikel 10 lid 2 t/m 6 van de Wet voorkeursrecht gemeenten;

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

 

15

het nemen van het besluit na planrealisatie (of wanneer het college in een eerder stadium heeft besloten om de WVG op te heffen) op basis van artikel 12 Wet voorkeursrecht gemeenten om onroerend goed niet aan te kopen of op grond van een andere titel te verkrijgen en het voeren van correspondentie over de situaties zoals genoemd onder artikel 10 lid 2 t/m 6 van de Wet voorkeursrecht gemeenten

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

 

16

het beslissen tot een gecoördineerde behandeling van besluiten en meldingen ex artikel 2 en 3 van de Coördinatieverordening Wro, beslissen daar geheel of gedeeltelijk van af te zien of de gecoördineerde behandeling te beëindigen

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

Teamleider Ruimtelijke ontwikkeling

17

het opschorten van de besluitvorming over het al dan niet overgaan tot een gecoördineerde behandeling, conform de coördinatieverordening Wro

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

Teamleider Ruimtelijke ontwikkeling

18

het in kennis stellen van de aanvrager van andere besluiten of meldingen die nodig zijn voor een gecoördineerde behandeling conform artikel 5 lid 1 en artikel 8 Coördinatieverordening Wro en hiervoor een termijn en in voorkomende gevallen een tweede termijn vaststellen

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

Teamleider Ruimtelijke ontwikkeling

19

gelegenheid stellen tot het aanvullen van aanvragen, als bedoeld in artikel 6 van de coördinatieverordening Wro

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

Teamleider Ruimtelijke ontwikkeling

20

andere betrokken bestuursorganen verzoeken om medewerking voor het welslagen van een gecoördineerde behandeling als bedoeld in artikel 7 Coördinatieverordening Wro

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

Teamleider Ruimtelijke ontwikkeling

21

het bepalen van de beslistermijn als bedoeld in artikel 3.31 lid 3 onder e van de Wet ruimtelijke ordening

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Ruimtelijke ontwikkeling

Teamleider Ruimtelijke ontwikkeling

Artikel 4 Mandaten afdeling bestuurszaken

Lid

Omschrijving

Eerste gemandateerde functionaris

Aanvullende opmerkingen

Tweede (onder)gemandateerde functionaris

Derde (onder)gemandateerde functionaris

1

gelegenheid geven tot herstel van een verzuim in een bezwaarschrift, als bedoeld in artikel 6:6 van de Algemene wet bestuursrecht

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd bestuurszaken

Secretarissen van de bezwaarcommissie

2

de beslistermijn op een ingediend bezwaarschrift verdagen en beslissen tot verder uitstel, als bedoeld in artikel 7:10, derde en vierde lid, van de Algemene wet bestuursrecht.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd bestuurszaken

Secretarissen van de bezwaarcommissie

3

het nemen van een beslissing op bezwaar, mits: a. het primaire besluit in mandaat is genomen,  en b. de beslissing op bezwaar het advies van de hoorcommissie bezwaarschriften volgt en c. dit advies inhoudelijk niet afwijkt van het primaire besluit. Deze mandatering is niet van toepassing indien het afdelingshoofd bestuurszaken zelf het primaire besluit heeft genomen.

Afdelingshoofd bestuurszaken

 

 

 

4

Het nemen van een beslissing op bezwaar of het niet-ontvankelijk verklaren van een bezwaar in het geval dat deze bevoegdheid ex artikelen IV:3 of IV:3a van deze mandaatregeling is gemandateerd aan het afdelingshoofd Bestuurszaken, en het afdelingshoofd Bestuurszaken het primaire besluit zelf heeft genomen.

Algemeen directeur

 

 

 

5

het niet-ontvankelijk verklaren van een bezwaar tegen een primair besluit, tenzij het primaire besluit is genomen door het hoofd van de afdeling bestuurszaken zelf.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd bestuurszaken

 

6

derden aansprakelijk stellen, besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratiefrechtelijke procedures namens de gemeente of het gemeentebestuur, als bedoeld in artikel 160, eerste lid, aanhef en onder f van de Gemeentewet en bevoegdheden uitoefenen ten aanzien van de voorbereiding van de civiele verdediging als bedoeld in artikel 160, eerste lid, aanhef en onder g van de Gemeentewet waaronder begrepen opdracht geven tot procureurstelling en opdracht geven tot juridische bijstand.

Algemeen directeur

met inachtneming van de budget-houdersregeling en de interne richtlijnen over externe juridische adviezen

Afdelingshoofd bestuurszaken

 

7

strafzaken voegen, als bedoeld in artikel 51a en 51b van het Wetboek van Strafvordering

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd bestuurszaken

 

8

erfstellingen, legaten en schenkingen aanvaarden en dadingen treffen

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd bestuurszaken

 

9

conservatoir beslag leggen en tijdens rechtszittingen dading treffen

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd bestuurszaken

 

10

taken uitvoeren op het gebied van verzekeringen, zoals schadegevallen aanmelden en afwikkelen, de verzekeringsportefeuille beheren en daarbij overeenkomsten met verzekeringsmaatschappijen aangaan, wijzigen en opzeggen, op voorwaarde dat de opdracht past binnen het beschikbare krediet en met inachtneming van het gemeentelijke aanbestedingsbeleid en de budgethoudersregeling

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd bestuurszaken

Medewerker belast met verzekeringen

Artikel 5 Mandaten afdeling vergunningverlening en handhaving

Lid

Omschrijving

Eerste gemandateerde functionaris

Aanvullende opmerkingen

Tweede (onder)gemandateerde functionaris

Derde (onder)gemandateerde functionaris

1

De beslistermijn op aanvragen voor vergunningen of ontheffingen verdagen, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

2

Vergunningen of ontheffingen verlenen, weigeren, intrekken of wijzigen, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening.

Algemeen directeur

ten aanzien van de bevoegdheid tot intrekking of wijziging kan uitsluitend ondermandaat worden verleend voor gevallen waarin sprake is van onjuiste dan wel onvolledige gegevens of in het geval dat de houder, of zijn rechtsverkrijgende, om intrekking dan wel wijziging verzoekt.

