Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR382129
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR382129/1
Mandaatbesluit Heffingsambtenaar
Geldend van 28-01-2010 t/m heden
Intitulé
Mandaatbesluit HeffingsambtenaarDe heffingsambtenaar, functienummer 340.01, van de gemeente Leudal
door burgemeester en wethouders bij besluit van 9 januari 2007 aangewezen als ambtenaar bedoeld in artikel 231, tweede lid sub b van de Gemeentewet, alsmede tot ambtenaar als bedoeld in artikel 1, tweede lid van de Wet Waardering Onroerende Zaken
besluit:
I:
de medewerker bezwaar en beroep en de medewerker belastingen namens hem op te treden in het kader van:
- |
de onroerende zaakbelastingen; |
- |
de diverse baatbelastingen; |
- |
de rioolheffing; |
- |
de afvalstoffenheffing; |
- |
de reinigingsrechten; |
- |
de toeristenbelasting; |
- |
de hondenbelasting; |
in de volgende situaties:
a. |
het verstrekken van een kopie aanslagbiljet |
b. |
het verstrekken van waardegegevens/taxatierapporten |
c. |
het verzenden van verminderingsnota’s |
II:
a. |
de teamleider financiën en belastingen en de medewerker bezwaar en beroep te mandateren om namens hem uitspraak te doen op WOZ-bezwaren en het horen op verzoek. |
b. |
de teamleider financiën en belastingen en de medewerker bezwaar en beroep te mandateren om namens hem de gemeente in en buiten rechte te vertegenwoordigen in beroepszaken in het kader van de WOZ |
III:
a. |
de teamleider financiën en belastingen en de medewerker bezwaar en beroep te mandateren om namens hem uitspraak te doen op bezwaren in het kader van de onroerende zaakbelasting, de diverse baatbelastingen, de rioolheffing, de afvalstoffenheffing, de reinigingsrechten, de toeristenbelasting en de hondenbelasting |
b. |
de teamleider financiën en belastingen en de medewerker bezwaar en beroep te mandateren om namens hem de gemeente in en buiten rechte te vertegenwoordigen in beroepszaken met betrekking tot de onder artikel IV sub a genoemde belastingen |
IV:
a. |
de teamleider burgerzaken, vaktechnisch medewerker burgerzaken, de medewerker kwaliteit/GBA, de mede medewerker bevolking en burgerlijke stand en de medewerker GBA/BZ/Naturalisatie alsmede de medewerker frontoffice burgerzaken te mandateren om namens hem op te treden bij het opleggen van leges als bedoeld in de verordening leges: Titel 1 Algemene dienstverlening, de hoofdstukken 1, 2, 3, 4, 5 en hoofdstuk 9. |
b. |
de teamleider financiën en belastingen en de medewerker financieel beheer te mandateren om namens hem op te treden bij het opleggen van leges als bedoeld in de verordening leges: Titel 1 Algemene dienstverlening, de hoofdstukken 1, 4, 5 |
V:
a. |
de teamleider financiën en belastingen en de medewerker financieel beheer te mandateren om namens hem op te treden bij het opleggen van leges als bedoeld in de verordening leges: Titel 1 Algemene dienstverlening, de hoofdstukken 6, 7, 8, 10, 11,12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 en 21 |
b. |
de teamleider financiën en belastingen en de medewerker financieel beheer te mandateren om namens hem op te treden bij het opleggen van leges als bedoeld in de verordening leges:Titel 2 Dienstverlening vallend onder fysieke leefomgeving/omgevingsvergunning, de hoofdstukken 1 tot en met 10 |
c. |
de teamleider financiën en belastingen en de medewerker financieel beheer te mandateren om namens hem op te treden bij het opleggen van leges als bedoeld in de verordening leges:Titel 3 Dienstverlening vallend onder Europese dienstenrichtlijn, de hoofdstukken 1 tot en met 7 |
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl