Mandaatbesluit griffiepersoneel gemeente Leudal

Geldend van 12-12-2013 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 05-12-2013

Intitulé

Mandaatbesluit griffiepersoneel gemeente Leudal

DE WERKGEVERSCOMMISSIE RAADSGRIFFIE,

Gezien het voorstel van de griffier van de werkgeverscommissie raadsgriffie in de commissievergadering van 4 december 2013;

Gelet op artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 1, derde lid van de Verordening werkgeverscommissie raadsgriffie gemeente Leudal’;

Besluit:

1.1 Omvang mandaat

De bevoegdheid tot het nemen van personele besluiten ten aanzien van de op de griffie werkzame ambtenaren, met uitzondering van de griffier, te mandateren aan de griffier. Het gaat hierbij in de eerste plaats om de volgende besluiten die rechtstreeks voortvloeien uit de CAR-UWO:

  • a.

    het verlenen van (tijdelijke) aanstellingen;

  • b.

    het aangaan van arbeidsovereenkomsten naar burgerlijk recht;

  • c.

    het aangaan van stage-overeenkomsten;

  • d.

    het aangaan van detacheringsovereenkomsten;

  • e.

    het verlenen van waarnemingsvergoedingen;

  • f.

    het verlenen van buitengewoon verlof met behoud van bezoldiging;

  • g.

    het verlenen van studiefaciliteiten;

  • h.

    het verlenen van betaald ouderschapsverlof;

  • i.

    het verlenen van zwangerschap- en bevallingsverlof;

  • j.

    het verlenen van eervol ontslag wegens:

* eigen verzoek;

* ouderdomspensioen;

* arbeidsongeschiktheid;

* FPU;

* FLO;

* afloop van de aanstelling van rechtswege.

  • k.

    het bevoorschotten / berekenen / betaalbaar stellen van salarissen;

  • l.

    wedden, wachtgelden, uitkeringen, prestatiegelden, suppleties;

  • m.

    toelagen, reis-, verblijfs-, verplaatsingskosten, dan wel bijzondere vergoedingsregelingen;

  • n.

    besluiten met betrekking tot verlof, overwerkvergoedingen en andere besluiten in het kader van

de ‘cafetariaregeling’.

Daarnaast zijn er in de tweede plaats personele besluiten die voortvloeien uit de op de CAR-UWO gebaseerde regelingen of andere lokale arbeidsvoorwaardenregeling.

1.2 Afdoen correspondentie

Tot het mandaat behoort mede het afdoen en voeren van correspondentie ter zake van de toegekende bevoegdheden, alsmede het (doen) treffen van voorbereidings- en uitvoeringshandelingen.

2.1 Randvoorwaarden

De in mandaat te nemen besluiten dienen in overeenstemming te zijn met alle ter zake geldende regelingen, het door de raad en werkgeverscommissie gevoerde beleid en mogen niet leiden tot een budgetoverschrijding.

2.2 Voorhangprocedure

Indien redelijkerwijs te verwachten is dat een in mandaat te nemen besluit bestuurlijke of politieke implicaties kan hebben, wordt de mandaatgever (de werkgeverscommissie) in de gelegenheid gesteld haar wensen of bedenkingen over een ontwerp van het te nemen besluit, vergezeld van een advies aan de gemandateerde, naar voren te brengen.

De in 1.1 bij de punten a, b, d, j en l opgesomde besluiten mag de griffier niet nemen dan nadat hij daarover advies heeft gevraagd en verkregen van de commissie.

3. Vervanging griffier

Bij afwezigheid van de griffier oefent de plaatsvervangend griffier de in dit mandaatbesluit verleende bevoegdheden uit nadat de werkgeverscommissie zich daarmee (in vergadering dan wel via digitale weg) akkoord heeft verklaard.

4.1 Ondertekening besluiten

Alle stukken verband houdende met de uitoefening van dit mandaat worden als volgt

ondertekend:

De werkgeverscommissie raadsgriffie van de gemeente Leudal,

namens deze,

(handtekening)

(naam)

Griffier.

4.2 Aanhalingstitel

Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Mandaatbesluit griffiepersoneel gemeente Leudal’ entreedt in werking op de dag na vaststelling.

Ondertekening

Aldus besloten door de Werkgeverscommissie raadsgriffie in haar vergadering van 4 december 2013.
De voorzitter van de werkgeverscommissie raadsgriffie,
H.T.G. Sleven.