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

3

Beslissen over ontheffingen van het verbod, als bedoeld in de Algemeen Plaatselijke Verordening, om ten behoeve van publiek als straatartiest, straatfotograaf, tekenaar, filmoperateur of gids op te treden op of aan door de burgemeester aangewezen wegen of gedeelten daarvan

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

4

Beslissen over aanvragen om vergunning voor het organiseren van evenementen, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening, en het afhandelen van meldingen van kleinere eendaagse evenementen zoals genoemd in de Algemene Plaatselijke verordening.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

5

Beslissen over aanvragen om exploitatievergunningen voor horecabedrijven, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

6

Beslissen over ontheffingen, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening, van het verbod voor de houder van een horecabedrijf om dat bedrijf voor bezoekers geopend te hebben en aldaar bezoekers toe te laten of te laten verblijven op de in de Algemene Plaatselijke Verordening aangegeven uren, indien bijzondere gebeurtenissen van incidentele aard hiertoe aanleiding geven.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

7

Beslissen over aanvragen om vergunning voor het in de uitoefening van een bedrijf of nevenbedrijf ter beschikking stellen van consumentenvuurwerk, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

8

Beslissen over ontheffingen, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening, van het verbod om toestellen of geluidsapparaten in werking te hebben of handelingen te verrichten op een zodanige wijze dat voor een omwonende of overigens voor de omgeving geluidhinder wordt veroorzaakt.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

9

Beslissen over ontheffingen voor het plaatsen van kampeermiddelen bedoeld voor recreatief nachtverblijf buiten kampeerterreinen, als bedoeld in de APV.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

10

Beslissen over aanvragen om ontheffingen, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening, van het parkeren van reclamevoertuigen en grote voertuigen.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

11

Beslissen over aanvragen voor collectevergunningen, standplaatsvergunningen en snuffelmarktvergunningen, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening.

Algemeen directeur

ten aanzien van de bevoegdheid tot intrekking wordt geen ondermandaat verleend

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

12

Beslissen over ontheffingen, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening, op het verbod om in de openlucht vuur aan te leggen, te stoken of te hebben.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

Mandaten ten aanzien van bijzondere wetten:

Lid

Omschrijving

Eerste gemandateerde functionaris

Aanvullende opmerkingen

Tweede (onder)gemandateerde functionaris

Derde (onder)gemandateerde functionaris

13

Verzoeken om informatie indienen bij politie en justitie, in verband met de vergunning-aanvraag op grond van de Drank- en Horecawet.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

14

Beslissen over aanvragen om vergunningen en ontheffingen, als bedoeld in de Drank- en Horecawet, en overeenkomstig die wet voorschriften of beperkingen verbinden aan vergunningen voor paracommerciële instellingen.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

15

Gewijzigde vergunningen verstrekken, als bedoeld in artikel 30 van de Drank- en Horecawet.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

16

Beslissen over aanvragen om loterijvergunningen, als bedoeld in de Wet op de Kansspelen.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

17

Beslissen over aanvragen om aanwezigheidsvergunningen voor speelautomaten of behendigheidsautomaten, als bedoeld in de Wet op de Kansspelen.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

18

Beslissen over ontheffingen op grond van de Verordening winkeltijden Lansingerland 2007, met dien verstande dat ten aanzien van de bevoegdheid tot intrekking van deze ontheffing geen ondermandaat kan worden verleend.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

19

beslissen over aanvragen om vergunningen en meldingen op grond van de Wet milieubeheer en aanverwante regelingen.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV

Mandaten ten aanzien van de markt:

Lid

Omschrijving

Eerste gemandateerde functionaris

Aanvullende opmerkingen

Tweede (onder)gemandateerde functionaris

Derde (onder)gemandateerde functionaris

20

Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de vigerende Marktverordening.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV, Adviseurs B en C, belast met bouwen, handhaving en APV-zaken

21

Overeenkomsten aangaan met kramenzettersbedrijven voor de plaatsing van marktkramen.

Algemeen directeur

Op voorwaarde dat de opdracht past binnen het beschikbare krediet en met inachtneming van het gemeentelijke aanbestedingsbeleid en de budgethoudersregeling.

Afdelingshoofd VVH

Teamleider APV

Mandaten ten aanzien van bouwen en ruimtelijke ordening (zie voor aanvragen die ná 1 oktober 2010 zijn ontvangen ook de Wettelijke bepaling omgevingsvergunning in deze regeling)

Lid

Omschrijving

Eerste gemandateerde functionaris

Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen

Tweede (onder)gemandateerde functionaris

Derde (onder)gemandateerde functionaris

22

Handelingen verrichten ter voorbereiding en uitvoering van een bouwvergunningbesluit

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

23

Beslissingen nemen en handelingen verrichten voor de afhandeling van informatieplannen, schetsplannen en principeverzoeken, voor zover het niet een definitieve aanvraag voor een bouwvergunning betreft, als bedoeld in de Woningwet.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

24

Beslissen over aanvragen om bouwvergunningen, met toepassing van de Woningwet en hierop berustende nadere wet- en regelgeving, het Bouwbesluit en de Bouwverordening, waaronder ook begrepen het beslissen op aanvragen betreffende het gedeeltelijk vernieuwen, veranderen of vergroten van een bouwwerk waarvoor reeds vergunning is verleend.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

25

Aanvragen en ontwerpen, in de zin van de ruimtelijke ordeningswetgeving, publiceren, in samenhang met het bepaalde in artikel 3:12 van de Algemene wet bestuursrecht.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider

en medewerkers vergunningverlening

26

Beslissen over de ontvankelijkheid van een aanvraag om een bouwvergunning.

Algemeen directeur

mits de aanvraag is aangevraagd vóór 1 oktober 2010.

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

27

Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van het Besluit indieningsvereisten aanvraag bouwvergunning.

