Regeling vervallen per 23-01-2021

Besluit ondermandaat afdelingshoofd bedrijfsvoering - Team advies

Geldend van 12-05-2018 t/m 22-01-2021

Intitulé

Besluit ondermandaat afdelingshoofd bedrijfsvoering - Team advies

Het hoofd van de afdelingBedrijfsvoering,

overwegende dat het doelmatig is dat het hoofd van de afdeling bedrijfsvoering gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;

gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal, het besluit van de gemeentesecretaris/algemeen directeur dd. 24 april 2018 waarbij ondermandaat wordt verleend aan de afdelingshoofden, de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017 alsmede de notitie Leudal uit het dal dd. juni 2017, het organogram van de organisatiestructuur 2017 en de daarbij behorende indeling van medewerkers over de diverse afdelingen en teams;

B E S L U I T :

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1. Het hoofd van de afdeling bedrijfsvoering, wijst op grond van artikel 3 van het Mandaat- volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal de medewerkers van het team advies binnen zijn afdeling aan als degenen die binnen de grenzen van de aan hun team opgedragen taken het ondermandaat kunnen uitoefenen. 

  • 2. Onder het in het eerste lid genoemde ondermandaat, wordt tevens machtiging en volmacht verstaan.

  • 3. De in het eerste lid bedoelde functionarissen oefenen het ondermandaat uit met inachtneming van artikel 7 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal en met de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017.

  • 4. Het hoofd van de afdeling bedrijfsvoering kan ten aanzien van de uitoefening van dit ondermandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 2. Uitgezonderde besluiten

Besluiten tot (tijdelijke) inhuur van personeel zijn niet ondergemandateerd.

Artikel 3. Beperkingen/instructies

Het verzorgen van opgave van het BTW-compensatiefonds, het verzorgen van opgave Vpb aangifte, het verzorgen van periodieke aangifte loonbelasting en het verzorgen van Wkr-aangifte wordt klaargezet door medewerker financieel beheer. De adviseur bedrijfsvoering zorgt voor verzending.

Artikel 4. Verantwoording/informatieverstrekking

De medewerkers van het team advies leggen verantwoording af over de uitvoering van de hen opgelegde taken en het gebruik van de verleende bevoegdheden met inachtneming van het bepaalde in artikel 10 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal 2017.

De juridisch medewerkers van het team advies belast met behandeling van bezwaarschriften informeren leden van het college van burgemeester en wethouders met betrekking tot ingekomen bezwaarschriften, agenda’s van de commissie bezwaarschriften, beslissingen op bezwaar en leggen gerechtelijke uitspraken voor het college ter inzage.

Artikel 5. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

Burgemeester en wethouders van Leudal,

Namens dezen,

Gevolgd door de handtekening van de ondergemandateerde,

de naam van deze ondergemandateerde en

de functienaam van de ondergemandateerde.

Of

De burgemeester van Leudal,

Namens deze,

Gevolgd door de handtekening van de ondergemandateerde,

de naam van deze ondergemandateerde en

de functienaam van de ondergemandateerde.

Artikel 6. Schakelbepaling

Voor zover niet anders bepaald zijn de bepalingen vanhet Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal, de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017 van overeenkomstige toepassing.

Dit besluit treedt in werking met ingang van 3 dagen na de datum van publicatie.

Ondertekening

Heythuysen, 24 april 2018
Afdelingshoofd bedrijfsvoering;
Drs. L.A.M. Jeurninck
Voor akkoord
De gemeensecretaris/algemeen directeur van Leudal
H.K.W. Bekkers (wnd.)