Algemeen directeur

Mits de aanvraag is ingediend vóór 1 oktober 2010.

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

28

De tenaamstelling van vergunningen wijzigen, als bedoeld in de Bouwverordening

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleiders

29

Beslissen over aanvragen om sloopvergunningen als bedoeld in artikel 3.4.2 van de Wro, met dien verstande dat ten aanzien van de bevoegdheid tot intrekking geen ondermandaat kan worden verleend.

Algemeen directeur

Deze bepaling geldt voor aanvragen ingediend vóór 1 oktober 2010.

Afdelingshoofd VVH

-

 

Het accepteren van sloopmeldingen zoals bedoeld in de Bouwverordening.

Algemeen directeur

VERVALLEN PER 1 JANUARI 2013

Afdelingshoofd VVH

Teamleider/adviseur C senior

 

Beslissen over aanvragen om aanlegvergunningen, als bedoeld in artikel 3.41 van de Wro.

Algemeen directeur

mits de aanvraag is ingediend vóór 1 oktober 2010.

Afdelingshoofd VVH

VERVALLEN PER 1 JANUARI 2013

30

Beslissingen nemen en handelingen verrichten, nodig voor de voorbereiding van de ontheffingsprocedures, bedoeld in de Wro, waaronder begrepen bekendmaking en tervisielegging van stukken en mededeling doen aan bezwaarden.

Algemeen directeur

mits de aanvraag is ingediend vóór 1 oktober 2010.

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening Medewerkers vergunningverlening

31

Handelingen verrichten, nodig voor de voorbereiding op het verlenen van inspraak op grond van de Inspraakverordening, op beleidsvoornemens, als omschreven in artikel 2 eerste lid, onder a, b en c van die verordening.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

32

Beslissen over aanvragen om ontheffing van het bestemmingsplan, als bedoeld in de artikelen 3.6 lid 1 onder c, artikel 3.22 en artikel 3.23 van de Wro.

Algemeen directeur

mits de aanvraag is ingediend vóór 1 oktober 2010.

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

 

Beslissen over aanvragen om ontheffing van een beheersverordening ex artikel 3.38 lid 4 Wro.

Algemeen directeur

VERVALLEN PER 1 JANUARI 2013

Afdelingshoofd VVH

Teamleider/adviseur C senior

33

Het doorbreken van de aanhouding zoals bedoeld in artikel 50, derde lid, sub a en b, en artikel 50 a, derde lid van de Woningwet.

Algemeen directeur

mits de aanvraag is ingediend vóór 1 oktober 2010.

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

34

Aan een gebouw, complex of ander object nummers toekennen dan wel deze toekenning intrekken, zoals bedoeld in de artikelen 2 en 3 van de Verordening naamgeving en nummering gemeente Lansingerland

Algemeen directeur

met inachtneming van het bepaalde in de Wet BAG

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening medewerker handhaving A Administratief medewerker C

35

Beslissen op aanvragen voor vergunningen tot het aangaan van tijdelijke overeenkomsten van de verhuur van woonruimten, als bedoeld in de Leegstandswet.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

-

36

Het beslissen op een aanvraag om een splitsing- of onttrekkingvergunning zoals genoemd in de Huisvestingsverordening Stadsregio Rotterdam, mits de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling een positieve beoordeling van de aanvraag heeft afgegeven.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

-

Mandaten ten aanzien van handhaving:

lid

Omschrijving

Eerste gemandateerde functionaris

Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen

Tweede (onder)gemandateerde functionaris

Derde (onder)gemandateerde functionaris

37

Het aanschrijven van overtreders door middel van een eerste aanschrijving waarin voornemens worden geuit met betrekking tot de uitoefening van een last onder bestuursdwang en dan wel de oplegging van een last onder dwangsom.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleiders en adviseurs bouwen, handhaving, APV

38

Aanschrijven tot het treffen van voorzieningen dan wel tot het aanbrengen van verbeteringen, als bedoeld in de Woningwet.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleiders en adviseurs bouwen, handhaving, APV

Mandaten ten aanzien van de wet algemene bepalingen omgevingsvergunning (Wabo), voor aanvragen die zijn ingediend vanaf 1 oktober 2010

lid

Omschrijving

Eerste gemandateerde functionaris

Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen

Tweede (onder)gemandateerde functionaris

Derde (onder)gemandateerde functionaris

39

het ondertekenen van alle correspondentie in het kader van vergunningverlening op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht waarbij burgemeester en wethouders het bevoegd bestuursorgaan zijn met uitzondering van vergunningverlening tenzij in deze afdeling anders is vermeld.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider en medewerkers vergunningverlening

 

het nemen van een besluit tot het binnenplans dan wel buitenplans afwijken van een bestemmingsplan, dan wel het nemen van een besluit tot het tijdelijk afwijken van een bestemmingplan ex artikel 2.1 jo. 2.12 van de Wabo.

Algemeen directeur

VERVALLEN PER 1 JANUARI 2013

Afdelingshoofd VVH

Teamleider, adviseur C, senior coordinator

40

Beslissen op aanvragen om een omgevingsvergunning zoals bedoeld in artikel 2.1 en 2.2 Wabo.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

41

Beslissen op een gefaseerde aanvraag (inclusief het nemen van een besluit tot aanhouden van de beslissing) zoals bedoeld in artikel 2.5 Wabo.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

42

Intrekken van een beschikking eerste of tweede fase zoals bedoeld in artikel 2.5 Wabo.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

43

Het nemen van een besluit tot een binnenplans revisievergunning ex artikel 2.6 Wabo.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

44

Het vragen en uitbrengen van adviezen zoals omschreven in artikel 2.26 van de Wabo en hoofdstuk 6 van de Bor.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

45

Het vragen van een verklaring van geen bedenkingen zoals omschreven in artikel 2.27 van de Wabo en hoofdstuk 6 van de Bor.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening en medewerkers vergunningverlening

46

Beslissen op aanvragen met betrekking tot het wijzigen of intrekken van een omgevingsvergunning ex artikel 2.31 en 2.33 Wabo.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

47

Besluiten tot aanhouden van de beslissing op aanvraag om omgevingsvergunning ex artikel 3.3 en 3.5 Wabo.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

48

Besluiten tot beslistermijn aanvraag op grond van artikel 3.9 lid 2 Wabo en artikel 3.12, lid 8 Wabo jo 3:18 Awb

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

49

Kennisgeving bij een omgevingsvergunning van rechtswege ex artikel 4:20 onder c Awb.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

-

50

De aanvrager verzoeken tot het schriftelijk aanvullen van gegevens binnen een bepaalde tijd ex artikel 4:5 Awb.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening en medewerkers vergunningverlening

51

De aanvrager schriftelijk verzoeken tot vertaling, binnen een bepaalde termijn, van een in vreemde taal gestelde teksten van de aanvraag en/of de aanvrager schriftelijk verzoeken om een samenvatting van de aanvraag te verstrekken binnen een bepaalde termijn ex artikel 4:5 Awb.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening  en medewerkers vergunning verlening

52

Besluiten tot het buiten behandeling laten van een aanvraag conform artikel 4:5 Awb.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

53

Besluiten tot het buiten behandeling laten van een aanvraag conform artikel 3.18 Wabo in coördinatie met de Waterwet.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

54

Geheel of gedeeltelijk intrekken van een vergunning conform artikel 5.19 van de Wabo.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

55

Intrekken van een vergunning conform artikel 3.23 Wabo in coördinatie met de Waterwet.

 

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

56

Het aanwijzen van toezichthouders in de zin van de Algemene wet bestuursrecht, ter uitoefening van de toezichtbevoegdheden op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening en artikel 5.2 lid 1 van de Wabo.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

-

 

Het afwijken van regels in het exploitatieplan ex artikel 2.1 lid 1 onder b en c van de Wabo.

Algemeen directeur

VERVALLEN PER 1 JANUARI 2013

Afdelingshoofd VVH

Teamleider, adviseur C, senior coordinator

 

Het afwijken van een verbod om bestaand gebruik te wijzigen op grond van voorbereidingsbesluit conform artikel 2.1 onder c en d van de Wabo.

Algemeen directeur

VERVALLEN PER 1 JANUARI 2013

Afdelingshoofd VVH

Teamleider, adviseur C, senior coordinator

57

Toestemmingen uit gemeentelijke, provinciale of waterschapsverordening geven die via artikel 2.2 lid 2 van de Wabo in de verordening zijn aangewezen. 

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

58

Beslissen in gevallen waarin het onverwijld in werking treden als een beschikking als bedoeld in artikel 6.2 Wabo naar het oordeel van het bevoegd gezag nodig is, zodat zij terstond na bekendmaking in werking treedt.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

-

59

Handelen in afwijking van de PMV op grond van artikel 1.3 onder a Wet milieubeheer.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

60

Handelen in beschermd milieugebied en/of handelen in Habitatgebied op grond van hoofdstuk IX van de Natuurbeschermingswet en/of met gevolgen voor beschermde soorten op grond van Hoofdstuk V, titel 3, afdeling 2a van de Flora- en Faunawet. 

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

61

Opschorten van de beslistermijn op grond van artikel 4:15 Awb.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

62

Het voeren van alle correspondentie in het kader van de handhaving op grond van de Wabo, waarbij burgemeester en wethouders het bevoegde bestuursorgaan zijn met uitzondering van het opleggen

van een last onder dwangsom dan het wel toepassen van bestuursdwang.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

63

Op grond van artikel 5.1 juncto 5.17 van de Wabo, een besluit tot oplegging van een last onder bestuursdwang (aanzegging bouwstop), eventueel in combinatie met een last onder dwangsom, gericht op naleving van het bepaalde in artikel 5.1, voorzover het college van B&W op grond van de wet als bevoegd gezag is aangemerkt, inhoudende dat het bouwen, gebruiken of slopen van een bouwwerk wordt gestaakt of dat voorzieningen, met inbegrip van het slopen van een bouwwerk, gericht op het tegengaan of beëindigingen van gevaar voor de gezondheid of de veiligheid worden getroffen.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

 

64

Het verstrekken van subsidie op grond van de Erfgoedverordening 2011 (in het kader van gemeentelijke monumenten)

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

65

Het accepteren van sloop- en gebruiksmeldingen op grond het Bouwbesluit

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

66

het beslissen tot een gecoördineerde behandeling van besluiten en meldingen ex artikel 2 en 3 van de Coördinatieverordening Wro, beslissen daar geheel of gedeeltelijk van af te zien of de gecoördineerde behandeling te beëindigen

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

67

het opschorten van de besluitvorming over het al dan niet overgaan tot een gecoördineerde behandeling, conform de coördinatieverordening Wro

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

68

het in kennis stellen van de aanvrager van andere besluiten of meldingen die nodig zijn voor een gecoördineerde behandeling conform artikel 5 lid 1 en artikel 8 Coördinatieverordening Wro en hiervoor een termijn en in voorkomende gevallen een tweede termijn vaststellen

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

69

gelegenheid stellen tot het aanvullen van aanvragen, als bedoeld in artikel 6 van de coördinatieverordening Wro

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

70

andere betrokken bestuursorganen verzoeken om medewerking voor het welslagen van een gecoördineerde behandeling als bedoeld in artikel 7 Coördinatieverordening Wro

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

71

het bepalen van de beslistermijn als bedoeld in artikel 3.31 lid 3 onder e van de Wet ruimtelijke ordening

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd VVH

Teamleider vergunningverlening

Artikel 6 Mandaten afdeling financiën

lid

Omschrijving

Eerste gemandateerde functionaris

Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen

Tweede (onder)gemandateerde functionaris

Derde (onder)gemandateerde functionaris

 

Derden aansprakelijk stellen, besluiten tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratiefrechtelijke procedures namens de gemeente of het gemeentebestuur, als bedoeld in artikel 160, eerste lid, aanhef en onder f van de Gemeentewet en bevoegdheden uitoefenen ten aanzien van de voorbereiding van de civiele verdediging als bedoeld in artikel 160, eerste lid, aanhef en onder g van de Gemeentewet waaronder begrepen opdracht geven tot procureurstelling en opdracht geven tot juridische bijstand met inachtneming van de budgethoudersregeling en de interne richtlijnen over externe juridische adviezen

Algemeen directeur

DUBBEL; VERVALLEN PER 1 JANUARI 2013 (wordt al genoemd in artikel 1, lid 9)

Afdelingshoofd Financiën

 

1

Gemeentelijke belastingen oninbaar verklaren, als bedoeld in de Gemeentewet.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Financiën

 

2

Opdracht tot betaling verlenen aan de bank, in het kader van de salarisverwerking

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Financiën

 

3

Geldleningovereenkomsten voor korte-termijnfinanciering aangaan, wijzigen of opzeggen, met inachtneming van de beleidsregels en instructies inzake treasury, met dien verstande, dat ten aanzien van deze bevoegdheid geen ondermandaat kan worden verleend

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Financiën

 

4

Beslissen over financiële handelingen, waaronder wordt verstaan: daggeld en kasgeld aangaan of uitzetten, statistische uitgaven afhandelen, staat F (liquiditeitspositie), vorderingen afschrijven, uitstel van betaling verlenen, een betalingsregeling treffen, aanmaning en incasso doen van openstaande vorderingen, b.t.w.-aangiften doen, waarborgsommen bouwplaatsverordening invorderen, grondverkoopopbrengsten et cetera invorderen, betalingsopdrachten en facturen tekenen, declaraties indienen bij het Rijk, een provincie of andere overheidsorganen, voorschotbetalingen doen, kleine en routinematige investeringen doen en de jaarrekening ondertekenen.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Financiën

 

5

Kennelijk niet-gegronde verzoeken tot ontheffing van een anti-speculatiebeding afwijzen.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Financiën

 

6

Vorderingen afschrijven, Europese subsidies aanvragen, gelden verrekenen met derde instanties, informatie inwinnen, jaaropgaven aanleveren, saldobevestiging en rentenota doen, betalingsregelingen treffen en schulden buiten vordering stellen krachtens de Wet Werk en Bijstand.

Algemeen directeur

Voor zover deze taken betrekking hebben op het taakveld van de afdeling Publiekszaken

Afdelingshoofd Financiën

 

7

Het indienen van declaraties bij ministeries, het doen van opgaven aan de fiscus en aan uitkeringsinstantie UWV, het treffen van maatregelen ten behoeve van de incasso van vorderingen.

Algemeen directeur

Voor zover deze taken betrekking hebben op het taakveld van de afdeling Publiekszaken

Afdelingshoofd Financiën

Alle medewerkers van de afdeling Financiën.

Artikel 7 Mandaten afdeling beheer en onderhoud

lid

Omschrijving

Eerste gemandateerde functionaris

Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen

Tweede (onder)gemandateerde functionaris

Derde (onder)gemandateerde functionaris

1

Beslissen over toestemming voor het leggen van kabels en leidingen in gemeentegrond ten behoeve van rechtstreekse aansluitingen van bedrijven of woningen.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud

Teamleider Beheer

2

Toestemming verlenen voor het incidenteel gebruik van gemeentelijke terreinen en gebouwen, in verband met openbare vermakelijkheden.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud

 

3

Beslissen over instemming omtrent tijdstip, plaats en werkwijze van uitvoering van door aanbieders van elektronische communicatienetwerken uit te voeren werkzaamheden, als bedoeld in de Telecommunicatiewet, met inachtneming van de Telecommunicatieverordening.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud

Teamleider Beheer

4

Bij bestuursorganen van andere publiekrechtelijke rechtspersonen vergunning of toestemming aanvragen voor het verrichten van werkzaamheden in gronden van die rechtspersonen en de verkregen vergunning of toestemming aanvaarden.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud

 

5

Vergunning of toestemming verlenen aan bestuursorganen van andere publiekrechtelijke rechtspersonen voor het verrichten van werkzaamheden in gronden van de gemeente Lansingerland.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud

 

6

Beslissen over toestemming voor tijdelijke ingebruikneming van gemeentegrond (al dan niet onder nadere voorwaarden) in verband met bouwactiviteiten.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud

 

7

Beslissen over vergunningen tot aansluiting op het gemeenteriool (uitvoering).

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud

Teamleider Beheer

8

Uitoefenen en voorbereiden van de bevoegdheden van burgemeester en wethouders zoals genoemd in de Verordening op beheer en gebruik van de gemeentelijke begraafplaatsen voor de gemeente Lansingerland 2009.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud

Teamleider beheer

9

Beslissen over aanvragen om vergunning voor het aanleggen, beschadigen en/of veranderen van een weg, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud

 

10

Beslissen over aanvragen om vergunning voor het maken of veranderen van een uitweg, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening.

Algemeen directeur

VERVALLEN PER 1 JANUARI 2013

Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud

 

10

Verkeersbesluiten nemen over verkeerstekens en onderborden, de inrichting van de weg, voorzieningen ter regeling van het verkeer en ontheffing verlenen, als bedoeld in de artikelen 15, 16 en 18, 148, eerste lid, aanhef en sub b, en artikel 149, eerste lid, aanhef en sub d, van de Wegenverkeerswet 1994.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud

Teamleider Beheer

11

Beslissen over aanvragen om vergunningen voor het plaatsen van voorwerpen of stoffen op, aan of boven de weg, waaronder het aanbrengen van reclames, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening.

Algemeen directeur

Tenzij deze verkeersbesluiten een effect hebben op de verkeerscirculatie. In dat geval blijft het nemen van een verkeersbesluit voorbehouden aan het college.

Ten aanzien van de bevoegdheid tot intrekking wordt geen ondermandaat verleend.

Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud

Teamleiders beheer, projecten en buitendienst

12

Beslissen over aanvragen om vergunning, als bedoeld in de Algemene Plaatselijke Verordening, voor verlichte handelsreclame.

Algemeen directeur

ten aanzien van de bevoegdheid tot intrekking wordt geen ondermandaat verleend.

Afdelingshoofd Beheer en Onderhoud

Teamleiders beheer, projecten en buitendienst

13

Beslissen over het laten verrichten van meerwerk en herstelwerkzaamheden bij projecten, voortvloeiend uit een contract dat al is geaccordeerd door het college

Algemeen directeur

mits deze werkzaamheden en de daaraan verbonden maximale kosten reeds begroot zijn in het vooraf vastgestelde projectbudget.

Directievoerder van het betreffende project

 

Artikel 8 Mandaten afdeling publiekszaken

lid

Omschrijving

Eerste gemandateerde functionaris

Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen

Tweede (onder)gemandateerde functionaris

Derde (onder)gemandateerde functionaris

1

Gehandicaptenparkeerkaarten uitreiken, zoals bedoeld in het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en beslissen over een gehandicaptenparkeerplaats.

Algemeen directeur

Alleen na een positief advies van de afdeling Vergunningverlening & Handhaving.

Afdelingshoofd publiekszaken

Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken

2

Het adviseren van het Ministerie van Justitie over verzoeken tot naturalisatie en het bevestigen van optieverklaringen tot het Nederlanderschap, zoals is bedoeld in de Rijkswet op het Nederlanderschap en het Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken

3

Verklaring tot verkrijging en afstand van het Nederlanderschap in ontvangst nemen, als bedoeld in de Rijkswet op het Nederlanderschap.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken

4

Beslissen over verlof tot uitstel van begraving of verbranding, als bedoeld in de Wet op de lijkbezorging.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken

5

Handelingen verrichten op grond van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens en hierop berustende nadere regelgeving.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken

6

Beslissingen nemen op grond van de Wet gemeentelijke basisadministratie en hierop berustende nadere regelgeving.

Algemeen directeur

Behoudens de in deze wet genoemde regelgevende bevoegdheden

Afdelingshoofd publiekszaken

Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken

7

Beslissingen nemen en handelingen verrichten met betrekking tot reisdocumenten op grond van de Paspoortwet en aanverwante regelingen.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken

8

Verklaringen verstrekken, als bedoeld in artikel 7, eerste lid, van de Wet betreffende de positie van Molukkers.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken

9

Beslissingen nemen en handelingen verrichten met betrekking tot rijbewijzen, als bedoeld in het Reglement rijbewijzen, en beslissingen nemen en handelingen verrichten die te maken hebben met het afgeven en ongeldig verklaren van rijbewijzen, als bedoeld in de Wegenverkeerswet 1994.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken

10

Handtekeningen legaliseren en bescheiden waarmerken.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Alle medewerkers Publiekszaken

11

Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de artikelen D 1, D 4, D 6, Y 32, Y 33 en Y 33a (registratie kiesgerechtigdheid), E 2 (stemdistricten), E 4 en J 4 (stembureaus), J 7 en J 8 (oproepingskaart), K 3 en K 4 (kiezerspas) en Y 14 (verklaring Europese verkiezingen) van de Kieswet.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

-

12

Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de artikelen D 1, D 4, D 6, Y 32, Y 33 en Y 33a (registratie kiesgerechtigheid), J 8 (oproepingskaart), K 3 en K 4 (kiezerspas) van de Kieswet.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken

13

Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet op de Europese verkiezingen.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Alle medewerkers werkzaam bij Publiekszaken

14

(Huis)nummers geven aan gebouwen en onbebouwde terreinen, overeenkomstig de gemeentelijke regelgeving.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

-

15

Beslissen op verzoeken tot aanwijzing van een trouwlocatie en locaties eenmalig aanwijzen als ‘Huis der gemeente’, een en ander met inachtneming van de door burgemeester en wethouders vastgestelde uitgangspunten.

Algemeen directeur

een en ander met inachtneming van de door burgemeester en wethouders vastgestelde uitgangspunten.

Afdelingshoofd publiekszaken

-

16

Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet werk en bijstand en hierop berustende nadere regelgeving, waarin begrepen maatregelen opleggen, aangifte doen bij het Openbaar Ministerie, re-integratietrajecten behandelen en bijzonder onderzoek instellen.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Teamleider werk, inkomen en zorg

17

Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (Ioaw), de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (Ioaz) en hierop berustende nadere regelgeving.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Teamleider werk, inkomen en zorg

18

Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning.

Algemeen directeur

Voor zover die bevoegdheden zijn toebedeeld aan het college van burgemeester en wethouders.

Afdelingshoofd publiekszaken

Teamleider werk, inkomen en zorg

19

Advies vragen aan het aangewezen indicatieorgaan en beschikkingen verlenen op aanvragen voor zorgwoningen.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Teamleider werk, inkomen en zorg

20

Beslissen over uitkeringen in het kader van het minimabeleid.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Teamleider werk, inkomen en zorg

21

Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet inburgering nieuwkomers of de Wet inburgering en hierop berustende nadere regelgeving en beslissen over inburgeringscontracten.

Algemeen directeur

met dien verstande dat ten aanzien van de bevoegdheid tot het opleggen van een boete, als bedoeld in de Wet inburgering nieuwkomers of de Wet inburgering, geen ondermandaat kan worden verleend.

Afdelingshoofd publiekszaken

Teamleider werk, inkomen en zorg

22

Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Regeling opvang asielzoekers, de Wet gemeentelijke zorg voor houders van een voorwaardelijke vergunning tot verblijf en hierop berustende nadere regelgeving.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Teamleider werk, inkomen en zorg

23

Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet schuldsanering natuurlijke personen.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Teamleider werk, inkomen en zorg

24

Beslissingen nemen en handelingen verrichten in verband met kinderopvang voor uitkerings-gerechtigden en niet-uitkeringsgerechtigden.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Teamleider werk, inkomen en zorg

25

Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet sociale werkvoorziening.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Teamleider werk, inkomen en zorg

26

Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet Investeren in jongeren en hierop berustende nadere regelgeving.

Algemeen directeur

De besluiten die door het afdelingshoofd Publiekszaken zijn genomen op grond van de Wet Investering in jongeren vanaf 1 juli 2009 zijn bij het mandaat bekrachtigd (per 20 september 2011)

Afdelingshoofd publiekszaken

Teamleider werk, inkomen en zorg

27

Toestemming verlenen aan cliënten voor verblijf in het buitenland in de zin van de Wet werk en bijstand en hierop berustende nadere regelgeving.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Medewerkers en Case managers belast met sociale zaken

28

Toestemming verlenen aan cliënten voor verblijf in het buitenland, als bedoeld in de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (Ioaw), de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (Ioaz) en hierop berustende nadere regelgeving.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Medewerkers en Case managers belast met sociale zaken

 

 

 

29

Het behandelen van aangiften van gevonden en verloren voorwerpen.

 

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Teamleider reizen, wonen, leven

Medewerkers publieksbalie

30

Het verkopen, laten vernietigen of overdragen om niet van gevonden voorwerpen, zoals is omschreven in het beleid gevonden voorwerpen gemeente Lansingerland 2011.

 

 

Afdelingshoofd publiekszaken

Teamleider reizen, wonen, leven

31

Beslissingen nemen en handelingen verrichten op grond van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening

Algemeen directeur

met ingang van 1 juli 2012

Afdelingshoofd publiekszaken

Teamleider werk, inkomen en zorg

Artikel 9 Mandaten afdeling economische en maatschappelijke ontwikkeling (EMO)

lid

Omschrijving

Eerste gemandateerde functionaris

Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen

Tweede (onder)gemandateerde functionaris

Derde (onder)gemandateerde functionaris

1

Beslissen over subsidieverlening, als bedoeld in de Algemene wet bestuursrecht, en zonodig een subsidie gedeeltelijk weigeren.

Algemeen directeur

Met uitzondering van subsidies waarvan toekenning voor de eerste keer plaatsvindt, en met dien verstande dat ten aanzien van deze bevoegdheid geen ondermandaat kan worden verleend.

Afdelingshoofd EMO

 

2

Beslissen over voorschotten aan subsidieontvangers, als bedoeld in de Algemene wet bestuursrecht, voorschotten opschorten, en zonodig verzoeken om af te wijken van de gebruikelijke wijze van voorschotverlening afwijzen.

Algemeen directeur

Met dien verstande dat ten aanzien van deze bevoegdheid slechts gebruik kan worden gemaakt met inachtneming van de desbetreffende budgetvoorwaarden en dat er geen ondermandaat kan worden verleend

Afdelingshoofd EMO

 

3

Bijdragen aanvragen en declareren bij andere overheidsinstellingen en fondsen.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd EMO

 

4

De gemeentelijke regelingen inzake onderwijs, waaronder begrepen de verordening voorzieningen huisvesting onderwijs, de Verordening leerlingenvervoer en de Verordening procedure overleg lokaal onderwijsbeleid uitvoeren.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd EMO

 

5

Gemeentelijke regelingen inzake leerlingenvervoer uitvoeren.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd EMO

 

6

Beslissen over ontheffing van de Leerplichtwet.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd EMO

 

7

Beslissen over ontheffing van de toelatingsleeftijd, als bedoeld in de Tijdelijke regeling toelating voortgezet volwassenenonderwijs.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd EMO

 

8

Roosters van sociaal-culturele accommodaties, sport-, onderwijs- en gymnastieklokalen en sportvelden vaststellen en wijzigen, en alle beheerstaken uitvoeren die te maken hebben met deze accommodaties.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd EMO

 

9

Beslissen over toestemming tot gebruik van de hierboven genoemde accommodaties en zonodig sancties opleggen aan de gebruikers.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd EMO

 

10

Beslissingen nemen en handelingen verrichten met betrekking tot het register van gemelde kindercentra en gastouderbureaus, zoals bedoeld in artikel 46 van de Wet kinderopvang.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd EMO

 

11

Een aanwijzing geven aan een kindercentrum, een voorziening voor gastouderopvang of een gastouderbureau in het kader van de handhaving van de Wet op de Kinderopvang.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd EMO

 

Artikel 10 Mandaten afdeling projecten

lid

Omschrijving

Eerste gemandateerde functionaris

Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen

Tweede (onder)gemandateerde functionaris

Derde (onder)gemandateerde functionaris

1

Voorbereiden en uitvoeren van uitgifte en verwerving van onroerende zaken, waaronder begrepen onderhandelen over prijzen en voorwaarden, binnen de kaders van het beleid op het gebied van uitgifte en verwerving en, indien van toepassing, de betreffende grondexploitatie.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Projecten

 

Artikel 11 Mandaten afdeling informatievoorziening en faciliteiten

lid

Omschrijving

Eerste gemandateerde functionaris

Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen

Tweede (onder)gemandateerde functionaris

Derde (onder)gemandateerde functionaris

1

Beslissingen nemen en handelingen verrichten in het kader van archiefbeheer, zoals bedoeld in de Archiefwet 1995.

Algemeen directeur

 

Afdelingshoofd Informatievoorziening en Faciliteiten

 

Artikel 12 Mandaten met betrekking tot de basisadministratie gebouwen (BAG)

lid

Omschrijving

Eerste gemandateerde functionaris

Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen

Tweede (onder)gemandateerde functionaris

Derde (onder)gemandateerde functionaris

1

Als beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen aan te wijzen:

 

 

Medewerker Informatievoorziening C (meer specifiek: medewerkers met de taakstelling: ‘beheerder basisregistraties’)

Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.

 

 

 

2

Als plaatsvervangend beheerder(s) van de basisregistraties adressen en gebouwen aan te wijzen:

Medewerker Informatievoorziening B (meer specifiek Medewerker GEO-informatie/Vastgoed)

Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.

 

 

 

3a

Het opstellen van de ‘ambtelijke verklaringen’ behalve die bedoeld onder 3D.

 

De beheerder van de BAG

Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.

 

 

3b

Het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen

De beheerder van de BAG

Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.

 

 

3c

Het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers.

 

De beheerder van de BAG

Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.

 

 

3d

Het, op grond van het bepaalde in artikel 10, tweede lid, van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inschrijven van de in of op grond van artikel 10, eerste lid van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister.

De beheerder van de BAG

Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.

 

 

 

3e

Het ingevolge artikel 9 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen verzorgen van een zodanige opzet van het adressenregister en het gebouwenregister, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is.

De beheerder van de BAG

Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.

 

 

 

3f

Het, ingevolge artikel 14 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie.

De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen

Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.

 

 

 

3g

Het op basis van de brondocumenten opnemen van gegevens in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie overeenkomstig de voorschriften uit de artikelen 14A en 15 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen.

De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen

Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.

 

 

 

3h

Het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen.

De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen

Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.

 

 

 

3i

Het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen.

De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen.

 

Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.

 

 

 

3j

Het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwen-registratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen.

De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen.

Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.

 

 

 

3k

Het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligings-maatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan B&Ws.

De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen.

Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.

 

 

 

4

Als ambtenaren aangewezen voor de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen:

 

Medewerker informatievoorziening C, meer specifiek: ‘Beheerder basisregistraties’ en Medewerker informatievoorziening B, meer specifiek: ‘Medewerker GEO informatie/Vastgoed’.

Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.

 

 

 

5

Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen:

 

Medewerker informatievoorziening C, meer specifiek: ‘Beheerder basisregistraties’ en

Medewerker informatievoorziening B, meer specifiek: ‘Medewerker GEO informatie/Vastgoed’

Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.

 

 

 

Mandaten met betrekking tot de BAG, verleend aan de afdeling vergunningverlening en handhaving

lid

Omschrijving

Eerste gemandateerde functionaris

Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen

Tweede (onder)gemandateerde functionaris

Derde (onder)gemandateerde functionaris

1

Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument, aan te wijzen:

 

Medewerker handhaving (A, B, C, D en E), en

Medewerker(s) Publieksdiensten, meer specifiek de taxateur(s) van WOZ objecten.

 

Geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat worden voorgelegd aan het college.

 

 

 

Artikel 13 Mandaten aan niet-ondergeschikten

lid

Omschrijving

Eerste gemandateerde functionaris

Voorwaarden waaronder mandaat wordt verkregen

Tweede (onder)gemandateerde functionaris

Derde (onder)gemandateerde functionaris

1

Het verlenen van urgentieverklaringen, na zichtbare juridische toetsing door de Teamleider woondiensten, als bedoeld in artikel 11 van de Huisvestingsverordening stadsregio Rotterdam 2006.

Algemeen directeur

 

Directeur en manager woondiensten van 3B wonen

 

2

Het verlenen van voorrangsverklaringen verzorgd wonen, na zichtbare juridische toetsing door de Teamleider woondiensten, als bedoeld in artikel 11 van de Huisvestingsverordening stadregio Rotterdam 2006

Algemeen directeur

 

Directeur en manager woondiensten van 3B wonen

 

3

De bevoegdheid tot het aanwijzen van toezichthouders als bedoeld in artikel 5.10 derde lid van de Wabo

Directeur van de DCMR Milieudienst Rijnmond, belast met het toezicht op de naleving van het bij of krachtens het bepaalde in de aan de DCMR ter uitvoering opgedragen wet- en regelgeving

Per 1 oktober 2010

 

 

4

De bevoegdheid tot het aanwijzen van vertegenwoordigers voor de behandeling van (hoger) beroepen bij de afdeling Bestuursrecht van de rechtbank en de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State met

Directeur van de DCMR  belast met het geven van beschikkingen op grond van bij of krachtens de aan de DCMR ter uitvoering opgedragen wet- en regelgeving

Per 1 oktober 2010

 

 

Artikel 14 Machtigingen

Bevoegdheid

Gemachtigde(n)

Gemachtigd door:

Declaraties voor reis- en verblijfskosten in te dienen bij de afdeling Personeelszaken

teamleiders

afdelingshoofden Ruimtelijke ontwikkeling, Bestuurszaken, Vergunningverlening en Handhaving, Economische En maatschappelijke ontwikkelingen, Beheer en Onderhoud, Informatievoorziening en Faciliteiten, en Publiekszaken

Vertegenwoordiging in rechte:

 

teamleider belasting/WOZ van de afdeling Financiën

Afdelingshoofd Financiën

Namens de gemeente aangifte doen van strafbare feiten

Mw. L. van Eijk-Landgraf, als GBA-specialist werkzaam bij de afdeling Publiekszaken

Afdelingshoofd Publiekszaken

De gemeente vertegenwoordigen bij vergaderingen van de Vereniging van Eigenaren van appartementencomplexen waarvan de gemeente eigenaar is

Teamleider beheer en beheerder van accommodaties, werkzaam bij de afdeling beheer en onderhoud, en

Werkvoorbereider B en de werkbegeleider A van het team beheer/accommodaties

Het college van burgemeester en wethouders

De gemeente in en buiten rechte te vertegenwoordigen in het kader van de uitvoering van de Wet tijdelijk huisverbod

N. Hoevers en  G.A. Tuhuteru, beiden adviseur bestuurszaken werkzaam bij de afdeling Bestuurszaken

De burgemeester van Lansingerland

In voorkomende gevalllen de gemeente in rechte te vertegenwoordigen

S. Slabbekoorn, juridisch adviseur bestuurszaken bij de afdeling bestuurszaken

De burgemeester van Lansingerland

De bevoegdheid tot het voeren van rechtsgedingen, bezwaarprocedures of administratiefrechtelijke procedures, als bedoeld in aritkel 160, eerste lid, aanheft en onder f en g van de Gemeentewet

Teamleider belastingen/WOZ

Het afdelingshoofd Financiën

 

 

Lansingerland, 4 december 2012

 

Ad Eijkenaar                                                                     Ewald van Vliet

Secretaris                                                                         burgemeester